Pakkoruotsin kaltaista pientä vähemmistökieltä pakollisena kaikille alakoulusta yliopistoon ei ole

Anonyymi

missään muualla maailmassa. Eikä edes vapautuksia saa.

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se hyvä että meillä on. Sivistää sinuakin. Tosin voisi sivistää vähän enemmänkin näitä suomalaisia ja varsinkin miehiä. Ne kun alkaa putoamaan kyydistä lähes kaikessa. Siitä tämä raivo kaikkiea kohtaan johtuu.

Maahanmuutto, Yle, Ay-liike, vihreät, vasemmisto, ruotsinkieli ,kaikki vähemmistöt (ei yksin ruotsinkieli) kuten sateenkaari, lesbot jne. Tyttöhallitus. Naiset yleensä.

Viha on päivän sana ja se tulee näistä kaljupää partasuu möhömaha miehistä.

• Anonyymi

Sivistyä voi monellakin tapaa. Kannattaisiko miettä, onko pakkoruotsin vaatiminen muilta sivistystä vai ehkä ennemminkin sen puutetta?

Niitä, joiden opinnot pakkoruotsista kärsivät, on paljon enemmän kuin niitä, joita pakkoruotsilla pitäisi palvella. Heitä ovat maahanmuuttajat, monikieliset, erilaiset oppijat, kielten sijaan vaikkapa tekniikkaan suuntautuneet...

Kafkamainen asetelma. Ihan kaikilta pakkoruotsi syö yhden maailmankielen. Ei mikään pieni tappio sekään. Eiköhän pistetä kieltenopetus uusiksi, annetaan valita...

• Mistä suomenruotsalaisten viha suomenkielisiä kohtaan syntyi? Oliko se sivistystä vai kaljupäisten möhömahaisten ruotsinkielisten sivistyksen puutetta? 😂

• Kannattaa myös huomata että Suomi on kopioinut Ruotsista lähes kaiken miten nuo yllä mainitut asiat hoidetaan ja katso miten turvallista Ruotsissa on nykyään. Anteeksi vain mutta minä en halua Suomesta uutta Ruotsia. 😂

• Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

Kannattaa myös huomata että Suomi on kopioinut Ruotsista lähes kaiken miten nuo yllä mainitut asiat hoidetaan ja katso miten turvallista Ruotsissa on nykyään. Anteeksi vain mutta minä en halua Suomesta uutta Ruotsia. 😂

Minä taas haluan lähes yhtä hyvän maan kuin Ruotsi, ainoa ero, että emme tarvitse kuningasta!

Se mitä nyt Ruotsissa tapahtuu jos tarkoitat maahanmuuton tilaa, ei ole mitää verrattuna 1970-luvun suomalaisten touhuun siellä. Olin itse näkemässä ja se ei ollut lasten katsottavaa touhua hyi hitto.

Samalla tavalla kuin se silloin, menee tämäkin oireilu ohi muutamassa vuodessa. Tämä ei kuitenkaan estä sitä, ett Ruotsi hyötyy maahanmuutosta paljon enemmän kuin haitat on.

Ruotsin talous on hyvällä mallilla ja me voisimme päästä samaan lisäämällä juuri maahanmuuttoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas haluan lähes yhtä hyvän maan kuin Ruotsi, ainoa ero, että emme tarvitse kuningasta!

Se mitä nyt Ruotsissa tapahtuu jos tarkoitat maahanmuuton tilaa, ei ole mitää verrattuna 1970-luvun suomalaisten touhuun siellä. Olin itse näkemässä ja se ei ollut lasten katsottavaa touhua hyi hitto.

Samalla tavalla kuin se silloin, menee tämäkin oireilu ohi muutamassa vuodessa. Tämä ei kuitenkaan estä sitä, ett Ruotsi hyötyy maahanmuutosta paljon enemmän kuin haitat on.

Ruotsin talous on hyvällä mallilla ja me voisimme päästä samaan lisäämällä juuri maahanmuuttoa.

Maahanmuutto on ollut varsin runsasta. Pääkaupunkiseudulka jo neljännes, pian kolmannes lapsista on vieraskielisiä. He ansaitsevat koulun, joka palvelee heidän tarpeitaan - ei enää pakkoruotsia.

• Anonyymi kirjoitti:

"Se mitä nyt Ruotsissa tapahtuu jos tarkoitat maahanmuuton tilaa, ei ole mitää verrattuna 1970-luvun suomalaisten touhuun siellä. Olin itse näkemässä ja se ei ollut lasten katsottavaa touhua hyi hitto."

Joo kamalaa oli, suomalaiset ajoivat rekoilla ihmisten päälle jatkuvasti. Siihen päälle suomalaiset julistivat ulkonaliikkumiskieltoja getoissa joissa ampuivat ja heittelivät kranaatteja jatkuvasti. 😂

Taidat olla huumori kavereita. Ruotsi tulee olemaan ensimmäinen Euroopan maa mikä muuttuu islamilaiseksi ja se ei ole mikään ohi menevä ilmiö. 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi Ruotsin bkt per henkilö on laskenut jatkuvasti eikä noussut. Kerrotko miten maahanmuuton positiivinen vaikutus siis näkyy?

• Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

"Se mitä nyt Ruotsissa tapahtuu jos tarkoitat maahanmuuton tilaa, ei ole mitää verrattuna 1970-luvun suomalaisten touhuun siellä. Olin itse näkemässä ja se ei ollut lasten katsottavaa touhua hyi hitto."

Joo kamalaa oli, suomalaiset ajoivat rekoilla ihmisten päälle jatkuvasti. Siihen päälle suomalaiset julistivat ulkonaliikkumiskieltoja getoissa joissa ampuivat ja heittelivät kranaatteja jatkuvasti. 😂

Taidat olla huumori kavereita. Ruotsi tulee olemaan ensimmäinen Euroopan maa mikä muuttuu islamilaiseksi ja se ei ole mikään ohi menevä ilmiö. 😂

Voi pientä sinua. Olet vain uutisoinnin uhri, koska nykyään uutisoidaan kaikki pienetkin risahdukset. Suomalaiset ei ajaneet rekalla kenenkään päälle ellei sitten kännissä.

Montako kertaa on maahanmuuttaja ajanut rekalla ihmisten päälle? Ja sinä jo täällä alat tehdä tilastoja. Pitää ymmärtää kokonaisuus.

1970-luvulla esim. Göteborgissa oli kaksi moottoripyöräjengiä. Ei mitään sellaisiä nyhveröjengejä kuin tänään. Kun sellainen jengi lähti liikkeelle 150 auton ja 250 moottopyörän kanssa kaupungille, ei niille kukaan voinut mitään. Ei poliisi varsinkaan. Ne tekivät mitä halusivat. Pysähtyivät katkaisten koko kaupungin liikenteen ja söivät grilleillä ja tappelivat. Jos jossakin oli jono se työnnettiin vaan kylmästi syhrään. Poliiseja oli turha hälyttää koska olisi pitänyt tulla 300 poliisia. Pari partiota ei uskaltanut tulla paikalle.

Suomalaiset täyttivät puistot tenupulloilla ja häiriköivät joka paikassa kerjäämällä tupakka ja viinaa. Sairaskassat joutuivat maksamaan juuri suomalaisten elämää ja katkaisuhoitolat meni tukkoon. Asunnot revittiin ja sotkettiin jos sellaisen saivat. Ruotsalaiset vaihtoivat katua jos näkivät suomalaisen koska pelkäsivät puukkoa ja siksi että suomalainen haisi niin pahalle!

Sitten ongelmat hävisit 1980-luvulle tultaessa. Sama tapahtuu myös tälle porukalle joka siellä nyt säveltää. Se on kuitenkin vain pieni osa siitä suuresta maahanmuuttajaporukasta joka siellä ongelmoi.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi pientä sinua. Olet vain uutisoinnin uhri, koska nykyään uutisoidaan kaikki pienetkin risahdukset. Suomalaiset ei ajaneet rekalla kenenkään päälle ellei sitten kännissä.

Montako kertaa on maahanmuuttaja ajanut rekalla ihmisten päälle? Ja sinä jo täällä alat tehdä tilastoja. Pitää ymmärtää kokonaisuus.

1970-luvulla esim. Göteborgissa oli kaksi moottoripyöräjengiä. Ei mitään sellaisiä nyhveröjengejä kuin tänään. Kun sellainen jengi lähti liikkeelle 150 auton ja 250 moottopyörän kanssa kaupungille, ei niille kukaan voinut mitään. Ei poliisi varsinkaan. Ne tekivät mitä halusivat. Pysähtyivät katkaisten koko kaupungin liikenteen ja söivät grilleillä ja tappelivat. Jos jossakin oli jono se työnnettiin vaan kylmästi syhrään. Poliiseja oli turha hälyttää koska olisi pitänyt tulla 300 poliisia. Pari partiota ei uskaltanut tulla paikalle.

Suomalaiset täyttivät puistot tenupulloilla ja häiriköivät joka paikassa kerjäämällä tupakka ja viinaa. Sairaskassat joutuivat maksamaan juuri suomalaisten elämää ja katkaisuhoitolat meni tukkoon. Asunnot revittiin ja sotkettiin jos sellaisen saivat. Ruotsalaiset vaihtoivat katua jos näkivät suomalaisen koska pelkäsivät puukkoa ja siksi että suomalainen haisi niin pahalle!

Sitten ongelmat hävisit 1980-luvulle tultaessa. Sama tapahtuu myös tälle porukalle joka siellä nyt säveltää. Se on kuitenkin vain pieni osa siitä suuresta maahanmuuttajaporukasta joka siellä ongelmoi.

"Ruotsin poliisijohtaja FT:lle: Jengiväkivalta voi uhata demokratiaa – "Joskus olemme liian lempeitä""

"Jos emme puhu tästä, siitä voi tulla suuri ongelma. Tilanne ei vielä uhkaa demokratiaa, mutta jos useat ryhmät ovat yhteiskunnan ulkopuolella, meillä on valtava ongelma, Thornber arvioi Financial Times-lehdelle."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsin-poliisijohtaja-ft-lle-jengivakivalta-voi-uhata-demokratiaa-joskus-olemme-liian-lempeita/7972824

Sinä taidat olla uutisoinnin uhri, sillä Ruotsihan vakuutteli pitkään että mitäön ongelmia ei ole. Jos nyr tosissasi väität että 70-luvun Ruotsissa oli samanlaiata kuin tämän päivän niin olet kohtalaisen harhainen ihminen. 80-luvulla pelättiin ydinsotaa eikä mitään naapurin islamilaisia terroristejä jotka katkovat ihmisten päitä päivittäin. Päitä katkottiin lähinnä kauhuelokuvissa. 😂

http://professorinajatuksia.blogspot.com/2020/06/mita-tapahtuu-ruotsille.html?m=1

Siinä vähän pohdittavaa 😂

• Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

"Ruotsin poliisijohtaja FT:lle: Jengiväkivalta voi uhata demokratiaa – "Joskus olemme liian lempeitä""

"Jos emme puhu tästä, siitä voi tulla suuri ongelma. Tilanne ei vielä uhkaa demokratiaa, mutta jos useat ryhmät ovat yhteiskunnan ulkopuolella, meillä on valtava ongelma, Thornber arvioi Financial Times-lehdelle."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsin-poliisijohtaja-ft-lle-jengivakivalta-voi-uhata-demokratiaa-joskus-olemme-liian-lempeita/7972824

Sinä taidat olla uutisoinnin uhri, sillä Ruotsihan vakuutteli pitkään että mitäön ongelmia ei ole. Jos nyr tosissasi väität että 70-luvun Ruotsissa oli samanlaiata kuin tämän päivän niin olet kohtalaisen harhainen ihminen. 80-luvulla pelättiin ydinsotaa eikä mitään naapurin islamilaisia terroristejä jotka katkovat ihmisten päitä päivittäin. Päitä katkottiin lähinnä kauhuelokuvissa. 😂

http://professorinajatuksia.blogspot.com/2020/06/mita-tapahtuu-ruotsille.html?m=1

Siinä vähän pohdittavaa 😂

Ei tarvitse pohtia, sillä olin itse paikalla katsomassa sitä sirkusta 1970-luvulla. Tätä nykyistä pidän kyllä haitallisena, mutta ohi tämäkin menee.

Ruotsalaisilla on muitakin intressejä tehdä näitä otsikoita mm. poliisivoimat haluaa lisää rahaa. Näin oli Ruotsin aremijan laita kun etsittiin venäläisiä sukellusveneitä.

No, Ruotsilla menee kaikessa paremmin kuin Suomella. Sekä taloudessa että kulttuurissa. Ruotsi hakkaa Suomen 100-0 mm. musiikin tuotannossa ja sen taloudellisessa hyödyssä.

Sinulla voi olla pohdittavaa, miksi Ruotsin talous voi hyvin vaikka SDP vallassa ja vaikka maahanmuutto??

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse pohtia, sillä olin itse paikalla katsomassa sitä sirkusta 1970-luvulla. Tätä nykyistä pidän kyllä haitallisena, mutta ohi tämäkin menee.

Ruotsalaisilla on muitakin intressejä tehdä näitä otsikoita mm. poliisivoimat haluaa lisää rahaa. Näin oli Ruotsin aremijan laita kun etsittiin venäläisiä sukellusveneitä.

No, Ruotsilla menee kaikessa paremmin kuin Suomella. Sekä taloudessa että kulttuurissa. Ruotsi hakkaa Suomen 100-0 mm. musiikin tuotannossa ja sen taloudellisessa hyödyssä.

Sinulla voi olla pohdittavaa, miksi Ruotsin talous voi hyvin vaikka SDP vallassa ja vaikka maahanmuutto??

No minulla olisi muutama teoria. Suomi itsenäistyi 1918 käytännssä varattomana. Ruotsi oli ehtinyt kerätä satoja vuosia pääomia, suurin osa Suomesta kerätyistä varoista menikin satoja vuosia Tukholmaan. Venäjän vallan aikana talous alkoi kehittyä mutta ei se ennen itsenäisyyttä nyt kovinkaan montaa kymmnetä vuotta ollut kehittynyt.

Seuraavaksi tulikin sisällisota, jossa saatiin poltettua nekin vähät rahat mitä maassa oli.

Muutaman kymmenen vuotta talous sitten kehittyikin mnkä jälkeen alkoi talvistoa ja heti perään jatkosota. Jos valtio oli ennen näitä ehtinyt kerätä jotain varoja niin ne palovat näissä rähinöissä aika tehokkaasti.

Sitten tulikin seuraavaksi sotakorvaukset jotka söivät vuosia kymmeniä prosentteja bkt:stä.

Vähän aikaan menikin ihan hyvin idänkaupan ansiosta mutta 90-luvulla suurin kumppani romahti ja Suomen taloudelta katosikin pohja.

Nokia vuosina saatiin jo Ruotsi kiinni mutta tiedämme hyvin mitä Nokialle sitten kävi.

Finanssikriisi iski vuonna 2008 ja oli Suomelle paljon vaikeampi Euron takia ja ero lähti jälleen kasvamaan.

Suomen talouden ongelma on pääomien puute toisin kuin Ruotsissa. Mikään maahanmuutto ei eroja selitä muuten kuin niin että Suomessa on aika paljon vähemmän maahanmuutosta johtuvia ongelmia. 😂

Ruotsin kulttuurista en tiedä mutta asukasluvun perusteella Ruotsi tuottaa noin puolet enemmän kulttuuria.

Ehkä sinun olisi aika palata johonkin maahanmuuttajalähiöön tekemään vertailevaa tutkimusta niin voisit oikesti verrata kumpi oli pahempaa aikaa. 😂

• Anonyymi

Saako rehellisesti sanoa, ettei missään muualla maailmassa ole pakkoruotsin kaltaista pientä vähemmistökieltä pakollisena kaikille

• Anonyymi

Ja sitten se sanayhdistelmä, jonka "tekoäly" poistaa eli

mistä?

alakoulusta

minne?

yliopistoon!

• Anonyymi

Näin!

• Anonyymi

On selvää, ettei meidän pakkoruotsimme kaltaista järjettömyyttä ole missään muualla.

• Anonyymi

Meiltä pitää purkaa niin pakkoruotsi kuin kaksikielisyysnäytelmä.

• Anonyymi

Vastaavaa ei ole missään eikä se meilläkään toimi vaan on riesa ja rasite.

Mitä tehdään? Kyllä. Puretaan tämä toimimaton ruotsipakko.

• Anonyymi

Muualla maailmassa kielipolitiikka ei ole yhden vauraan pikkuvähemmistön taskussa.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3083
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      233
      1969
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1926
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1625
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1386
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1254
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      23
      988
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      919
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      917
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      906
    Aihe