Miten käy jehovat jättävälle puolisolle?

Anonyymi

Yleistää ei varmaan voi, mutta on tämä yksi kokemus monien joukossa.

Siis oma kokemus. Käyn sitä läpi itse tällä hetkellä juurikin nyt. Kahdessa viikossa 10 kiloa lähtenyt. Syönti ei käy. Tuntuu kuin olisi jauhosäkki kropan päällä. Verenpaine tuppaa olemaan hienoisesti koholla. Ei meinaa jaksaa tehdä hommia.

Kun stressi on kova, niin myös kroppa reagoi...

No. Asiaan.

Vaimo on edelleen jehovantoristaja. Minä siis erosin jehovista 3 vuotta sitten karkeasti kolmesta syystä:

1. Jehovien maailmanlaajuinen pedofiilisotku. Otin tämän puheeksi vanhinten kanssa, olisi pitänyt olla hiljaa.
2. Jehovajärjestön ristiriitainen opetus. Pahimmillaan peräkkäiset lauseet tutkittavassa vartsikassa menee 180 astetta ristiin. Esimerkkejä löytyy helposti.
3. Todetusti täyttymättä jääneet JÄRJESTÖN ennustukset. Ei olisi saanut puhua mitään. "Hyväksyt vain uuden selityksen" sanoi seurakunnan koordinaattori oikeuskomiteassa, kun ihmettelin SUKUPOLVIOPIN muutosta ääneen.

Tilanne vaimon kanssa nyt.

Ei mitään yhteyttä. Käytiin kesällä päivän "loma"reissulla. Tarkoituksena ajella menemään se päivä ja poiketa kahville ja syömään, missä sattuu olemaan hyvän tuntuinen paikka. Huomasin julkisen uimarannan hienolla paikalla. Mennääs tuonne. Nousin autosta. Vaimo jäi sisälle istumaan. Etkö tule? En halua, sanoo vaimo. Ookoo, menen sitten yksin. Muutaman minuutin päästä vaimo tulee perässä, mutta ei tule viittä metriä lähemmäksi. Palataan autoon, jatketaan matkaa. Seuraavalla kohteella sama peli. Koko päivän reissun aikana vaimo ei tee yhtäkään ehdotusta, että käydäänpäs tuolla....

Tuo edellä kerrottu on esimerkki viime kesältä. Ja tämä ei suinkaan ole ainut reissu, tai edes kesä, jolloin näin on käynyt. Tämä tapa on ollut vaimolla avioliiton alusta lähtien. Hän ei vaan tunnu haluavan hengailla kanssani yhtään missään. Lomareissuilla käydään vain, että saatiin seurakuntalaisille sanoa, että oltiin tuossa lomilla...

Kun erosin jehovista 3 vuotta sitten, vaimo ei ole KERTAAKAAN, siis yhtä ainutta kertaa kolmeen vuoteen pyytänyt KETÄÄN vierailulle meille. Sinänsä ymmärrän tämän. Onhan hän jehovalainen. Ja ei ole ooko pyytää seurakuntalaisia sellaiseen kotiin, missä asuu ENTINEN JEHOVALAINEN. Erottamisdoktriini kuvioissa.

Toisaalta, voisihan hän pyytää joitain muita käymään. Työkavereita, entisiä koulukavereita, ketä hyvänsä. Mutta eihän se käy, kun järjestön opetuksen mukaan näihin "maailmallisiin" täytyy pitää viileät välit. Ne on MAAILMALLISIA ja siten sellaista nounou seuraa. Ystävät VAIN seurakunnan sisältä.

No. Mitä tapahtuu, kun MINÄ pyydän omia kavereitani käymään. Vaimon tapa on hyvin yksinkertainen. Hän lataa kahvinkeittimen valmiiksi. Sitten, kun kaverini tulee, hän menee makuukamariin, vetää perässään oven kiinni ja tulee ulos vasta, kun kaverini on lähtenyt. Muistan yhden kerran, kun hän suostui olemaan mukana. Muuten se tapa on järjestään tuo makuuhuoneeseen linnoittautuminen.

Sitten me istutaan iltaa sillä lailla, että kun minä nauraa käkätän jotain youtube piilokameravideota. Hän huikkaa keittiöstä, mikä on niin hauskaa. Minä siihen, että tuu kattomaan. Hän tulee siihen ja pistän esimerkiksi 30 sekunnin pätkän pyörimään. Kesken videon, hän lähtee pois ja touhuaa omiaan mitä lie. Sitten mä sanon, että eikös ollu hyvä. Vaimo sanoo, että ei nähny koko pätkää.

Avioliiton ihan alussa peitto heilui muutaman kerran, mutta vuosiin on ollu ihan hiljaista. En sano siksi, että valittaisin, vaan jostain kumman syystä en vaan kerta kaikkiaan innostu. Tämähän on tietenkin vaimolle ollu itkun aihe usein ja patistaa mua lääkäriin. Sitten kun kerron, mitä MIEHENÄ haluaisin, hän hermostuu ja suutahtaa. Hyvää aikaa vaihtaa ajatuksia näistä haluista ei ole vuoden yhtenäkään päivänä mihinkään vuorokaudenaikaan... On yritetty. Useammin kuin kerran. Aina sama laulu.

Minun mokani vuosien mittaan on ollu se, että olen liian suorasanainen siitä, mihin en ole tyytyväinen ja mitä haluan. Vähän kuten on huomattu palstalla, en juurikaan kiertele tai pyöristele kulmia.

Mutta syyttely sikseen.

Vaikuttaako kuvailemani avioliitto rakkauden kyllästämältä?
Vai rakastetaanko tässä pelkkää ajatusta?

Ja nyt vinkki kaikille jehovalaisille ja muillekkin seurustelua tai vakavaa suhdetta aikoville. VAROKAA ajattelemasta itsestänne, että "löytäjä saa pitää".

Minä tein sen virheen ja tuossa on tulos kuvailtuna 9 vuoden ajalta.

Rupeaa olemaan mitta täynnä ja tuo melkein 10 kilon laihtuminenkin johtuu varmaan tästä.

Jatkan palan matkaa eron jälkiseurauksista kohta...

68

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No jatketaanpa tuosta avioero skenaariosta askeleita eteenpäin...

Mitä JT vaimolle käy TÄSSÄ tilanteessa eron sattuessa?

Perhe on JT väkeä muutamia äitinsä ja isänsä sisaruksia lukuunottamatta.
      Seurakunnan ystävien tuki on myös. Saavat keskenään kilpaa haukkua mua, miten paska aviomies olinkaan.
      Vaimo astui avioon köyhänä, kuin kirkon rotta. Tästä me keskenään naureskeltiinkin. Mutta avioeron jälkeen vaimolla ei tuu olemaan rahahuolia, jos ei aivan älyttömäksi tuhlaajaksi rupea.

JT vaimo putoaa siis hyvään turvaverkkoon joka tavalla.

Entäs minä? Entinen jehovalainen...

Ilmiselvää on, ettei yksikään seurakuntalainen rupea kaverikseni. Minähän olen jehovat jättänyt ihan ite.

JT äitiin ei ole muuta yhteyttä, kuin käyn ajamassa ruohot, hommaamassa polttopuut ja tekemässä lumityöt. Ennemmin käytiin vaimon kanssa viikoittain saunassa. JT eroni jälkeen on ollu selvää kaikille, että ei enää saunareissuja tai mitään ylimääräistä yhteydenpitoa välttämättömien lisäksi.

Isä on kuollu vajaa 20 vuotta sitten.

Sisarpuoliin ei oo ollu kovin kiinteää yhteyttä koskaan lapsuudestani saakka.

Vuonna 2006 aloittamani JEHOVIEN niin sanotun "raamatun"tutkistelun opettamana tönin todella hyviä ystäviä elämästäni ulos. Kuvittelin, että se on oikein ja niin pitää tehdä. Nehän oli maailmallisia ja EI pelastuvia niin kauan, kunnes alkavat jehoviksi.

Jossain vaiheessa jehovalaisena ollessani tajusin menettäneeni myös sielunkumppanin. Aloin ottaa häneen etäisyyttä aika heti ns."raamatuntutkistelun" alkuvaiheissa, vaikka sisimmässäni en missään nimessä halunnut. Luulin tekeväni oikein. Vitut.

Hän huomasi etääntymiseni ja kertoi siitä tekstiviestillä. Hän teki kaikkensa saadakseen takaisin sen yhteyden, jonka minä olin katkaissut. Minä kuitenkin tunsin edelleen sen yhteyden häneen. Ei me tarvittu sanoja siinä, kun huomattiin, mitä toisen mielessä liikkui.

Kerran hän kirjoitti jotenkin näin... En unohda sitä ikinä.. Aikaa on toistakymmentä vuotta.

"En tajua miksi olet alkanut tuntumaan niin etäiseltä. Tajuaisitpa, miten arvokas olet. En kestä ajatusta siitä, ettet olisi osa mun elämää"

Viimeinen lause on tarkka. Siis voiko tuota enää kauniimmin sanoa?

Nyt mulla on verenmaku suussa. Se taidankin olla minä, joka en kestä omia virheitäni.

Äitiin ei ole ollu läheisiä välejä koskaan. Eikä varsinkaan nyt, kun olen ollu 3 vuotta pois jehovakuvioista.

Hyvät ystävät työnsin vaivihkaa etäälle "raamatun" tutkisteluvaiheessa. Siinä meni samalla sielunkumppani. Koitin ottaa häneen yhteyttä muutaman kerran vuosien mittaan, turhaan.

Mulla on enää yksi ainoa oljenkorsi jäljellä.

Jon snowlle se oli paras mahdollisuus game of thronesissa. " To trust in a stranger"

Ei taida olla muuta jäljellä, kuin LUOTTAA MUUKALAISEEN. Ihmisiin, joita en tunne.

Jos joku haluaa tietää, miten vedetään oma elämä oikeen kunnolla vihkoon, niin tulkaa kysymään.

Vedän sellaisen kurssin ja valmennuksen, että oksat pois.

• Anonyymi

Voi hyvänen aikaa näitä tarinan heittäjiä????

JT ei ole mitään läasyn lässyn uskontoa.

Se on tosi kristillisyyttä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JT:t ei ole ainoastaan lässynlässynuskontoa vaan myös saakutin uskontoa. Huijaus ja vaarallinen petos.
        Pysykää kaukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö, lässynläätä huipussaan. Tylsää ja kuivaa toistoa vuodesta toiseen. Mitään tajuntaalaajentavaa siellä ei koskaan opetettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö, lässynläätä huipussaan. Tylsää ja kuivaa toistoa vuodesta toiseen. Mitään tajuntaalaajentavaa siellä ei koskaan opetettu

Eikä siellä edes opetettu Jeesuksesta ja Jumalasta oikein, vaan asian vierestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sä saatana kätyri ollenkaan tajua, kenelle puhut ja millä eväillä.

• Anonyymi

Vaimo astui avioon köyhänä rottana ja nyt on varakas sinun ansiostasi?
        Eikö se rotta ole kantanut kortensa kekoon kotianne palkattomana taloudenhoitajana? Kun on vielä ladannut kahvinkeittimenkin teille karjuille valmiiksi, että saatte kiroilla ja räävistellä keskenänne. Mahtaa olla tarinaa!
        Kerran vaimosi oli mukana niissä juttusissa ja oli varmaan samassa repivässä ja ala-arvoisessa hengessä kuin täällä. Tuskin se sinun kaverisi mitään rakentavaa mielipidettä siinä kahvin ääressä esille toi.
        Vaimosi päätti jättää teidät rauhassa puimaan asioita omalla tavallanne ja vetäytyi rakentamaan itseään kestääkseen seuraavaan päivään.

Etkö ota eroa, koska vaimosi saisi osinkoa vuosistaan kanssasi?
        Minusta olisi oikeudenmukaista, että hän saisi vähän vahingonkorvausta kanssaelämisestänne. 💩Minä suorataan vaatisin sitä! 😝
        Pelkäät jäädä ilman kenenkään seuraa ja pidät kiinni vaimostasi piinaten häntä, sillä se on sinulle parempaa kuin yksin olo.
        Jos olisit hyvä kaveri ja haluttu mies naisten keskuudessa, niin olisit ottanut sen avioeron jo kauan sitten! Et sinä siinä pirtissä valittelisi osaasi ja huonoa vaimoasi kuin sinun elämäsi alamäki olisi vaimosi syytä!
        Sinä erosit Jehovan todistajista koska et hyväksynyt heidän menettelyjään, vai kuinka? Jos vaimosi ottaa siinä seurassa sen hyvän, mitä kokee, eikä halua sinun kanssasi rypemään loassa, missä olet, niin se johtuu hänen itsesäilytysvaistostaan! Eikö vaimollasi ole oikeutta valita elämää, uskontoa, sukulaisiaan, jne. oman päätöksensä ja tarpeidensa mukaan?
        Yrittäisit kokeilla sen valitsemista, mitä sinä arvostat, niin elämäsi kohentuisi kummasti. Jätä se, mitä halveksit ja keskity hyvään, niin ylämäki alkaa heti!
        Jätä ne ihmiset, joiden kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä periaatteellisesti.
        Sinun sukulaissielusi löytyi sieltä, minne ne jätin ja nyt kadut sitä.
        Sieltä samasta paikasta niitä löytyy useampia samanhenkisiä kuin itsekin olet. Teille tulee oikein hauskaa, koska samanlaiset lapset viihtyvät keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimo astui avioon köyhänä rottana ja nyt on varakas sinun ansiostasi?
        Eikö se rotta ole kantanut kortensa kekoon kotianne palkattomana taloudenhoitajana? Kun on vielä ladannut kahvinkeittimenkin teille karjuille valmiiksi, että saatte kiroilla ja räävistellä keskenänne. Mahtaa olla tarinaa!
        Kerran vaimosi oli mukana niissä juttusissa ja oli varmaan samassa repivässä ja ala-arvoisessa hengessä kuin täällä. Tuskin se sinun kaverisi mitään rakentavaa mielipidettä siinä kahvin ääressä esille toi.
        Vaimosi päätti jättää teidät rauhassa puimaan asioita omalla tavallanne ja vetäytyi rakentamaan itseään kestääkseen seuraavaan päivään.

Etkö ota eroa, koska vaimosi saisi osinkoa vuosistaan kanssasi?
        Minusta olisi oikeudenmukaista, että hän saisi vähän vahingonkorvausta kanssaelämisestänne. 💩Minä suorataan vaatisin sitä! 😝
        Pelkäät jäädä ilman kenenkään seuraa ja pidät kiinni vaimostasi piinaten häntä, sillä se on sinulle parempaa kuin yksin olo.
        Jos olisit hyvä kaveri ja haluttu mies naisten keskuudessa, niin olisit ottanut sen avioeron jo kauan sitten! Et sinä siinä pirtissä valittelisi osaasi ja huonoa vaimoasi kuin sinun elämäsi alamäki olisi vaimosi syytä!
        Sinä erosit Jehovan todistajista koska et hyväksynyt heidän menettelyjään, vai kuinka? Jos vaimosi ottaa siinä seurassa sen hyvän, mitä kokee, eikä halua sinun kanssasi rypemään loassa, missä olet, niin se johtuu hänen itsesäilytysvaistostaan! Eikö vaimollasi ole oikeutta valita elämää, uskontoa, sukulaisiaan, jne. oman päätöksensä ja tarpeidensa mukaan?
        Yrittäisit kokeilla sen valitsemista, mitä sinä arvostat, niin elämäsi kohentuisi kummasti. Jätä se, mitä halveksit ja keskity hyvään, niin ylämäki alkaa heti!
        Jätä ne ihmiset, joiden kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä periaatteellisesti.
        Sinun sukulaissielusi löytyi sieltä, minne ne jätin ja nyt kadut sitä.
        Sieltä samasta paikasta niitä löytyy useampia samanhenkisiä kuin itsekin olet. Teille tulee oikein hauskaa, koska samanlaiset lapset viihtyvät keskenään.

Oletpas ilkeä, toivottavasti et todistaja, miten kehtaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpas ilkeä, toivottavasti et todistaja, miten kehtaat.

Toistin vain masan itsensä mainintoja. Masa ei ole ilkeä, mutta minä olen! 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toistin vain masan itsensä mainintoja. Masa ei ole ilkeä, mutta minä olen! 🤣

Ilkeä olet, todellakin, mutta et lukutaitoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jt on lahko . Mikä pitäisi kieltää myös Suomessa!

• Anonyymi

Minulle kävi samoin kuin sinulle, että menetin ajehovan todistajuuden takia sielunkumppanini. Arvaa vaan, olenko ajatellut häntä, vaikka siitä on vuosikymmeniä, kun meille tuli loppu. Olen ajatellut joka ikinen päivä häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän ne kokoukset ja vartiotornit koskaan olleet mitään muuta kuin tylsää mitäänsanomatonta toistoa. Raamattua en ole avannut vuosiin enää. Samaa jauhantaa jatkuvasti. Tuskin Jumala on tarkoittanut, että Raamattua tuolla lailla veivataan jatkuvasti, niin että se menettää täysin merkityksensä toistelun takia. Kun ne asiat on oppinut ja lukenut kertaalleen, muuta ei tarvita.

• Anonyymi

Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan. Minäkin pilasin elämäni täydellisesti jehovakuvioiden takia. Paljon samaa on kertomassasi oman elämäni kanssa.

• Anonyymi

Mä taas uskon aloittajan tarinan. Sun on otettava avioero. Sitten alat askel askeleelta rakentamaan uutta elämääsi ilman jt-kuvioita. Voi mennä vuosia, mutta ansaitset onnellisuutta. Varmasti löydät ajan kans myös rakastavan puolison, kunhan uskaltaudut luottamaan myös tuon ringin ulkopuolisiin ihmisiin. Sun olisi tärkeää löytää myös vertaistukea että pääset rankimman ajan yli.

• Anonyymi

Kyllä näin on tosi.
        Minä otin jt muijastani myös eron. Olisi pitänyt ottaa aiemmin. Ei sillä vartiotorninlukijalla mitään tehny.
        Hommasin itselleni sitten oikean naisen. "Kyllä on peitto heilunut" ja mua on siellä peiton alla viety, aamuun asti.

• Anonyymi

Se taitaa olla tuo päätös erosta, mikä ottaa koville. Asia on hautunut mielessä jo pitkään. Pari kolme viikkoa sitten taisin mielessäni päättää, että tää on finiitto.

Oon tosiaan koittanu rakentaa elämääni uusiksi ilman jiiteekuvioita. On hyvää työtä, missä pärjää ja pidän siitä. Palasin myös harrastukseen, minkä aikoinaan jätin jehovien käskystä. Hiljalleen on alkanut tulla uusia ystävyyksiäkin ja huomaan kyllä pärjääväni myös sillä puolella.

Mutta miten helvetissä niistä edes voi saada hyviä ystäviä tämän pirttihirmun kanssa. Jokaisesta kertomastani asiasta oon sanonu suoraan, että tämä ei ole ookoo. Ei ole ookoo, että vetäydyt makkariin ovi kiinni, kun joku mun kaveri tulee käymään. Se ei ole yksi, eikä kaksi kertaa. Se on tapa.

No se tuntuu olevan hänelle aivan samantekevää, mitä minä toivon. Kuuntelee tuppisuuna. Sen jälkeen joka asiassa tekee justiin niinku tahtoo, ihan ku ei oltais puhuttukaan.

kerronpa vielä yhden jutun, mikä meillä on tapana. Teen siis metsätöitä. joskus koneella, joskus moottorisahalla. Jos soitan vaimolle illalla ja hänellä sattuu olemaan puhelu kesken äitinsä kanssa, niin minä olen se, jolle painetaan punaista luuria niin usein, että on saanut juorut juoruttua äitinsä kanssa.

Tämäkin tapa on ollu alusta asti. Ei mitään vaikutusta sillä, kun oon sanonu, etten pidä tästä tavasta. Mitä jos oon jääny vaikka kaatuvan puun alle? Tai on sattunut muuten jotain, että tarviin apua. Hän on ensimmäinen, jolle soitan sellaisessa tilanteessa. Ei mulla edes ole muuta ihmistä, jolle soittaa. Hän tietää sen kyllä, kun oon senkin sanonu, mutta silti ihan sama.

Vaimo taas näyttää soittavan aivan ensiksi äidilleen. Ei tuu luontevasti tavaksi soittaa mulle. No naisista tiedän, että jos niillä on jotain tarvetta juttukaverille, ensimmäisenä tulee mieleen se tietty jätkä... Se tulee aivan luonnostaan. Se on kuin painovoima, kun nainen luontaisesti gravitoituu siihen ihmiseen, josta pitää. Joo kyllä tiedän. Mulle on soitettu...

Noh... Ei mitään vaikutusta. Nyt tiedän, miltä tuntuu olla samantekevä. Seuraavalla kerralla tulen pitämään huolen siitä, että en rupea vispilänkauppoihin väärän tyypin kanssa alkuunkaan. Seuraava kumppani ei tuu kokemaan sitä, mitä minä oon kokenu. Nyt tiedän mitä pitää välttää.

Voi olla, että se vuosien takainen sielunkuppani on lopullisesti häipynyt. Ei siinä mitään. Eniten tässä muhun sattuu se, kun todella tiedän satuttaneeni häntä.

Näkeehän sen, että yö on mennyt tyynyä kastellessa. Ja huomaahan sen, kun ihminen paiskoo käsiään. Katsoo silmiin, minä katson takaisin. Ja hän tajuaa, että minä ymmärrän. Enkä mä saatana puhu mitään tai ota edes kädestä kiinni. Puhumattakaan, että kaappaisin syliini ja halaisin niin, että tuntuu.

Tasan tarkkaan tiesin, että nyt sitä tarvittaisiin, mutta vitut. Mä noudatan tämän kaksinaamaisen uskontojärjestön käskyä ottaa etäisyyttä maailmallisiin kavereihin. Ihan kaikkiin.

Nyt tulee sitten se karman laki.

Saan kokea sen mitä oon itse tilannu.

Näyttääpi siltä, että ketjussa vieraili myös jiitee tiedottaja ja muutama muu kylmän tunteeton tyyppi. Sellaiset saa haistaa pazkan.

Mä mieluummin seison yksin, kuin makaan puolikuolleena ryhmässä, joka ei sovi mulle.

Sellainen elämä on kieltämättä raskasta, mutta mulle tuntuu olevan ainoa mahdollinen.

Samasta syystä mä yrittäjäksikin rupesin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se taitaa olla tuo päätös erosta, mikä ottaa koville. Asia on hautunut mielessä jo pitkään. Pari kolme viikkoa sitten taisin mielessäni päättää, että tää on finiitto.

Oon tosiaan koittanu rakentaa elämääni uusiksi ilman jiiteekuvioita. On hyvää työtä, missä pärjää ja pidän siitä. Palasin myös harrastukseen, minkä aikoinaan jätin jehovien käskystä. Hiljalleen on alkanut tulla uusia ystävyyksiäkin ja huomaan kyllä pärjääväni myös sillä puolella.

Mutta miten helvetissä niistä edes voi saada hyviä ystäviä tämän pirttihirmun kanssa. Jokaisesta kertomastani asiasta oon sanonu suoraan, että tämä ei ole ookoo. Ei ole ookoo, että vetäydyt makkariin ovi kiinni, kun joku mun kaveri tulee käymään. Se ei ole yksi, eikä kaksi kertaa. Se on tapa.

No se tuntuu olevan hänelle aivan samantekevää, mitä minä toivon. Kuuntelee tuppisuuna. Sen jälkeen joka asiassa tekee justiin niinku tahtoo, ihan ku ei oltais puhuttukaan.

kerronpa vielä yhden jutun, mikä meillä on tapana. Teen siis metsätöitä. joskus koneella, joskus moottorisahalla. Jos soitan vaimolle illalla ja hänellä sattuu olemaan puhelu kesken äitinsä kanssa, niin minä olen se, jolle painetaan punaista luuria niin usein, että on saanut juorut juoruttua äitinsä kanssa.

Tämäkin tapa on ollu alusta asti. Ei mitään vaikutusta sillä, kun oon sanonu, etten pidä tästä tavasta. Mitä jos oon jääny vaikka kaatuvan puun alle? Tai on sattunut muuten jotain, että tarviin apua. Hän on ensimmäinen, jolle soitan sellaisessa tilanteessa. Ei mulla edes ole muuta ihmistä, jolle soittaa. Hän tietää sen kyllä, kun oon senkin sanonu, mutta silti ihan sama.

Vaimo taas näyttää soittavan aivan ensiksi äidilleen. Ei tuu luontevasti tavaksi soittaa mulle. No naisista tiedän, että jos niillä on jotain tarvetta juttukaverille, ensimmäisenä tulee mieleen se tietty jätkä... Se tulee aivan luonnostaan. Se on kuin painovoima, kun nainen luontaisesti gravitoituu siihen ihmiseen, josta pitää. Joo kyllä tiedän. Mulle on soitettu...

Noh... Ei mitään vaikutusta. Nyt tiedän, miltä tuntuu olla samantekevä. Seuraavalla kerralla tulen pitämään huolen siitä, että en rupea vispilänkauppoihin väärän tyypin kanssa alkuunkaan. Seuraava kumppani ei tuu kokemaan sitä, mitä minä oon kokenu. Nyt tiedän mitä pitää välttää.

Voi olla, että se vuosien takainen sielunkuppani on lopullisesti häipynyt. Ei siinä mitään. Eniten tässä muhun sattuu se, kun todella tiedän satuttaneeni häntä.

Näkeehän sen, että yö on mennyt tyynyä kastellessa. Ja huomaahan sen, kun ihminen paiskoo käsiään. Katsoo silmiin, minä katson takaisin. Ja hän tajuaa, että minä ymmärrän. Enkä mä saatana puhu mitään tai ota edes kädestä kiinni. Puhumattakaan, että kaappaisin syliini ja halaisin niin, että tuntuu.

Tasan tarkkaan tiesin, että nyt sitä tarvittaisiin, mutta vitut. Mä noudatan tämän kaksinaamaisen uskontojärjestön käskyä ottaa etäisyyttä maailmallisiin kavereihin. Ihan kaikkiin.

Näyttääpi siltä, että ketjussa vieraili myös jiitee tiedottaja ja muutama muu kylmän tunteeton tyyppi. Sellaiset saa haistaa pazkan.

Mä mieluummin seison yksin, kuin makaan puolikuolleena ryhmässä, joka ei sovi mulle.

Sellainen elämä on kieltämättä raskasta, mutta mulle tuntuu olevan ainoa mahdollinen.

Kestämisiä sulle.
        Nimim. Saman pazkon läpikäynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vainosi ei tule jättämään todistajia. Miksi et eroa? 🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ajatellut, että voisit kirjoittaa kirjeen sielunkumppanuudesta, ja kertoisit, mitä on tapahtunut? Kyllä se kannattaa. Vaikka mitään ei enää olisi, niin se voi vapauttaa hänet menneistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ajatellut, että voisit kirjoittaa kirjeen sielunkumppanuudesta, ja kertoisit, mitä on tapahtunut? Kyllä se kannattaa. Vaikka mitään ei enää olisi, niin se voi vapauttaa hänet menneistä.

Tarkoitan sielunkumppanillesi

• Anonyymi

Turunen kertoo kirjassaan kirjassaan jehovantodistajan kuoleman verensiirron kiellon vuoksi, rouva Roti kuoli, vaikka esim. 1 korintt. 10:25 olisi sallinut syödä mitä lihakaupassa myydään. (Turusessa on valokopio kuolinsyylausunnostakin).

Tuon Rotin puoliso sanoi puolestaan Iltalehdessä, että sellaista virhettä ei olisi pitänyt tehdä että meni todistajan kanssa naimisiin.

Hän oli kiinnittänyt huomiota siihenkin, että lahkossa oli ollut tapana pitää verensiirtokieltopaperin yhteiset allekirjoittajaiset.

Todistajapuolisolle on toisen puolison käsityksen mukaan lahko "se jokin" ja puolisoaan tämä vain sietää.

• Anonyymi

Miehenä toimippas miehuullisesti, ei vaimosi eroa voi ottaa, hienoa että olet pitkittänyt eroa, niin on sitten teille molemmille tullut väistämätön totuus selväksi.

Yhdessäolo olisi mahdollista vain jos palaisit takaisin jehoviin.

Hajautunut huonekunta ja ns luopion kanssa yhdessäelo on järjetön yhdistelmä jehovissa, johtuen jehovien väärästä Raamatun tulkinnasta, eli karttamisesta.

Jehovien väärä Raamatun tulkinta, johtaa avioeroihin, tästähän Jeesus varoitti "älköön ihminen erottako, sitä minkä jumala on sitonut yhteen".

En tiedä ymmärsitkö tuon edellisen , mutta jos ymmärsit, niin tiedät että tästä syystä et tule tuntemaan omantunnontuskia erotessasi.

• Anonyymi

Vartiokorni ja Hävettää!- luopio ei ole yhtään sen kummempaa kuin hirvenmetsästyseura- luopio.
        Ihminen on vain ihminen ja virheitä tulee tehtyä myös puolison valinnassa.
        Onko avioero ja uudelleen avioituminen synti, jota ei saa Jumalalta anteeksi?
        Ei ole.
        Mutta asiaan ei tule suhtautua kevytmielisesti.
        Muistellaan vaan tapausta Daavid ja Batseba. Saiko Daavid anteeksi syntinsä? Sai.

• Anonyymi

minkä jumala sitoo yhteen, sitä ei pidä ihmisen erottaa...

Tuo on jehovissa niin tyhjä niiiiin tyhjä fraasi, kuin olla voi.

Ne toistelee sitä ja kuvittelevat olevansa viisaita. Jos joku tuon merkityksen ymmärtää, niin nyt ainakin minä, kun sen on elämä opettanut, eikä mikään kulttilahkon vartsikka alleviivaus sessio.

Jehovat erottaa läheisiä toisistaan niin monella tavalla. Erottamisdoktriini on vain jäävuoren huippu.

Tavalliset ystävykset eivät voi olla kovin läheisiä, kun jatkuvasti joutuu pelkäämään, että ns. kaveri käräyttää jostain lahkorikkeestä. Se ei mitenkään valtavana näy, mutta johtaa ilmapiiriin, missä kukaan ei luota toiseen täysin.

Jehovalaisuus lyö kiilaa myös aviopuolisoiden väliin, vaikka muuten olisikin asiat kunnossa. Jehovien avioliitot näyttää olevan pääsääntöisesti sellaisia, että hyvin lyhyen alkuhuuman jälkeen ollaan kämppäkavereita, missä siedetään sitä puolisoa ja hänen ärsyttäviä piirteitään.

Henkisestä läheisyydestä ja yhteydestä ei ole edes käsitystä kunnolla, koska se puuttuu siitä kulttuurista.

Seksi tai tarkemmin sanottuna rakastelu olisi suhteen liima, mutta eikö perkele sitäkin pidä reguloida järjestön taholta. Säännöt siitä, mitkä petipuuhat on sopivia ja mitkä ei... voi jumalauta. Merkitys ei ole niinkän siinä, että mitä ne säännöt tarkasti ottaen ovat, vaan että niitä yleensäkään on.

Jos puolison kanssa sekstaillessa jompikumpi tai molemmat joutuu ajattelemaan, onko tää sallittua vai ei, ei pysty vapautumaan henkisesti. Seksistä tulee suoritus vailla mitään sisältöä, kuten vartiotornin alleviivaus. Seksi kuolee, ainakaan puoliso ei nostata kiimaa lainkaan, vaan päinvastoin käy. Giggeli menee piiloon niin, että pitää houkutella se porkkanalla esiin, että saa käytyä kusella...

Tässä se taas näkyy, miten kultti perustetaan. Luvataan taivas, paratiisi tms.

toimitetaan täysi helvetti.

että semmosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minkä jumala sitoo yhteen, sitä ei pidä ihmisen erottaa...

Tuo on jehovissa niin tyhjä niiiiin tyhjä fraasi, kuin olla voi.

Ne toistelee sitä ja kuvittelevat olevansa viisaita. Jos joku tuon merkityksen ymmärtää, niin nyt ainakin minä, kun sen on elämä opettanut, eikä mikään kulttilahkon vartsikka alleviivaus sessio.

Jehovat erottaa läheisiä toisistaan niin monella tavalla. Erottamisdoktriini on vain jäävuoren huippu.

Tavalliset ystävykset eivät voi olla kovin läheisiä, kun jatkuvasti joutuu pelkäämään, että ns. kaveri käräyttää jostain lahkorikkeestä. Se ei mitenkään valtavana näy, mutta johtaa ilmapiiriin, missä kukaan ei luota toiseen täysin.

Jehovalaisuus lyö kiilaa myös aviopuolisoiden väliin, vaikka muuten olisikin asiat kunnossa. Jehovien avioliitot näyttää olevan pääsääntöisesti sellaisia, että hyvin lyhyen alkuhuuman jälkeen ollaan kämppäkavereita, missä siedetään sitä puolisoa ja hänen ärsyttäviä piirteitään.

Henkisestä läheisyydestä ja yhteydestä ei ole edes käsitystä kunnolla, koska se puuttuu siitä kulttuurista.

Seksi tai tarkemmin sanottuna rakastelu olisi suhteen liima, mutta eikö perkele sitäkin pidä reguloida järjestön taholta. Säännöt siitä, mitkä petipuuhat on sopivia ja mitkä ei... voi jumalauta. Merkitys ei ole niinkän siinä, että mitä ne säännöt tarkasti ottaen ovat, vaan että niitä yleensäkään on.

Jos puolison kanssa sekstaillessa jompikumpi tai molemmat joutuu ajattelemaan, onko tää sallittua vai ei, ei pysty vapautumaan henkisesti. Seksistä tulee suoritus vailla mitään sisältöä, kuten vartiotornin alleviivaus. Seksi kuolee, ainakaan puoliso ei nostata kiimaa lainkaan, vaan päinvastoin käy. Giggeli menee piiloon niin, että pitää houkutella se porkkanalla esiin, että saa käytyä kusella...

Tässä se taas näkyy, miten kultti perustetaan. Luvataan taivas, paratiisi tms.

toimitetaan täysi helvetti.

että semmosta

Joko sinä suosittu naistenmies olet löytänytnaisen kanssasi irstailemaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko sinä suosittu naistenmies olet löytänytnaisen kanssasi irstailemaan?

Onko teillä jehovilla joku seksifantasia, fetissi luopion seksi seikkailuista?

Muistan kuulleeni tämänsuuntaisia juttuja etenkin reilusti yli 50 vuotiaiden naistodistajien kertomana.

Ehkä siinä on se juju, että luopiolla on pokkaa ja selkärankaa, luonteenlujuuttakin, joka naisia luontaisesti viehättää. Ja ottaa pattiin, kun omalla JT siipalla ei sitä suoraselkäisyyttä ole. Eihän naiset viitsi edes panna sellaista hiljaista hiirulaista joojoo miestä. Paremmin tekee mieli vetäistä kuonoon, mutta kun ei se suutu edes siitä.

Nainen katsoo halveksien sellaista miestä ja tuhahtaa. HMPH!!!

• Anonyymi

Kuinka turhaan tuo rva Rotikin kuoli,
      1 korintt. 10:25 syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään

• Anonyymi

Ei verensiirroile.
        Uskokaa jo urpot!

• Anonyymi

Minä jumala on yhdistänyt sitä ei vartiotorniseura erota.

• Anonyymi

Juman yhdistävä voima toimii vain jt keskuudessa.

• Anonyymi

Luopioiden puolisot poltetaan roviolla Jeesuksen taivaaseenastumispäivän muistotilaisuudessa. Näin määrää todistajien "pyhä" raamattu".

• Anonyymi

Kiitos kokemustenne keromisista! Eihän se elämä kunnolla toimi, jos asuu tai on suhteessa aivopestyn ihmisen kanssa ja jos itse on vapautunut aivopestystä tilasta. Pidän jt-lahkoa yhtenä maailman kauheimmista uskontojärjestöistä. Itse menetin parhaat vuoteni Jt-lahkon alttarille. Raadoin ankeissa töissä Jt-lahkon koulutuskielteisyyden takia ja pitkään tienraivaajanakin niitä Jt-lahkon valheopetuksia levittämässä. Kun erosin, menetin tietty kaikki entiset ystäväni, koska olin Jt-oppien mukaisesti vierottautunut entisistä ns maailmallisista ystävistäni ja Jt-ystävät aloittivat karttamisrangaistuksensa toteuttamisen heti lahkosta eroamiseni jälkeen. Tosin vaikeaa sitä olisi Jt-valhehöpötyksiin uskovien lahkolaisten ystävä enää ollakaan, Jt-lahkoon kun pitää uskoa aika fanaattisesti, jos siihen kuuluu. Jt-lahkoon tosissaan uskovat ovat rasittavaa seuraa...puolisona lahkolainen olisi hirveä kärsimys, jos itse ei ole. Otan osaa. Jokatapauksessa onnittelut teille, jotka ovat Jt-lahkosta päässeet eroon! Toivon, että puolisonnekin pääsevät eroon siitä hirveästä sortolahkosta tai tilanteenne muuten helpottuu! Tsemppiä!

• Anonyymi

Ettehän te siitä kauheasta lahkosta eroon päässeet haluaisikaan olla enää missään tekemisissä aivopestyjen uskovien kanssa! Eihän teillä ole mitään yhteistä!
        Nyt saatte valita mitä haluatte ja kenen kanssa miellyttää.
        Vaikka en usko, että voitte vapaasti rikkoa sääntöjä yhteiskunnassa - sakkoa siitä saa, kn teidät käräytetään. Ne säännöt ja lait o tarkoitettu kaikkille suojaksi ja järjestykseksi. Ettekä voi vaatia yhteiskunnassa toista ihmistä toimimaan teidän tarpeidenne täyttjinä vastoin heidän tahtoaan!
        Rajansa kaikella ja oikeutensa naisilla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettehän te siitä kauheasta lahkosta eroon päässeet haluaisikaan olla enää missään tekemisissä aivopestyjen uskovien kanssa! Eihän teillä ole mitään yhteistä!
        Nyt saatte valita mitä haluatte ja kenen kanssa miellyttää.
        Vaikka en usko, että voitte vapaasti rikkoa sääntöjä yhteiskunnassa - sakkoa siitä saa, kn teidät käräytetään. Ne säännöt ja lait o tarkoitettu kaikkille suojaksi ja järjestykseksi. Ettekä voi vaatia yhteiskunnassa toista ihmistä toimimaan teidän tarpeidenne täyttjinä vastoin heidän tahtoaan!
        Rajansa kaikella ja oikeutensa naisilla!

Niin katoppas ku siinä on se juju, että yhteiskunnallisissa säännöissä on melko usein jotain tolkkuakin.

Jt säännöistä tolkku puuttuu tykkänään.

Että onko jehovilla joku sääntö, missä olisi edes vähän järkeä. Nokun ei kertakaikkiaan ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin katoppas ku siinä on se juju, että yhteiskunnallisissa säännöissä on melko usein jotain tolkkuakin.

Jt säännöistä tolkku puuttuu tykkänään.

Että onko jehovilla joku sääntö, missä olisi edes vähän järkeä. Nokun ei kertakaikkiaan ole.

Mitä ihmettä te jw. org:n jättäneet marisette! Tehän olette vapaita lähtemään minne haluatte ja kenen kanssa miellyttää!
        Suosittelen turuslaisia hellareita, niin saatte ihanaa musiikkia naisten keinuttaessa lanteitaan kädet taivasta kohti halausvalmiina.
        Tai menkää luterilaisten luo, niin sieltä löytyy paria transuista homoihin ja muihin mitä kaikkea lieneekään. Valinta a on laidasta laitaan ihmisten syödessä hormooneja ja antaessaan kirurkien leikellä itseään päästä kantapäihin.
        Jättäkää te todistajat omaan yksinkertaisuuteensa julistamaan Jumalan valtakuntaa, sillä muut eivät sitä tee.
        Yhteiskunnassa on niitä haluamianne järkeviä sääntöjä, niin ei tarvitse pelätä, että joku käräyttäisi tai kritisoisi.
        Lopettakaa täällä marinanne ja luokaa se oma elämänne omien arvojenne mukaan. Antakaa sama oikeus todistajille! 😜🤯😠

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä te jw. org:n jättäneet marisette! Tehän olette vapaita lähtemään minne haluatte ja kenen kanssa miellyttää!
        Suosittelen turuslaisia hellareita, niin saatte ihanaa musiikkia naisten keinuttaessa lanteitaan kädet taivasta kohti halausvalmiina.
        Tai menkää luterilaisten luo, niin sieltä löytyy paria transuista homoihin ja muihin mitä kaikkea lieneekään. Valinta a on laidasta laitaan ihmisten syödessä hormooneja ja antaessaan kirurkien leikellä itseään päästä kantapäihin.
        Jättäkää te todistajat omaan yksinkertaisuuteensa julistamaan Jumalan valtakuntaa, sillä muut eivät sitä tee.
        Yhteiskunnassa on niitä haluamianne järkeviä sääntöjä, niin ei tarvitse pelätä, että joku käräyttäisi tai kritisoisi.
        Lopettakaa täällä marinanne ja luokaa se oma elämänne omien arvojenne mukaan. Antakaa sama oikeus todistajille! 😜🤯😠

Kunnon jiitee aina purkausvalmiina.

Katsoppas niinhän me ollaanki vapaita ja lähdettiinkin litomaan siitä lafkasta. Kerrotaan myös syyt siihen ratkaisuun.

Jiivee orkissa me ei teitä häiritä. Mutta esimerkiks täälä kertoillaan kyllä kokemuksia, joka näyttää kovasti korpeevan sua.

Jos haluat olla vittuuntumiselta suojassa, niin ala noudattaa järjestösi ohjetta olla lukematta ja kommentoimatta näillä palstoilla.

Meiltä ex jiitee väeltä onnistuu kyllä ajatustenvaihto keskenäänkin ilman, että joku todistaja tulee vihaa täynnä purkautumaan.

Ei me exät jiiteet tarvita teitä todistajia kertomaan, mistä saa puhua ja mistä ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te julistatte väärää evankeliumia, sitä vartiokorni ja hävetkää paratiisia. Ihanaa pazkonlippaus paratiisia. Tervemenoa vaan. Siellä olette työorjia 500 vuotta vähintäin.
        8 miljardia ruumista haudattavana. Satoja miljoonakaupunkien raunioita ja saastaiset valtameret siivottavana. Onneksi olkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnon jiitee aina purkausvalmiina.

Katsoppas niinhän me ollaanki vapaita ja lähdettiinkin litomaan siitä lafkasta. Kerrotaan myös syyt siihen ratkaisuun.

Jiivee orkissa me ei teitä häiritä. Mutta esimerkiks täälä kertoillaan kyllä kokemuksia, joka näyttää kovasti korpeevan sua.

Jos haluat olla vittuuntumiselta suojassa, niin ala noudattaa järjestösi ohjetta olla lukematta ja kommentoimatta näillä palstoilla.

Meiltä ex jiitee väeltä onnistuu kyllä ajatustenvaihto keskenäänkin ilman, että joku todistaja tulee vihaa täynnä purkautumaan.

Ei me exät jiiteet tarvita teitä todistajia kertomaan, mistä saa puhua ja mistä ei.

Turusen seuraajissa ei ole varmasti pedofiilejä.
        Eikä luterilaisissa. Niitä löytyy vain J-todistajissa.
        Masalla on nyt monta tarhaa minne mennä määkimään.
        Oman paimenensa ääntä on masa kuunnellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tahdo mennä lähellekään järjestöä, jonka edustaja käyttää noin karkeaa kieltä.

• Anonyymi

Todella ikävä tilanne teillä. Tässä myös näkee, mitä se järjestön paljon huutelema rakkaudellisuus oikeasti on - ja se on rakkaudellisuuden vastakohta. Se on sitä, että ihmisten suhteet menevät solmuun kun luonnolliset tunteet ja tuntemukset saadaan tuntumaan väärältä.

Jos avioparista toinen eroaa järjestöstä, tilanne on usein todella vaikea. Etenkin jos järjestöön jäävän puolison muut läheiset ja suku ovat myös todistajia. Järjestöön jäänyt puoliso on täysin puun ja kuoren välissä. Yhtäältä tämän tulisi iloita järjestön totuudesta ja toisaalta tämä elää suhteessa, jossa puoliso tulee tämän käsityksen mukaan kuolemaan ihan pian alkavassa harmageddonissa.

Että elä siinä nyt sitten onnellista elämää todistajapuolisona. Onnistuu todella harvoin. Sisäiset ristiriidat ovat aivan liian suuria ohitettavaksi, ja seuraukset voivat olla juuri tässä aloituksessa kuvaillun kaltaisia. Avioliitosta tulee tyhjä kuori ja todistajapuolisosta kärttyinen tai masentunut tai sekä että.

Yhtään sen helpompaa ei tietenkään ole todistajista lähteneelläkään. Asioista suoraan puhuminen ja lukkojen aukaiseminen on usein mahdotonta.

Tästä kaikesta saa kiittää järjestöä, joka rikkoo tarkoituksella ihmissuhteita vain koska se pelkää oman totuutensa puolesta. Jos joku Jehova on olemassa, Hän kyllä näkee tämän ja kaikki jotka kuuluvat järjestöön ja edesauttavat näitä surkeita ihmiskohtaloita tulevat saamaan tuomion siitä rankimman mukaan.

No, todennäköisesti mitään Jehovaa ei ole ja todistajat kuolevat yksi toisensa jälkeen kuten kaikki muutkin. Jäljelle jää vain taas uusi sukupolvi joka kuvittelee omaavansa jonkinlaisen totuuden, ja rikkoo siinä mennessään seuraavan sukupolven ihmissuhteet.

• Anonyymi

Mulla on myös kovin ikävä kokemus jt avioliitosta ja siitä mitä seurasi kun itse erosin Jehovan todistajista. Täällä jt vaimo myös mököttää omissa oloissaan kun kaverini tulee kylään.. Hävettää aika paljon, kun kaverini kyselee missä vaimoni on, eikö tule moikkaamaan. Suhteelle lyö kiilaa kun toinen on edelleen jt, onnellinen avioliitto Ei ole mahdollista, on niin epäyhtenäinen liitto. Lähes kaikki asiat ovat mailmassa toisin kuin jt llä.

• Anonyymi

Kyllä minä olen kokenut saman. Vaikea on jatkaa yhdessä kun mailma on niin erillaiset. Jt puoliso on vaikea, normaalit keskustelut on hankalia, mikä tahansa aihe, niin se jt seuran opit aina pakko vetää keskusteluun. Kysynytkin usein, että mikä sinun oma mielipiteesi on. Jt on kuin ohjelmoitu robotti, ikävää etteivät he itse tajua sitä. Surullista.

• Anonyymi

Todistajana ollessaan valitsee partnerinsa todistajista. Sitä haluaa seuraa ja tukea tutkimisille, kenttäilyille ja kokouksissa käynteihin. Jos toinen saa aviossa ollessaan muita kiinnostuksen aiheita niin vaikeaa elmämä tulee olemaan. Itse kävin sukulaisten kanssa, mutta eviihtynyt heidän kanssaan, kun olivat luterilaisia juhlineen. Tunsin itseni tukahtuneeksi. Uskonto erotta. Kun siinä on aktiivinen eikä passiivinen.

• Anonyymi

Tuokaa esille parempaa kuin jw. org, niin kyllä se todistus jää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä parempaa on tarjolla yllinkyllin, mutta kun ei teille kulttilaisille kelpaa.

Tai oikeastaan kyse onkin siitä, että ettehän te jiiteet edes tutustu muihin uskontoihin tai järjestöihin.

