Munkki ja makkara

Anonyymi

Ostin koiran Vihnuksen grilliltä. Myyjä kysyi että ripotellaanko sokeria munkin pintaan kun se sulaa mikrossa.

16

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö se ole edesvastuutonta myydä koiria grillikioskilta!? Sokerikin on epäterveellistä munkin päällä.

    • Anonyymi

      Kuuma koirahan on tiettävästi syntynyt niin, että lihapiirakat oli päässeet loppuumaan, mutta sokerimunkkeja oli jäljellä.

      • Anonyymi

        Hotdog on koira joka on tulessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hotdog on koira joka on tulessa.

        Hotdoggi on hotdoggi mutta kuuma koira on kuuma koira.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla on tarina luettavissa (jos on tilaaja).
        https://www.nokianuutiset.fi/elamanmeno/nain-syntyi-kuumakoira-aito-nokialainen-herkku-6316634

        Juttu avattuna tässä:

        Nokialla sen tietävät kaikki: ensimmäinen kuumakoira syntyi kuin vahingossa Teodor ”Teutori” Leppäsen (1902–1978) käsissä.

        Elettiin vuotta 1954. Kalkun varikolla oli ollut huutokauppa, jonka väelle Teutori oli ollut myymässä munkkeja ja kahvia. Munkkeja jäi yli. Koska hän ei raaskinut heittää niitä poiskaan, mies vei tähteeksi jääneet omenahillomunkit illalla grillikojulleen, halkaisi ja lämmitti ne, ja lisäsi täytteeksi makkaraa ja sinappia.

        Suositun herkun synnystä liikkuu myös toinen tarina. Teutori oli tilannut myytäväksi lihapiirakoita, mutta saikin niiden sijaan omenahillopiirakoita. Mies ei kuitenkaan lannistunut, vaan loihti uuden herkun pistämällä makkaran makean piirakan sisään.

        Teutori tuskin osasi kuitenkaan arvata, kuinka suosituksi hänen nuukuuksissaan kehittämä luomus lopulta tulisi.

        50 vuoden päästä kuumiakoiria saa Nokialta edelleenkin, ja useasta eri paikasta. Sitä myydään myös Nokian ulkopuolella. Tosin herkkua on päivitetty ajan saatossa.

        Omenahilloa ei piirakoiden sisällä enää ole, ja niitä myydään useimmin kaikilla mausteilla, ketsupilla, kurkkusalaatilla ja sipulilla.

        Osin koiran suosiota selittää myös se, että Teutori oli Nokialla suosittu henkilö, jonka tunsivat kaikki. Hänestä pidettiin, häntä arvostettiin ja kunnioitettiin.

        Yritteliäällä miehellä oli yhteensä kolme grillikojua. Yksi oli asemankulmalla, toinen Kumitehtaan kulmassa kellon alla ja kolmas Koskenmäessä, Palokunnan vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu avattuna tässä:

        Nokialla sen tietävät kaikki: ensimmäinen kuumakoira syntyi kuin vahingossa Teodor ”Teutori” Leppäsen (1902–1978) käsissä.

        Elettiin vuotta 1954. Kalkun varikolla oli ollut huutokauppa, jonka väelle Teutori oli ollut myymässä munkkeja ja kahvia. Munkkeja jäi yli. Koska hän ei raaskinut heittää niitä poiskaan, mies vei tähteeksi jääneet omenahillomunkit illalla grillikojulleen, halkaisi ja lämmitti ne, ja lisäsi täytteeksi makkaraa ja sinappia.

        Suositun herkun synnystä liikkuu myös toinen tarina. Teutori oli tilannut myytäväksi lihapiirakoita, mutta saikin niiden sijaan omenahillopiirakoita. Mies ei kuitenkaan lannistunut, vaan loihti uuden herkun pistämällä makkaran makean piirakan sisään.

        Teutori tuskin osasi kuitenkaan arvata, kuinka suosituksi hänen nuukuuksissaan kehittämä luomus lopulta tulisi.

        50 vuoden päästä kuumiakoiria saa Nokialta edelleenkin, ja useasta eri paikasta. Sitä myydään myös Nokian ulkopuolella. Tosin herkkua on päivitetty ajan saatossa.

        Omenahilloa ei piirakoiden sisällä enää ole, ja niitä myydään useimmin kaikilla mausteilla, ketsupilla, kurkkusalaatilla ja sipulilla.

        Osin koiran suosiota selittää myös se, että Teutori oli Nokialla suosittu henkilö, jonka tunsivat kaikki. Hänestä pidettiin, häntä arvostettiin ja kunnioitettiin.

        Yritteliäällä miehellä oli yhteensä kolme grillikojua. Yksi oli asemankulmalla, toinen Kumitehtaan kulmassa kellon alla ja kolmas Koskenmäessä, Palokunnan vieressä.

        Kiitos jutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hotdog on koira joka on tulessa.

        Juu ei elintarvike kauppias tee Nuukuuksissaan temppuja vaan ne kuuluu alaan ja niiden käytäntöön


    • Anonyymi

      Niin, mitä sitten?

    • Anonyymi

      Sokerin ripottelu koiran päälle on eläinrääkkäystä. Saati sitten, että se laitettaisiin vielä mikroon!!!

    • Anonyymi

      Torilla parhaimmat kuumakoirat.

      • Anonyymi

        Ei ole, Vaan Terhin Kioskilla on parhaat kuumat koirat.


    • Anonyymi

      Tee siittä laulu.

    • Anonyymi

      Kyllä siitä varmaan on jo 40vuotta sitten kun ensimmäisiä kuumia koiruuksia söin ja teutorilta niin nykypäivänä torin grillillä on just samanlainen. Kyllä vihnuksenkin koiruuden syönyt mutta ei sen niin iso tarvi olla. Torin grillä näköjään oikeaoppisesti sokerimunkki höyrytetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1197
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      869
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      734
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe