Ostin koiran Vihnuksen grilliltä. Myyjä kysyi että ripotellaanko sokeria munkin pintaan kun se sulaa mikrossa.
Munkki ja makkara
16
159
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö se ole edesvastuutonta myydä koiria grillikioskilta!? Sokerikin on epäterveellistä munkin päällä.
- Anonyymi
Minä otan sokerini nunnan päälle.
- Anonyymi
Kahvia munkeilla:
https://is.mediadelivery.fi/img/658/cde3e73f4ce648248f7394fa0603e354.jpg.webp
- Anonyymi
Kuuma koirahan on tiettävästi syntynyt niin, että lihapiirakat oli päässeet loppuumaan, mutta sokerimunkkeja oli jäljellä.
- Anonyymi
Hotdog on koira joka on tulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hotdog on koira joka on tulessa.
Hotdoggi on hotdoggi mutta kuuma koira on kuuma koira.
- Anonyymi
Tuolla on tarina luettavissa (jos on tilaaja).
https://www.nokianuutiset.fi/elamanmeno/nain-syntyi-kuumakoira-aito-nokialainen-herkku-6316634 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla on tarina luettavissa (jos on tilaaja).
https://www.nokianuutiset.fi/elamanmeno/nain-syntyi-kuumakoira-aito-nokialainen-herkku-6316634Juttu avattuna tässä:
Nokialla sen tietävät kaikki: ensimmäinen kuumakoira syntyi kuin vahingossa Teodor ”Teutori” Leppäsen (1902–1978) käsissä.
Elettiin vuotta 1954. Kalkun varikolla oli ollut huutokauppa, jonka väelle Teutori oli ollut myymässä munkkeja ja kahvia. Munkkeja jäi yli. Koska hän ei raaskinut heittää niitä poiskaan, mies vei tähteeksi jääneet omenahillomunkit illalla grillikojulleen, halkaisi ja lämmitti ne, ja lisäsi täytteeksi makkaraa ja sinappia.
Suositun herkun synnystä liikkuu myös toinen tarina. Teutori oli tilannut myytäväksi lihapiirakoita, mutta saikin niiden sijaan omenahillopiirakoita. Mies ei kuitenkaan lannistunut, vaan loihti uuden herkun pistämällä makkaran makean piirakan sisään.
Teutori tuskin osasi kuitenkaan arvata, kuinka suosituksi hänen nuukuuksissaan kehittämä luomus lopulta tulisi.
50 vuoden päästä kuumiakoiria saa Nokialta edelleenkin, ja useasta eri paikasta. Sitä myydään myös Nokian ulkopuolella. Tosin herkkua on päivitetty ajan saatossa.
Omenahilloa ei piirakoiden sisällä enää ole, ja niitä myydään useimmin kaikilla mausteilla, ketsupilla, kurkkusalaatilla ja sipulilla.
Osin koiran suosiota selittää myös se, että Teutori oli Nokialla suosittu henkilö, jonka tunsivat kaikki. Hänestä pidettiin, häntä arvostettiin ja kunnioitettiin.
Yritteliäällä miehellä oli yhteensä kolme grillikojua. Yksi oli asemankulmalla, toinen Kumitehtaan kulmassa kellon alla ja kolmas Koskenmäessä, Palokunnan vieressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttu avattuna tässä:
Nokialla sen tietävät kaikki: ensimmäinen kuumakoira syntyi kuin vahingossa Teodor ”Teutori” Leppäsen (1902–1978) käsissä.
Elettiin vuotta 1954. Kalkun varikolla oli ollut huutokauppa, jonka väelle Teutori oli ollut myymässä munkkeja ja kahvia. Munkkeja jäi yli. Koska hän ei raaskinut heittää niitä poiskaan, mies vei tähteeksi jääneet omenahillomunkit illalla grillikojulleen, halkaisi ja lämmitti ne, ja lisäsi täytteeksi makkaraa ja sinappia.
Suositun herkun synnystä liikkuu myös toinen tarina. Teutori oli tilannut myytäväksi lihapiirakoita, mutta saikin niiden sijaan omenahillopiirakoita. Mies ei kuitenkaan lannistunut, vaan loihti uuden herkun pistämällä makkaran makean piirakan sisään.
Teutori tuskin osasi kuitenkaan arvata, kuinka suosituksi hänen nuukuuksissaan kehittämä luomus lopulta tulisi.
50 vuoden päästä kuumiakoiria saa Nokialta edelleenkin, ja useasta eri paikasta. Sitä myydään myös Nokian ulkopuolella. Tosin herkkua on päivitetty ajan saatossa.
Omenahilloa ei piirakoiden sisällä enää ole, ja niitä myydään useimmin kaikilla mausteilla, ketsupilla, kurkkusalaatilla ja sipulilla.
Osin koiran suosiota selittää myös se, että Teutori oli Nokialla suosittu henkilö, jonka tunsivat kaikki. Hänestä pidettiin, häntä arvostettiin ja kunnioitettiin.
Yritteliäällä miehellä oli yhteensä kolme grillikojua. Yksi oli asemankulmalla, toinen Kumitehtaan kulmassa kellon alla ja kolmas Koskenmäessä, Palokunnan vieressä.Kiitos jutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hotdog on koira joka on tulessa.
Juu ei elintarvike kauppias tee Nuukuuksissaan temppuja vaan ne kuuluu alaan ja niiden käytäntöön
- Anonyymi
Niin, mitä sitten?
- Anonyymi
Sokerin ripottelu koiran päälle on eläinrääkkäystä. Saati sitten, että se laitettaisiin vielä mikroon!!!
- Anonyymi
Torilla parhaimmat kuumakoirat.
- Anonyymi
Ei ole, Vaan Terhin Kioskilla on parhaat kuumat koirat.
- Anonyymi
Tee siittä laulu.
- Anonyymi
Kyllä siitä varmaan on jo 40vuotta sitten kun ensimmäisiä kuumia koiruuksia söin ja teutorilta niin nykypäivänä torin grillillä on just samanlainen. Kyllä vihnuksenkin koiruuden syönyt mutta ei sen niin iso tarvi olla. Torin grillä näköjään oikeaoppisesti sokerimunkki höyrytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241197
- 1181038
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap98869- 112818
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa270734- 48685
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17657- 41594
- 49579
- 25545