Ja Telian jumitusverkko...

Anonyymi

... se jumittelee taas. Pitää vaihtaa verkkoa ihan hetimiten.

17

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tein myös sen virheen, että vaihdoin hetkeksi Teliaan kun halvoilla hinnoilla houkuttelivat. Opin tästä sen että toimivasta verkosta kannattaa ennemmin vaikka maksaa vööhn enemmäm. Telian "4G" oli kymmenisen kertaa hitaampi kuin Elisan 4G.

      • Anonyymi

        Minun Telian 4g toimii hyvin ainakin nyt kun vasta aloitin nettihommat tälle päivälle? Entinen oli vuosia sitten Elisan mutta se ei toiminut, samoin ei toiminut Saunalahdenkaan yhteys meillä noin 4km keskustan ulkopuolella. Taitaa nämä mokkulahommat olla paikasta kiinni. Minä en ainakaan vaihda nettifirmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Telian 4g toimii hyvin ainakin nyt kun vasta aloitin nettihommat tälle päivälle? Entinen oli vuosia sitten Elisan mutta se ei toiminut, samoin ei toiminut Saunalahdenkaan yhteys meillä noin 4km keskustan ulkopuolella. Taitaa nämä mokkulahommat olla paikasta kiinni. Minä en ainakaan vaihda nettifirmaa.

        Kun jokin toimii niin ei kannata vaihtaa, vaikka kuinka houkuttelisivat. Voi käydä niin, että vaihtaa vielä huonommin toimivaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Telian 4g toimii hyvin ainakin nyt kun vasta aloitin nettihommat tälle päivälle? Entinen oli vuosia sitten Elisan mutta se ei toiminut, samoin ei toiminut Saunalahdenkaan yhteys meillä noin 4km keskustan ulkopuolella. Taitaa nämä mokkulahommat olla paikasta kiinni. Minä en ainakaan vaihda nettifirmaa.

        Elisalla ei toiminut kuin laskutus, vaihdoin teliaan ja nyt toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisalla ei toiminut kuin laskutus, vaihdoin teliaan ja nyt toimii.

        Jaa laskutus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elisalla ei toiminut kuin laskutus, vaihdoin teliaan ja nyt toimii.

        Telialla ei toiminut myöskään laskutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Telialla ei toiminut myöskään laskutus.

        Mulla on Pietarin verkko ja toimii. Ennen oli Väinö verkkoja, mut ne ei oo hyvät, sotkeutuu herkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on Pietarin verkko ja toimii. Ennen oli Väinö verkkoja, mut ne ei oo hyvät, sotkeutuu herkemmin.

        Norjalaiset Kjolleford verkoilla ei tee mitään kun niissä on alapaulan sisään kudotttu rautalangan pätkiä, ja ne sotkeentuu tosi hyvin ja ruostuvat kaiken lisäksi ne rautalangan pätkät.


      • Anonyymi

        Olen ladannut palveluun T liittymän kuukaudeksi telalla miksi ei toimi?


    • Anonyymi

      Vaihdoin Telian onnettoman verkkoyhteyden Elisan mokkulaan. Nyt tuleva nopeus on ollut parin vuoden ajan 50-100 Mbps (megabittiä sekunnissa) ja lähtevä 10-15. Testasin myös DNA:n mokkulaa, mutta yhteys oli sahalaitaista vuoristorataa vaihdellen koko ajan 5-25 Mbps:n välillä.

    • Anonyymi

      Olen jo useampaan kertaan muutaman vuoden välein yrittänyt Telian asiakkuutta "siinä kuitenkaan onnistumatta" Toki itse asiakkuus onnistuu, mutta se yhteyksien toimimattomuus on jo lähes legendaarista. Katkoja on tullut täysin yllättäen eikä niihin aina ole saatu selitystä ja muutenkin toiminta on ollut kaukana luvatusta. Laskutusta eivät sentään ole unohtaneet, eli se on varmuudella toivivaa paitsi yhden kerran takavuosina.. Odottelin laskua ja kyselinkin missä se mahtaa viipyä, niin Telia, Sonera -vai mikä perkele se siihen aikaan olikaan- asiakaspalvelusta lohduteltiin että kyllä se kohta sieltä tulee. Vaan eipä tullut ja yhtenä päivänä oli kaikki neljä puhelinliittymää kiinni maksamattomien laskujen takia!
      Liittymät ei siis kuuluneet kaikki minulle vaan ns. läheisille ihmisille.
      Nyt olen jo menettänyt toivoni Telian suhteen, tai itseasiassa se tapahtui jo vuosia sitten. Elisa vaikuttaa ainakin omalle kohdalleni olevan se ainut ja oikea ja tässä myös pysytään.

    • Anonyymi

      Minulla Elisan nettiyhteydet ovat toimineet hyvin. Netin nopeus on yli 50 Megaa ja kaikki kolme kotiverkon tietokonetta ovat joskus päällä yhtäaikaa. Elisa on myös perheen kolmen kännykän operaattori. Edellinen operaattori oli Telia (Sonera), mutta se ei saanut nettiin riittävää nopeutta.

    • Anonyymi

      En ymmärrä miten telia on nostanut maksut kuukaudessa 10 eurolla.
      Viime kuussa maksoi 17,90 ja nyt on 27,90. Miten yks kaks on noussut summa kympillä, vaikka mitään ilmoitusta noususta ei ole tullut. Telian puhelin ei vastaa.
      Yritin soittaa, kun melkein puoli tuntia vastausta odotin, vihdoin suljin. Ei kai auta kun marssia liikkeeseen, selviääkö sielläkään. Huijarit, mitkä huijarit.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen lasku minkä Telialta sain oli karhukirje jossa oli tuplasti perimismaksua. En jaksanut ruveta selvittämään mikä mättää vaan maksoin itseni irti ja vaihdoin takaisin Elisaan joka on aina toiminut ilman säätämistä. Nyt pelittää netti puhelimessa nopeammin kuin Telian vastaava ikinä.

    • Anonyymi

      Toivottavasti tuota kaistaa riittää Elisalla vielä pitkään, alkaa kansa siirtyä Telialta kun tänä vuonna on lähes joka päivä pätkinyt yhteydet ja nopeudet ovat normaalit vasta puolen yön jälkeen, silloinkin saattaa katketa yhteys silloin tällöin. Hyvä jos verkkopankkiin pääsee enää. Tänään kävin saunalahti prepaidin ja lukitin taajuudet 1800Mhz 2600Mhz eli LTE-A. Modeemina Huawei E5186s-22a mihin flashasin Dna firmiksen v. 21.316.01.01.182 ja web ui 16.100.02.00.03. Yllätyin kun keskiverto latausnopeus olikin 80/30 ja 20ms pingillä, modeemi sijaitsee siis keittiössä jääkaapin päällä ja on modeemin mukana tulleilla ns. pupunkorvilla varustettuna, telialla vastaavasti pätkivä 50/20 ja 40ms ping olipa ulkoiset antennit tai ei ja aivan sama millä taajuudella. Ääneen piti nauraa tälle. Yhden päivän käyttökokemus ei tietenkään vielä paljoa kerro, mutta toivottavasti tästä oli jotain apua jollekkin. Päivitystä tulee joskus jos en unohda.

      • Anonyymi

        Aloittaja voisi nykyaikaistaa sen tietokoneen romunsa niin loppuu jumittelut. Sinun -80 luvulta peräisin oleva tietokone joutaa jäteasemalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja voisi nykyaikaistaa sen tietokoneen romunsa niin loppuu jumittelut. Sinun -80 luvulta peräisin oleva tietokone joutaa jäteasemalle.

        9e kuntotuja ei ole varaa huippukoneeseen vanhalla mennään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2146
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1992
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      158
      1682
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe