Windows 10 ei päivity ??

Anonyymi

Vaikka on automaattinen päivitys päällä, niin versioon 1903 on jumiutunu. Ei päivity edes 1909 versioon. Tämän viikon yritän ja jos ei päivitykisä ala tulla, kovalevystä saa%#"¤:&TANA tulee lekan avulla pehmeälevy.

24

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows 10 versio 1903:a tuetaan joulukuun 8. päivään 2020 asti, joten siihen asti on aikaa joko odotella kaikessa rauhassa automaattipäivitystä tai sitten käynnistää päivitys käsin.

      Itselläkin on tuossa kakkoskoneessa ko. Windowsin versio. Kiirekös tuolla...

      • Kävin kuitenkin vilkaisemassa, ja siellähän se versio 2004 pötkötti jo ladattuna, odottaen päivityskäskyä. En tiedä, päivittyisikö se itsestään määräajan koittaessa vai pitääkö käynnistää itse. Jonkin aikaahan siihen menee.

        Pitäisi ehkä käydä Windowsin puolella useammin...


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kävin kuitenkin vilkaisemassa, ja siellähän se versio 2004 pötkötti jo ladattuna, odottaen päivityskäskyä. En tiedä, päivittyisikö se itsestään määräajan koittaessa vai pitääkö käynnistää itse. Jonkin aikaahan siihen menee.

        Pitäisi ehkä käydä Windowsin puolella useammin...

        "Pitäisi ehkä käydä Windowsin puolella useammin..."
        Tuo onkin hyvä ajatus, piristää mieltä kummasti:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16639256/on-se-ihan-kuin-kotiin-palaisi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäisi ehkä käydä Windowsin puolella useammin..."
        Tuo onkin hyvä ajatus, piristää mieltä kummasti:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16639256/on-se-ihan-kuin-kotiin-palaisi!

        Itselleni sellainen pakkopulla, että pitää olla Windows, jos joku asiakas kysyy siitä jotain, enkä muista vastausta suoraan, vaan pitää kurkata.


    • Anonyymi

      Päivitä manuaalisesti MS sivuilta..

      • Anonyymi

        Manuaalisesti päivittyy versioon 20H2
        Tarkista vielä Uppdate asetuksista että et ole tehnyt merkintää että siirrä ominaisuuspäivystä xxx-päivää.


    • Jätin koneen yöksi päälle, kun se vaikutti puuhaavan jotain, ja siellähän se 2004 oli asennettuna uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

      Eli nyt on testattu, että päivittyy ilman käyttäjän toimia.

      • Anonyymi

        Pitääkö olla kirjautuni microsoftin tilille jotta saa tuon 2004 päivityksen ?
        Oma winkura herjasi jotain tilijuttua, kun yritin päivittää tuohon versioon ??
        (Omassa wintoosassa on digitaalinen lisenssi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö olla kirjautuni microsoftin tilille jotta saa tuon 2004 päivityksen ?
        Oma winkura herjasi jotain tilijuttua, kun yritin päivittää tuohon versioon ??
        (Omassa wintoosassa on digitaalinen lisenssi).

        Ei ja ei kannata edes kirjautua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö olla kirjautuni microsoftin tilille jotta saa tuon 2004 päivityksen ?
        Oma winkura herjasi jotain tilijuttua, kun yritin päivittää tuohon versioon ??
        (Omassa wintoosassa on digitaalinen lisenssi).

        Ei tarvitse. Minulla ei ole Microsoft-tiliä, enkä tehnyt itse mitään saadakseni päivityksen muuta kuin pidin konetta päällä pitempään kuin yleensä. (Minun Windowsini on läppärissä, jonka yleensä aukaisen vain pikaisesti vilkaistakseni jotain Windows -spesifistä juttua.)

        Minun Windowsini on käsin Windows Seiskasta Kymppiin (Pro) päivitetty.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Ei tarvitse. Minulla ei ole Microsoft-tiliä, enkä tehnyt itse mitään saadakseni päivityksen muuta kuin pidin konetta päällä pitempään kuin yleensä. (Minun Windowsini on läppärissä, jonka yleensä aukaisen vain pikaisesti vilkaistakseni jotain Windows -spesifistä juttua.)

        Minun Windowsini on käsin Windows Seiskasta Kymppiin (Pro) päivitetty.

        Jos ei se passka päivity korkeintaan parissa tunnissa niin sitten saa olla päivittymättä.
        En ala pitämän konetta verkossa koko yötä. Ties mitä kuraa sieltä tulee koneelle. Winkura 1903 mappi ööhön, ja linuxia tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei se passka päivity korkeintaan parissa tunnissa niin sitten saa olla päivittymättä.
        En ala pitämän konetta verkossa koko yötä. Ties mitä kuraa sieltä tulee koneelle. Winkura 1903 mappi ööhön, ja linuxia tilalle.

        Windowsin päivittymisessä voi mennä parikin vuorokautta. Siksi niitä Windows laitteita ei sammuteta vaan säädetään menemään omineen lepotilaan, esimerkiksi 30-60 min joutilaana olon jälkeen.


    • Anonyymi

      Tuo Microsoft-tili helpottaa kuitenkin Micrsoftin tuotteiden käyttämistä ei tarvitse joka paikkaan kirjautua sisään. Jokainen tietenkin tekee omalla tavallaan mikä parhaiten sopii.

      • Anonyymi

        Eipä näitä tuotteita kannata käyttää. Toimii ilman tiliäkin.


    • Anonyymi

      Pitäähän älypuhelimeenkin luoda tili kun otetaan käyttöön ei sen kummempi toimenpide.

      • Anonyymi

        Tietokoneeseen ei pidä paitsi normaali offline tili mikä on ollut jo yli 20-v tietokoneissa.


      • Jatkossa Microsoft melko varmasti muuttaa Windowseihinkin kirjautumisen pelkäksi palvelutiliksi, mutta vielä toistaiseksi toimii ilmankin.

        Onneksi on Apple ja Linuxit Googlenkin hengittäessä niskaan, että mahdollisesti Microsoft ei muutakaan uusia Windowsin asennuksia kuukausimaksullisiksi.

        Kyllähän tuo niin idioottimaisen liikkeen voi vielä tehdäkin. Siinä firmassa on ylimielisyys loppumaton luonnonvara. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Jatkossa Microsoft melko varmasti muuttaa Windowseihinkin kirjautumisen pelkäksi palvelutiliksi, mutta vielä toistaiseksi toimii ilmankin.

        Onneksi on Apple ja Linuxit Googlenkin hengittäessä niskaan, että mahdollisesti Microsoft ei muutakaan uusia Windowsin asennuksia kuukausimaksullisiksi.

        Kyllähän tuo niin idioottimaisen liikkeen voi vielä tehdäkin. Siinä firmassa on ylimielisyys loppumaton luonnonvara. ; )

        Eikös tää Windows 10 kehitys pääty v.2025? tai mikä on Microsoftin toiminta suunnitelma kai ne jotain uutta jossain vaiheessa tuo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tää Windows 10 kehitys pääty v.2025? tai mikä on Microsoftin toiminta suunnitelma kai ne jotain uutta jossain vaiheessa tuo.

        Eihän tuon tiedä kuin Microsoft, eivätkä taatusti kerro suunnitelmiaan ainakaan viiden vuoden päähän. Suunnitelmia voi myös muuttaa, kuten on jo nähty.

        Omasta mielestäni järkevää olisi ottaa kymppi pois nimestä ja tehdä eri Windows-variaatioita eri alustoille Rolling Release -periaatteella, mutta minä en olekaan Microsoftin toimitusjohtaja. ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tää Windows 10 kehitys pääty v.2025? tai mikä on Microsoftin toiminta suunnitelma kai ne jotain uutta jossain vaiheessa tuo.

        Windows 10 ei ole yksi käyttöjärjestelmäversio vaan ne Windows 10 1903 1909 2004 jne. ovat jokainen uusia käyttöjärjestelmäversioita.

        Eli kokoajan kehittyy ja tulee uutta, pari kertaa vuodessa.


    • Anonyymi

      Käytännössä Windows 10 on Microsoftin - palvelualusta eikä mikään perinteinen käyttöjärjestelmä. Tämän saa huomata siinä kun ohjauspaneeli muutetaan asetukset -sovellukseksi. Muutos on alkanut jo sen huomaavat Windows 7 ja 8 käyttäjät.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voisi kokeilla palauttaa tehdastilaan ja sitten koittaa päivittää, mahdollisesti asentaa laitevalmistajan BIOS päivitykset ja vastaavat jos sellaisi on.

    • Anonyymi

      Tuosta oli sellaistakin juttua että jos vähäänkään yhteensopivuudessa ongelmia päivitystä ei tule. Eli päivitys voi tulla suoraan seuraavaan versioon vasta. Onhan noissa tuki kuitenkin voimassa. Microsoft hallitsee kuitenkin meidän koneita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe