leikaus ja vaipat

Anonyymi

hei
Olen menossa, leikkaukseen käytän vaippaa,vuoro kauden ympärileikkauksen jälkeen menen vuodeosastolle, laitetaanko siellä vaipat ilman että tarvitsee kysyä niitä

4

1529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olettaisin, että leikkaushoitaja ottaa yhteyttä ennen leikkausta tai olet saanut operaatiota koskien yhteystiedot, joten voit ottaa asian esiin jo hyvissä ajoin ennen leikkausta eli siten asia on ihan helposti hoidettavissa. Ainahan asia ei välttämättä erinäisistä syistä näy potilastiedoissa. Mikäli siellä ei ole tiedossa vaippatarpeesi, niin ei siellä vuodeosastolla tietenkään automaattisesti laiteta vaippoja. Muutoinhan osastoilla on yleensä huoneissa ja vessoissa vaippoja yleisesti saatavilla, sairaalan perus- ja normiarkea. Vaippa-asiaa ei tarvitse siis mitenkään muuten stressata tai murehtia. Ainakaan ei ole mitään syytä näin luonnollisista ja tavallisista asioista kokea mitään epävarmuutta, noloutta tai häpeää.

Itsekin kotiutuessa leikkauksesta kerroin hoitajille, että en selviä taksimatkaa kuivana ilman vaippaa ja luonnollisesti he toivat minulle tarvitsemani vaipan.

Menestystä ja toipumista leikkaukseesi ja hyviä vointeja.

• Anonyymi

Mulla on käytössä yövaippa kastelun takia ja olin menossa leikkaukseen, missä nukutettiin ja heräämisaika voi olla pitkä. Niinpä ennen leikkausta otin yhteyttä sairaalaan ja kysyin, että miten kannattaisi vaippa-asian kanssa toimia ja päädyttiin siihen, että mulle laitettiin vaippa leikkauksen ja heräämisen ajaksi ja tietenkin sitten myös yöksi sain. Oli hyvä päätös, koska heräsin leikkaukseen jälkeen märässä vaipassa, joten pyykkipesulta vältyttiin. Rohkeasti siis asia puheeksi vain!

• Anonyymi

Toinen (aika yleinen) tapa on laittaa nukutuksen ja heräämön ajaksi katetri. Olin operaatiossa jossa ei nukutettu, mutta sen jälkeen piti olla sängyssä makuulla loppu päivä ja seuraava yö. Laitettiin katetri ja se olikin niin hyvä ratkaisu että pyysin lääkäriltä että se sai olla vielä seuraavan päivänkin kun vessaan pääsy olisi ollut vielä hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen (aika yleinen) tapa on laittaa nukutuksen ja heräämön ajaksi katetri. Olin operaatiossa jossa ei nukutettu, mutta sen jälkeen piti olla sängyssä makuulla loppu päivä ja seuraava yö. Laitettiin katetri ja se olikin niin hyvä ratkaisu että pyysin lääkäriltä että se sai olla vielä seuraavan päivänkin kun vessaan pääsy olisi ollut vielä hankalaa.

Eikö katetri ole epämukava,eikö vaippa olisi mukavampi ja siihen vois tehdä kaikki vessa-asiat. Myös isommat hädär hoituisi. Mä ainakin vaan ottaisin vaipan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1360
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1320
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      853
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73