Olen ajatellut aloittaa youtube tiliäni mainostamaan Faces ja youtubes.
Normaali taval ei tahdo saada uusia käyttäjiä, jotenka olisi kiva tietää paikkoja missä voisi tiliä mainostaa tai kertoa.
Faces ja youtubes on tällä hetkellä molemissa 15 euron edestä testikausi meneillään.
Puhun englanniksi videoissa mutta kun en ole saanut kommentteja niin en sinäänsä tiedä teenkö komentaariota oikein.
Mainokseni on tässä: https://youtu.be/U_eUDW9fATk
Käykää myös katsomassa halloween special episodini: https://youtu.be/vtSJUW7s_ps
Youtube tilin mainostaminen
4
94
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin katsomassa muutaman videosi. Tässä olisi minun päällimmäiset huomioni:
Skyrim on hyvä valinta. Todella suosittu, mutta jo jonkin verran vanhempi peli, joten monille tulee juuri sopiva nostalgiafiilis siitä. Sinun videoistasi tuli heti mieleen GSP:n Skyrim for Pimps -sarja. En tiedä oletko katsonut, mutta jos et, niin suosittelen. Siitä voisit myös saada inspiraatiota siihen, millaista komiikkaa Skyrimin tapaisiin peleihin liittyy, vaikkei sitä yleensä itse pelatessa edes tajua.
Nämä huomiot pätevät aivan yhtä hyvin kaikkiin muihinkin peleihin, joita päätä pelata, mutta käytän esimerkkinä Skyrimia.
Juurikin tuo tilannekomiikka olisi erityisen tärkeä kehityskohde sinulle. Kaikki tuntevat Skyrimin taustatarinan. Ei kukaan katso sitä nähdäkseen, miten juuri tämä pelaaja kehittää hahmoaan ja mitä valintoja tekee, vaan siksi, että pelaaja kehittää hahmolleen oman tarinan. Ei sitä samaa, jonka kaikki ovat jo nähneet, vaan jotain uutta.
Keksi hahmollesi luonne, ja yritä pysyä siinä. Dragonborn on jo nähty. Se on päähenkilön ominaisuus, ei luonteenpiirre. Se on jo osa hahmoa, ja sinun tehtäväsi on keksiä tarina sen ympärille. Ei mitään niin yksiulotteista kuin "Typerys" tai "Sankari", vaan jotain moniulotteisempaa, josta sinä saat keksittyä jotain hauskaa tilannekomiikkaa kun hahmosi kulkee pitkin maailmaa. Kaikki tuntevat jo suurimman osan Skyrimin dialogista, joten siinä ei ole mitään uudelleennäkemisen arvoista, joten älä pelkää luoda omaa dialogiasi sen päälle. Hyödynnä sitä, että sinun hahmosi ei puhu. Puhu sinä sen sijaan, ei sitä, mitä dialogi väittää hahmon sanovan, vaan jotain muuta tilanteeseen sopivaa (tai vielä parempaa, sopimatonta).
Tuosta ihan lyhyenä esimerkkinä GSP:n Skyrim for Pimpsistä keskustelu hahmon ja Companionsin Vilkasin kanssa:
Hahmo: "What do you think about gay people, Vilkas?
Vilkas: "We're goning to make them pay!"
Äläkä pelaa tosissasi, koska siitä ei tule hauskaa materiaalia. Jos kuolet joskus, niin sitten kuolet. Sitä sattuu. Olennaisempaa on se, että sinulla on hauskaa ja että se välittyy katsojille. Tuosta ehdottomasti parhaat esimerkit, jotka tulee mieleen, on Skyrim for Pimps - kaudet 2 ja 5. Kaudella 2 hahmo on aloitteleva opiskelija, joka lähtee College of Winterholdiin viettämään opiskelijaelämää ja kaudella 5 ulkomaalainen (Elsweyristä), joka tulee Skyrimiin tehdäkseen, koska haluaa tulla kuuluisaksi ja tehdä vaikutuksen veljeensä.
Englannin puhumista kannattaa treenata. Osaat sitä ihan hyvin, mutta et erinomaisesti. Se on kyllä selvästi kehittynyt jo ihan luonnostaan, kun vertaa kanavasi ensimmäistä ja viimeisintä videota, mutta jos tuntuu siltä, että se voisi auttaa, kannattaa harkita esimerkiksi jotain puheharjoituksia tai vaikka jotain kurssia.
Ehdottomasti kaikkein tärkein huomio, jos haluat saada enemmän katsojia ja seuraajia: Nimeä videosi ja soittolistasi uudelleen. YouTubessa on jo miljoona "Let's play Skyrim, Episode 1" -videota. Aivan sama kuinka hyviä tai huonoja sinun videosi ovat, kukaan ei viitsi tuhlata aikaansa etsimällä hyviä videoita niiden miljoonan samannimisen joukosta. Keksi pelisarjallesi ja jokaiselle jaksolle aina joku kuvaava, mutta omaperäinen nimi. Esimerkiksi kelpaa taas juurikin Game Society Pimps -kanavan Skyrim For Pimps -sarja, jossa jaksot on nimetty kiinnostusta herättävästi: Skyrim For Pimps - Grand Theft Solitude (S5E13).
Tämä on enemmän makuasia, mutta minun mielestäni sinun kannattaa ottaa videoihisi mukaan vähemmän taistelukohtauksia, ja enemmän dialogia, jossa tarina oikeasti etenee. Jos taistelussa tapahtuu jotain hauskaa tai yllättävää (vihollinen putoaa kalliolta, tms.) niin tietysti se voi kannattaa ottaa mukaan, mutta jos tappelu on vain se sama taistelu, joka tapahtuu vähintään kahdesti kymmenessä minuutissa aina kun pelaat (tappelet bandiitteja vastaan ja voitat ilman sen kummempaa draamaa), niin ole mikään menetys, jos tuo leikataan pois jaksosta.Kiitos paljon kommentistasi. En ole katsonut GSP videoita mutta rupean varmaan nyt katsomaan. Olen huomannut nytkun käytän pelkkää sähkötaikaa niin toiminta käy vähän tylsäksi ja hiljaisia kohtauksia on paljon vaikka yritän puhua jatkuvasti.
Olen aikapaljon leikannut kävely kohtauksia mutta voisin varmaan enemmän leikata myös hiljaisia kohtauksia missä en paljon puhu tai vain kuuntelen NPC henkilön puhetta.
Huomasin tämän Resident evil higlight videossa, toimii paremmin ja englantikaan ei kuulosta niin pahalta.
Skyrim on nyt ainut mihin lisään välillä ääniefektejä tai musiikkia. Varmaan tähän kannattaa keskittyä enemmän. Jos omasta mielestä video on tylsä, niin katsojalle se on vielä tylsempi.
Huominen episodi 32 on pelkkää puhetta. Olen sen tehnyt jo valmiiksi mutta palaan tänään takaisin jos saisin siitä sinun vinkeistä vähän viihtysemmän.- Anonyymi
Zsetasam kirjoitti:
Kiitos paljon kommentistasi. En ole katsonut GSP videoita mutta rupean varmaan nyt katsomaan. Olen huomannut nytkun käytän pelkkää sähkötaikaa niin toiminta käy vähän tylsäksi ja hiljaisia kohtauksia on paljon vaikka yritän puhua jatkuvasti.
Olen aikapaljon leikannut kävely kohtauksia mutta voisin varmaan enemmän leikata myös hiljaisia kohtauksia missä en paljon puhu tai vain kuuntelen NPC henkilön puhetta.
Huomasin tämän Resident evil higlight videossa, toimii paremmin ja englantikaan ei kuulosta niin pahalta.
Skyrim on nyt ainut mihin lisään välillä ääniefektejä tai musiikkia. Varmaan tähän kannattaa keskittyä enemmän. Jos omasta mielestä video on tylsä, niin katsojalle se on vielä tylsempi.
Huominen episodi 32 on pelkkää puhetta. Olen sen tehnyt jo valmiiksi mutta palaan tänään takaisin jos saisin siitä sinun vinkeistä vähän viihtysemmän.Hyvä jos kommentista oli apua.
Sellaisen huomion voisin vielä mainita, että GSP:n videoissa on paljon alatyylistä huumoria, josta ei välttämättä kannata ottaa inspiraatiota jos se ei tunnu itsestäsi luontevalta (tai ainakaan jos haluat pitää kanavasi lapsiystävällisenä). Sen taustalla on kuitenkin vielä enemmän nimenomaan tilannekomiikkaa ja ihan vain nerokasta improvisaatiota, josta varmasti kannattaa ottaa oppia.
Erityisesti sinun ensimmäisen Skyrim-videosi alussa, kun sinä käyt omaa keskusteluasi muiden vankien kanssa matkalla teloituspaikalle, oli hyvin paljon samaa fiilistä kuin Skyrim For Pimpsissä. Tuossa kohtauksessa haasteena on toki se, että pelaajan hahmolle ei ole jätetty puheenvuoroja, vaan NPC:t puhuvat käytännössä koko ajan, mutta se kuitenkin selvästi osoittaa, että sinä osaat luoda omaa dialogia pelin "oikean" tarinan tilalle. Jatka samaan malliin.
- Anonyymi
Hyvä mainos oli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539