Mitä kaikkea pitkien valojen väläyttäminen voi tarkoittaa

Anonyymi

Törmäsin tällaiseen juttuun. Rekkakuski Tia kertoo, mitä pitkien valojen väläyttäminen tarkoittaa – tiedätkö itse kaikki 7 syytä?
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000006705735.html

Kenties tarkoitetaan hyvää, mutta kun ei ole mitään virallista sääntöä tai lakipykälää aiheesta, niin vilkutus voi tarkoittaa ihan mitä vaan. Vaikka sellaista että yksi vilkutus sekä oikealle että vasemmalle tarkoittaa: "eniten vituttaa kaikki".

51

4703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan ollut kovin tuore rekkakuski. Kuorma-autokuskit eivät enää näytä oikealla vilkulla "tie vapaa" merkkiä. Niin usein käy että se takana roikkuva ei tajua heti mitä se merkki tarkoitti ja sitten kun vihdoin lähtee polkemaan ohi, niin siellä onkin jo tulossa vastaantulija ja ohittaja kiroaa rekkakuskin maan rakoon väärästä merkistä.

      • Anonyymi

        Vai rekkakuski ei osaa näyttää vilkulla vasemmalle "älä lähde enää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai rekkakuski ei osaa näyttää vilkulla vasemmalle "älä lähde enää".

        Hyvä esimerkki siitä, miten käy yritettäessä systematisoida asiaa, jossa ei ole systematiikkaa.

        Kaveri oli takavuosina odottelemassa tilaa kääntyä valtatielle todella pitkän jonon sekaan. Vähän pidemmän välin jälkeen valtatietä tuleva autoilija vilkutti pitkiä valoja. Kaveri ajatteli että tuo tarkoitti merkkiä hänelle lähteä jonoon mukaan. Kytkin ylös, napakasti kaasua ja sitten rysähti. Takana tulija ajoi jarruttamatta perään, koska "hän oli jo valoillaan varoittanut tulemasta alle".

        Juttu meni tietysti rosikseen. Perään ajaja oli ihan ihmeissään nahkapäätöksestä, jossa molemmat maksoivat vahinkonsa. Tuomarin mielestä (todistajankin näkemien) epäselvien valomerkkien vuoksi alle jääjällä oli ollut hyvä peruste tulla lähes riittävän mittaiseen väliin. Takaa päin ei yleensä saa ajaa päälle, vaikka olisi kiirekin jarruttaa. Päätös olisi ollut toinen, jos törmäys olisi tullut vähänkin kylkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki siitä, miten käy yritettäessä systematisoida asiaa, jossa ei ole systematiikkaa.

        Kaveri oli takavuosina odottelemassa tilaa kääntyä valtatielle todella pitkän jonon sekaan. Vähän pidemmän välin jälkeen valtatietä tuleva autoilija vilkutti pitkiä valoja. Kaveri ajatteli että tuo tarkoitti merkkiä hänelle lähteä jonoon mukaan. Kytkin ylös, napakasti kaasua ja sitten rysähti. Takana tulija ajoi jarruttamatta perään, koska "hän oli jo valoillaan varoittanut tulemasta alle".

        Juttu meni tietysti rosikseen. Perään ajaja oli ihan ihmeissään nahkapäätöksestä, jossa molemmat maksoivat vahinkonsa. Tuomarin mielestä (todistajankin näkemien) epäselvien valomerkkien vuoksi alle jääjällä oli ollut hyvä peruste tulla lähes riittävän mittaiseen väliin. Takaa päin ei yleensä saa ajaa päälle, vaikka olisi kiirekin jarruttaa. Päätös olisi ollut toinen, jos törmäys olisi tullut vähänkin kylkeen.

        Eli jokuko olisi niinkin pöljä että valoja vilkuttelemalla varoittelee toisia tulemasta alle, ja jos joku kuitenkin tulee lähes riittävän mittaiseen väliin, niin ei jarruta yhtään vaan ajaa päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki siitä, miten käy yritettäessä systematisoida asiaa, jossa ei ole systematiikkaa.

        Kaveri oli takavuosina odottelemassa tilaa kääntyä valtatielle todella pitkän jonon sekaan. Vähän pidemmän välin jälkeen valtatietä tuleva autoilija vilkutti pitkiä valoja. Kaveri ajatteli että tuo tarkoitti merkkiä hänelle lähteä jonoon mukaan. Kytkin ylös, napakasti kaasua ja sitten rysähti. Takana tulija ajoi jarruttamatta perään, koska "hän oli jo valoillaan varoittanut tulemasta alle".

        Juttu meni tietysti rosikseen. Perään ajaja oli ihan ihmeissään nahkapäätöksestä, jossa molemmat maksoivat vahinkonsa. Tuomarin mielestä (todistajankin näkemien) epäselvien valomerkkien vuoksi alle jääjällä oli ollut hyvä peruste tulla lähes riittävän mittaiseen väliin. Takaa päin ei yleensä saa ajaa päälle, vaikka olisi kiirekin jarruttaa. Päätös olisi ollut toinen, jos törmäys olisi tullut vähänkin kylkeen.

        Tuossa taisi puuttua jarrutusjäljet joilla peräänajaja olisi voinut todistaa yrittäneensä välttää kolaria. Olikohan edes ollut vastaantulijoita, jolloin valtatietä ajava olisi voinut väistää vastaantulijan kaistalle. Oikeastaan millään muuten ei ymmärrä nahkapäätöstä että molemmat katsottiin syylliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa taisi puuttua jarrutusjäljet joilla peräänajaja olisi voinut todistaa yrittäneensä välttää kolaria. Olikohan edes ollut vastaantulijoita, jolloin valtatietä ajava olisi voinut väistää vastaantulijan kaistalle. Oikeastaan millään muuten ei ymmärrä nahkapäätöstä että molemmat katsottiin syylliseksi.

        No jos väli oli tosiaan "lähes riittävän mittainen", niin ei varmaan olisi ollut tarvetta mihinkään lukkojarrutukseen.


    • Anonyymi

      Rekkakuski omistaa maantiet. Siksi niille pitää antaa AINA tietä, kun síihen vaan pienikin mahdollisuus tulee! Niitä kun ei liikennesäännöt koske, jos ette sitä ole tienneet.....😁

    • Anonyymi

      Pitkiä valoja vilkaitan a) varsinkin hämärässä jos vastaantulijalla ei minkäänlaista tuikkua nokalla b) vastaantulijan ajosuunnassa poliisin ratsia.

      Tuo rekkakuski(?) lortta todistaa viimeisellä ohjeellaan sen, että kusipäisyys vaivaa jopa joitakin naisia.

      • Anonyymi

        Mitä kusipäisyyttä siinä on, ettei varoita tutkasta?

        Itse väläytän pitkiä, jos ohittaja siirtyy aivan nokan eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kusipäisyyttä siinä on, ettei varoita tutkasta?

        Itse väläytän pitkiä, jos ohittaja siirtyy aivan nokan eteen.

        "Mitä kusipäisyyttä siinä on, ettei varoita tutkasta?"
        Se ettei varoita jos huomaa "rahastus ansan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä kusipäisyyttä siinä on, ettei varoita tutkasta?"
        Se ettei varoita jos huomaa "rahastus ansan.

        Mutta kun ei tutka ole mikään rahastusansa. Ihan omaa huonoutta, jos ajaa ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun ei tutka ole mikään rahastusansa. Ihan omaa huonoutta, jos ajaa ylinopeutta.

        Kyllä se tutka on siellä ihan sen takia, että sillä saataisiin sakkotuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä kusipäisyyttä siinä on, ettei varoita tutkasta?"
        Se ettei varoita jos huomaa "rahastus ansan.

        "Rahastus ansan" pystyy jokainen, ajotaidot omaava välttämään, ilman mitään varoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tutka on siellä ihan sen takia, että sillä saataisiin sakkotuloja.

        Ihan itse päätät, osallistutko rahastukseen vai et. Jos et tiedä, miten voit siihen vaikuttaa, niin sitten et tiedä. Mä en ainakaan kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rahastus ansan" pystyy jokainen, ajotaidot omaava välttämään, ilman mitään varoituksia.

        Ehkä, silti aina parempi jos solidaarinen kanssakulkija varoittaa ja näin suuri osa tekeekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse päätät, osallistutko rahastukseen vai et. Jos et tiedä, miten voit siihen vaikuttaa, niin sitten et tiedä. Mä en ainakaan kerro.

        Kyllä se tutka on ihan vaan sakkotulojen takia.
        Mitä sinä mitään kertomaan pystyisitkään.


    • Anonyymi

      Ainoastaan viimeinen ohje oli hyvä. Ei vilkuteta.

    • Anonyymi

      Kyllä sen liikenteessä huomaa että valoilla viestittelyä ei juuri muut osaa kuin ammattikuskit, harva edes niistäkään. Kaikki koittaa vaan jotain käsimerkkejä näyttää, jotka näkyy tuulilasin takaa monesti aika huonosti. Ei sekään huono keino ole mutta se ei vaan näy kovin hyvin aina että mitä siellä huijotaan..

      • Anonyymi

        Mulla om Ladassa koronavilkku, ja pitkät valot syttyy kum aamustondis alkaa.
        Oom pussi kuski Kuapiijost.


      • Anonyymi

        Valoilla viestittely ei ole osa liikennesääntöjä eikä tieliikennelakia. Sellaisen osaamiseen ei ole mitään velvoitteita. Maalaisjärjellä ajateltuna, jos vastaantulija vilkuttaa (jos ei ollut häneltä töppäys), niin jokin syy vilkutukselle varmasti on (esim. hirvi tai muu eläin tiellä tai läheisyydessä, itseltä unohtunut pitkät päälle tms.).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valoilla viestittely ei ole osa liikennesääntöjä eikä tieliikennelakia. Sellaisen osaamiseen ei ole mitään velvoitteita. Maalaisjärjellä ajateltuna, jos vastaantulija vilkuttaa (jos ei ollut häneltä töppäys), niin jokin syy vilkutukselle varmasti on (esim. hirvi tai muu eläin tiellä tai läheisyydessä, itseltä unohtunut pitkät päälle tms.).

        Joo ei sitä kannata osata mitään muuta kuin laissa määrätyt asiat.


    • Anonyymi

      Näin niin kuin henkilöautokuskin asemassa olen sitä mieltä että:

      1. ”Lähden täältä tulemaan ohi”: pitkien valojen väläytys: Erityisesti pimeällä erittäin häiritsevää, pahimmillaan sokaisee ohitettavan peilien kautta. Ihan vaan vilkku vasemmalle riittää ohitusaikeen näyttämiseksi.

      2. ”Ei kannata ohittaa”: lyhyt vilkku vasemmalle: En ole nähnyt käytettävän, mutta sinänsä kai ihan looginen ja ymmärrettävä esim. aiemman 3-merkin "perumiseen" jos takaa tulija viivyttelee ohituksessa niin että tilanne ehtii muuttua.

      3. ”Nyt olisi hyvä kohta ohittaa”: lyhyt vilkku oikealle: Ihan ok ja käytännössä toimiva, kunhan muistaa että ohittajalla on edelleen vastuu varmistaa ohituksen turvallisuus. Sokkona ei saa lähteä menemään ohi vaikka vilkku vilahtaisikin.

      4. ”Kiitos”: pari kertaa hätävilkuilla tai suuntavilkuilla vasen-oikea-vasen-oikea: Tuo on minusta liioitellun monimutkaista, yleensä riittää yksi vilautus vasemmalle sen jälkeen kun on palannut omalle kaistalle ja vilkutus oikealle päättyy.

      5. ”Eipä kestä”: pitkien valojen väläytys: No joo, ehkä jo vähän liioittelua tämäkin, mutta toisaalta tämän perusteella olen päätynyt tuohonkin edellisen kohdan päätelmään, että lyhyempikin "kiitosvilkku" riittää. Tai sitten se pitkien väläytys ei ollutkaan "eipä kestä" vaan "vitun törppö".

      6. ”Tule vaan, teen tilaa”: pitkien valojen väläytys: Tämä vaikuttaa aika arveluttavalta. Ainakin henkilöautojen valot näyttää joskus välähtävän ikään kuin pitkillä, vaikka olisi vain joku heitto tiessä. Rekoilla ehkä selkeämpi jos kattovalotkin välähtää.

      7. ”Varo, siellä on tutka?”: Suomessa vanhanaikaista, vastaantulijan pitkävilkku toimii lähinnä poro/hirvi/tms. varoituksena, tosin em. asioiden varomiseksi hidastaminen voi pelastaa myös tutkalta. Esim. Baltiassa taitaa edelleen olla käytössä myös tutkavaroituksena.

      • Anonyymi

        Tuo ykköskohta on ollut ainakin aiemmin jonkinasteinen vaatimus ilmaista ohitusaikeensa. En ole kahlannut uutta tieliikennelakia niin tarkasti läpi että onko se vielä siellä vai onko poistettu.
        Eihän se pitkävalovilkku häikäise ohitettavaa henkilöautoilijaakaan jos hän katsoo tietä eteenpäin kuten kuuluukin. Se väläys silmäkulmassa ei haittaa näkemistä, mutta jos tuijottaa peruutuspeiliin väläyshetkellä niin sittenhän kyllä häikäistyy.

        Nyt saa käyttää hätävilkkuja liikkuvassakin autossa kun pitää varoittaa jostain vaarasta, mutta tuollainen vilkuttelu sinne sun tänne "kiitokseksi" on aivan turhaa kun toinen lienee kuitenkin toiminut liikennesääntöjen mukaan. Ehkäpä tuota vilkuttelua voisi ajatella anteeksipyynnöksi kun on tehnyt mokan ja toinen on kiitettävästi huomioinut sen vaaraa välttääkseen.

        Tuohon viitoskohtaan kommentoin että itse kyllä käytän pitkävalovilkkua tai jopa pidempää pitkien polttamista muistuttamaan että toinen on täysi törppö ja teki jotain jopa liikennesääntöjen vastaisesti. Viimeksi olen vilkutellut pitkiä kuskille joka oli pysäköinyt pysähtymiskieltoalueelle ja sattuipa vielä istumaan autossaan.


    • Anonyymi

      Ainoa järkevä valoilla viestittely on pyrkiä ilmoittamaan mahdollisesta esteestä tai vaarasta. Kaikki muut vilkutukset voi jättää pois.

      • Anonyymi

        Lisäys: Tietenkin sääntöjen, eli lain velvoittamat valojen käyttämiset ja vilkutukset tulee tehdä.


      • Anonyymi

        Oikein. ja pahin vaarahan on se tutka tai puhallusratsia jolloin on syytä muita asiasta varoittaa.


      • Anonyymi

        Totta. Ja se pahin vaarahan tutka tai puhallusratsia. Vilkutellaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ja se pahin vaarahan tutka tai puhallusratsia. Vilkutellaan

        Sellainen ei ole vaara joten väärin meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ei ole vaara joten väärin meni.

        On se, siellähän voi olla tiellä käsi pystyssä seisomassa poliisi, jonka päälle ei missään nimessä saa eikä kannata ajaa, kuin myös puhallukseen jonottavia asiakkaita tien laidassa tms., joten on syytä vähän terästää havainnointia ja varautua pysähtymään.


      • Anonyymi

        Mitäpä niistä esteistä tai vaaroistakaan ilmoittelemaan. Ihan jokaisen oma asia jos sellaisiin törmäilee. Aina pitää pystyä pysähtymään näkyvällä tien osalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä niistä esteistä tai vaaroistakaan ilmoittelemaan. Ihan jokaisen oma asia jos sellaisiin törmäilee. Aina pitää pystyä pysähtymään näkyvällä tien osalla.

        "Aina pitää pystyä pysähtymään näkyvällä tien osalla."
        Niin pitäisi. Ihan käsisydämellä, pystykö aina edes itse tuohon?


    • Anonyymi

      No mutta Tia taitaa olla näitä amiskuskeja jotka ei aina tiedä "tapoja". Yli 40v tienpäällä olleena nuo tuntuu vähän amistyttöjen/poikien "äijämeiningiltä,"
      Olisi parempi lopettaa tuollainen ja keskittyä ajamaan oikein.
      Ennen oli paljon muitakin "merkkejä" ja "tiedotuksia" rekkakuskien kesken. Silloin kun ei ollut vielä edes LA-puhelinta puhumattakaan mistään kännyköistä ja älylaitteista.
      Kuulin muuten, että noissa amiskouluissa on kaksi ensimäistä päivää sellaisia, että ensin jaetaan Dimeksit ja seuraavana päivänä liitytään Rahtareihin. Turvallista matkaa kaikille kaikista huolimatta.

      • Anonyymi

        Amis lortta ei oikein tiedä/osaa "vanhanliiton miesten" hyväksi havaittuja tapoja.


    • Siviilipoliisiauto on kääntynyt vastaan tulleen, tutkasta varoittaneen autoilijan perään ja sieltä tullut sakko tarpeettomasta pitkien valojen käyttämisestä tyydyttävästi valaistulla tiellä. ; )

      En minäkään tutkista vastaantulevia varoittele, hirvistä tai tielle muutoin mahdollisesti vaarallisesti menevistä "esteistä" kyllä.

      • Anonyymi

        Minäkään en varoita ratsioista, koska se voi hyvinkin olla tarpeellinen puhallusratsia. Kamera-auton ollessa kyseessä varoitan aina vastaantulevia. Nämä kamera-autot eivät lisää tippaakaan liikenneturvallisuutta, vaan pääasia on tulojen kerääminen valtiolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en varoita ratsioista, koska se voi hyvinkin olla tarpeellinen puhallusratsia. Kamera-auton ollessa kyseessä varoitan aina vastaantulevia. Nämä kamera-autot eivät lisää tippaakaan liikenneturvallisuutta, vaan pääasia on tulojen kerääminen valtiolle.

        Miten se tulojen kerääminen toteutetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tulojen kerääminen toteutetaan?

        Kamera ottaa kuvan ja maksu lähtee rekisteritietojen mukaan omistajalle. Oletko ajokortiton vai miksi kyselet näin tyhmiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamera ottaa kuvan ja maksu lähtee rekisteritietojen mukaan omistajalle. Oletko ajokortiton vai miksi kyselet näin tyhmiä?

        Miksi se ottaa kuvan?


      • Anonyymi

        Juttusi on urbaani legenda. Kas kun niitä "tyydyttävästi valaistuja teitä"aniharvoin esiintyy taajamien ulkopuolella joissa tuo ratsiasta varoittaminen on suositeltavaa. Samoin "tyydyttävästi valaistuja teitä", ovat lähinnä taajamassa, hirvivaaraa esiintynee kovin harvoin. Joten kyllä se tutka on ihan yhtäpaha vaara kuin mikä muu "este" tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkään en varoita ratsioista, koska se voi hyvinkin olla tarpeellinen puhallusratsia. Kamera-auton ollessa kyseessä varoitan aina vastaantulevia. Nämä kamera-autot eivät lisää tippaakaan liikenneturvallisuutta, vaan pääasia on tulojen kerääminen valtiolle.

        Ratsiasta varoittaminen on jopa vielä tarpellisempaa kuin tutkasta varoittaminen.
        Noista kamera-autojen liikenneturvallisuuden parantamisesta, joilla niitä perustellaan, olen kanssasi liikuttavan yksimielinn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se ottaa kuvan?

        Jälleen kyselet tyhmiä, erikoisen fiksu ja filmaattinen ykilö, miksi?


    • Anonyymi

      Joo ei varoitella ennää hirvistä ja peuroista ja homekorvista jotka painaa motarii vierään suuntaan!😲😳

    • Anonyymi

      Ei nykyään vilkutella niin kuin joskus 70-luvulla. Parhaassa tapauksessa saat jonkun hullun perääsi, jos räpsäytät pitkät silmille. Siellä on paljon huumekuskeja ja sekakäyttäjiä liikkeellä sekä myös mielenterveysongelmaisia niin sanotussa avohoidossa.

      • Anonyymi

        Sama juttu äänimerkin kanssa. Ei parane töötätä jos edelle oleva jää "nukkumaan" vihreisiin valoihin. Sieltä voi kuski ja apumies hypätä autosta ulos astalon kanssa (koettu juttu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu äänimerkin kanssa. Ei parane töötätä jos edelle oleva jää "nukkumaan" vihreisiin valoihin. Sieltä voi kuski ja apumies hypätä autosta ulos astalon kanssa (koettu juttu).

        Jos edellä oleva nukkuu valoissa, niin nopea äänimerkki ja heti perään hymy ja moikkaus sinne edessä olevan auton taustapeilin suuntaan. Viestitään, että no problem, en ole vihainen, mutta mennään nyt eteenpäin.

        Jos sieltä joku tulee autosta ulos rähjäämään, niin ovet lukkoon ja soitto 112.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos edellä oleva nukkuu valoissa, niin nopea äänimerkki ja heti perään hymy ja moikkaus sinne edessä olevan auton taustapeilin suuntaan. Viestitään, että no problem, en ole vihainen, mutta mennään nyt eteenpäin.

        Jos sieltä joku tulee autosta ulos rähjäämään, niin ovet lukkoon ja soitto 112.

        Ei sieltä edellä olevasta autosta näe perässä olijan ilmeitä, hyvä jos erottaa jonkin varjokuvan ajajan päästä.

        Tuo kokemukseni on matkustajana bussissa ja ulospompanneet oli ehkä jotain piripäitä. Kun eivät päässeet bussiin sisälle ja bussi jatkoi matkaa, he soittivat 112 ja seurasivat bussia kunnes poliisit pysäytti bussin. Yrittivät tulla vielä poliisin siivellä kurmuttamaan kuskia. Mutta kun poliisit kuulivat mitä oli tapahtunut, bussi sai jatkaa matkaa ja poliisit alkoivat keskustelemaan uhonneiden kundien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sieltä edellä olevasta autosta näe perässä olijan ilmeitä, hyvä jos erottaa jonkin varjokuvan ajajan päästä.

        Tuo kokemukseni on matkustajana bussissa ja ulospompanneet oli ehkä jotain piripäitä. Kun eivät päässeet bussiin sisälle ja bussi jatkoi matkaa, he soittivat 112 ja seurasivat bussia kunnes poliisit pysäytti bussin. Yrittivät tulla vielä poliisin siivellä kurmuttamaan kuskia. Mutta kun poliisit kuulivat mitä oli tapahtunut, bussi sai jatkaa matkaa ja poliisit alkoivat keskustelemaan uhonneiden kundien kanssa.

        Joskus näkee, joskus ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos edellä oleva nukkuu valoissa, niin nopea äänimerkki ja heti perään hymy ja moikkaus sinne edessä olevan auton taustapeilin suuntaan. Viestitään, että no problem, en ole vihainen, mutta mennään nyt eteenpäin.

        Jos sieltä joku tulee autosta ulos rähjäämään, niin ovet lukkoon ja soitto 112.

        No jos siinä edellä on jotain piripäitä astaloiden kanssa, niin auttaneeko tuokaan? Tööttäys kuitenkin tulkitaan tarkoittavan "vittuako seisot siinä tollo", ja jos siihen päälle naureskelee ja moikkailee niin saattaa vain ärsyttää enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos siinä edellä on jotain piripäitä astaloiden kanssa, niin auttaneeko tuokaan? Tööttäys kuitenkin tulkitaan tarkoittavan "vittuako seisot siinä tollo", ja jos siihen päälle naureskelee ja moikkailee niin saattaa vain ärsyttää enemmän.

        Ainahan voi myös imeä peukaloa ja harmitella, että kun tästäkään ei tule mitään ja aina menee pieleen. Joillekin asiat on paljon vaikeampia kuin toisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan voi myös imeä peukaloa ja harmitella, että kun tästäkään ei tule mitään ja aina menee pieleen. Joillekin asiat on paljon vaikeampia kuin toisille.

        No voi, nykkö meni peukku suuhun.


      • Anonyymi

        "Ei nykyään vilkutella niin kuin joskus 70-luvulla."
        Taitaa asia nykyään noin olla, ennen oli kaikki paremmin, ainakin tämän asian suhteen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      402
      2699
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      111
      2125
    3. Olen niin kesken

      Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      17
      2068
    4. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      106
      1655
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

      Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      232
      1511
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

      Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1210
    7. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1141
    8. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      193
      1139
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

      joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      1043
    10. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

      Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1040
    Aihe