Koiran adoptoiminen koiratarhasta

Anonyymi

Hei, missä Lissabonin alueella on koiratarhoja josta voisi adoptoida kulkukoiran? Pääseekö tarhoilla tapaamaan koiria koronasta huolimatta?

Entä mitkä kriteerit tarhoilla on koirien luovutukseen ja minkä hintaista koiran hankkiminen sieltä on?

5

977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koiratarhoilla on alueittain erilaisia käytäntöjä nyt Covid-19 aikana. Jos olet adoptoimassa kulkukoiraa, niin suosittelen miettimään asiaa siltä kannalta että nämä koirat toden näköisesti eivät kovinkaan helposti tule sopeutumaan kotioloihin ja ehdottomasti olisi tärkeää että koira ei joudu jäämään kotiin yksin. Tämä siksi että ne saattavat rikkoa huonekaluja, ovia karmeineen ym. Älä ainakaan ota koiraa vuokra-asuntoon. En tiedä saako Suomi24 sivustolle linkittää tai mainostaa mutta hae googlen kautta, Casa dos Animais de Lisboa.
      Pandemian suhteen, muista että tilanteet ovat menossa talven aikana huonommaksi kuukausi toisensa jälkeen. Eläinlääkärillä käymiset, koiran tarvikkeiden sekä ruokien hankkiminen tulee muuttumaan hankalammaksi. Varaudu ennen koiran hankintaa ja kerää isommat varastot ruokaa, pari ylimääräistä talutushihnaa rikkoutumisen varalle, ruoka kippoja, kakkapusseja ym ym. Hyvä puoli koiran omistamisessa on se, että kun ulkona liikkumista rajoitetaan ja toive on että jokainen ihan oikeasti pysyisi kotonaan, niin koiran kanssa kotinsa läheisyydessä liikkuvaa ulkomaalaista, sääntöjä kuuliaisesti noudattavat portugalilaiset katsovat suopeasti.

• Anonyymi

Kannattaa olla yhteydessä tarhaan ja kysyä mitkä ovat viikonpäivät, milloin vapaaehtoiset pääseevät käyttämään koiria ulkona. Siinä on hyvä tutustua eri vaihtoehtoihin ja samalla kysellä minkälaisista oloista koira on tullut tarhalle.

• Anonyymi

tuollainen koiranadopteeraaja kuuluisi itse häklkiin.

• Anonyymi

Niin. Kyllä se pitäisi ottaa mikä vaan koira. Myös vaikka ei itse olisi päivisin kotona ja koira kaipaisi kaveria. Ei niiden koirien erityistarpeita kannata selvittää etukäteen, kyllä koira pärjää kotona kun on ovet kiinni, sitäkö tuo tarkoitti?

• Anonyymi

Kannattaa muuttaa sinne hyysäämään niitä. Tänne tuominen on turha tautiriski suomen koirille ja ihmisille.
      Nyt on jatkuvasti reckueita etsimässä uusia koteja, kunolivatkin liian haastavia tai muuten vaan kyllästyivät. Ei kannata tuoda tänne niitä, suomessa on kodinetsijöitä jo ennestää. Hoidetaan oman maan koirat, niissä riittää työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8427
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3279
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2450
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1950
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      350
      1648
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1392
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1181
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1010
    Aihe