Huudatte jatkuvasti, että tuokaa parempaa.
        Sitten ku joku tuo parempaa, te kieltäydytte edes tutustumasta siihen, koska niinhän veeteeseura käskee. Ja te selkärangattomat tottelette.

Tottelette paimentanne. Ootteko muuten miettineet, että joka ainoa paimen vie eläimensä teuraalle jollain aikataululla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä parempaa on tarjolla yllinkyllin, mutta kun ei teille kulttilaisille kelpaa.

Tai oikeastaan kyse onkin siitä, että ettehän te jiiteet edes tutustu muihin uskontoihin tai järjestöihin.

Sitten ku joku tuo parempaa, te kieltäydytte edes tutustumasta siihen, koska niinhän veeteeseura käskee. Ja te selkärangattomat tottelette.

Tottelette paimentanne. Ootteko muuten miettineet, että joka ainoa paimen vie eläimensä teuraalle jollain aikataululla...

Todistajat ovat tyytyväisiä saamaansa. Te todistajat jättäneet ette mene hakemaan sitä parempaa, vaan vaaditte todistajia jättämään omansa!
        Mitä ihmeen kieroutuneitä älykääpiöitä te olette.!
        Eläkää vapaasti omaa elämäänne kaltaistenne kanssa!
        Terroristeja ja tyranneja te osoitatte olevanne! 😂😣😠

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene sen parempasi ääreen itse! Suomessa on uskonvapaus!
        Sinunko mukaasi tässä pitäisi tanssia? Olet vetänyt oman elämäsi pohjaan.
        Et siedä toisen saavan nauttia omista valinnoistaan.
        Et sinä enää voi kelkkaasi kääntää.
        Mene metsään ja nauti työstäsi ja siitä rikkaudesta mitä keräät! 😜😝

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene sen parempasi ääreen itse! Suomessa on uskonvapaus!
        Sinunko mukaasi tässä pitäisi tanssia? Olet vetänyt oman elämäsi pohjaan.
        Et siedä toisen saavan nauttia omista valinnoistaan.
        Et sinä enää voi kelkkaasi kääntää.
        Mene metsään ja nauti työstäsi ja siitä rikkaudesta mitä keräät! 😜😝

Suomessa on uskonnonvapaus KAIKILLE.Myös niillä joille te mökötätte vastoin ihmisoikeusjulistuksia. Oletko ääliö kuullut sellaisesta?
        Tehän oletatte että uskonnonvapaus on vain teille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika moni asia on parempaa kuin kusetettavana olo ja ihmisten kusetetuksi kusettaminen. Siis, jo pelkästään jw.orgin jättäminen on merkittävä askel parempaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika moni asia on parempaa kuin kusetettavana olo ja ihmisten kusetetuksi kusettaminen. Siis, jo pelkästään jw.orgin jättäminen on merkittävä askel parempaan.

Sinunhan pitäisi olla tuliterä kunnossa, kun pääsit vapaaksi.
        Miksi sitten valitat huonoa oloasi, laihtumisia ja muuta vastaavaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huono olo tulee varmaankin siitä, kun muistelee sitä kurjutta mikä lahkossa oli. Laihtuminen taas johtuu siitä, että kunnioittaa taas itseään, eikä tarvitse syödä lihottavia lääkkeitä.
        "Muuta vastaavaa" ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huono olo tulee varmaankin siitä, kun muistelee sitä kurjutta mikä lahkossa oli. Laihtuminen taas johtuu siitä, että kunnioittaa taas itseään, eikä tarvitse syödä lihottavia lääkkeitä.
        "Muuta vastaavaa" ei ole.

Hienoa että olet päässyt lääkkeistä! Samoja huumeita saa kadulta, mitä valkotakkilangarit syöttävät potilaille, saavat itse kylkiäisiä ja valtio tienaa.
        Moni on tullut lääkkeistä riippuvaiseksi vahvoja särkylääkkeitä saatuaan leikkauksien jälkeen. Vain yksi esimerkki.

Mitä sinä vuodesta toiseen vatvot sitä mennyttä väärää?
        Mieti, mitä itse arvostat ja ala kehittämään kykyjäsi!
        Jouduit jättämään sukulaissielusi J-todistajien tähden.
        Samasta paikasta löydät liudan uusia sukulaissieluja!
        Et sinä mikään ainutlaatuinen yksilö ole.
        Sinunlaisiasi löytyy suurin osa yhteiskunnassa.
        Entä se työsi, mikä on yhteiskunnassa tärkeää.
        On pitänyt Pohjoismaiden talouden hyvässä kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa että olet päässyt lääkkeistä! Samoja huumeita saa kadulta, mitä valkotakkilangarit syöttävät potilaille, saavat itse kylkiäisiä ja valtio tienaa.
        Moni on tullut lääkkeistä riippuvaiseksi vahvoja särkylääkkeitä saatuaan leikkauksien jälkeen. Vain yksi esimerkki.

"Mitä sinä vuodesta toiseen vatvot sitä mennyttä väärää"?
        Mutta niinhän tekee JT:kin. Mökötetään vaikka erottamisesta / eroamisesta olisi kulunut 50 vuotta.
        Kannattais putsata ensin se oma kotipesä ja vasta sitten opettaa toisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todistajat ovat tyytyväisiä saamaansa. Te todistajat jättäneet ette mene hakemaan sitä parempaa, vaan vaaditte todistajia jättämään omansa!
        Mitä ihmeen kieroutuneitä älykääpiöitä te olette.!
        Eläkää vapaasti omaa elämäänne kaltaistenne kanssa!
        Terroristeja ja tyranneja te osoitatte olevanne! 😂😣😠

Tietenkin ovat tyytyväisiä osaansa kun eivät tiedä paremmasta. Järjestö on kieltänyt ottamasta selvää. Ja ohjetta on ilmeisen hyvin noudatettu.

Mekö vaaditaan todistajia eroamaan liikkeestä? Nyt latelet sitten esimerkkinimiä kehiin, missä joku on eronnut jehovista luopion vaatimuksesta eikä OMASTA PÄÄTÖKSESTÄ.

Kieroutuneet älykääpiäåöt joo.. jep. just niin keskustellaan asiapohjalta sivistyneesti...

Eletään omaa elämää chekc! Kaltaistemme kanssa check! On ihan hyvä elää sellaisten kanssa, kun synkkaa. Ja pois vaan sellaisista porukoista, missä ei synkkaa ei niin mitenkään päin.

Terroristeja ja tyranneja... Noh. Meillä luopioilla ei ole ESIMERKIKSI pedofiilien piilottelusta ja suojelemisesta ihan niin kovaa mainetta, kuin jehovalahkolle on kymmenien vuosien aikaan muotoutunut.

Mitä muuten sanoisit? Onko mitään tyrannimaisuutta siinä, että järjestö potkii vanhimpia ulos, siis erottaa seurakunnasta sen vuoksi, kun kertovat kiinni jääneistä pedofiileistä poliisille ja lastensuojeluun?

Vastaat ensin tuohon ja viisastelet sitten vasta tyranneista sun muusta....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt vastaa oikea masa.

Pääsin omalla päätöksellä jehovista vapaaksi kolme vuotta sitten. Se oli hyvä päätös. Se että aikoinaan edes liityin... No voin pitää sitä virheenä ja isosti. Mutta toisaalta sainpahan oman elämäni kautta kokea sen oppitunnin, mitä on olla jehovalainen ja sitten irtaantua. Nyt on kerrottavaa monelle, joka suunnittelee samaa. Nyt osaan varoittaa teistä jehovalaisista siinä, mistä te itse ette raamatuntutkisteluissanne kerro, ettekä myönnä.

Valittamisella ja tuntemusten kertomisella on eroa. Valittaja valittaa, eikä edes yritä kohentaa tilaansa. Tuntemuksistaan kertominen on työkalu päästä taas elävien kirjoihin ja sitten valittaminen loppuu.

Jehovalafkasta varoittaminen ei kuitenkaan lopu.

Miksikö valitan huonoa oloa laihtumista yms...? No sulle kymmenen vuoden avioliitto ei ehkä merkkaa enempää, kuin nostaa kinttua ja töräyttää kunnon pieru.

Huomaan, että mulle kuitenkin merkkaa. Ei mun tarkoitus ole tässä ketään satuttaa ja riitaa haastaa, mutta kun ei muukaan auta, niin silloin on lusikat jaettava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masa ei vastannut, etkä sä vastannut masalle.

Lääkkeistä sen verran, että antibiootteja ja särkylääkkeitä on hetkellisesti tarvittu esimerkiksi viisaudenhampaan poiston yhteydessä. Siis se on tätä burana, panadol osastoa.
        En ole jäänyt niihin koukkuun.

"Mieti, mitä itse arvostat ja ala kehittämään kykyjäsi!"
        Juuri sitä teen parhaillaan ja juuri siksi jätin jehovat kolme vuotta sitten.
        Kokemuksistaan kertominen voi olla sun mielestä synti, mutta ei mun eikä monen muunkaan mielestä. Joten en ole edelleenkään hiljaa siitä, mitä olen nähnyt, kuullut ja kokenut.

En JOUTUNUT jättämään yhtään ketään. Se oli oma valinta aikoinaan noudattaa järjestön ohjetta. Minä hölmö noudatin. Pystyn tässä myöntämään oman virheeni, mutta kunnon hc jehovalaiselle se on näköjään tekemätön paikka.

Joo en oo mitenkään poikkeuksellinen. Jehovista eronneilla on aika pitkälti yhteneväiset kokemukset vuosikymmenten varrelta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on uskonnonvapaus KAIKILLE.Myös niillä joille te mökötätte vastoin ihmisoikeusjulistuksia. Oletko ääliö kuullut sellaisesta?
        Tehän oletatte että uskonnonvapaus on vain teille.

Jt eivät noudata uskonnonvapaus lakia, koska se on ristiriidassa heidän omien käytäntöjen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masa ei vastannut, etkä sä vastannut masalle.

Lääkkeistä sen verran, että antibiootteja ja särkylääkkeitä on hetkellisesti tarvittu esimerkiksi viisaudenhampaan poiston yhteydessä. Siis se on tätä burana, panadol osastoa.
        En ole jäänyt niihin koukkuun.

"Mieti, mitä itse arvostat ja ala kehittämään kykyjäsi!"
        Juuri sitä teen parhaillaan ja juuri siksi jätin jehovat kolme vuotta sitten.
        Kokemuksistaan kertominen voi olla sun mielestä synti, mutta ei mun eikä monen muunkaan mielestä. Joten en ole edelleenkään hiljaa siitä, mitä olen nähnyt, kuullut ja kokenut.

En JOUTUNUT jättämään yhtään ketään. Se oli oma valinta aikoinaan noudattaa järjestön ohjetta. Minä hölmö noudatin. Pystyn tässä myöntämään oman virheeni, mutta kunnon hc jehovalaiselle se on näköjään tekemätön paikka.

Joo en oo mitenkään poikkeuksellinen. Jehovista eronneilla on aika pitkälti yhteneväiset kokemukset vuosikymmenten varrelta.

Samat on kuviot minulla kuin sinullakin. Kaikki piti jättää, mutta siitä huolimatta seurakunnassa ennlöytänyt samanhenkisiä ystäviä, enkä juuri ollenkaan muutenkaan. Siellä on niin umpikierot”rakkaudelliset” säännöt.

• Anonyymi

TAITAA OLLA SUOMESSA KAIKKI VAPAUS, VAI VÄITTÄÄKÖ JOKU TOISI.

• Kikkeli surkastuu ja putoaa pois päätyen usein kissan tai koiran makupalaksi. Pinppa taasen horahtaa seitsenkertaiseksi ja alkaa haista Atlantin sillille.

• Anonyymi

Raamatussa lukee: "Jos jotakin SANOTAAN VELJEKSI, mutta on ahne, riistäjä, juomari, epäjumalanpalvelija, niin älkää olko sellaisten kanssa missään tekemisissä. Ettekö tuomitse vain OMAAN PIIRIINNE kuuluvia? Ulkopuoliset tuomitsee Jumala." Eli Jehovan todistajat voivat karttaa toista Jehovan todistajaa, mutta erotettua/eronnutta ei enää sanota veljeksi, jolloin hän on kuin kuka tahansa ulkopuolinen. Ja Raamattu sanoo, että ulkopuolisia ei tuomita, vaan heidät tuomitsee Jumala. Karttamista ei voi soveltaa ulkopuolisiin, koska "muutoinhan teidän täytyisi lähteä kokonaan maailmasta."

Nyt kuitenkin hallintoelin neuvoo Jehovan todistajia karttamaan jopa omia perheenjäseniään, jotka ei enää kuulu todistajiin. Raamattu sanoo sellaisesta, että "jos joku ei huolehdi omaisistaan, hän on pahempi kuin se, jolla ei ole uskoa". Lisäksi Raamattu puhuu laumasta eksyneen lampaan etsimisestä, mutta Jehovan todistajat ajattelee, että eksyny pitää kiertää kaukaa. Sen sijaan etsitään niitä, jotka ei ole ikinä olleetkaan laumassa.

Raamattu varoitti Jehovan todistajien kaltaisista: "Heillä on jumalallisen antaumuksen muoto, mutta osoittautuvat heikoksi sen voimaan nähden." Tulevat vielä yllättymään, kun Jeesus tullessaan sanoo heistä: "En tunne teitä. Menkää pois luotani te vääryydentekijät!"

• Anonyymi

Suosittelisin aloittajalle kirjaa:
      Pasi Turunen: Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa.
      Ja tuota kirjaa voisi suositella myös vaimollensa. Ja tuossa kirjassa olevista asioista voisi aina hieman yrittää välillä keskustelua vaimon kanssa tai ottaa esille seikkoja, joita kirjasta käy ilmi, kaikki tietenkin hyvin rakkaudellisessa, lämpimässä, lempeässä hengessä.
      Pasi Turuselta on myös YouTube-pätkiä jehovantodistajista.
      Aloittajalle voisi suositella myös Radio Patmoksen ja Radio Dein kuuntelua. (Radio Deiltä tulee myös sunnuntaisin klo 21.30 kaksi ja puoli tuntia Patmoksen ohjelma Taivaan ja maan väliltä, johon voi soittaa ja kysyä nimettömänä vaikka omaan tilanteeseen liittyen.)

• Anonyymi

Minun on surku sinua. Voitko ajatella takaisin paluuta todistajiin. Elämäsi on kurjassa jamassa. 🙄🤨

• Anonyymi

Jos palaisin, minusta voisi sanoa:" koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakoon rypemään", joten ei missään tapauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos palaisin, minusta voisi sanoa:" koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakoon rypemään", joten ei missään tapauksessa.

Tällaisessa tapauksessa olisi yksi erinomainen keino toimittaa valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuoden kohdalta, semmoisista vanhoista opeista joiden olemassaolo yritetään nykyään kokonaan kiistää, yms.
        Puolikkaan valokopion osalla kohta jehovakanava-kirjoituksesta taikka samasta asiasta vartiotornin kirjoittama päinvastainen mielipide
        Punaviivaa voi käyttää ydinasia korostamiseen, ja toimittaa postiluukkuun yksi kerrallaan noin sopivin väliajoin

Tsemppiä joka tapauksessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällaisessa tapauksessa olisi yksi erinomainen keino toimittaa valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuoden kohdalta, semmoisista vanhoista opeista joiden olemassaolo yritetään nykyään kokonaan kiistää, yms.
        Puolikkaan valokopion osalla kohta jehovakanava-kirjoituksesta taikka samasta asiasta vartiotornin kirjoittama päinvastainen mielipide
        Punaviivaa voi käyttää ydinasia korostamiseen, ja toimittaa postiluukkuun yksi kerrallaan noin sopivin väliajoin

Tsemppiä joka tapauksessa

Unohditko roskapussukan?

• Anonyymi

yleensä vaimo jätetään, ja vaimo synnyttää ihmepojan, jota myöhemmät sukupolvet sitten pitää ihmeenä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4022
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3071
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2263
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2038
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1811
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1790
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      70
      1790
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1517
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe