suzuki Intruder C800

minkämoinen

minkämoinen kyseinen pyörä olisi ekaksi pyöräksi,riittääkö tehot kaksi päällä matkailuun esim.moottoritiellä,kuinka tämmöisellä pyörällä pärjää kiihtyvyydessä(0-100km/h)vaikka liikennevaloista,oliskos muilla merkeillä parempia custom pyöriä tähän hintaluokkaan,soveltuuko lainkaan poiketa soratiellä

11

5072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volusious

      Itse ostin pyörän uutena viime keväänä ja olen ollut tyytyväinen. Ei samaan rahaan saa vastaavaa pyörää muilta merkeiltä. Teknisesti Kawasakin 800cc on vastaava mutta itse pidän Suzukin muotoilusta enemmän. Hyvin riittää tehot kaksipäällä cruisailuun. Kiihtyvyyshän on customeissa toisarvoista mutta kyllä se perheautot hyvin pesee:) Suurta eroa ei suorituskyvyssä ole isompiin customeihin noita ihan hirmucustomeita lukuun ottamatta (VN2000 ja Rocket III). Sporttipyörät ovat tietysti omassa luokassaa kiihtyvyyksistä puhuttaessa.

      Ihan yhtä hyvin sopii soralle kuin muutkin customit. Käsiteltävyys on helppoa isosta ulkomuodosta huolimatta. Kiitos runsaan muovin käytön, alhaisen painopisteen ja pienehkön koneen paino on kohtuulliset 240kg joka on käsissä huomattavasti 300 kiloista ketterämpi.

      • tiedonhaluinen....

        paljonko pyöräsi kuluttaa polttoainetta,entä pystyykö ajaan moottoritiellä jatkuvaa 120km/h nopeutta vai oko koneelle liian raskasta pidemmän päälle(kaks päällä),osaatko yhtään sanoa 0-100km/h kiihtyvyyttä,onko pyörä vaikea käsitellä soratiellä


      • volusious
        tiedonhaluinen.... kirjoitti:

        paljonko pyöräsi kuluttaa polttoainetta,entä pystyykö ajaan moottoritiellä jatkuvaa 120km/h nopeutta vai oko koneelle liian raskasta pidemmän päälle(kaks päällä),osaatko yhtään sanoa 0-100km/h kiihtyvyyttä,onko pyörä vaikea käsitellä soratiellä

        Polttoaineenkulutuksesta en osaa kyllä sanoa yhtään. Ei ole koskaan tullut tarkempaan laskettua. Kun loppuu niin sitten tankataan:)
        Veikkaan että saman verran kuin muutkin keskiluokan customit.

        Vähemmän olen kakspäällä moottoritiellä ajellut, mutta kyllä kone kestää 120km/h nopeuden jos vaan matkustakin. Kyllä se 120km/h alkaa olemaan maksimi ainakin ilman pleksiä. Sellanen 100-110km/h on vielä mukava matkavauhti eikä ajoviima revi liikaa.

        0-100km/h kiihtyvyys on vakiona kai jotain 6,x sekunnin luokkaa. Kuten sanoin, pärjää normaaliautoille mutta ei sporttipyörille. Huippunopeus on about 160km/h mutta se ei todellakaan ole enää mukava matkanopeus;)

        Ei sen vaikeampi soralla kuin muutkaan katupyörät. Tietysti varovaisemmin pitää ajaa kuin asfaltilla.

        Suurin osa luulee pyörää isommaksi kuin se on. Poliisitkin luulivat vähintään 1300cc:P
        Hyvään hintaan sietämättömän hyvännäköinen pyörä, mutta jos suorituskykyä hakee niin samaan rahaan kannattaa ostaa joku 600cc sportti.


      • c 800
        volusious kirjoitti:

        Polttoaineenkulutuksesta en osaa kyllä sanoa yhtään. Ei ole koskaan tullut tarkempaan laskettua. Kun loppuu niin sitten tankataan:)
        Veikkaan että saman verran kuin muutkin keskiluokan customit.

        Vähemmän olen kakspäällä moottoritiellä ajellut, mutta kyllä kone kestää 120km/h nopeuden jos vaan matkustakin. Kyllä se 120km/h alkaa olemaan maksimi ainakin ilman pleksiä. Sellanen 100-110km/h on vielä mukava matkavauhti eikä ajoviima revi liikaa.

        0-100km/h kiihtyvyys on vakiona kai jotain 6,x sekunnin luokkaa. Kuten sanoin, pärjää normaaliautoille mutta ei sporttipyörille. Huippunopeus on about 160km/h mutta se ei todellakaan ole enää mukava matkanopeus;)

        Ei sen vaikeampi soralla kuin muutkaan katupyörät. Tietysti varovaisemmin pitää ajaa kuin asfaltilla.

        Suurin osa luulee pyörää isommaksi kuin se on. Poliisitkin luulivat vähintään 1300cc:P
        Hyvään hintaan sietämättömän hyvännäköinen pyörä, mutta jos suorituskykyä hakee niin samaan rahaan kannattaa ostaa joku 600cc sportti.

        Kiitos myös tiedoista, joita ei mistään kirjoista saa. Parhaat tiedot aina käyttäjiltä, kyllä se pitää paikkansa!
        Olen myös tilannut jokin aika sitten ko. pyörän ja ensinäkemällä ihastuin sen massiiviseen muotoiluun, joka minuun upposi kuin häkä!
        Kyllä siinä on kaikki ison pyörän elementit yhdistettynä suorituskykyiseen moottoriin..!

        Vappua odotellessa!!! Intrudelilla baanalle!


      • ttt
        c 800 kirjoitti:

        Kiitos myös tiedoista, joita ei mistään kirjoista saa. Parhaat tiedot aina käyttäjiltä, kyllä se pitää paikkansa!
        Olen myös tilannut jokin aika sitten ko. pyörän ja ensinäkemällä ihastuin sen massiiviseen muotoiluun, joka minuun upposi kuin häkä!
        Kyllä siinä on kaikki ison pyörän elementit yhdistettynä suorituskykyiseen moottoriin..!

        Vappua odotellessa!!! Intrudelilla baanalle!

        Kuukausi on tullut uudella C800:lla ajeltua ja tunnelmat on hyvät. Kokemusta mulla ei customityyppisistä pyöristä ollut etukäteen joten vertailla en voi mutta tässä muutama rivi.

        Kulkee ihan kivasti ja kuten ovat muut maininneet niin kyllä sillä kiihdytyksissä perheautot pesee. Hyvin lähtee alakierroksilla liikkeelle, ei tartte liian äkäseen olla vaihdevivulla. Ajoasento on ainakin todella hyvä ainakin 190senttiselle. Niin ja kardaani on aivan ehdoton - ei ole enää sotkua ketjujen kanssa.

        Bensankulutus tuntuu olevan normaalissa siistissä ajossa noin 6 litraa satasella, tämä siis kaupunki/ruuhka/maantie-ajoa. En liiemmin yli 120kmh vauhteja ajele, mutta kyllä esim 140 lähtee vielä ihan kivasti.

        Kaksi päällä on tullut ajeltua enimmäkseen, ihan
        hyvin jaksaa niinkin. Valittamista mulla on lähinnä kahdesta seikasta: jarruista ja "kallistuksensiedosta" (tulipas sana keksittyä). Edessä on siis jarrulevy, mutta ei tunnu järin tehokkaasti menoa hidastavan. Aina molempia jarruja käytän samanaikaisesti mutta kyllä saa hyvissä ajoin menoa hillitä ettei tule hätä - tästä pitkä miinus.

        Toinen miinus multa tulee mutkatiellä ajosta, ainakin kaksi päällä tuntuu liian herkästi ottavan maakosketusta (ainakin mun makuun). Moneen kertaan on jo tullut pelästyttyä kun alkaa jalka-alusta raapimaan maata ja lisää pitäis kallistaa :-| Voi tosin olla että pitäis perän jäykkyyssäätöjä tarkistaa...

        Tämän vuoden muutokset edelliseen on mielestäni kaikki plussaa. Etulyhty on komeampi kuin ennen, jalka-aluset on mukavat ja bensaruisku tuntuu antavan tasaista käyntiä ja kyytiä - hyvä kiva bra!


      • tuleva motoristi
        ttt kirjoitti:

        Kuukausi on tullut uudella C800:lla ajeltua ja tunnelmat on hyvät. Kokemusta mulla ei customityyppisistä pyöristä ollut etukäteen joten vertailla en voi mutta tässä muutama rivi.

        Kulkee ihan kivasti ja kuten ovat muut maininneet niin kyllä sillä kiihdytyksissä perheautot pesee. Hyvin lähtee alakierroksilla liikkeelle, ei tartte liian äkäseen olla vaihdevivulla. Ajoasento on ainakin todella hyvä ainakin 190senttiselle. Niin ja kardaani on aivan ehdoton - ei ole enää sotkua ketjujen kanssa.

        Bensankulutus tuntuu olevan normaalissa siistissä ajossa noin 6 litraa satasella, tämä siis kaupunki/ruuhka/maantie-ajoa. En liiemmin yli 120kmh vauhteja ajele, mutta kyllä esim 140 lähtee vielä ihan kivasti.

        Kaksi päällä on tullut ajeltua enimmäkseen, ihan
        hyvin jaksaa niinkin. Valittamista mulla on lähinnä kahdesta seikasta: jarruista ja "kallistuksensiedosta" (tulipas sana keksittyä). Edessä on siis jarrulevy, mutta ei tunnu järin tehokkaasti menoa hidastavan. Aina molempia jarruja käytän samanaikaisesti mutta kyllä saa hyvissä ajoin menoa hillitä ettei tule hätä - tästä pitkä miinus.

        Toinen miinus multa tulee mutkatiellä ajosta, ainakin kaksi päällä tuntuu liian herkästi ottavan maakosketusta (ainakin mun makuun). Moneen kertaan on jo tullut pelästyttyä kun alkaa jalka-alusta raapimaan maata ja lisää pitäis kallistaa :-| Voi tosin olla että pitäis perän jäykkyyssäätöjä tarkistaa...

        Tämän vuoden muutokset edelliseen on mielestäni kaikki plussaa. Etulyhty on komeampi kuin ennen, jalka-aluset on mukavat ja bensaruisku tuntuu antavan tasaista käyntiä ja kyytiä - hyvä kiva bra!

        onkohan tossa M800 suzukissa myös kardaaniveto,entä onko äänet kivan muhkeat vai lähes äänetön...kiitos paljon vastauksista ja kertokaa kyseisistä pyöristä lisää kommentteja


      • ttt
        tuleva motoristi kirjoitti:

        onkohan tossa M800 suzukissa myös kardaaniveto,entä onko äänet kivan muhkeat vai lähes äänetön...kiitos paljon vastauksista ja kertokaa kyseisistä pyöristä lisää kommentteja

        Juu kyllähän se M800:kin on kardaanilla, vilkaise vaikka kuva tuolta: http://info.suzuki.es/verfoto.php?nombrefoto=media/k5/cruiser/vz800k5loc005.jpg

        Käsittääkseni M800 on pohjimmiltaan hyvin pitkälti sama peli kuin C800 - ulkonäkö vain on hyvinkin paljon sporttisemmaksi viilattu. Jos kiinnostaa niin näkyy olevan videokin: http://info.suzuki.es/videos/indexf.php?video=intruderm800k5.swf

        Ääniä en ole kuunnellut juuri kuin kypärän sisältä joten en nyt osaa sanoa että miltä se toisten korviin tien päällä kuulostaa. Tunnelmat on että tuo vakioäänenvaimennin hoitaa kyllä homman turhankin tehokkaasti, eli suht hiljainen on :-)


      • c 800
        ttt kirjoitti:

        Juu kyllähän se M800:kin on kardaanilla, vilkaise vaikka kuva tuolta: http://info.suzuki.es/verfoto.php?nombrefoto=media/k5/cruiser/vz800k5loc005.jpg

        Käsittääkseni M800 on pohjimmiltaan hyvin pitkälti sama peli kuin C800 - ulkonäkö vain on hyvinkin paljon sporttisemmaksi viilattu. Jos kiinnostaa niin näkyy olevan videokin: http://info.suzuki.es/videos/indexf.php?video=intruderm800k5.swf

        Ääniä en ole kuunnellut juuri kuin kypärän sisältä joten en nyt osaa sanoa että miltä se toisten korviin tien päällä kuulostaa. Tunnelmat on että tuo vakioäänenvaimennin hoitaa kyllä homman turhankin tehokkaasti, eli suht hiljainen on :-)

        Tuota yllä olevaa asiantuntijan kommenttia luin mielenkiinnolla ja kahteen asiaan kiinnitin huomiota!

        Minunkin ajotarpeet on pitkälti ns.kaksipäällä ja siitä syystä tuo jousien pohjaaminen jäi kalvamaan, eikö takaiskarissa ole säätöä???

        Jarruista olin jo tietoinen, rumpu takana ja kaksimäntäinen levy edessä, mutta siltikin kysyn, pysähtyykö edes yksipäällä kohtuullisesti??

        Ja nuo äänet, tuhinaa, vai mietoa papatusta(lapsellinen kysymys) vai jotain muut?

        Pyörää odotellessa...!!!


      • Mika
        c 800 kirjoitti:

        Tuota yllä olevaa asiantuntijan kommenttia luin mielenkiinnolla ja kahteen asiaan kiinnitin huomiota!

        Minunkin ajotarpeet on pitkälti ns.kaksipäällä ja siitä syystä tuo jousien pohjaaminen jäi kalvamaan, eikö takaiskarissa ole säätöä???

        Jarruista olin jo tietoinen, rumpu takana ja kaksimäntäinen levy edessä, mutta siltikin kysyn, pysähtyykö edes yksipäällä kohtuullisesti??

        Ja nuo äänet, tuhinaa, vai mietoa papatusta(lapsellinen kysymys) vai jotain muut?

        Pyörää odotellessa...!!!

        Pysähtyy yksi päällä hyvin. En ole kuljetellut ketään kun on tarakka takapenkin tilalla. Mun piti siirtää jarrukahvaa sentti kauemmas kahvasti, kun tuntui ettei saa puristusvoimaa jarrutukseen.

        Mulla on -04 vuosimalli, jossa on jalkatapit. Ne ei ota kaarteessa niin herkästi asfalttiin kiinni kuin astinlaudat.

        -05 vuosimallissa on käsittääkseni aavistuksen pienempi tankki kuin malleissa 2001-04. Bensapumppu on vissiin siirretty tankin sisälle ja se vie hieman kapasiteettia.

        Jotain omia kokemuksia:

        Jos olet pitkä ja takapuoli meinaa puutua vakiopenkillä (koska reisien alapinta ei ota kunnolla penkkiin kiinni), niin älä lähde laittamaan jalkatappien siirtosarjaa. Laita mieluummmin Mustangin penkki. Siinä on jyrkempi istumakulma ja se tukee reisiä paremmin. Tekee saman efektin kuin jalkatappien siirtosarja.

        Jos näpit meinaa kipeytyä (lähinnä kaasukäden) niin laita paksummat kahvat. Laitoin Küryakynin kahvat ja itseltä lähti se ongelma pois.

        Kaatumarautoihin puettavat kurasuojat ovat aivan ehdottomat. Kylmällä kelillä moottorin lämpö pitää jalat lämpiminä ja kostealla kelillä pyörä ja kengät eivät kuraannu ollenkaan. Itsellä Cobran raudat ja Scootworksin kurasuojat.

        Easybrackets laukkuraudat ovat mainiot. Niiden avulla laukut lukittuvat pyörään eikä niitä voi pölliä. Itse laukkuraudat ruuvataan laukkuhin kiinni ja pyörään tukee pelkät kiinnitystapit. Kun laukut ottaa pois, niin jäljelle jää pienet tapit. Siistin näköinen systeemi, kun haluaa ajaa ilman laukkuja.


      • ttt
        c 800 kirjoitti:

        Tuota yllä olevaa asiantuntijan kommenttia luin mielenkiinnolla ja kahteen asiaan kiinnitin huomiota!

        Minunkin ajotarpeet on pitkälti ns.kaksipäällä ja siitä syystä tuo jousien pohjaaminen jäi kalvamaan, eikö takaiskarissa ole säätöä???

        Jarruista olin jo tietoinen, rumpu takana ja kaksimäntäinen levy edessä, mutta siltikin kysyn, pysähtyykö edes yksipäällä kohtuullisesti??

        Ja nuo äänet, tuhinaa, vai mietoa papatusta(lapsellinen kysymys) vai jotain muut?

        Pyörää odotellessa...!!!

        heh, asiantuntijan :-) Nojoo, jatketaan tarinaa.

        Juu eli ei mulla jouset oo varsinaiseti pohjannut kertaakaan, ei siitä ole kyse. Ongelmana on lähinnä että vähän tiukemmissa kanttauksissa ottaa herkästi tiekosketusta tuo jalka-aluslevy. Hyppää sydän semmosen ylikierroksen kun yllättäen sattuu, eikä omasta mielestä ihan niin tiukka kanttaus ole kyseessä.

        Takapäässä on kyllä säätö mutten ole siihen vielä tutustunut, se on mulla siinä keskiasennossa missä tulee tehtaalta. Voisi olla että pykälän pari jos tiukentaisi niin auttaisi asiaan, kokeilen tuota kunhan saan aikaan.

        No kyllä se nyt ehkä kohtuullisesti pysähtyy tarpeen tullen kun vaan vähän lisää voimaa - on vaan tottunut vähän kevyempään pyörään jossa sekä edessä että takana on levy niin on tän kanssa vähän ongelmaa totuttelussa. Kaks päällä pidän mieluusti sen verran turvaväliä muutenkin että ei tule yllätyksiä.

        Äänistäkin vielä, ei se kyllä kauheasti papata, hyvin vaimennettu tupsutus se taitaa olla :-) Ehkä nyt hanakammissa kiihdytyksissä kuulevat autoilijatkin herkemmin, mutta jos ne "miehekkät" äänet on tärkeet niin sitten kyllä pitää vaihtaa putki tai vaimennin...

        Nimim. eilen pistin "sissybar"in kiinni niin pysyy kyytiläinen paremmin mukana menossa :-D


    • Anonyymi

      Miten penkki saa. Pois että pääsee akuun käsiksi nimi nolo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe