Luetun ymmärtäminen

Anonyymi

Luetun ymmärtäminen tökkii Oulussa. Onko syynä peruskoulu vai perinteinen "Oululainen Ossaaminen", siihen en osaa ottaa kantaa.

Jos vaikka panen Tori.fi:hin ilmoituksen, että haluan ostaa jotakin ja yhteys VAIN puhuelimitse ja muita tapoja en noteeraa, niin kukaan ei soita. Sensijaan sähköpostini täyttyy ilmoituksista, että joku on ottanuta yhteyttä k.o. asiasta. Minä vain en pääse niitä lukemaan.

Melkein sama on useimmilla muilla: Ei puhelinnumeroa mihin voisi soittaa, vaan yhteys kirjekuoren kuvalla. Sieltä vain ei saa yhteyttä, pitäisi antaa kaikki omat yhteystietonsa ensin. Jos annan, joku myy ne huijareille ja itse joudun kärsimään.
Ei sitten tule kauppoja näinkään päin.

Ollanko muualla Suomessa yhtä "viisaita" vai onko tämä vain oululaisten ominaisuus?

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuuleppa. Se puhelimella soittelu ei ole nykypäivää. Puhelimella soittaa vain kierot ihmiset, jotka ei uskalla kirjallisesti asioita hoitaa, koska siitä jää dokumentti. Itse en ala soittelemaan, jos vaikka Torissa joku myy jotain. Kaupat teen aina kirjallisesti, koska vain niin oikeusturva toimii. Viesti on hyvä, kun se ei keskeytä kenenkään toimintaa, vaan jokainen voi vastata kun aikatauluun sopii.

• Anonyymi

Ei sitten toiminut luetun ymmärtäminen sinunkaan kohdallasi.
        Yritä sitten tällaisten kanssa jotakin...
        Huoh.
        Niin oululaista, niin oululaista...

• Anonyymi

Yleensä olen tori kaupa tehnyt puhelimella, koska jos menen noutamaan niin myyjällä parempi ennakkokuva siitä kuka tulee pihalle heilumaan. Toinen asia on tietysti ne oikeat huijarisoitrajat jotka voi kuulostaa täysin miltä vain. Minullekin tulee kerran kuussa vähintään soittoja ulkomailta joissa kysellään ystävällisesti mitä kuuluu, mutta loppuisi siihen että on tili tyhjänä. Siksi en päivitä Facebookin kuvaakaan, kun niillä on jo minun osoite, nimi, puhelinnumero ja valokuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä olen tori kaupa tehnyt puhelimella, koska jos menen noutamaan niin myyjällä parempi ennakkokuva siitä kuka tulee pihalle heilumaan. Toinen asia on tietysti ne oikeat huijarisoitrajat jotka voi kuulostaa täysin miltä vain. Minullekin tulee kerran kuussa vähintään soittoja ulkomailta joissa kysellään ystävällisesti mitä kuuluu, mutta loppuisi siihen että on tili tyhjänä. Siksi en päivitä Facebookin kuvaakaan, kun niillä on jo minun osoite, nimi, puhelinnumero ja valokuva.

Mitä se soitto siitä kertoo? Hullut yleensä ei osaa kirjoittaa, vaan soittaa tai tulee käymään. Ja tullaan ostamaan, sitten tullaankin katsomaan ja tinkaamaan.
        Minä en myy mitään tyypille kenen numero ei löydy Fonectasta. En halua hulluja pihalleni. Heille vien tavaran vaikka jonnekin huoltsikalle:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se soitto siitä kertoo? Hullut yleensä ei osaa kirjoittaa, vaan soittaa tai tulee käymään. Ja tullaan ostamaan, sitten tullaankin katsomaan ja tinkaamaan.
        Minä en myy mitään tyypille kenen numero ei löydy Fonectasta. En halua hulluja pihalleni. Heille vien tavaran vaikka jonnekin huoltsikalle:

Kukin tyylillään. Niinkai se on. Ei siinä muuta.

Lisäksi tinkaamisesta. Jos ei ole erikseen mainittu että tämän hinnan alle en myy, niin silloin on varaa tingata vähän. Monilla on nimenomaan tinkausekstraa hinnassa. Turha mennä sitten "perseelle ammutuksi karhuksi" jos joku kysyy että myiskö esim. 220 € tuotteen kahdella sadalla.

• Anonyymi

"Joku myy ne huijareille" ???
      Väität siis Torin ylläpitäjiä huijareiksi?
      Mihinkään muallehan ne tiedot eivät mene.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4148
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3087
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe