Nyt on pakko kysyä?

Anonyymi

Vauraan ihmisen puolesta.
Montako asuntoa pitää omistaa velattomasti ja paljonko pitää olla varallisuutta, että on vauras vakavarainen ihminen?

18

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhteisomaisuuden arvo?
      Ilman sivukuluja?
      Kuinka määritellään?

      • Anonyymi

        Omaisuus on oltava realisoitavissa.
        Sanoisin keskimäärin kantaväestöä normihenkilöt keskiluokka lähtöisesti arvion
        600.000 ylöspäin mieluummin 700.000 euroa on oltava omaisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaisuus on oltava realisoitavissa.
        Sanoisin keskimäärin kantaväestöä normihenkilöt keskiluokka lähtöisesti arvion
        600.000 ylöspäin mieluummin 700.000 euroa on oltava omaisuutta?

        Miltä tuo kuulostaa muista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuo kuulostaa muista?

        Kuulin myös raja-arvoista, että rikas olisi n. 500.000 euron omaisuudella?
        Pitääkö paikkansa tänä päivänä?
        Viisaammat voisivat vastata kysymykseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin myös raja-arvoista, että rikas olisi n. 500.000 euron omaisuudella?
        Pitääkö paikkansa tänä päivänä?
        Viisaammat voisivat vastata kysymykseesi.

        Vaikea kysymys asettaa raja -arvoja näin, mutta antaa suuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea kysymys asettaa raja -arvoja näin, mutta antaa suuntaa.

        Eli rikkaaksi voisi kutsua puolen millin omaisuudella

        Vauras olisi sitten yli puolen millin .... ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli rikkaaksi voisi kutsua puolen millin omaisuudella

        Vauras olisi sitten yli puolen millin .... ok

        Kuinka vaan ehdotonta sopimusta ei ole. Koskee vain Suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka vaan ehdotonta sopimusta ei ole. Koskee vain Suomea.

        Suomen mielestä asia on näin.
        Tällä mennään kiitos ja oli tärkeä selvittää kaverin puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen mielestä asia on näin.
        Tällä mennään kiitos ja oli tärkeä selvittää kaverin puolesta.

        Hyvä keskustelu nyt on tietoa.
        Tsemppiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä keskustelu nyt on tietoa.
        Tsemppiä

        Mielenkiintoisia näkemyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoisia näkemyksiä

        Itsekin tykkäsin aiheesta


    • Anonyymi

      Itse ajattelisin olevani varakas siinä vaihessa, kun pääomatuloni nousevat 50% yli ansiotuloni. Silloin voin alkaa downshiftaamaan ja lopulta poistua työelämästä kokonaan. Laskeskelin noin 50-vuotiaana koittavan tämän päivän.

    • Anonyymi

      2miljoonan sijoitusvarallisuutta pidetään taloudellisen riippumattomuuden rajana. Silloin pystyy ”varmasti” elämään keskituloisen elämää koskematta sijoituksiin, nostamatta tukia ja käymättä erikseen töissä.

      • Anonyymi

        Jos vaatii 2 miljoonaa elämiseen niin silloin on ihmisessä erittäin pahasti vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaatii 2 miljoonaa elämiseen niin silloin on ihmisessä erittäin pahasti vikaa.

        Taitaa tuo 2 miljoona olla sijoitettu pääoma. Vähän riippuen sijoitusten laadusta, voi osinkoja ja/tai vuokratuloa 2 millin salkusta irrota jopa 100k nettona. Toki enemmänkin, jos ottaa riskiä, mutta itse en isosti ottaisi, jos ansiotyöstä luopuisin. 100k käteen takaa ihan mukavan elämän. Tai ainakin itselle takaisi. Nyt jää ensiotyöstä ja sijoituksista käteen suunnilleen puolet tuosta. Pärjää kyllä, kun ei elä tuhlaavaisesti ja vaimokin käy töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaatii 2 miljoonaa elämiseen niin silloin on ihmisessä erittäin pahasti vikaa.

        näin on, itselläkään ei tuota määrää silti ei tarvi enään käydä töissä.


    • Anonyymi

      Yksi miljonäärikaverini vastasi tähän että ei ole tyytyväinen ennen kuin hänellä on kaikki maailman rahat.

      • Anonyymi

        sick sick valitettavasti ajatus malli...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe