Lopettaminen

Anonyymi

Eli on täs tullu juotua jo pitkää, eikä mitää viinakännejä edes vaikka niitäki välillä ollu. Lähinnä tollasta ylläpitoa, ei pärjää ilman alkoholia. Bisseä menee helposti lava päiväs eikä edes tunnu missään. Oikeestaa se tuntuu ja näkyy jos sitä ei vedä. Alkaa tärinät, harhat hikoilut ja kaikki muu paska. Et aika selväks käyny että ei tätä voi seinää lopettaa. Kyl se on keho mikä nykyää huutaa tota myrkkyä eikä mieli. Ite en tätä himas pysty vähentää. En tiedä ajattelin että meen viikoksi isovanhenmille ja pakkaan laukkuun muutaman lipun, en siks et vois ottaa jos tekee mieli vaa iha siks ettei tarvii ambulanssia soitella.

Ootteko ite miten vähentynyt ja ehkä siten lopettanu? Katkolle täällä ei ainakaan pääse ja seinään lopetattaminen ei ole vaihtoehto. Oon kokenu ne viekkarit.

32

1623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljono bisseä on lava? Mitä tarkoittaa muutama lippu?

    • Anonyymi

      Mitenkä niin ei pääse katkolle?

      Jos paikkakunnallasi ei esimerkiksi ole a-klinikkaa tai muuta päihdetyö paikkaa, niin soita terveyskeskukseen ja kerro asia ja että haluaisit katkolle, kyllä se katkaisuhoito paikka järjestyy.

      En minun paikkakunnallani ollut esim katkaisuhoitoa, mutta se järjestettiin toisella paikkakunnalla ja sain valita, että menenkö sinne hoitopaikkaan maksusitoumuksella vai haluanko viettää katkaisun terveyskeskuksen osastolla.

      Kannattaa selvittää tuo asia. Itselläni meni kaljan kanssa niin, että se juominen alkoi olla todella runsasta ja sitten siitä pikku hiljaa vaan muuttui lähes jokapäiväistä ja en saanut lopetettua sitä, koska se fyysinen ja psyykkinen riippuvuus itselläni alkoholiin oli jo kehittynyt hyvin vahvaksi.

      Kannattaa myös miettiä sitä, että pystytkö vastaisuudessa ottamaan vain kohtuullisesti vai onko sinulle parempi se, että et juo enää .

      Minulla ei kohtuukäyttö onnistu, joten en ota tippaakaan ja raittiina olen nyt ollut pitkän aikaa.

      Oletko miettinyt mikä saa sinut juomaan? Onko taustalla jotakin sellaista, mistä olisi hyvä mennä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa?

      Vai onko se vaan pikku hiljaa ja salakavalasti tullut elämääsi ilman mitään ns syytä?

    • Anonyymi

      Pääsikkö irti? Kuvio kuulostaa harmillisen tutulta. Toiset sanoo, että korkki vaan kiinni. Eivät oo kokeneet, mitä ne viekkarit on semmosella, jolla on jo kemiallinen riippuvuus... Toivottavasti saat tukea isovanhemmiltas. Tiedän tuonkin, ettei katkolle aina pääse, vaikka oikeasti se on kai lakisääteistä, että pitäs järjestää :(

    • Anonyymi

      Koita juoda alkoholia niin vähän kuin mahdollista ja vähennä päivittäistä annosta pikkuhiljaa. Seinään lopettaminen kun on putki päällä voi olla vaarallista

    • Anonyymi

      Ensimmäinen, pitempi treeninikesti kolme kuukautta. Aloitus aamupäivisin aamukahvin kanssa terävillä. Päivän mittaan olutta, teräviä ja viiniä.
      Viimeiset terävät ennen puolta yötä.
      Kerran elimistö huomautti kuormituksestaan joten pidin muutaman välipäivän.

      Parin välivuoden jälkeen pisin 3:n vuoden putken aloittaen puolen päivän tietämissä ja viimeinen paukku ilta kymmenen tienoissa.kuukausittain muutama välipäivä.
      Lopetin juuri ennen 60v päiviäni koska mikään ei enää huvittanut.

      Tuon jälkeen oöen vuositainpitänyt kaksi kuukauden kuuria malliin aloitus ennen klo yhdeksää. Lisänä muutama viikon, kahden jakso.
      Kuukaudenkuurin jälkeen lievää heikkoutta pari viikkoa.

      Tämä vuosi on poikkeus. Koko menossa oleva vuosi täysin raittiina. Ennätys yli 60:een vuoteen.

      Käsien vapinaa ja ohimenevää heikkouden tunnetta lukuun ottamatta en ole kokenut varsinaisia krapulan oireita.

      • Anonyymi

        Hanki hyvä harrastus! Ota kynä ja paperia, listaa kaikki harrastukset mitkä sinua kiinnostanut tai kiehtonut.
        Tästä listasta rajaat ne pois joita et voi taloudellisesti harrastaa. Lopuista valitset kiinnostavimman ja rauhallisesti ensin harrastamaan.
        Alkoholisteilla se virhe että sitten jos joku harrastus löytyy niin överitäysillä heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki hyvä harrastus! Ota kynä ja paperia, listaa kaikki harrastukset mitkä sinua kiinnostanut tai kiehtonut.
        Tästä listasta rajaat ne pois joita et voi taloudellisesti harrastaa. Lopuista valitset kiinnostavimman ja rauhallisesti ensin harrastamaan.
        Alkoholisteilla se virhe että sitten jos joku harrastus löytyy niin överitäysillä heti.

        No tulihan se neuvo sieltä.
        Sinä siis kuvittelet että ihminen juo rahansa, työnsä, perheensä, terveytensä ja koko elämänsä vain siksi kun ei ole mitään kivaa tekemistä.
        Tällaisia neuvoja saa sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta, jotka eivät tunne sairautta nimeltä alkoholismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se neuvo sieltä.
        Sinä siis kuvittelet että ihminen juo rahansa, työnsä, perheensä, terveytensä ja koko elämänsä vain siksi kun ei ole mitään kivaa tekemistä.
        Tällaisia neuvoja saa sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta, jotka eivät tunne sairautta nimeltä alkoholismi.

        Ainoa oikea tapa hoitaa sairautta nimeltä alkoholismi ja saavuttaa pysyvä raittius on käydä vähintään 5 kertaa viikossa AA:n palaverissa katumassa menneitä ryyppyvuosia.
        Alituinen itseruoskinta yhdistettynä 12 askeleen syvälliseen tutkimiseen ja sen noudattamiseen on varmin tie saavuttaa korkeampi hengellinen tietoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa oikea tapa hoitaa sairautta nimeltä alkoholismi ja saavuttaa pysyvä raittius on käydä vähintään 5 kertaa viikossa AA:n palaverissa katumassa menneitä ryyppyvuosia.
        Alituinen itseruoskinta yhdistettynä 12 askeleen syvälliseen tutkimiseen ja sen noudattamiseen on varmin tie saavuttaa korkeampi hengellinen tietoisuus.

        Sanotaan että sarkasmi on kaikkein vaikein huumorin laji, eikä katkeruus tee sarkasmin viljelystä ainakaan yhtään helpompaa.
        M.O.T.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se neuvo sieltä.
        Sinä siis kuvittelet että ihminen juo rahansa, työnsä, perheensä, terveytensä ja koko elämänsä vain siksi kun ei ole mitään kivaa tekemistä.
        Tällaisia neuvoja saa sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta, jotka eivät tunne sairautta nimeltä alkoholismi.

        Ei tuo neuvo ollut se ainoa konsti, hyvä harrastus pitää ottaa käyttöön silloin kun lkohiõi on jäämässä pois eli alkoholin tilalle hyvää mieltä tuomaan.
        Itseasiassa itselläni tuo toimi, join usean vuoden, aloitin jostain syystä harrastamaan ja harrastus tosin vaihtui toiseen ja juominen jäi, nyt olen ollut juomatta useita vuosia, en ole laskenut montako yli kymmenen vuotta kumminkin ja harrastuksia tullut muitakin lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki hyvä harrastus! Ota kynä ja paperia, listaa kaikki harrastukset mitkä sinua kiinnostanut tai kiehtonut.
        Tästä listasta rajaat ne pois joita et voi taloudellisesti harrastaa. Lopuista valitset kiinnostavimman ja rauhallisesti ensin harrastamaan.
        Alkoholisteilla se virhe että sitten jos joku harrastus löytyy niin överitäysillä heti.

        Ei tarvinnut etsiä uutta harrastusta vaan herättelin henkiin yli 30 vuotta hyllyllä olleen, punttitreenit.
        Alkuun 5krt/vko ja kun puolen vuoden ja varovaisen alun jälkeen alkoi olemaan tuntumaa niin lisäsin 6:een viikkokertaan.
        Keväiset ja syksyiset Espanjan asunnolla luumuilut ja vuoden mittaan muutama viikon, kahden keikka katkaisevat. Espanjassa yritän käydä salilla kerran tai kaksi viikossa. Sekin rajoittaa naukkailua.
        8-kymppiä lähestyvän ukon sisäkalut ovat kunnossa. Kimmoisuus on kadonnut ja liikkuvuus sekä voimataso laskevat. Harrastuksesta huolimatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se neuvo sieltä.
        Sinä siis kuvittelet että ihminen juo rahansa, työnsä, perheensä, terveytensä ja koko elämänsä vain siksi kun ei ole mitään kivaa tekemistä.
        Tällaisia neuvoja saa sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta, jotka eivät tunne sairautta nimeltä alkoholismi.

        Mitä jos se AA onkin sanoman sijaan vain kiva harrastus kuten mikä muu tahansa? On jotain tekemistä ja tapaa kavereita, on jokin aikataulu elämässä ja syy olla tänään juomatta, että kehtaa osallistua huomenna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos se AA onkin sanoman sijaan vain kiva harrastus kuten mikä muu tahansa? On jotain tekemistä ja tapaa kavereita, on jokin aikataulu elämässä ja syy olla tänään juomatta, että kehtaa osallistua huomenna?

        Olet oikeassa, AA on sekä harrastus että elämäntapa.
        Haitoiksi voidaan laskea voimakas henkinen riippuvuus joka pahimmillaan aiheuttaa sen, ettei palavereista uskalleta jäädä kovin pitkäksi aikaa pois retkahtamisen pelon vuoksi.
        Se on salakavalan manipuloinnin ikävä seuraamus, jota ei tiedosteta tarpeeksi hyvin.


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa vain yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa hoitaa alkoholismia.
      Se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

      Aivan turhaa on kenenkään väittää että " kun minua auttoi tämä niin sinuakin auttaa " tai jotain muuta samantyylistä puppua.

      Ärsyttää myös sellaiset ihmiset jotka sanovat viinasta tai tupakasta tms. että " ihan helppohan siitä on päästä eroon ". Kenelle on kenelle ei.

      • Anonyymi

        Yleensä hoitoon hakeutuvia alkoholisteja on kahdenlaisia. Ensiksi on niitä jotka haluavat lopettaa juomisen, ja sitten on niitä jotka eivät halua luopua rakkaastaan eli pullosta.

        Kaikille näille ensin mainituille sopii samanlainen hoito.
        Mutta näille jälkimmäisille hoito pitäisi olla aina henkilökohtaisesti räätälöity. Että pääsisi eroon krapuloista ja juomisen tuomasta pahasta olosta, mutta että saisi silti vielä ottaa vähän joskus hyvässä seurassa, silleen hallitusti kohtuudella.
        Tätä jälkimmäistä voidaan kutsua nimellä juopon märkä paiväuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä hoitoon hakeutuvia alkoholisteja on kahdenlaisia. Ensiksi on niitä jotka haluavat lopettaa juomisen, ja sitten on niitä jotka eivät halua luopua rakkaastaan eli pullosta.

        Kaikille näille ensin mainituille sopii samanlainen hoito.
        Mutta näille jälkimmäisille hoito pitäisi olla aina henkilökohtaisesti räätälöity. Että pääsisi eroon krapuloista ja juomisen tuomasta pahasta olosta, mutta että saisi silti vielä ottaa vähän joskus hyvässä seurassa, silleen hallitusti kohtuudella.
        Tätä jälkimmäistä voidaan kutsua nimellä juopon märkä paiväuni.

        Olen edelleen sitä mieltä vaikka kuinka haluaisi lopettaa juomisen niin samanlainen hoito ei tehoa jokaiselle samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä vaikka kuinka haluaisi lopettaa juomisen niin samanlainen hoito ei tehoa jokaiselle samalla tavalla.

        Kyllä tehoaa jos olet valmis maksamaan kymppitonnin kuukauden hoitojaksosta. Varmistaaksesi kestävän raittiuden jatkossakin on sinun ehdottomasti sitouduttava käymään AA palavereissa koko loppuelämäsi ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tehoaa jos olet valmis maksamaan kymppitonnin kuukauden hoitojaksosta. Varmistaaksesi kestävän raittiuden jatkossakin on sinun ehdottomasti sitouduttava käymään AA palavereissa koko loppuelämäsi ajan.

        Mä pääsin eroon alkoholista ilman AA:ta eli se ei ole mikään ehdottomuus.
        Tämäkin todistaa sen ettei kaikille tepsi samat keinot.
        Mun ei tarvinnut sitoutua mihinkään muuhun kuin omaan päihteettömyyteen.

        Myöskään mihinkään rahasummaan ei pysty vertaamaan hoitoja, toiset pääsee halvemmalla ja toisille voi tulla kalliiksikin.
        Jos oikeasti haluaa eroon ja sen on vakaasti päättänyt niin ei siitä ole mikään pakko maksaa tuhansia euroja.

        Jos olet itse päässyt noilla mainitsemillasi keinoilla eroon alkosta niin toki hyvä juttu sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä pääsin eroon alkoholista ilman AA:ta eli se ei ole mikään ehdottomuus.
        Tämäkin todistaa sen ettei kaikille tepsi samat keinot.
        Mun ei tarvinnut sitoutua mihinkään muuhun kuin omaan päihteettömyyteen.

        Myöskään mihinkään rahasummaan ei pysty vertaamaan hoitoja, toiset pääsee halvemmalla ja toisille voi tulla kalliiksikin.
        Jos oikeasti haluaa eroon ja sen on vakaasti päättänyt niin ei siitä ole mikään pakko maksaa tuhansia euroja.

        Jos olet itse päässyt noilla mainitsemillasi keinoilla eroon alkosta niin toki hyvä juttu sekin.

        En lopettanut noilla keinoilla, pistin korkin kiinni omin neuvoin. Kokemusta alkoholismista kertyi sen verran paljon ettei enää mitkään tarjolla olevat hoitomuodot tulleet kysymykseenkään.
        Se hetki tulee tai on tulematta, kun joudut tekemään itse sen valinnan jatkatko vai lopetatko juomisen top tykkänään.
        Yllä oleva kirjoitus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lopettanut noilla keinoilla, pistin korkin kiinni omin neuvoin. Kokemusta alkoholismista kertyi sen verran paljon ettei enää mitkään tarjolla olevat hoitomuodot tulleet kysymykseenkään.
        Se hetki tulee tai on tulematta, kun joudut tekemään itse sen valinnan jatkatko vai lopetatko juomisen top tykkänään.
        Yllä oleva kirjoitus

        Kommentti karkasi ennen aikojaan.
        Yllä oleva kirjoitus on vain esimerkki siitä joita eräät alkoholismiin uskonnon lailla suhtautuvat tälläkin palstalla tuovat julki.
        Eli heille on vain yksi ja ainoa oikea tapa saavuttaa pysyvä raittius, muut keinot on tuomittu epäonnistumaan jo etukäteen.


    • Anonyymi

      Aloittajalle: Meet ensin isovanhemmille viikoksi-pariksi, mutta sitä ennen järjestät itsellesi maksusitoumuksen katkaisuhoitopaikkaan. Himmailet oluet ihan minimiin isovanhemmilla ja sieltä suoraan Kalliolaan tms.

      • Anonyymi

        Ei kai Kalliola ole mikään katkaisuhoitopaikka? Katkaisuhoidossa hoidetaan fyysiset vieroitusoireet turvallisesti, ja ohjataan sitten jatkohoitoon (esim. Kalliola tai kunnan oma avo-hoito).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Kalliola ole mikään katkaisuhoitopaikka? Katkaisuhoidossa hoidetaan fyysiset vieroitusoireet turvallisesti, ja ohjataan sitten jatkohoitoon (esim. Kalliola tai kunnan oma avo-hoito).

        Katkaisuasemat ovat vähän niinkuin ensiapu, jatkohoito seuraa vasta sen jälkeen.
        Ja sitä varten ovat juuri nämä päihdehoitolat ja -huoltolat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkaisuasemat ovat vähän niinkuin ensiapu, jatkohoito seuraa vasta sen jälkeen.
        Ja sitä varten ovat juuri nämä päihdehoitolat ja -huoltolat.

        Minua harmittaa kun olin alkoholistin ystävä, vaikka kuinka koetin kertoa, etrei jois. Hän joi, ja minulle tuli siitä paha olo, oli vaan jätettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua harmittaa kun olin alkoholistin ystävä, vaikka kuinka koetin kertoa, etrei jois. Hän joi, ja minulle tuli siitä paha olo, oli vaan jätettävä.

        Kyllähän se harmittaa, vielä jos toinen on muuuten ihan kiva tyyppi mutta ystävyys hajoaa sitten juomiseen.
        Se ei vaan auta vaikka kuinka yrittäisi toiselle sanoa jos hän ei itse ymmärrä omaa parastaan.

        Toivottavasti löydät/olet löytänyt uusia raittiita ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Kalliola ole mikään katkaisuhoitopaikka? Katkaisuhoidossa hoidetaan fyysiset vieroitusoireet turvallisesti, ja ohjataan sitten jatkohoitoon (esim. Kalliola tai kunnan oma avo-hoito).

        Tarkoitin juuri paikkaa, jossa hoidetaan ainakin se kuukausi, kuten Kalliola. Millä nimellä se kulkee, parantola tms. En siis katkoa, jossa ukko hoidetaan kuntoon ja potkaistaan takaisin juomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin juuri paikkaa, jossa hoidetaan ainakin se kuukausi, kuten Kalliola. Millä nimellä se kulkee, parantola tms. En siis katkoa, jossa ukko hoidetaan kuntoon ja potkaistaan takaisin juomaan.

        Ei katkolta "potkaista takaisin juomaan". Jotkut asiakkaat vaan itse haluavat tehdä niin. Jatkohoitoa tarjotaan varmasti. Nykyään vain millään kunnalla ei ole varaa lähettää jokaista tuhansia euroja maksavaan parantolaan. Sen verran pitää asiakkaalla olla motivaatiota, että hyväksyy myös avohoidon.


    • Anonyymi

      "Katkaisuasemat ovat vähän niinkuin ensiapu, jatkohoito seuraa vasta sen jälkeen.
      Ja sitä varten ovat juuri nämä päihdehoitolat ja -huoltolat."

      Tämä käsitys on valitettavan yleinen kaikilla niillä, jotka haluavat lakaista ongelman maton alle.
      Tosiasiassa Suomessa päihdehuolto ei toimi kun alkoholisti apua pyytäessään ohjataan vain katkolle, josta sitten taksi vie uudelle turneelle (ja jos nyt väität että alkoholisti siellä takapenkillä määrää minne taksi ajaa, niin osoitat vain sen ettet tunne sairautta nimeltä alkoholismi).
      En syytä katkojen ammattitaidotonta henkilökuntaa tästä käytännöstä, vaan syytän päättäjiä jotka "leikkausten" varjolla hoidattavat vain sairauden oireita.
      Päättäjät lakaisevat ongelman maton alle, ja niin kymmenissä tuhansissa perheissä jatkuu lasinen lapsuus ja perhehelvetti.

      • Anonyymi

        Tarkoitin kyllä ihan sitä että ensin on katko, ja se jatkohoito tapahtuu katkon jälkeen noissa hoitoloissa ja huoltoloissa.
        Tuliko nyt tarpeeksi selkeästi?

        Yleisistä käsityksistä en niin ole perillä mutta hoitopaikoista on ihan omakohtaista kokemusta eli mun ei ainakaan tarvitse käsittää mitään väärin.

        Tunnen myös sairauden nimeltä alkoholismi erittäin hyvin, olen jopa taksin takapenkillä lähtenyt pitkäaikaisestakin hoidosta uudelle turneelle. Eli olen holistina itse määrännyt minne taksin pitää ajaa.

        Miten itse olet tutustunut alkoholismiin, onko omakohtaista kokemusta vai mutu-tietoa?

        .....isä osaa jo uida........


    • Anonyymi

      Lopetin alkoholin käytön tasan vuosi sitten 35 vuoden dokaamisen jälkeen. Ennen lopettamista oli ollu taas jälleen kerran pitkä putki päällä. Olin aikaisemmin joutunu kaks kertaa deliriumin takia sairaalaan juomisputken päätteeksi joten tiesin riskit kun lopetin. Päätin kuitenkin kestää vieroitusoireet mieluummin, kuin jatkaa juomista. Tämä osoittautui myöhemmin hyväksi päätökseksi. Jos ongelmia tulee, niin ainahan sairaalaan voi hakeutua. Ensimmäiseksi loppui tärinä, hikoilu väheni nopeasti muttei ole kokonaan loppunut vieläkään. Mieliala kohosi nopeasti, kun krapula-aamut loppuivat ja olin lopettamisesta muutenkin tosi ylpeä. Verenpaine on nyt parempi kuin koskaan, ja maksa-arvot erinomaiset. Mutta yhä vieläkin vuoden raittiuden jälkeen väsyttää ihan mielettömästi. Sille ei lääketiede mitään voi, yritetty kyllä on. Myös juomisputkien loppumiseen liittyneitä pelkotiloja oli mulla vielä puoli vuotta raitistumisen jälkeen, samoin yhden viinakrampinkin sain oltuani jo 8 kk juomatta. Silti yhä edelleen olen sitä mieltä, että raitistuminen kerrasta oli paras vaihtoehto. Join viimeiset vuodet kaikkina työpäivinä pullon valkkaria päivässä, ja siihen lonkerot päälle. Viikonloppuisin ja lomilla dokasin sitten vielä paljon, paljon enemmän, olin kännissä koko ajan. Silti duunit hoidin aina. Tosin nukuin torkkuja välillä työpaikan vessan lattialla. Enää ei tee mieli alkoholia tippaakaan.

      • Anonyymi

        Hienoa kun oot päässyt eroon kokonaan.
        Mullekin on tuttuja deliriumit ja pelkotilat, ahdistukset ym. Takavuosina niitä riitti enemmän kuin tarpeeksi.
        On ollut myös haimatulehdus ja nyt maksassa vikaa.

        Kovat on oppirahat tullut maksettua mutta onneksi oon jotain oppinutkin.


    • Faijani joi jopa oksennuksetkin jos sisälsi alkoholia muinoin vaan oli lopulta 40 v raittiina.
      AA oli hänen paikkansa mistä sai tukea vuosien varrella.
      Hän sanoi että pitää juoda vaan kunnes on kuppi täynnä eikä maita enään.
      Onhan tuokin jo edistystä että edes pohdiskelet lopettamista, se on jo askel kohti päätöstä.
      Voimia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe