Ei tietoakaan liukkaista mutta poliisi kuulemma sakottaa jos näillä keleillä huomisesta alkaen on kesärenkaat alla. Se siitä autoilijan harkinnasta.
Nokialaisethan on saatu hyväksytyksi nastarenkaina ajamalla maailman kovimmalla graniitti pinnalla.
Meillä ei ole metriäkään graniittiteitä vaan mikälie kiviaines on sekoitettu bitumiin.
Tästä huijauksesta on kahdenlaista hyötyä liiketoiminnalle.
Rengasaupan katteet ja asfalttialan lisääntynyt (kartelli) liikevaihto.
Kaikki tuo kusetus tulee veronmaksajien maksettavaksi.
Asensin nokialaiset asfalttijyrsimet autooni
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olet ymmärtänyt asian ihan väärin. Äly ymmärrys hoi älä jätä.
- Anonyymi
Poliisi "kuulemma" sakottaa 😂
Johan oli varmaa tietoa 😂🤣- Anonyymi
Poliisi kuulemma sakottaa "mitättömistä" ylinopeuksistakin.
- Anonyymi
Taas aamulla radionkin uutisissa vauhkottiin että poliisit voivat sakottaa ellei ole talvirenkaat alla mikäli sää niin vaatii. Jotkut siis laittavat nastat alle viimeistään tänään ettei vaan saa sakkoja, sillä sakkoa ei saa siitä että ajaa nastarenkailla paljailla asfalttiteillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisi kuulemma sakottaa "mitättömistä" ylinopeuksistakin.
Niin kuin tästäkin "mitättömästä" Ylinopeudesta.....
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006707448.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas aamulla radionkin uutisissa vauhkottiin että poliisit voivat sakottaa ellei ole talvirenkaat alla mikäli sää niin vaatii. Jotkut siis laittavat nastat alle viimeistään tänään ettei vaan saa sakkoja, sillä sakkoa ei saa siitä että ajaa nastarenkailla paljailla asfalttiteillä.
No millä tavalla ne paljaat asfalttitiet vaatii talvirenkaita?
- Anonyymi
Kun tänään illalla lähden viikoksi 62° 18' 55" N ja ajan 60° 23′ 3.74″ N miten varmistun siitä mitä keli edellyttää?
Kun keli edellyttääkin kesärenkaita lähdettäessä ja talvirenkaita palattaessa?
Joitain viikkoja sitten nastarenkaat olivat kiellettyjä, mutta useita autoja oli matkan varrella puskissa.
Saako onnettomuuteen joutunut autoilija sakot varomattomuudesta liikenteessä?
Kukaan ei puuttunut todelliseen ongelmaan.
Ja se on lahjotut virkamiehet ja testaajat jotka julkaisevat väärennettyjä rengastestien tuloksia.
Koko nastarengastestaushan valehtelijoiden klubin käsissä.
Tästä johtuvat kohtuuttomat tienpitokustannukset, uraiset tiet ja vesiliirrot.- Anonyymi
Vain talvirenkaat ovat pakolliset jos sää niin vaatii. Nastoja ei ole pakko käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain talvirenkaat ovat pakolliset jos sää niin vaatii. Nastoja ei ole pakko käyttää.
Vai joka viides on järki ihminen, loput ajavat nastarenkailla. Vaikka keli sallisi muutkin.
- Anonyymi
”Ja se on lahjotut virkamiehet ja testaajat jotka julkaisevat väärennettyjä rengastestien tuloksia.
Koko nastarengastestaushan valehtelijoiden klubin käsissä.”
Tosiasia, että nastarenkaat päihittävät liukkaalla kelillä mennen tullen kitkarenkaat jokaisessa testissä ja tutkimuksessa, joita julkaistaan ja näin on ollut aina.
Ei se tarkoita, että kaikki tulokset olisivat olleet vuosikymmenten aikana väärennettyjä ja testaukset valehtelijoiden käsissä, vaikka tulokset ovatkin aina täysin erilaisia kuin haluaisit niiden olevan, jotta pinttynyt asenteesi saisi niistä jotain tukea.
Oletko koskaan ajatellut, että voisit itse avartaa näkemyksiäsi ja muuttaa vähän pinttyneitä asenteitasi tosiasioiden perusteella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ja se on lahjotut virkamiehet ja testaajat jotka julkaisevat väärennettyjä rengastestien tuloksia.
Koko nastarengastestaushan valehtelijoiden klubin käsissä.”
Tosiasia, että nastarenkaat päihittävät liukkaalla kelillä mennen tullen kitkarenkaat jokaisessa testissä ja tutkimuksessa, joita julkaistaan ja näin on ollut aina.
Ei se tarkoita, että kaikki tulokset olisivat olleet vuosikymmenten aikana väärennettyjä ja testaukset valehtelijoiden käsissä, vaikka tulokset ovatkin aina täysin erilaisia kuin haluaisit niiden olevan, jotta pinttynyt asenteesi saisi niistä jotain tukea.
Oletko koskaan ajatellut, että voisit itse avartaa näkemyksiäsi ja muuttaa vähän pinttyneitä asenteitasi tosiasioiden perusteella?Nokian Renkaat maamme pahin lobbaaja nastarenkaitten puolesta ja pahin testiväärentäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokian Renkaat maamme pahin lobbaaja nastarenkaitten puolesta ja pahin testiväärentäjä.
Nokian renkaat on yritys eikä sen työntekijät ole virkamiehiä eikä kaikki maailman talvirengastestien tekijät ole Nokian renkailla töissä.
Tottakai jokainen yritys lobbaa omia tuotteitaan, niin myös Nokian renkaat.
Nokian renkaat valmistavat sekä nastarenkaita että kitkarenkaita. Kummatkin ovat olleet vuosikausia ominaisuuksiltaan parhaiden joukossa jokaisessa julkaistussa talvirengastestissä. Miksi Nokian renkaat muka suosisi lobbauksissaan nastoja, kun se tekee molempia? Ja miten mielestäsi tuo muka nastarenkaiden suosiminen näkyy Nokian Renkaiden käyttäytymisessä, mainonnassa jne?
Testiväörennyksiä on tehty ja pyritty tekemään aina tavalla tai toisella omia tuotteita suosiviksi eikä Nokian renkaat ole tässä yhtään muita kummempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokian renkaat on yritys eikä sen työntekijät ole virkamiehiä eikä kaikki maailman talvirengastestien tekijät ole Nokian renkailla töissä.
Tottakai jokainen yritys lobbaa omia tuotteitaan, niin myös Nokian renkaat.
Nokian renkaat valmistavat sekä nastarenkaita että kitkarenkaita. Kummatkin ovat olleet vuosikausia ominaisuuksiltaan parhaiden joukossa jokaisessa julkaistussa talvirengastestissä. Miksi Nokian renkaat muka suosisi lobbauksissaan nastoja, kun se tekee molempia? Ja miten mielestäsi tuo muka nastarenkaiden suosiminen näkyy Nokian Renkaiden käyttäytymisessä, mainonnassa jne?
Testiväörennyksiä on tehty ja pyritty tekemään aina tavalla tai toisella omia tuotteita suosiviksi eikä Nokian renkaat ole tässä yhtään muita kummempi.Testimenetelmä on Nokia aikaansaannosta. Lahjoilla saa halutulaiset testivaatimukset.
Lienee totta että kun renkaasta tehdään nastoilla pitävä tien kuluminenlisääntyy.
Nyt tulee se huijausosio: Nokia lahjoi virkamiehet hyväksymään rengastestin jossa ajetaan
Kurun graniittilaatan yli ja mitataan sen kuluminen. Nyt voidaan lisätä nastoja renkaaseen.
Asia on niin arka että YLE on poistanut asiaa koskevan artikkelin netistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testimenetelmä on Nokia aikaansaannosta. Lahjoilla saa halutulaiset testivaatimukset.
Lienee totta että kun renkaasta tehdään nastoilla pitävä tien kuluminenlisääntyy.
Nyt tulee se huijausosio: Nokia lahjoi virkamiehet hyväksymään rengastestin jossa ajetaan
Kurun graniittilaatan yli ja mitataan sen kuluminen. Nyt voidaan lisätä nastoja renkaaseen.
Asia on niin arka että YLE on poistanut asiaa koskevan artikkelin netistä.Nämä kaikenmoiset salaliittoteoriat jos mistä asiasta on nykyisin kovin muodikkaita myös Suomessa.
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000006707389.html
''Talvirenkaiden käyttöaika alkaa tänään. Talvirenkaita on käytettävä marraskuun alusta 31. maaliskuuta saakka aina, jos sää tai keli sitä edellyttää. Henkilö- ja pakettiautojen renkaiden kulutuspinnan pääurien pitää olla voimassaoloaikana vähintään kolme millimetriä syviä''.
Jos sää tai keli edellyttää talvirenkailla ajamista. Mikä tuossa on Teroilla niin vaikeaa ymmärtää, onko heillä kenties aivotoiminta ikuisiksi ajoiksi pilattu alkoholilla tai huumeilla?
Kesärenkailla ajamisesta ei saa mitään sakkoja marraskuun ja maaliskuun välisenä aikana jos ei sada lunta, eikä tiellä ole lunta tai jäätä, eikä ulkoilman lämpötila ole vielä laskenut pakkasen puolelle samana vuorokautena kun on ajamassa autolla.
Kuivatie, märkätie eivät itsessään ole mitään talven ajo-olosuhteita.- Anonyymi
Niin vuosi vuodelta syksyn lämpöennätyksiä ehkä parina aamuna on ollut maa kuurassa sillat jäässä sohjoa tiellä , mutta viiko tolkulla siinä 7-10 astetta ja täällä pirkanmaallakin valtaosa jyrsii nastarenkailla vaikka kelin mukaan ,, kelin mukaan niitä talvirenkaita laki velvoittaa laittaamaan alle, siin kelin mukaan ei almanakan.
Mutta ollaako idiootteja ja jyrsimet alle vaan autoissa kaikenalaista tekniikkaa että luistoon ja pidon menettämiseen tarvitaan töppäämistä huolella niin silti nastat , vaikka kitkoilla pärjää aivan loistavasti ja kaikilla on asiat paljon paremmin;
tiet ei kulu pölyksi , urat ei ole vesikelillä
haaste, pöly ei keuhkoille ongelma, tuulilasit kestää, meteli pienenee,
parin liukkaan aamun tai illan takia, kun 80% talvesta on vesikeliä ja talvinopeutta tai siis hitautta.
Joten turvallisuuskaan ei kärsi kun muutenkin ajetaan hiljempaa.
Kuka häviää jos laittaa kitkat, kysyn vaan kun suomalainen on tunnetusti niin hyvä kuskikin, vai onko se legenda. - Anonyymi
Olen sen verran vanha että muistan tuolla aikavälillä lunta sataneen useisina vuosina.
- Anonyymi
Asia on niin että jyrsimien asennus perustuu edellisen omistajan tekemään valintaan.
Renkaat tulivat esiomistetun auton mukana.
Odottamassa on kitkarengassarja, mutta ei lähes uuden kuntoisia jyrsimiä kerta kaikkiaan ole kanttia jättää käyttämättä.
Niin suuri Nokin ihailija en ole, mutta kukkaro saneli tässä päätöksen.
Antaa teiden kulua ja nuukialaisten jyristä.
Kukaan ei voi väittää ettei kitkat olisi ylivoimaiset myös melun suhteen.
Pito on kitkoissa myös kahdenkymmenen vuoden kitkoilla ajelun perusteella riittävä.- Anonyymi
Sinähän voisit laittaa ne kitkat alle nyt ja vaihtaa sitten keskitalven liukkaille ne Nokian jyrsimet ja keväällä taas toisinpäin, kunnes tulee kesärenkaiden aika. Ellet viitsi tehdä itse pyörien vaihtoa, parilla kympillä tuo homma sujuu jossain firmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän voisit laittaa ne kitkat alle nyt ja vaihtaa sitten keskitalven liukkaille ne Nokian jyrsimet ja keväällä taas toisinpäin, kunnes tulee kesärenkaiden aika. Ellet viitsi tehdä itse pyörien vaihtoa, parilla kympillä tuo homma sujuu jossain firmassa.
Missä vaihdetaan renkaat vanteille ja tasapainoon parilla kympillä ja sitten takaisin samalla rahalla.
Ensiksi kitkat : Vanteille asennus ja tasapainotus 80€, allelaitto 40€.
Toiseksi nastat : Vanteille asennus ja tasapainotus 80€, allelaitto 40€.
Kolmanneksi kitkat: Vanteille asennus ja tasapainotus 80€, allelaitto 40€
Kolmanneksi kesikset: allelaitto 40€
Seuraavana vuonna uudelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä vaihdetaan renkaat vanteille ja tasapainoon parilla kympillä ja sitten takaisin samalla rahalla.
Ensiksi kitkat : Vanteille asennus ja tasapainotus 80€, allelaitto 40€.
Toiseksi nastat : Vanteille asennus ja tasapainotus 80€, allelaitto 40€.
Kolmanneksi kitkat: Vanteille asennus ja tasapainotus 80€, allelaitto 40€
Kolmanneksi kesikset: allelaitto 40€
Seuraavana vuonna uudelleen.Kuka hullu laitattaa vielä yksille vanteille irtorenkaita vuodenaikavaihdossa. Kyllä jokaiselle rengaskerralle pitää olla omat vanteet, talvirenkailla voi olla halvemmatkin peltivanteet, vaikkakin jotkut yleismalliset aluvanteet voi olla saman hintaiset.
Tuollaisen 20 euron tarjouksen olen nähnyt Helsingissä tienvarsimainoksessa. Kun on kilpailua, niin hinnat laskee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka hullu laitattaa vielä yksille vanteille irtorenkaita vuodenaikavaihdossa. Kyllä jokaiselle rengaskerralle pitää olla omat vanteet, talvirenkailla voi olla halvemmatkin peltivanteet, vaikkakin jotkut yleismalliset aluvanteet voi olla saman hintaiset.
Tuollaisen 20 euron tarjouksen olen nähnyt Helsingissä tienvarsimainoksessa. Kun on kilpailua, niin hinnat laskee.Katso edellistä hullua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso edellistä hullua.
Olen välillä miettinyt mitä meillä Etelä suomalaisilla on nastoista jäljellä maalis/huhtikuussa? . Ei nastarenkaita todellisuudessa tarvitse Tampere-Lahti linjan Etelä puolella. Ei nastoja ole Yksinkertaisesti tarkoitettu jauhamaan paljasta asfalttia. Nyt kun omaan rehellisiä, tätä jauhamista tapahtuu n 98%ajokilometreissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen välillä miettinyt mitä meillä Etelä suomalaisilla on nastoista jäljellä maalis/huhtikuussa? . Ei nastarenkaita todellisuudessa tarvitse Tampere-Lahti linjan Etelä puolella. Ei nastoja ole Yksinkertaisesti tarkoitettu jauhamaan paljasta asfalttia. Nyt kun omaan rehellisiä, tätä jauhamista tapahtuu n 98%ajokilometreissä.
On lohdullista että nasterenkaan käyttäjä kysyy onko järkeä rouhia asfaltti nastoilla.
18 vuoden kitkarengas session jälkeen en edes kysy moista. ei tulisi mieleenkään vaihtaa kitkoja nastoihin.
Nastarenkaat ovat rahan hukkaa ja luonnon tuhoamista.
Kaiken lisäksi talvikaudella lähes kaikki onnettomuudet tapahtuvat nastarenkailla ajaville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On lohdullista että nasterenkaan käyttäjä kysyy onko järkeä rouhia asfaltti nastoilla.
18 vuoden kitkarengas session jälkeen en edes kysy moista. ei tulisi mieleenkään vaihtaa kitkoja nastoihin.
Nastarenkaat ovat rahan hukkaa ja luonnon tuhoamista.
Kaiken lisäksi talvikaudella lähes kaikki onnettomuudet tapahtuvat nastarenkailla ajaville.Autolla itse ajo on luonnon tuhoamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autolla itse ajo on luonnon tuhoamista.
Mikä on vaihtoehto?
Auto in kapitalistisen voitontavoittelun ja kaupallisen markkinoinnin aikaansaama pakko.
Saadakseen edes siedettävän tason Maslowin hierarkian alimpien tasojen tyydyttämiseen autoilusta on tullut välttämättömyys.
Vaihtoehto olisi tietenkin heittäytyä yhteiskunna armopalojen varaan.
Nyt vaan on niin että saadakseen omanarvontunnon säilytettyä työssä on käytävä.
Se taas ei onnistu ilman liikkumista.
Kun nyt siirryi tälle tasolle ihmiselämä tuhoaa luontoa jo pelkällä olmassaolollaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On lohdullista että nasterenkaan käyttäjä kysyy onko järkeä rouhia asfaltti nastoilla.
18 vuoden kitkarengas session jälkeen en edes kysy moista. ei tulisi mieleenkään vaihtaa kitkoja nastoihin.
Nastarenkaat ovat rahan hukkaa ja luonnon tuhoamista.
Kaiken lisäksi talvikaudella lähes kaikki onnettomuudet tapahtuvat nastarenkailla ajaville.Todellista luonnon tuhoamista on keinotekoisen kesän tekemistä kemiallisten aineiden avulla. Ei ne kemikaalit mihinkään luonnosta häivy senkään jälkeen, kun ne ovat sulattaneet hetkeksi lunta ja jäätä tienpinnalta. Ja tuokin vain siksi että nastattomilla liikkumista helpotetaan.
Ei vaihtoehtoinen mekaaninen liukkauden torjunta ole lähellekään samaa tasoa luonnon tuhoamisen kannalta katsottuna. Sekin hyödyttää huomattavasti myös nastattomilla liikkujia.
- Anonyymi
Eräs tuttavani asuu maaseudulla jossa aiemmin käytettiin reilusti suolaa teiden liukkauden hoidossa.
Suola kulkeutui pohjaveteen ja kaivo suolautui kelvottomaksi.
Aiemmin käytettiin ruokasuolaa NaCl nykyisin kaliumkloridia KCl- Anonyymi
Mutta nyt se miedompi suola levitetään nesteeseen liuotettuna tielle ja se pysyykin siinä .
Lisäksi suomen kalliot jauhetaan hienoksi sepeliksi, mikä kiilautuu erinomaisesti renkaan lamellien väliin ja rapina senkun jatkuu vaikka ei olisi yhtään nastaa. Tästä tuleekin siihen johtopäätelmään, että nastat ovat täysin tarpeettomia, sillä sepeli huolehtii pidon paranemisesta jääkeleillä ja muutenhan niitä ei tarvitakkaan, vaan voi ajaa kitkoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065