Helluntaikirkon jäsenistä 8,8% maahanmuuttajia

Katselin tuossa Evl-kirkon tutkimuskeskuksen kaivelemia lukuja tilastokeskukselta.

Helluntailaisiin yhdyskuntiin (käytännössä Helluntaikirkko) kuului 2019 12501 jäsentä, joista 1101 jäsentä (8,8%) oli maahanmuutajia.

Evl-kirkossa maahanmuutajien osuus on vain 1,2%

Helluntaikirkkoon liitetään jäsenet jo vauvoina kuten Evl-kirkkoonkin, joten siellä on käytössä tavallaan lapsikaste, mutta maahanmuuttajat ovat toki enimmäkseen aikuiskastettuja miehiä.

Helluntaikirkko edustaaa vain alle neljäsosaa helluntailaisista, vaikka perustettaessa kuvittelivat kaikkien helluntailaisten liittyvän siihen.
Todellisuudessa helluntaikirkon perustaminen jakoi Suomen helluntailiikkeen kolmeen keskenään rajusti riitelevään osaan.
Samoille juhannusjuhlillekaan ei ole perinteisillä helluntailaisilla asiaa, eikä oikeutta laittaa edes ilmoituksiaan Ristin Voitto-lehteen.

Vielä kolme vuotta sitten helluntailaiset kehuivat kuinka paljon turvapaikanhakijoita helluntailiikeeseen kastetaan.
Esimerkiksi pelkästään Rauman ja Porin helluntaiseurakuntiin liittyi parissa vuodessa noin 60 turvapaikanhakijaa.
Helluntailiikettä käytettiin siis hyväksi, jotta ei tulisi kielteistä turvapaikkapäätöstä ja osa oli jo saanutkin kielteisen päätöksen.

Samaan aikaan suomalaisten helluntailaisten kasteet romahtivat.
Kentällä siis havaittiin homma, mutta helluntailiikkeen johtajat halusivat vain lisää jäseniä, mutta todellisuudessa kokonaiskastemäärät romahtivat jopa kolmanneksen.

"Turvapaikanhakijat kääntyvät kristityiksi yleensä vasta kielteisen päätöksen jälkeen – "Voi olla viimeinen oljenkorsi""
ttps://yle.fi/uutiset/3-9819788

Jo 2016 Ristin voitto kehui:
"Suomessa kastettu satoja ex-muslimeja"
ttps://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/uutiset/suomessa_kastettu_satoja_ex-muslimeja/?numero=25/2016

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi sallitaan väärennös?
      Helluntaikirkko ei esittäytyy täällä.

• Anonyymi

Tuskinpa tilastokeskus vääristelee lukuja.

• Anonyymi

Yksi irakilainen helluntailainen saarnaaja kertoi kerran, että iso osa helluntaiseurakuntiin liittyneistä maahanmuuttajista ei ole oikeassa uskossa, vaan he yrittävät saada sitä kautta turvapaikan ja elatuksen Suomesta. Yksi tuli kasteelle heti, kun oli saanut kielteisen turvapaikkapäätöksen ja karkotuspäätöksen. Mies etsi paikkaa, minne voisi piiloutua ja löysi sen helluntailaisten raamattukoulusta.

• Toisaalta uskossa ne on muslimitkin.
        Kun katselee noita maahanmuuttajien määriä heluntailiikkeessa, niin voi sanoa, että Suomen helluntailaisista jopa 5% on muslimeja.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Toisaalta uskossa ne on muslimitkin.
        Kun katselee noita maahanmuuttajien määriä heluntailiikkeessa, niin voi sanoa, että Suomen helluntailaisista jopa 5% on muslimeja.

Mitäyön määrä jos helluntaikirkkolaisia on Suomessa yli kaksi miljardia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäyön määrä jos helluntaikirkkolaisia on Suomessa yli kaksi miljardia?

Onpas huikea luku.
        Hellarit tuppaa moninkertaistamaan määränsä, mutta että miljoonakertainen???

• Pe.ku kirjoitti:

Toisaalta uskossa ne on muslimitkin.

Väärin Pe.ku 🐸 kun muslimi tulee Jeesukseen uskovaksi, hän ei ole enää muslimi vaan kristitty.

• Anonyymi

Älä Peku höpise. Kristinuskoon kääntyminen ei vaikuta turvapaikkaan mitenkään. Turvapaikka myönnetään vain ja ainoastaan sen tilanteen mukaan, mikä hakijalla oli kotimaasta lähtiessä. Hakijan pitää osoittaa, että häneen kohdistui joku henkilökohtainen uhka lähtöhetkellä.

• Anonyymi

Kielteisen turvapaikan saaneet ovat itse uskoneet kristityksi kääntymisen auttavan ja sitä ovat syyksi mainostaneet myös helluntailaiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Kielteisen turvapaikan saaneet ovat itse uskoneet kristityksi kääntymisen auttavan ja sitä ovat syyksi mainostaneet myös helluntailaiset.

Kun muslimi tulee kristityksi hän on muslimien vihan kohde. Islamista luopuneet on lupa tappaa. Eikö nämä juuri tarvitse turvapaikan?

• Anonyymi

Minä jättäsin spekulaatiot ja ajan näyttämään, mitä tapahtui.
      Mikä muslimin taustajoukot on ja mikä "vaara" on käännynnäisellä, olettaisin, että joka kristityksi tulee, hän on tosissaan. Siksi en kyseenalaista itse ihmistä, joka uskossa katselee elämäänsä uudelta puolelta. Ei se varmasti heille ole helppoa sisäistyä tänne.
      Näinhän se on suomalaistenkin kohdalla, kun he menevät vieraalle maalle muukalaiseksi, niin todella he eivät sisäisty vaan tapansa pitäen, ovat suomalaisia.
      No, Euroopassa uskovaisuus suomalaisten kohdalla on erinäköinen, kuin muslimilla.
      Jo joku ääriporukka heidänjoukossaan tappaa heitä itseään, eli.......

• Anonyymi

Ap.t.17:26 Biblia. Ja hän on tehnyt kaiken ihmiskunnan yhdestä verestä kaiken maan piirin päälle asumaan, ja määräsi aivotut ajat ja heidän asumisensa rajat. 1Moos.2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen.....Siis ei, ihmiset.

• Anonyymi

Ainakin Porin hkirkossa innostuivat maahanmuuttajista. Ei tietoa oiko se aitoa vai ei. Oliko se aitoa uskoontuloa vai pelkkää kristityksi kääntymistä? Niillä on ratkaiseva ero.

• Anonyymi

Päähän irrotettiin Porissa ja grilattu neito oli aikaisempi.

• Anonyymi

Osa heistä on liittynyt vain sen takia, että saisivat turvapaikan.

• Todista, että joku olisi saanut.

• Anonyymi

Iso osa helluntailaista on jo muslimeja.

• Vai niin, ja sinä myös? 🐸

• Juu, tuo pitää paikkansa.

Itse veikkaan, että kaikista Suomen helluntailaisista noin 3% on muslimeja.

• Anonyymi

Nimen voisi muuttaa "Helluntaikalifaatiksi"

• Sinulta unohtui yksi oleellinen asia tilastoista.
      Hellareissa jäsen voi olla vain aikuinen mutta evl.kirkossa vauvatkin lasketaan jäseniksi heti kun vauvakaste on suoritettu.

Evl.kirkko ei evankelioi joten uusia jäseniä tulee ainoastaan vauvakasteiden kautta. 🐸

• Anonyymi

"evankelioiminen" =eksyttää valheen kaikella voimalla

kastamalla ja opettamalla tehdään Jeesukselle opetuslapsia (Mt.28)

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei taida olla tämä kristillinen sanasto hallussa. 🐸

• Anonyymi kirjoitti:

Evankelioiminen
        Evankelioiminen tarkoittaa evankeliumin julistamista eli ilosanoman kertomista ihmiselle, joka ei ole vielä kuullut kristinuskon sanomaa. Evankelioiminen on raamatullinen käsite, jonka juuret ovat jo Vanhassa testamentissa, erityisesti profeettojen kirjoissa.

Jeesus piti omaa julistustaan ja toimintaansa Jesajan kirjan mukaisena evankelioimisena:

”Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen ja julistamaan Herran riemuvuotta.” (Jes. 61:1–2Linkki avautuu uudessa välilehdessä, Luuk. 4:16–19Linkki avautuu uudessa välilehdessä)

• Anonyymi
        KylläpäTaasNaurattaa kirjoitti:

Evankelioiminen
        Evankelioiminen tarkoittaa evankeliumin julistamista eli ilosanoman kertomista ihmiselle, joka ei ole vielä kuullut kristinuskon sanomaa. Evankelioiminen on raamatullinen käsite, jonka juuret ovat jo Vanhassa testamentissa, erityisesti profeettojen kirjoissa.

Jeesus piti omaa julistustaan ja toimintaansa Jesajan kirjan mukaisena evankelioimisena:

”Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen ja julistamaan Herran riemuvuotta.” (Jes. 61:1–2Linkki avautuu uudessa välilehdessä, Luuk. 4:16–19Linkki avautuu uudessa välilehdessä)

Enkeli julisti jo evankeliumin ja se levisijo kaikkeen maailmaan. Jeesus meni myös tuonelaan julistamaan evankeliumia kuoleille.

Luuk. 2:10 "Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:

Room. 10:18

Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"

Jeesus käski kastamalla ja opettamalla tehdä hänelle opetuslapsia. Ei käännyttämällä.

Mt.28 ensin kaste, sitten opetus
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkeli julisti jo evankeliumin ja se levisijo kaikkeen maailmaan. Jeesus meni myös tuonelaan julistamaan evankeliumia kuoleille.

Luuk. 2:10 "Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:

Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"

Jeesus käski kastamalla ja opettamalla tehdä hänelle opetuslapsia. Ei käännyttämällä.

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi kirjoitti:

Ketään ei voikaan käännyttää, mutta kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi hän kääntyy ja hänen elämänsä muuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

1. Joh. 2:4

Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Joh. 2:4

Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

Johannes ei lähtenyt pelkän armon varassa lillumaan, vaan piti Jumalan kymmenen käskyä voimassa ja noudatti niitä. Johannes oli ainoa joka jäi jäljelle Jumalan oikeana todistajana, siksi hänet karkotettiin Patmos nimiselle saarelle kun alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa oppien sekamelskaan jo v.70 jKr.

• Anonyymi

Juutalaiset lukivat kaikki lapset seurakunnan jäseniksi ja Jumalan valtakunnan jäseniksi.
        Pojat ympärileikattiin 8pv. iässä ja tytöistä uhrattiin syntiuhri 2 kyyhkysenpoikasta ja näin liitettiin seurakunnan jäseniksi.

Joel 2:16

Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiosta

• Anonyymi

Evankelioiinen amerikanlahoissa tarkoittaa entuudestaan kastettujen ja Jeesukseen uskovien kristittyjen käännyttämistä lahkojen seuraajaksi valheilla ja tunnusteoilla, jotka ovat saatanasta.

Matt. 23:15

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

• Anonyymi

Amerikanlahkojen evankelioiminen tarkoittaa tätä:

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amerikanlahkojen evankelioiminen tarkoittaa tätä:

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin sanottu.

Kuka sen kertoi että se tarkoittaa juuri amerikanlahkoja, ja mitä niistä kerro sinä hyväksi sanoja, millä perustelet!

muuten olette puskahuutelijoita joilal ei ole mitään sanottavaa, kaljapoäissänne jotain jupisette kuten joka viikonloppua ja viitenäpäivänä siin'ä välissä !

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka sen kertoi että se tarkoittaa juuri amerikanlahkoja, ja mitä niistä kerro sinä hyväksi sanoja, millä perustelet!

muuten olette puskahuutelijoita joilal ei ole mitään sanottavaa, kaljapoäissänne jotain jupisette kuten joka viikonloppua ja viitenäpäivänä siin'ä välissä !

Juu, teikäläisillä on ne trumpismi-opit viikonloppuna ja viitenä päivänä siinä välissä

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Juu, teikäläisillä on ne trumpismi-opit viikonloppuna ja viitenä päivänä siinä välissä

Aika moni muslimihelluntailainen on valeveli joista Raamattukin varoittaa.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

On se rankkaa tuo helluntailaisuuden vainoaminen. Peku joutuu valvomaa yökaudet kun koettaa löytää solvattavaa helluntailaisista.
        Vai olisikohan kyse siitä, että hänellä on huono omatunto ja siksi ei saa nukuttua?

• Kerroinko sinulle jo Pe.ku, että tänään suorassa TMV:ssä on Juha Ahvio ja Leena Metsämäki? 🐸

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7544
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3183
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2456
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      7
      2080
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      33
      2022
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      21
      1950
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1887
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1663
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      60
      1609
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18