Auton öljynkulutus

Anonyymi

Ohjekirjassa lukee : Moottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Ajotavan ja käyttöolosuhteiden mukaan

öljynkulutus voi olla jopa 0,5 l/1 000 km. Ensimmäisten 5 000 kilometrin aikana

kulutus voi olla myös tätä suurempi.

Millainen ajotapa kuluttaa öljyä enemmän? Luulin ostaneeni huolettoman uuden auton, Mutta kaksi kertaa jo pitänyt lisätä öljyä. Ja ihmettelen sitä kun autossa on jos mitä turhanpäiväisiä härpäkkeitä, niin öljymäärä katsotaan vielä tikusta.

7

247

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika paljon kuluttaa sillä vanhaq hiaceni vie öljynvaihto välissä joka minulla 15000km noin 0,3l

• Anonyymi

Taitaa olla joutokirjoittaja.
      Paljonko sitä öljyä on pitänyt lisäillä? Ja millä ajokilometreillä?
      Mikään moottori ei ole tiivis pullo. Aina - siis aina - männänrenkaiden ohi vuotaa hiukan öljyä, muitakin kohtia on.

• Anonyymi

Hyvissä koneissa voi kulutus olla muutama desilitra, mutta arveluttavissa koneissa voi joutua lisäämään jopa litran tai enemmän. Mulla ei ole koskaan ollut öljysyöppöä, kun en ole erehtynyt volkkariin . Jos kulutus on ohjekirjan mukaan jopa 0,5 l/1000 km, niin moottori on viallinen.

• Anonyymi

10 000 km ajanut ja öljyä lisätty vähä vajaa 2 litraa. Ja kysyn vielä: Millainen ajotapa kuluttaa öljyä enemmän?

• Anonyymi

Niin, ja kun vielä pitäisi ymmärtää mitä lukee!
      Jos ajaa rajusti rasittamalla moottoria jne... niin se vaikuttaa öljyn kulutukseen jne...

• Anonyymi

en aja rajusti rasittamalla moottoria!!!!

• Anonyymi

Ja vielä kun Toyotan omahönö kirjoittaisi missä ohjekirjassa lukee noin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      25
      1121
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      54
      1108
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      515
      844
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      834
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      745
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      669
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      626
    8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      624
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      182
      619
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      40
      597
    Aihe