Tuliliskoista..?

Zuhoo

Voisko joku auttaa mua... Mul on koiras tulilisko sellases Maljas ja siel on piilopaikkoja ja kaikkee... Ajattelin ostaa sille tyttökamun, mut sitte sellanen et miten estän niitten lisääntymisen..? Samalla ostaisin niille 41 litran akvaarion, liian pieni? Pitäälö tuliliskoilla olla oikeita kasveja siellä ku mul ei oo ja ei myöskään oo suodatinta, mut vaihdan veden kyllä säännöllisesti viikon välein...

3

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanja

Eiväthän tuliliskot isoa tilaa tarvitse, mutta kyllä 60 litraa kuullostaisi mukavammalta. Tulilisko ei välttämättä tarvitse oikeita kasveja. Suodatin sen sijaan olisi suotava sillä tularit ovat melkoisia sotkemaan ! Toki lapollakin pärjää..(ethän vaihda kaikkia vesiä?)
      Jotta saat biologisesti tasapainoisen terraarion suosittelen 60 litraista,suodatinta ja oikeita kasveja.
      Lisääntymistä et voi muulla tavalla estää kuin nyppimällä munat pois (munivat kasvien lehdille vaaleita pieniä munia) Tosin homma voi olla haastava oikeiden kasvien lehdistä,mutta tekokasvit on helppo viruttaa kraanan alla.

• Zuhoo

Kiitti ku autoit...

• Zuuls

Laki kieltää ns. kultakalamaljat kalan tai muun eläimen asutuksena, että ekana hommaamaan semmoinen n.60l allas, vaikka olisi vain yksi niin aina parempi se 60l, kuin 40l mikä on ehdoton minimi koko yhdelle. Sinne ei taas saa luotua kunnon olosuhteita, joten siksi 60l on paljon fiksumpi hankinta.

Lisääntymistä ei tosiaan estetä muulla, kuin munien poistamisella ja muovikasveista tosiaan paremmin saa pois, mutta aitoja kasveja tarvitset kyllä altaaseen, jos aiot luoda toimivan altaan. Muovikasveja voi olla lisänä, mutta pääosaa ne eivät saa ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      100
      4492
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2385
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      108
      2184
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2179
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      406
      1903
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      169
      1493
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1269
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      850
    Aihe