Mikä on hyvä valkoisen sävy seinämaaliksi, jokin hieman vaaleampi / valkoisempi kuin maalarinvalkoinen? Maalarinvalkoisella tuli vedettyä edellisen kämpän seinät ja hieman valkoisempaa / vaaleampaa lopputulosta jäin silloin kaipaamaan.
Remontti Ässä ainakin on suosittu seinämaali? Minkälaisena valkoisen sävynä näitä on ollut tapana laittaa? Näitä on ainakin valmiiksi sävytettyinä "Tikkurilan valkoiseen" eli ilmeisesti luonnonvalkoiseen. https://www.k-rauta.fi/tuote/remontti-assa-sisamaali-72l-tikkurilan-valkoinen/6408070108598
https://tikkurila.fi/varit/tikkurilan-valkoinen-tikv
Onko tämä vaaleampi kuin maalarinvalkoinen?
Kiitos avusta!
Mikä on perushyvä / suosittu valkoinen seinämaali ja sävy?
2
1674
Vastaukset 2
- Anonyymi
Ja vielä lisäkysymyksenä jos joku sattuu tietämään kattomaalien väreistä. Tikkurilan Siro 2:lla olen aiemmin maalannut kattoa ja taas kerran hieman liian tumma omaan makuun. Teknos Tela 3 on ainakin suosittu, onko tietoa minkäsävyistä se on?
Onko suositella hyvää kattomaalia, vai kannattaako katto yleensä maalata samalla kuin seinä? Jotkut haluaa eri sävyä kattoon ja jotkut ilmeisesti maalaa samalla seinät ja katot, itse en osaa sanoa. Oon nähnyt hyviä lopputuloksia molemmista kyllä. - Anonyymi
Kuulostais että sinulle vois käydä ihan sävyttämätön valkoinen perusmaalikin jos kerran valkoisempaa haluat. Itse olen maalannut seiniä ja kattoja ihan sävyttämättömillä maaleilla, eikä minua ole "liika" valkoisuus koskaan haitannut. Toki se on myös halvempaa kun ei tule sävytyskuluja, ja eipä tarvi jälkeenpäin miettiä että mitähän sävyä tuli vedettyä jos maalia hommaa lisää. Eri maalimerkkien ja - laatujen perusvalkoisissa voi kyllä olla sävyeroja.
Oven karmeja ja ikkunoita olen maalannut liuotinpohjaisella maalarin valkolakalla, sekin sävyttämättä. Rautakaupan maalimyyjä koitti ostaessa väittää että kannattais sävyttää koska valkolakka on hänestä sinertävää, mutta tais olla ihan puppua. Tuolla maalillahan on sellainen taipumus, että se aikaa myöten kellastuu varsinkin hämärämmissä paikoissa. Eron huomaa kun vieressä on perusvalkoinen seinä. Tosin valmiiksi maalatut valkoiset puulistatkin ovat kai yleensä hieman lämpimän sävyisiä, joten ei tuo ero minua juuri häiritse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591251
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S701233Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei7951Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125916- 109909
- 48786
- 38783
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.41737Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77702- 51686
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66681- 64669
Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev139647Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee29624- 53579
- 58559
- 95541
- 60504
Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni
Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?21502- 35467