leikaus ja vaipat

Anonyymi

hei
Olen menossa, leikkaukseen käytän vaippaa,vuoro kauden ympärileikkauksen jälkeen menen vuodeosastolle, laitetaanko siellä vaipat ilman että tarvitsee kysyä niitä

4

1567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olettaisin, että leikkaushoitaja ottaa yhteyttä ennen leikkausta tai olet saanut operaatiota koskien yhteystiedot, joten voit ottaa asian esiin jo hyvissä ajoin ennen leikkausta eli siten asia on ihan helposti hoidettavissa. Ainahan asia ei välttämättä erinäisistä syistä näy potilastiedoissa. Mikäli siellä ei ole tiedossa vaippatarpeesi, niin ei siellä vuodeosastolla tietenkään automaattisesti laiteta vaippoja. Muutoinhan osastoilla on yleensä huoneissa ja vessoissa vaippoja yleisesti saatavilla, sairaalan perus- ja normiarkea. Vaippa-asiaa ei tarvitse siis mitenkään muuten stressata tai murehtia. Ainakaan ei ole mitään syytä näin luonnollisista ja tavallisista asioista kokea mitään epävarmuutta, noloutta tai häpeää.

Itsekin kotiutuessa leikkauksesta kerroin hoitajille, että en selviä taksimatkaa kuivana ilman vaippaa ja luonnollisesti he toivat minulle tarvitsemani vaipan.

Menestystä ja toipumista leikkaukseesi ja hyviä vointeja.

• Anonyymi

Mulla on käytössä yövaippa kastelun takia ja olin menossa leikkaukseen, missä nukutettiin ja heräämisaika voi olla pitkä. Niinpä ennen leikkausta otin yhteyttä sairaalaan ja kysyin, että miten kannattaisi vaippa-asian kanssa toimia ja päädyttiin siihen, että mulle laitettiin vaippa leikkauksen ja heräämisen ajaksi ja tietenkin sitten myös yöksi sain. Oli hyvä päätös, koska heräsin leikkaukseen jälkeen märässä vaipassa, joten pyykkipesulta vältyttiin. Rohkeasti siis asia puheeksi vain!

• Anonyymi

Toinen (aika yleinen) tapa on laittaa nukutuksen ja heräämön ajaksi katetri. Olin operaatiossa jossa ei nukutettu, mutta sen jälkeen piti olla sängyssä makuulla loppu päivä ja seuraava yö. Laitettiin katetri ja se olikin niin hyvä ratkaisu että pyysin lääkäriltä että se sai olla vielä seuraavan päivänkin kun vessaan pääsy olisi ollut vielä hankalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toinen (aika yleinen) tapa on laittaa nukutuksen ja heräämön ajaksi katetri. Olin operaatiossa jossa ei nukutettu, mutta sen jälkeen piti olla sängyssä makuulla loppu päivä ja seuraava yö. Laitettiin katetri ja se olikin niin hyvä ratkaisu että pyysin lääkäriltä että se sai olla vielä seuraavan päivänkin kun vessaan pääsy olisi ollut vielä hankalaa.

Eikö katetri ole epämukava,eikö vaippa olisi mukavampi ja siihen vois tehdä kaikki vessa-asiat. Myös isommat hädär hoituisi. Mä ainakin vaan ottaisin vaipan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3007
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2487
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2018
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1426
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10