Tuliliskoista..?

Zuhoo

Voisko joku auttaa mua... Mul on koiras tulilisko sellases Maljas ja siel on piilopaikkoja ja kaikkee... Ajattelin ostaa sille tyttökamun, mut sitte sellanen et miten estän niitten lisääntymisen..? Samalla ostaisin niille 41 litran akvaarion, liian pieni? Pitäälö tuliliskoilla olla oikeita kasveja siellä ku mul ei oo ja ei myöskään oo suodatinta, mut vaihdan veden kyllä säännöllisesti viikon välein...

3

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanja

Eiväthän tuliliskot isoa tilaa tarvitse, mutta kyllä 60 litraa kuullostaisi mukavammalta. Tulilisko ei välttämättä tarvitse oikeita kasveja. Suodatin sen sijaan olisi suotava sillä tularit ovat melkoisia sotkemaan ! Toki lapollakin pärjää..(ethän vaihda kaikkia vesiä?)
      Jotta saat biologisesti tasapainoisen terraarion suosittelen 60 litraista,suodatinta ja oikeita kasveja.
      Lisääntymistä et voi muulla tavalla estää kuin nyppimällä munat pois (munivat kasvien lehdille vaaleita pieniä munia) Tosin homma voi olla haastava oikeiden kasvien lehdistä,mutta tekokasvit on helppo viruttaa kraanan alla.

• Zuhoo

Kiitti ku autoit...

• Zuuls

Laki kieltää ns. kultakalamaljat kalan tai muun eläimen asutuksena, että ekana hommaamaan semmoinen n.60l allas, vaikka olisi vain yksi niin aina parempi se 60l, kuin 40l mikä on ehdoton minimi koko yhdelle. Sinne ei taas saa luotua kunnon olosuhteita, joten siksi 60l on paljon fiksumpi hankinta.

Lisääntymistä ei tosiaan estetä muulla, kuin munien poistamisella ja muovikasveista tosiaan paremmin saa pois, mutta aitoja kasveja tarvitset kyllä altaaseen, jos aiot luoda toimivan altaan. Muovikasveja voi olla lisänä, mutta pääosaa ne eivät saa ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2697
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1987
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      36
      1392
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1133
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1050
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      966
    Aihe