Koiran adoptoiminen koiratarhasta

Anonyymi

Hei, missä Lissabonin alueella on koiratarhoja josta voisi adoptoida kulkukoiran? Pääseekö tarhoilla tapaamaan koiria koronasta huolimatta?

Entä mitkä kriteerit tarhoilla on koirien luovutukseen ja minkä hintaista koiran hankkiminen sieltä on?

5

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koiratarhoilla on alueittain erilaisia käytäntöjä nyt Covid-19 aikana. Jos olet adoptoimassa kulkukoiraa, niin suosittelen miettimään asiaa siltä kannalta että nämä koirat toden näköisesti eivät kovinkaan helposti tule sopeutumaan kotioloihin ja ehdottomasti olisi tärkeää että koira ei joudu jäämään kotiin yksin. Tämä siksi että ne saattavat rikkoa huonekaluja, ovia karmeineen ym. Älä ainakaan ota koiraa vuokra-asuntoon. En tiedä saako Suomi24 sivustolle linkittää tai mainostaa mutta hae googlen kautta, Casa dos Animais de Lisboa.
      Pandemian suhteen, muista että tilanteet ovat menossa talven aikana huonommaksi kuukausi toisensa jälkeen. Eläinlääkärillä käymiset, koiran tarvikkeiden sekä ruokien hankkiminen tulee muuttumaan hankalammaksi. Varaudu ennen koiran hankintaa ja kerää isommat varastot ruokaa, pari ylimääräistä talutushihnaa rikkoutumisen varalle, ruoka kippoja, kakkapusseja ym ym. Hyvä puoli koiran omistamisessa on se, että kun ulkona liikkumista rajoitetaan ja toive on että jokainen ihan oikeasti pysyisi kotonaan, niin koiran kanssa kotinsa läheisyydessä liikkuvaa ulkomaalaista, sääntöjä kuuliaisesti noudattavat portugalilaiset katsovat suopeasti.

      • Anonyymi

        Kannattaa olla yhteydessä tarhaan ja kysyä mitkä ovat viikonpäivät, milloin vapaaehtoiset pääseevät käyttämään koiria ulkona. Siinä on hyvä tutustua eri vaihtoehtoihin ja samalla kysellä minkälaisista oloista koira on tullut tarhalle.


    • Anonyymi

      tuollainen koiranadopteeraaja kuuluisi itse häklkiin.

      • Anonyymi

        Niin. Kyllä se pitäisi ottaa mikä vaan koira. Myös vaikka ei itse olisi päivisin kotona ja koira kaipaisi kaveria. Ei niiden koirien erityistarpeita kannata selvittää etukäteen, kyllä koira pärjää kotona kun on ovet kiinni, sitäkö tuo tarkoitti?


    • Anonyymi

      Kannattaa muuttaa sinne hyysäämään niitä. Tänne tuominen on turha tautiriski suomen koirille ja ihmisille.
      Nyt on jatkuvasti reckueita etsimässä uusia koteja, kunolivatkin liian haastavia tai muuten vaan kyllästyivät. Ei kannata tuoda tänne niitä, suomessa on kodinetsijöitä jo ennestää. Hoidetaan oman maan koirat, niissä riittää työtä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe