Missä vika kun äänimerkki ei toimi. Sulake ja rele ok. Liitin uuden torven mutta sekään ei auttanut.
Mazda 6 -07 torvi ei toimi
4
683
Vastaukset
- Anonyymi
Eräässä toisen merkin autossa oli sama ongelma. Vikaa sai etsiä pitkään.
Äänimerkki ei maadottunut. Eli katkaisin maadoittaa virtapiirin.
Katkaisin oli ratin keskellä. Airbagin alla on ns. "kellon jousi". Tämä spiraalijousen kautta äänimerkki maadoittuu.
Jousen saa helposti poikki, kun ratin irrotuksen jälkeen ei jousta keskitetä.
Mahdollisesti airbag-valo myös palaa.
t. RMB54 - Anonyymi
2018 malli, sama ongelma, Ei kai johdu tästä kosteammasta/kylmemmästä kelistä ?? Olen ruiskutelut crc:tä sekä ratin taakse että konehuoneeseen torven ympärille mutta ei auta. Tulee taas huoltoreissu....
- Anonyymi
Ei CRC mikään ihmeaine ole. Cerssiä käytetään silloin, kun pistoke on hapettunut. Mutta se vaati kuitenkin pistokkeen puhdistamisen. Ei se mene niin, että pruutasin cerssiä sinne sun tänne eikä vieläkään toimi. Ei niin.
Jos kellonjousi eli spiraalijousipaketti on rikki, vaatii toimenpide airbagin irrottamisen eli homma on ammattimiehen duuni. Itse sitä ei saa mennä tekemään. Edessä on siis korjaamoreissu.
t. RMB54
- Anonyymi
Ei se mitään, Mazdan omistaja on täys torvi. Huutaa vaan, tööt ööt, täältä tulee torvi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119714
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80698Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm46659- 39636
- 87571
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111553- 38492
- 41481
- 72473