Mikä on perushyvä / suosittu valkoinen seinämaali ja sävy?

Anonyymi

Mikä on hyvä valkoisen sävy seinämaaliksi, jokin hieman vaaleampi / valkoisempi kuin maalarinvalkoinen? Maalarinvalkoisella tuli vedettyä edellisen kämpän seinät ja hieman valkoisempaa / vaaleampaa lopputulosta jäin silloin kaipaamaan.

Remontti Ässä ainakin on suosittu seinämaali? Minkälaisena valkoisen sävynä näitä on ollut tapana laittaa? Näitä on ainakin valmiiksi sävytettyinä "Tikkurilan valkoiseen" eli ilmeisesti luonnonvalkoiseen. https://www.k-rauta.fi/tuote/remontti-assa-sisamaali-72l-tikkurilan-valkoinen/6408070108598

https://tikkurila.fi/varit/tikkurilan-valkoinen-tikv

Onko tämä vaaleampi kuin maalarinvalkoinen?

Kiitos avusta!

2

1027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja vielä lisäkysymyksenä jos joku sattuu tietämään kattomaalien väreistä. Tikkurilan Siro 2:lla olen aiemmin maalannut kattoa ja taas kerran hieman liian tumma omaan makuun. Teknos Tela 3 on ainakin suosittu, onko tietoa minkäsävyistä se on?

Onko suositella hyvää kattomaalia, vai kannattaako katto yleensä maalata samalla kuin seinä? Jotkut haluaa eri sävyä kattoon ja jotkut ilmeisesti maalaa samalla seinät ja katot, itse en osaa sanoa. Oon nähnyt hyviä lopputuloksia molemmista kyllä.

• Anonyymi

Kuulostais että sinulle vois käydä ihan sävyttämätön valkoinen perusmaalikin jos kerran valkoisempaa haluat. Itse olen maalannut seiniä ja kattoja ihan sävyttämättömillä maaleilla, eikä minua ole "liika" valkoisuus koskaan haitannut. Toki se on myös halvempaa kun ei tule sävytyskuluja, ja eipä tarvi jälkeenpäin miettiä että mitähän sävyä tuli vedettyä jos maalia hommaa lisää. Eri maalimerkkien ja - laatujen perusvalkoisissa voi kyllä olla sävyeroja.

Oven karmeja ja ikkunoita olen maalannut liuotinpohjaisella maalarin valkolakalla, sekin sävyttämättä. Rautakaupan maalimyyjä koitti ostaessa väittää että kannattais sävyttää koska valkolakka on hänestä sinertävää, mutta tais olla ihan puppua. Tuolla maalillahan on sellainen taipumus, että se aikaa myöten kellastuu varsinkin hämärämmissä paikoissa. Eron huomaa kun vieressä on perusvalkoinen seinä. Tosin valmiiksi maalatut valkoiset puulistatkin ovat kai yleensä hieman lämpimän sävyisiä, joten ei tuo ero minua juuri häiritse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      213
      2662
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      Jätehuolto ja kierrätys
      101
      1879
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1641
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1515
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1366
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1207
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1136
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      106
      1001
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      53
      903
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      875
    Aihe