En ole ikinä tuntenut tällaista häpeää

Anonyymi

kuin nyt kun näen taas kaiken selkeästi.

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin tämä liittyy? Mitä häpeät?

      • Anonyymi

        Itseäni, sitä että annoin itseni rakastua ihmiseen, joka ei nähnyt minua minkään arvoisena. Mikä voi olla suurempi häpeä kuin, että noin unohtaa itsensä ja oman arvonsa. En ole eläessäni hävinnyt mitään tällä tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni, sitä että annoin itseni rakastua ihmiseen, joka ei nähnyt minua minkään arvoisena. Mikä voi olla suurempi häpeä kuin, että noin unohtaa itsensä ja oman arvonsa. En ole eläessäni hävinnyt mitään tällä tavoin.

        Hävennyt ei hävinnyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni, sitä että annoin itseni rakastua ihmiseen, joka ei nähnyt minua minkään arvoisena. Mikä voi olla suurempi häpeä kuin, että noin unohtaa itsensä ja oman arvonsa. En ole eläessäni hävinnyt mitään tällä tavoin.

        Ei pidä paikkansa. Minne kirjoitan sen tarinan? Se on ainoa tarina mikä on kerrottava. Ainoa asia elämässäni. Sen kertominen on niin vaikeaa. Siitä ainoasta rakkaudesta. Miten kielsin sen. Nyyh! Pelkään kertoa sitä tarinaa täällä. Henkilökohtaisesti sellainen olisi helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa. Minne kirjoitan sen tarinan? Se on ainoa tarina mikä on kerrottava. Ainoa asia elämässäni. Sen kertominen on niin vaikeaa. Siitä ainoasta rakkaudesta. Miten kielsin sen. Nyyh! Pelkään kertoa sitä tarinaa täällä. Henkilökohtaisesti sellainen olisi helpompaa.

        Aloita oma ketju, ei kuulu tähän asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni, sitä että annoin itseni rakastua ihmiseen, joka ei nähnyt minua minkään arvoisena. Mikä voi olla suurempi häpeä kuin, että noin unohtaa itsensä ja oman arvonsa. En ole eläessäni hävinnyt mitään tällä tavoin.

        Ei tunteita tarvitse hävetä. Tunteet on aitoja. Joskus ne kohdistuu henkilöön joka ei tunne samoin. Se on pettymys, mutta ei se edelleenkään tee tunteita hävettäviksi. Olisit itsellesi armollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa. Minne kirjoitan sen tarinan? Se on ainoa tarina mikä on kerrottava. Ainoa asia elämässäni. Sen kertominen on niin vaikeaa. Siitä ainoasta rakkaudesta. Miten kielsin sen. Nyyh! Pelkään kertoa sitä tarinaa täällä. Henkilökohtaisesti sellainen olisi helpompaa.

        Ja miten kehtaat väittää minua valehtelijaksi, et tiedä tästä asiasta mitään. Mikä pakko on sotkea omia asioitaan toisten ketjuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunteita tarvitse hävetä. Tunteet on aitoja. Joskus ne kohdistuu henkilöön joka ei tunne samoin. Se on pettymys, mutta ei se edelleenkään tee tunteita hävettäviksi. Olisit itsellesi armollinen.

        Kyllä se on häpeällistä ja halveksittavaa, jos toinen ei pidä itseä minkään arvoisena. Muussa tapauksessa se on vain onnetonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on häpeällistä ja halveksittavaa, jos toinen ei pidä itseä minkään arvoisena. Muussa tapauksessa se on vain onnetonta.

        No johan on taas selitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan on taas selitys.

        Toinen pitää sinua arvossa suurimmassa. Ei vaan osaa kommunikoida suurimmastaan täällä , niin suuresta asiasta on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen pitää sinua arvossa suurimmassa. Ei vaan osaa kommunikoida suurimmastaan täällä , niin suuresta asiasta on kyse.

        Voi olla totta omassa tilanteessasi, mutta tässä tapauksessa ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hävennyt ei hävinnyt

        HÄN VOITTI🎉


    • Anonyymi

      Rauhoitu, ei ole syytä tuntea häpeää rakastumisesta. Kumppanisi ei vain osaa kommunikoida. Kaikki on hyvin aamulla.

      • Anonyymi

        Ei ole kyse kumppanista eikä rauhattomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse kumppanista eikä rauhattomuudesta.

        Mistä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sitten?

        Kerroin jo eilisessä viestissä klo 21.47.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin jo eilisessä viestissä klo 21.47.

        Totta. Voitolle😍🎉🎊🎈💝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Voitolle😍🎉🎊🎈💝

        Elämään sisältyy kaikenlaisia tunteita, mutta en pidä tätä itsehalveksunnan ja häpeän sekaista olotilaa kuitenkaan voittona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämään sisältyy kaikenlaisia tunteita, mutta en pidä tätä itsehalveksunnan ja häpeän sekaista olotilaa kuitenkaan voittona.

        Hei, rakas rauhoitu. Sydämesi. Minun sydämeni. Hyppii kurkussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämään sisältyy kaikenlaisia tunteita, mutta en pidä tätä itsehalveksunnan ja häpeän sekaista olotilaa kuitenkaan voittona.

        Mistä nyt tuulee? Hän ei ole poissa, ei lennä pois. Rakastaa... Arvostaa... Kerro mitä voin tehdä rauhoittaakseni sinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämään sisältyy kaikenlaisia tunteita, mutta en pidä tätä itsehalveksunnan ja häpeän sekaista olotilaa kuitenkaan voittona.

        Etkö ymmärrä, että hävennnyt ei hävinnyt vaan tuli voittajaksi! Hän voitti! Tule nyt, juhlitaan. USKO JO, SINÄ VOITIT! OLET UPEA VOITTAJA!


    • Anonyymi

      Eikö kenelläkään ole vastaavaa tilannetta?

      • Anonyymi

        Jotain sen tyylistä on. Juhlittavaa ihan valtavasti. Paras päivä moniin moniin vuosiiiiiin!.! Enpä arvannut että oven paukahdus takana voi tuntua tältä🎉🎊🎉


      • Anonyymi

        On se! Usko jo!


      • Anonyymi

        Joku on nyt innoissaan kirjoittanut väärään ketjuun. Mutta hienoa että menee hyvin, eikä kaikilla ole huono onni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku on nyt innoissaan kirjoittanut väärään ketjuun. Mutta hienoa että menee hyvin, eikä kaikilla ole huono onni.

        Ei oo huono onni se oli vitsi oikea ketju oli taaaaas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku on nyt innoissaan kirjoittanut väärään ketjuun. Mutta hienoa että menee hyvin, eikä kaikilla ole huono onni.

        Yksin oon ja pelko meinaa vaivata. Ei ole halia eikä syliä vaikka upee fiilis ja biisit on mielessä tulevaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin oon ja pelko meinaa vaivata. Ei ole halia eikä syliä vaikka upee fiilis ja biisit on mielessä tulevaisuus.

        Yritin juhlia yhdessä ketjussa juhlitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku on nyt innoissaan kirjoittanut väärään ketjuun. Mutta hienoa että menee hyvin, eikä kaikilla ole huono onni.

        Ylempänäkin on oikea juhlat katso vaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain sen tyylistä on. Juhlittavaa ihan valtavasti. Paras päivä moniin moniin vuosiiiiiin!.! Enpä arvannut että oven paukahdus takana voi tuntua tältä🎉🎊🎉

        Olen todellakin oikeassa ketjussa. Juhlin voittoa ja oven paukahdusta 🎉🎈🎊 se on aivan ihanaa! Voisimme aloittaa taas yhdellä biisillä toisesta keskustelusta " a thousand years" sitten JVG: n "Paras päivä ikinä". Tulkaa muutkin mukaan juhlimaan!


    • Anonyymi

      Pakko siirtyä kokonaan suljettuihin ryhmiin, vaikka niissä on puhuttava kaikesta nimellään. Täällä ei ole vertaistukea muille kuin myöhäisheränneille.

    • Anonyymi

      Koskaan ei kannata liikaa kiintyä toiseen ihmiseen sen olen oppinut.
      Jotkut ovat ihan tarkoituksella flirttailevia ja iholle tulevia. Testaavat omaa viehätystään. Oksattavaa ja kuvottavaa käytöstä leikkiä toisilla ihmisillä. Yleensä ovat vielä sitä sorttia, että heille kelpaa kuka vain uhriksi. Nauttivat suunnattomasti siitä, että saavat huomiota ja toisen ihastumaan heihin. Heillä itsellään ei ole tunteita.

      Minua ei hävetä se, että olen tällaisen ihmisen uhriksi joutunut. Paremminkin tunnen suurta vihaa häntä kohtaan. Hän on niinkuin ei olisi tapahtunut mitään, mutta ei osaa pienessä mielessäänkään ajatella mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan. En uhkaile, mutta vihjailen. Katsotaan kumpi vai kampi vie seuraavan erän. Et tiedä kenet haastoit leikkiin. Minua ei kohdella kuin koiranpskaa.

      • Anonyymi

        En tiedä mistä puhut. Mitä on tapahtunut? Itselläni ei ainakaan ole mitään kiinnostusta olla flirttaileva tai iholle tuleva kenenkään muun, kuin oman rakkaani kanssa. Täällä voi erehtyä luulemaan viestiä oman henkilön viestiksi, jos menee sekaisin tunnisteissa. Itselläni ei ainakaan ole kiinnostusta tavata kuin omaa rakasta. En leiki toisilla ihmisillä, enkä halua toisten huomiota. Tunteita on liikaakin. Kannattaako selvittää asia, että sinun toinen puolesi tietää mistä on kyse. Voisitko kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä puhut. Mitä on tapahtunut? Itselläni ei ainakaan ole mitään kiinnostusta olla flirttaileva tai iholle tuleva kenenkään muun, kuin oman rakkaani kanssa. Täällä voi erehtyä luulemaan viestiä oman henkilön viestiksi, jos menee sekaisin tunnisteissa. Itselläni ei ainakaan ole kiinnostusta tavata kuin omaa rakasta. En leiki toisilla ihmisillä, enkä halua toisten huomiota. Tunteita on liikaakin. Kannattaako selvittää asia, että sinun toinen puolesi tietää mistä on kyse. Voisitko kertoa?

        Jos et koe käyttäytyneesi kuvailemallanani tavalla niin ei sinulla pitäisi silloin olla minkäänlaista tarvetta tulla kysymään lisätietoja asiasta.

        Puhdas pulmunen ei kyseenalaista tai vaadi kertomaan mistä on kyse.

        Hmm, kiinnostuit kuitenkin, jonkin piston olet tuntenut... Luulet minun kuvittelevan sinut joksikin, mutta erehdyt taas. Silti jatkat vain kuvittelua, jatkat vielä huomannakin ja siitä eteenpäin. Olikohan se sittenkin...

        Ymmärrätkö psykologiasta mitään? Haluatko, että opetan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et koe käyttäytyneesi kuvailemallanani tavalla niin ei sinulla pitäisi silloin olla minkäänlaista tarvetta tulla kysymään lisätietoja asiasta.

        Puhdas pulmunen ei kyseenalaista tai vaadi kertomaan mistä on kyse.

        Hmm, kiinnostuit kuitenkin, jonkin piston olet tuntenut... Luulet minun kuvittelevan sinut joksikin, mutta erehdyt taas. Silti jatkat vain kuvittelua, jatkat vielä huomannakin ja siitä eteenpäin. Olikohan se sittenkin...

        Ymmärrätkö psykologiasta mitään? Haluatko, että opetan?

        Anna tulla vaan. Olen hyvin epävarma itsestäni tässä elämäntilanteessa, joten pelkään hylätyksituloa ja reagoin yli moniin teksteihin täällä, vaikka en olisi mitään tehnyt väärin. Tunnisteet puutuivatkin. Olen myös syyllistyvää sorttia ja uskon olevani riittämätön, joten reagoin helposti kaikkeen kritiikkiin. Luulen, usein että vika on minussa. Siksi vastasin, en siksi että olisin jotain ed mainittua tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna tulla vaan. Olen hyvin epävarma itsestäni tässä elämäntilanteessa, joten pelkään hylätyksituloa ja reagoin yli moniin teksteihin täällä, vaikka en olisi mitään tehnyt väärin. Tunnisteet puutuivatkin. Olen myös syyllistyvää sorttia ja uskon olevani riittämätön, joten reagoin helposti kaikkeen kritiikkiin. Luulen, usein että vika on minussa. Siksi vastasin, en siksi että olisin jotain ed mainittua tehnyt.

        Jätän sinut rauhaan. Olet ehkä liian heikoilla jäillä, että lähtisin sinulle psykologiasta puhumaan tai sitä opettamaan.
        Laita itsetunto ihan ensin kohdilleen niin palataan sitten. Sinulla on selvästi elämä solmussa, sen vaistoan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän sinut rauhaan. Olet ehkä liian heikoilla jäillä, että lähtisin sinulle psykologiasta puhumaan tai sitä opettamaan.
        Laita itsetunto ihan ensin kohdilleen niin palataan sitten. Sinulla on selvästi elämä solmussa, sen vaistoan.

        Rakastuminen herätti minussa sen minän, jonka koen olevan autenttinen minä. En vielä tunne sitä tarpeeksi kyetäkseni kuvaamaan sen kaikkia puolia. Rakkauden vuoksi tässä olen, vaikka yritän löytää muuta tapaa kertoa siitä mitä nyt ja tulevaisuudessa teen. Yritän ajatella, niin kuin kaikki sanoo että teen sen itseni, oman itseni vuoksi. Sillä tarinalla kerron eroamisesta muille ihmisille nyt. Että teen sen oman itseni vuoksi, löytääkseni oman autenttisen itseni. Että avioliitossamme en voi olla minä tai että vuorovaikutuksemme ei toimi ja että rakkautta ei ole. Kaikki nuo on totta. Minun pitää harjoitella kertomaan avioerostani. En halua heti kertoa sukulaisilleni heti että olen lesbo. Vai pitäisikö minun?

        Samalla pelkään menettäväni rakkauden kohteeni, teenpä mitä tahansa, olenpa mitä tahansa. Olen liikaa itselleni, vaikka toinen ei liikaa minulle olisikaan. Siksi reagoin. On vielä vaikeaa kuvata millainen minun maskuliininen puoleni on. Sellainen kuitenkin on ja haluaisin tutkia sitä jollain tapaa. Enkä ymmärrä täysin omia halujani ja laatuani, eri osia minussa, olen aika monitahoinen tyyppi, vaikka haluankin olla "perusminä" näin arjessa. Sain juuri ensimmäisen paniikkikohtauksen ikinä, mutta sekin voitettu nyt. Että kuuntelen mielelläni psykologiasta lisää. Enemmän jää vaivaamaan, jos en ymmärrä mitä tarkoitat. Apua tämän asian kanssa mielelläni otan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän sinut rauhaan. Olet ehkä liian heikoilla jäillä, että lähtisin sinulle psykologiasta puhumaan tai sitä opettamaan.
        Laita itsetunto ihan ensin kohdilleen niin palataan sitten. Sinulla on selvästi elämä solmussa, sen vaistoan.

        Ymmärsin vasta nyt mitä tarkoitat.. Minkäpä kanssa olisin vielä ok elämässäni.. Koen toimineeni väärin menneisyydessäni ja se vaivaa. Jatkossa osaan estää paniikkikohtauksen tulon :) Jotain hyvää tästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastuminen herätti minussa sen minän, jonka koen olevan autenttinen minä. En vielä tunne sitä tarpeeksi kyetäkseni kuvaamaan sen kaikkia puolia. Rakkauden vuoksi tässä olen, vaikka yritän löytää muuta tapaa kertoa siitä mitä nyt ja tulevaisuudessa teen. Yritän ajatella, niin kuin kaikki sanoo että teen sen itseni, oman itseni vuoksi. Sillä tarinalla kerron eroamisesta muille ihmisille nyt. Että teen sen oman itseni vuoksi, löytääkseni oman autenttisen itseni. Että avioliitossamme en voi olla minä tai että vuorovaikutuksemme ei toimi ja että rakkautta ei ole. Kaikki nuo on totta. Minun pitää harjoitella kertomaan avioerostani. En halua heti kertoa sukulaisilleni heti että olen lesbo. Vai pitäisikö minun?

        Samalla pelkään menettäväni rakkauden kohteeni, teenpä mitä tahansa, olenpa mitä tahansa. Olen liikaa itselleni, vaikka toinen ei liikaa minulle olisikaan. Siksi reagoin. On vielä vaikeaa kuvata millainen minun maskuliininen puoleni on. Sellainen kuitenkin on ja haluaisin tutkia sitä jollain tapaa. Enkä ymmärrä täysin omia halujani ja laatuani, eri osia minussa, olen aika monitahoinen tyyppi, vaikka haluankin olla "perusminä" näin arjessa. Sain juuri ensimmäisen paniikkikohtauksen ikinä, mutta sekin voitettu nyt. Että kuuntelen mielelläni psykologiasta lisää. Enemmän jää vaivaamaan, jos en ymmärrä mitä tarkoitat. Apua tämän asian kanssa mielelläni otan.

        Jos olet rakastunut vastikään niin minä voisin melko varmasti sanoa, että et tällä hetkellä ole autenttinen sinä, vaikka niin saattaisit tunteakin. Autenttiseen minään ei päädytä rakkauden kautta.

        Se kuka sinä olet pystyt vain sinä itse selvittämään. Älä yritä selvittää sinuuttasi rakkauden tai jonkun muun ihmisen kautta. Nyt sinun on tehtävä oma matksasi ja unohdettava kaikki muut. Siis ihan kaikki; avioliitto, ihastus, lapset, lemmikit... Rakastuneena ihminen on sekavimmillaan eikä pysty ajattelemaan rationaalisesti, saati omasta parastaan.

        Et ole kenellekkään tilivelvollinen avioerostasi otitpa sen tai et tai siitä miten seksuaalisesti suuntaudut. Sukulaisia harvoin edes kiinnostaa nämä asiat, vaikka niin saattaa joskus itse luulla. Läheisiä kiinnostaa vain se, että sinä voit hyvin ei se mitä valintoja teet tai jätät tekemättä.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa, mitään tunteita ei saa antaa muodostua ellei ole varmalla pohjalla. Sitä juuri tässä häpeänkin, että annoin itseni sillä tavoin joutua tunteiden valtaan yksipuolisesti ilman mitään järkevää perustetta. Täysin käsittämätöntä, että voin toimia niin varomattomasti. Onneksi olen niin periaatteellinen, että en sentään tehnyt mitään konkreettista.

        Sinulle on tullut vihan tunteita, se on selvää tuossa tilanteessa kun toinen on käyttäytynyt täysin tunteettomasti. Hyvä että olet taistelutahtoinen etkä vaivu itsesääliin tai masennu. Oma tilanteeni oli huomattavasti vähemmän graavi, mutta silti tuli vihan tunteitakin jossain vaiheessa. Enemmän kyllä pidän itseäni naurettavana pellenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, mitään tunteita ei saa antaa muodostua ellei ole varmalla pohjalla. Sitä juuri tässä häpeänkin, että annoin itseni sillä tavoin joutua tunteiden valtaan yksipuolisesti ilman mitään järkevää perustetta. Täysin käsittämätöntä, että voin toimia niin varomattomasti. Onneksi olen niin periaatteellinen, että en sentään tehnyt mitään konkreettista.

        Sinulle on tullut vihan tunteita, se on selvää tuossa tilanteessa kun toinen on käyttäytynyt täysin tunteettomasti. Hyvä että olet taistelutahtoinen etkä vaivu itsesääliin tai masennu. Oma tilanteeni oli huomattavasti vähemmän graavi, mutta silti tuli vihan tunteitakin jossain vaiheessa. Enemmän kyllä pidän itseäni naurettavana pellenä.

        Tämä oli ap


      • Anonyymi

        Mitä siis tapahtui? Ihastuit johonkuhun ja tunteet ei ilmeisesti ole enää molemminpuolisia? Ei kai se tarkoita että sinua kohdellaan kuin koiranp:aa?
        Kuitenkin vihjailet uhkailusta.

        En ole koskaan törmännyt keneenkään joka yrittäisi huvikseen saada ihmisiä ihastumaan itseensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siis tapahtui? Ihastuit johonkuhun ja tunteet ei ilmeisesti ole enää molemminpuolisia? Ei kai se tarkoita että sinua kohdellaan kuin koiranp:aa?
        Kuitenkin vihjailet uhkailusta.

        En ole koskaan törmännyt keneenkään joka yrittäisi huvikseen saada ihmisiä ihastumaan itseensä.

        Kyllä sellaisiakin ihmisiä on, vaikka et olekaan heihin törmännyt. En ole tuo kirjoittaja vaan ap, mutta mielestäni on outoa, että alat kyseenalaistamaan toisen kokemusta noin vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellaisiakin ihmisiä on, vaikka et olekaan heihin törmännyt. En ole tuo kirjoittaja vaan ap, mutta mielestäni on outoa, että alat kyseenalaistamaan toisen kokemusta noin vain.

        En kyseenalaistanut vaan kysyin mitä tapahtui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyseenalaistanut vaan kysyin mitä tapahtui?

        Sinulla on paljon kysymyksiä joka palstalla. Sinulta jää varmasti ymmärtämättä puolet lukemastasi, joka saa sinut kyselemään ja kyseenalasitamaan kaiken mitä muut ovat kokeneet ja tunteneet.

        Elämä se sinuakin opettaa vielä tyttöseni. Sitten ei tarvitse kysellä enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on paljon kysymyksiä joka palstalla. Sinulta jää varmasti ymmärtämättä puolet lukemastasi, joka saa sinut kyselemään ja kyseenalasitamaan kaiken mitä muut ovat kokeneet ja tunteneet.

        Elämä se sinuakin opettaa vielä tyttöseni. Sitten ei tarvitse kysellä enää.

        Kyllähän se elämä opettaa, mutta ei kai meistä kukaan täysin valmiiksi ja kaikkitietäväksi tule.


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kyllähän se elämä opettaa, mutta ei kai meistä kukaan täysin valmiiksi ja kaikkitietäväksi tule.

        Omasta elämästä on hyvä tietää kaikki ja läpikotaisin. Oppia tuntetamaan itsensä edes sen verran, että tietää mitä haluaa ja mihin suuntaan on hyvä mennä ja missä on hyvä olla.

        Toisten elämästä ei kannata taas niin kiinnostunut olla, että kyseenalaistaa toisten kokemukset. Jokainen kokee asiat ja ihmiset omalla tavallaan, toiset ei edes uskalla uskoa, että ihminen voi olla paha ihan tarkoituksella toiselle. Se pahuus tulee vastaan meille jokaiselle jossain vaiheessa, ikävä kyllä. Sellaiset ihmiset pitää vaan sivuuttaa ja karsia omasta elämästä pois. Pitää ne ihmiset lähellä, jotka merkitsee ja lopuilla ei ole väliä, niiden teoilla tai sanoilla ei ole mitään väliä. Kuulostaa varmasti kylmältä ja niin kuulostaa omiin korviinkin, mutta elämä on.

        En usko, että sinä olet tämä joka kyselee täällä... Huokuu nouruus ja kokemattomuus kyselijästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omasta elämästä on hyvä tietää kaikki ja läpikotaisin. Oppia tuntetamaan itsensä edes sen verran, että tietää mitä haluaa ja mihin suuntaan on hyvä mennä ja missä on hyvä olla.

        Toisten elämästä ei kannata taas niin kiinnostunut olla, että kyseenalaistaa toisten kokemukset. Jokainen kokee asiat ja ihmiset omalla tavallaan, toiset ei edes uskalla uskoa, että ihminen voi olla paha ihan tarkoituksella toiselle. Se pahuus tulee vastaan meille jokaiselle jossain vaiheessa, ikävä kyllä. Sellaiset ihmiset pitää vaan sivuuttaa ja karsia omasta elämästä pois. Pitää ne ihmiset lähellä, jotka merkitsee ja lopuilla ei ole väliä, niiden teoilla tai sanoilla ei ole mitään väliä. Kuulostaa varmasti kylmältä ja niin kuulostaa omiin korviinkin, mutta elämä on.

        En usko, että sinä olet tämä joka kyselee täällä... Huokuu nouruus ja kokemattomuus kyselijästä.

        Mä kirjotan melkeen poikkeuksetta nimmarilla. Ainoastaan muutaman runon oon kirjottanu tänne anonyymina ja pari kertaa on lähteny jottain muuta vahingossa ilman nimmaria. Oon mieki täällä aika paljon kyselly ja myös kyseenalaistanu, enkä nää mitään pahaa muidenkaan kysymyksissä, elleivät ole pahantahtosia tai ilikeitä kysymyksiä. Niitäkin on ainakin omalle kohalle tullu. Itteäni oon jo aika hyvin oppinu tähän ikään tuntemaan, vaikka joskus jottain ylläreitä tuleekin 😉


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe