Epilepsian lakijutut on ihan höpö höpö!!!

Anonyymi

Kyllä tämä on niin kypsä sairaus. Lääkkeet pitää kaikki oireet täysin kurissa mutta kortti lähti, auto pitää vaihtaa henkilöautoksi kun 500hp kevytkuorma-autoa ei saa ainakaan vielä seuraavaan reiluun yhdeksään vuoteen ajaa

Vittuillessani tilasin sitten ensi vuodelle Teslan 5:n josta löytyy 1100hp, sillä kyllä saa ajaa. Nollasta sataan alle 2 sekuntia. Tulee kun

Tuntuuko tämä jonkun mielestä järkevältä? Näillä kumminkin mennään!

12

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa luopua ajokortista jos on epilepsia poliisi pyysi minua lähettämään kortin pois kuin lääkäri ilmoitti epilepsiasta.

      • Anonyymi

        Syö sinä trolli nyt pääsi.

        Tämähän tässä se vitsi onkin, että ihminen joka saa yhden kohtauksen vaikka kerran elämässään rinnastetaan suoraan semmoiseen joka saa kymmenen kohtausta päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö sinä trolli nyt pääsi.

        Tämähän tässä se vitsi onkin, että ihminen joka saa yhden kohtauksen vaikka kerran elämässään rinnastetaan suoraan semmoiseen joka saa kymmenen kohtausta päivässä.

        Jep sama täällä, BECE kortti lähti kymmeneksi vuodeksi josta neljä lusitta nyt. Saako takaisin en tiedä vieläkään varmaksi.

        Yksi kohtaus ja pysyvä lääkitys, ei oireita, veriarvot yms paremmat kuin keskiverto miehellä.

        Ei mee ihan kohdalleen


    • Anonyymi

      Niinpä...
      Olen saanut yhden epi-kohtauksen n. 5v sitten, ja kortti otettiin vuodeksi pois.
      Käyn töissä 50km päässä kotoa, eikä yleiset kulkuneuvot sinne kulje. Eli eipä ollut muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa ajamista. Sujuvasti meni 21tkm vuodessa ilman korttia. Olin kyllä aika kuuliainen autoilija ainakin nopeusrajoitusten suhteen. Ja ihan autoillen menin poliisiasemalle myös hakemaan kortin.
      Ja jos vielä saan kohtauksen, en todellakaan mene lääkäriin.

      • Anonyymi

        Minulle laitettiin juuri lääkärin määräämä suullinen ajokielto silmäsairauden vuoksi. Kyllä tutkimuksissa tiukattiin moneen kertaan että onko ajokortti ja ajanko autoa. Toisaalta tämä silmäoire on sellainen että ihan itsesuojeluvaistokin käskee pysyä pois ratista. Onneksi asun isossa kaupungissa, missä julkinen liikenne toimii hyvin. Toivottavsti tämä sairaus ehtii helpottamaan ennen kuin puoli vuotta täytyy ja poliisi veisi kortin.


    • Anonyymi

      Vähän uskoa niin sekaisuus on melkein valmista.

    • Anonyymi

      Lähtökohtaisesti on hyvä asia että laki yrittää pitää liikenteen turvallisena. Epilepsiaa on monentasoista. Nämä tapaukset pitäisi käsitellä sen takia yksilökohtaisesti. Jos lievät epileptiset oireet ovat pitkään pysyneet aisoissa niin sitten rajoitusten mielekkyyttä pitäisi miettiä uudestaan. Toisaalta poissaolokohtaukset (kouristeluista puhumattakaan) ovat hengenvaarallisia liikenteessä.

      Todennäköisesti epilepsiaa koskeva liikennelainsäädäntö on tehty aikana jolloin epilepsiaa ei vielä pystytty lääkitsemään niin tehokkaasti kuin nykyaikana, joten siinä mielessä laki on varmaankin nykyajasta ja lääketieteen innovaatioista jäljessä

    • Anonyymi

      Onneksi olkoon, itse en saa edes lääkitystä siihen.

    • Anonyymi

      Pitäis tuota muuttaa siten, että ajoluoa arvioidaan henkilökohtaisesti. Ei muutako kansalaisaloitetta sitä varten. Itse en joutunut ajokorttia palauttaan vaan sain pitää henkkarina. Poliisillahan on koneella tiedossa nämä kiellot yms.

      Te, jotka silti ajatte kiellon aikana. Tiedättehän, että kolari kun tulee ei vakuutus korvaa ollenkaan sinua eikä muita, vaikka kuin ois hyperkalliit ja parhaat kaskot. Kaikki menee omasta pussistasi. Myös oikeuteen voi mennä liikennetuomio voi tulla. Semmoista. Miettikää kestääkö oma kukkaro ja omatunto näitä.

      • Anonyymi

        Väärin. Liikennevakuutus korvaa aina kaikki henkilövahingot jos semmoinen on. Toki niitä korvauksia voidaan sitten periä.

        Ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus että älä kirjoita potaskaa. Et vain lukenut lappuja kunnolla tai sulla ei ollut kuin lyhyt lääkärin määräämä kielto josta ei mene poliisille edes tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Liikennevakuutus korvaa aina kaikki henkilövahingot jos semmoinen on. Toki niitä korvauksia voidaan sitten periä.

        Ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus että älä kirjoita potaskaa. Et vain lukenut lappuja kunnolla tai sulla ei ollut kuin lyhyt lääkärin määräämä kielto josta ei mene poliisille edes tietoa.

        Onko sinulla kokemusta vai olettamusta?

        Tavalla tai toisella ne kolarikustannukset tulee kohtauksen saaneen, ajokiellossa olevan maksettavaksi. Ongelma sinulle?

        Minulta ei ajokorttia otettu pois, sain maininnan ajokiellosta 1 vuodeksi epilepsiakohtauksen ja siitä seuranneen diagnoosin vuoksi.

        Vaikka ajokortti ei virallinen henkkari ole, saan sillä edelleen k18 tuotteet ja kaikki muutkin mihin "papereita" tarvitaan. Ja kyllä, tämä käy edelleen vaikka siitä vasta tulikin muutos ettei kävisi. Syytä en tiedä miksi posti, kaupat ja muut paikat sen silti huolivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla kokemusta vai olettamusta?

        Tavalla tai toisella ne kolarikustannukset tulee kohtauksen saaneen, ajokiellossa olevan maksettavaksi. Ongelma sinulle?

        Minulta ei ajokorttia otettu pois, sain maininnan ajokiellosta 1 vuodeksi epilepsiakohtauksen ja siitä seuranneen diagnoosin vuoksi.

        Vaikka ajokortti ei virallinen henkkari ole, saan sillä edelleen k18 tuotteet ja kaikki muutkin mihin "papereita" tarvitaan. Ja kyllä, tämä käy edelleen vaikka siitä vasta tulikin muutos ettei kävisi. Syytä en tiedä miksi posti, kaupat ja muut paikat sen silti huolivat.

        Liikennevakuutus korvaa henkilövahingot aina jos ajoneuvolla se on ja ne rahat voidaan sitten periä. Kirjoitit että vakuutus ei korvaa, se oli ihan puutaheinää.

        Kortti ei ole henkkari vaikka mitä selität


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe