Olen kärsinyt kovasta närästyksestä, poltteesta rinnan alueella. Myös happoja nousee suuhun, varsinkin pitkällään olon jälkeen. Onko kellään samoja vaivoja? En tiedä, mitä tehdä jatkossa. Olen saanut lääkkeeksi, Somacia. Onko se tarpeeksi hyvä lääke? Miten olette lievittäneet oireita? Minulla liikuntakin pahentaa oireita, siksipä istun koneen edessä. Vastauksia kiitos!
närästys ja ruokatorven tulehdus?
14
3968
Vastaukset
- mulla oli
Ei saa juoda kahvia, polttaa tupakkaa, syödä
oikein rasvaisia ruokia, väkeviä mausteita,
alkoholin välttäminen. Sängyn pielusta voi nostaa,
ei puristavia vaatteita/vyötä. Mulle tehtiin monta
vuotta sitten tähystys. Oli hieman väljä ruokatorvi.
Olen käyttänyt aina silloin tällöin jotain balancid
tuotetta. hyvin on vaikuttanut! Ja iltasyöminen pois.
Kyllä ruokailutottumuksilla voi taudin selättää.
Kasviksia voi syödä. Jotkut hedelmätkin saattavat
aiheuttaa happoa. Kannattaa vain välttää happoa aiheuttavia tuotteita. - Laama
Kuulostaa jotenkin reflux-taudille, josta olenkin vinkkejä laittanut alemman otsakkeen alle. Somac on hyvä lääke, minulla ainakin 40 mg annostuksella. Alhaalla myös ruokavalio vinkkejä.
- miamaarit
Niin minustakin tuntuu, että on reflux. lisäksi kurkussa on limaa ja herään joskus öisin yskimään. onneksi somac on auttanut nyt ja tilanne on rauhallisempi. kiitos ruokavaliovinkeistä; ne huomasin vasta kysymyksen asettelun jälkeen. ei kai tässä kuin uskoa ja toivoa kera ruokavalion..jospa se tästä
- palleatyrä-vaiva...?
Moi..mahdollisesti sinulla on refluksi tauti eli palleatyrä..rikatorven sulkija on löystynyt ja päästää vatsahappoja ylös ruokatorveen ja polte rinnassa johtuu siitä...siihen on olemassa apua ja jos vaivat jatkuu niin se on leikattavaissa...
- refluksivaiva
on palleatyrä kun refluksi.Leikkausta ei oikein suositella refluksissa.Näin mulle kerrottu.
- miamaarit
refluksivaiva kirjoitti:
on palleatyrä kun refluksi.Leikkausta ei oikein suositella refluksissa.Näin mulle kerrottu.
oireet ovat taas pahemmat. ottaa päähän, kun ei voi tehdä oikeastaan yhtään mitään. (liikunta pahentaa selvästi tilannetta), mutta täytyy vain sinnitellä.
- jopa vaivan lykkäs
miamaarit kirjoitti:
oireet ovat taas pahemmat. ottaa päähän, kun ei voi tehdä oikeastaan yhtään mitään. (liikunta pahentaa selvästi tilannetta), mutta täytyy vain sinnitellä.
refluksi rajottaa elämää paljon.Aamulla kun nousee sängystä on kuin tupakkayskä,pitää rykiä että voi taas hengittää normaalisti jonkin aikaa.Illalla sänkyä kohottaa ja aamulla hartiat siitä kipeenä.Ei voi mennä tilaisuuksiin jossa pitää olla hiljasta,kun saa rykimiskohtauksia ja on pakko yskiä.Muutenkin olo on ahtaan tuntusta,ei voi nostaa mitään kun alkaa yskittää.Ja kun puhuu,ei menen kauan kun pitää sanoa muille:anteeksi yskin ja tämä ei ole flunssaa.Henki haisee nenän kautta pahalle ja kurkku on kun tulehtunut.Yleenssäkkin se inhottava tunne pallean kohdalla kun ilma alkaa nousta kurkkuun ja kohta kurisee mutta ei vaan tule röyhtäys mutta limaa kylläkin.Huh,huh somac tabletit illalla ja aamulla mutta yskä ei lopu!Iän mukana paheni.
- miamaarit
jopa vaivan lykkäs kirjoitti:
refluksi rajottaa elämää paljon.Aamulla kun nousee sängystä on kuin tupakkayskä,pitää rykiä että voi taas hengittää normaalisti jonkin aikaa.Illalla sänkyä kohottaa ja aamulla hartiat siitä kipeenä.Ei voi mennä tilaisuuksiin jossa pitää olla hiljasta,kun saa rykimiskohtauksia ja on pakko yskiä.Muutenkin olo on ahtaan tuntusta,ei voi nostaa mitään kun alkaa yskittää.Ja kun puhuu,ei menen kauan kun pitää sanoa muille:anteeksi yskin ja tämä ei ole flunssaa.Henki haisee nenän kautta pahalle ja kurkku on kun tulehtunut.Yleenssäkkin se inhottava tunne pallean kohdalla kun ilma alkaa nousta kurkkuun ja kohta kurisee mutta ei vaan tule röyhtäys mutta limaa kylläkin.Huh,huh somac tabletit illalla ja aamulla mutta yskä ei lopu!Iän mukana paheni.
jos näin voi sanoa, niin ainut lohtu on, että muutkin näköjään kärsivät samanlaisista oireista.
onko somac;sta ollut sinulle apua yhtään? täytyy taas jotenkin tämä päivä selvitä ja miettiä ruokavaliota, että mitä voi syödä ja mitä ei. kyllä kai se tästä? tai ehkä tähänkin tottuu. vaíhtoehtoa ei taida olla. - vielä jatkan..
jopa vaivan lykkäs kirjoitti:
somac on varmaan helpottanut mutta vaiva ei ole poistunut vaikka olen syönyt jo pitkään.Vasta nyt menossa 3kk eli 2 kertaa päivässä,mutta olo on yhtä ähkynen,vaikka ei ole syönyt mitään.Kokonaisuudessa olen syönyt locekkia tätä ennen pari vuotta.Kaikista pahinta on myös kun tulee astmakohtauksen tapasta hengenahdistusta yllättäen mutta yskään olen jo tottunut.
- miamaarit
miten te kestätte näitä oireita? taas pari pahaa päivää takanapäin. tässähän loppuu kohta posit ajattelukykykin, jos sitä nyt koskaan niin paljon on ollutkaan.
- Laama
Itse oirehdintaa tekana kohta viitisen vuotta. Tosiaan vaan ruokavalion muutoksella ja elämäntapojen muutoksella ja sängyn pään nostolla sitä leikitään, että jaksaa tän kanssa. Jos vaiva käy pahaksi voithan kirurgille varata aikaa ja keskustella ruokatorven kiristyksestä..se taas tuo omat huonot puolet tullessaan.
- miamaarit
Laama kirjoitti:
Itse oirehdintaa tekana kohta viitisen vuotta. Tosiaan vaan ruokavalion muutoksella ja elämäntapojen muutoksella ja sängyn pään nostolla sitä leikitään, että jaksaa tän kanssa. Jos vaiva käy pahaksi voithan kirurgille varata aikaa ja keskustella ruokatorven kiristyksestä..se taas tuo omat huonot puolet tullessaan.
kaikille. tuki on tarpeen. kun joku on selvinnyt vuosia tämän vaivan kanssa, niin kai minäkin.. mutta sopeutumista tämä vaatii.
- OIA
Laama kirjoitti:
Olen vasta vähän aikaa potenut löysän vatsaportin aiheuttamasta vaivasta, mutta nyt jo mietin leikkausta. Leikkauksessa vatsaporttia kai pienennetään. Millaisia oireita leikkaus aiheuttaa? Vastauksesta kiitollinen
- meiju
miamaarit kirjoitti:
kaikille. tuki on tarpeen. kun joku on selvinnyt vuosia tämän vaivan kanssa, niin kai minäkin.. mutta sopeutumista tämä vaatii.
Kokeilepa Aloe vera Plus-juomaa aamulla ja Acidophilus Plus-tabletteja. Minä sain avun niistä!
Kerro tarkemmin, niin vastaan, en ole kylläkään mikään jälleenmyyjä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711520Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231507Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851234Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1811167Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241110Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932