Saan varmaan karenssin

Anonyymi

Mä en vaan jaksa enkä pysty menemään työssäoppimaan nyt. Ilmoitin kyllä esimiehelle ja joka paikkaan. Opiskeluhuoltoon laitoin viestiä ,että tarviin sairaslomaa. Sieltä ei kuulu vastausta.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä jos kävisit lääkärillä ja saisit jonkin paperin, joka varmistaa tilasi opiskelupaikkaasi.

      • Anonyymi

        Näin just... Koita jaksaa hoitaa tarvittavat todistukset kuntoon heti nyt ajoissa (lääkärin todistus) .. Sitten saat levätä ja hoitaa itses kuntoon👍.. Ilman asioiden hoitamista / todistuksia asiat vaikeutuu moninkertaisiks..


    • Anonyymi

      Yhteiskunta syrjii järjestelmällisesti niitä jotka ovat puolikuntoisia ja joiden työkyky on heikentynyt.

      Pitäisi auttaa heikentyneitä ihmisiä eikä painostaa ja uhkailla mikä vain lisää näiden ahdinkoa.

      "Luuserit" ajetaan ahdinkoon ja monelle itsemurha on ratkaisu kun yksityiselämässä menee huonosti, työelämän paineisiin ei pysty vastaamaan ja yhteiskunta painostaa samaan aikaan.

    • Anonyymi

      Minä just sain karenssin, koska olisi pitänyt kuolla töihin eikä turvata omaa terveyttä. Olen kanssa puolikuntoinen, mutta ei ole keskivälin vaihtoehtoa.

    • Anonyymi

      Eläke on hyvä vaihtoehto. Huonona puolena vastaan voi tulla monenlaista syrjintää ja rasismia. Loppuelämän kyykkyily on kuitenkin liian epävarmaa ja stressaavaa. Eläkkeellä kun on kuitenkin varmat tulot, joita ei karenssissa ja alennetussa toimeentulotuessa ole.

      Ensin teet jollekkin tiliä sata tuhatta ja sitten olet 300 €/kk tuloilla.

      • Anonyymi

        Huomasin olleeni puolikuntoisena työssä kymmenisen vuotta. Ei hyvää jälkeä.
        Jos on mahdollista, suosittelen hyvään hoitoon menoa. Se kannattaa.
        Tuhlaat vain aikaa, sitä ei ole tolkuttomasti.
        Itsestä saa paljon enemmän irti kuin itse luulee. Olen huomannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin olleeni puolikuntoisena työssä kymmenisen vuotta. Ei hyvää jälkeä.
        Jos on mahdollista, suosittelen hyvään hoitoon menoa. Se kannattaa.
        Tuhlaat vain aikaa, sitä ei ole tolkuttomasti.
        Itsestä saa paljon enemmän irti kuin itse luulee. Olen huomannut.

        Tein aloituksen. En saa kiinni lääkäriä. Täällä neuvottiin koulun kautta lääkäriä,mutta sieltä ei vastaa kukaan. Opettaja on tietoinen. No toivotaan parasta. Karenssin aikana toki saa toimeentulotukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin olleeni puolikuntoisena työssä kymmenisen vuotta. Ei hyvää jälkeä.
        Jos on mahdollista, suosittelen hyvään hoitoon menoa. Se kannattaa.
        Tuhlaat vain aikaa, sitä ei ole tolkuttomasti.
        Itsestä saa paljon enemmän irti kuin itse luulee. Olen huomannut.

        Siinä ei järkeä,että pää sumussa menee,ei ole tuottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ei järkeä,että pää sumussa menee,ei ole tuottavaa.

        Eihän se olekkaan. Olen nähnyt vanhan siivoojan,joka kirjaimellisesti kaatui siivousvaunun kanssa ja ambulanssilla sairaalaan,hetki sairaslomaa,kohta taas jalka meni alta töissä,hetki sairaslomaa ja taas samaa. Ja eräs siivooja huonoine polvineen könys tunnin päivää töissä. Pääsi hänkin ylös aina,kun polvet petti. Tämäkö on yhteiskunnan tavoite ja tarkoitus. Ja olen nähnyt työntekijän joka kiroili ja ravasi tupakalla koko työajan,koska hänen joka nivel kipeä ja töissä vaan pitää olla!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se olekkaan. Olen nähnyt vanhan siivoojan,joka kirjaimellisesti kaatui siivousvaunun kanssa ja ambulanssilla sairaalaan,hetki sairaslomaa,kohta taas jalka meni alta töissä,hetki sairaslomaa ja taas samaa. Ja eräs siivooja huonoine polvineen könys tunnin päivää töissä. Pääsi hänkin ylös aina,kun polvet petti. Tämäkö on yhteiskunnan tavoite ja tarkoitus. Ja olen nähnyt työntekijän joka kiroili ja ravasi tupakalla koko työajan,koska hänen joka nivel kipeä ja töissä vaan pitää olla!!

        Siis könys 8 tunnin päiviä töissä!


    • Anonyymi

      On tärkeää, että tietää omat rajansa. Menet työhön/työssäoppimiseen sitten kun pystyt. Silloin syntyy parempaa tulostakin kuin puolikuntoisena, oli kunnon syy sitten fyysinen tai psyykkinen tai molempia. - Ja varmaan, kun kirjoitit mt-palstalle, siinä on mielen asioista kyse. Nehän eivät koskaan ole yhden ihmisen ongelmia, vaan yhteisön. Liittyvät siihen mitä sinulle on viime aikoina tapahtunut elämässä ja ihmissuhteissa. Monesti kannamme muidenkin taakkoja, huomaamatta sitä itse. Mitähän ne taakat sinulla mahtavat olla...?

    • Anonyymi

      Eristämisessä ei ole juurikaan ollut muutosta vuosikymmenien aikana.

      • Anonyymi

        Menetelmien osaksi on tietenkin tullut teknologian hyväksikäyttö. Samaa tekniikkaa voi käyttää eristämisvaikutuksen heikentämiseksi, mutta kuten Twitter korvamerkkaa Trumpinkin twiitit, suurinosa sosiaalisen median käyttäjistä hyväksyy eristämisen. Muutosta ei siis ole luvassa vielä pariin vuosikymmeneen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe