Mikä on hyvä valkoisen sävy seinämaaliksi, jokin hieman vaaleampi / valkoisempi kuin maalarinvalkoinen? Maalarinvalkoisella tuli vedettyä edellisen kämpän seinät ja hieman valkoisempaa / vaaleampaa lopputulosta jäin silloin kaipaamaan.
Remontti Ässä ainakin on suosittu seinämaali? Minkälaisena valkoisen sävynä näitä on ollut tapana laittaa? Näitä on ainakin valmiiksi sävytettyinä "Tikkurilan valkoiseen" eli ilmeisesti luonnonvalkoiseen. https://www.k-rauta.fi/tuote/remontti-assa-sisamaali-72l-tikkurilan-valkoinen/6408070108598
https://tikkurila.fi/varit/tikkurilan-valkoinen-tikv
Onko tämä vaaleampi kuin maalarinvalkoinen?
Kiitos avusta!
Mikä on perushyvä / suosittu valkoinen seinämaali ja sävy?
2
1027
Vastaukset
- Anonyymi
Ja vielä lisäkysymyksenä jos joku sattuu tietämään kattomaalien väreistä. Tikkurilan Siro 2:lla olen aiemmin maalannut kattoa ja taas kerran hieman liian tumma omaan makuun. Teknos Tela 3 on ainakin suosittu, onko tietoa minkäsävyistä se on?
Onko suositella hyvää kattomaalia, vai kannattaako katto yleensä maalata samalla kuin seinä? Jotkut haluaa eri sävyä kattoon ja jotkut ilmeisesti maalaa samalla seinät ja katot, itse en osaa sanoa. Oon nähnyt hyviä lopputuloksia molemmista kyllä. - Anonyymi
Kuulostais että sinulle vois käydä ihan sävyttämätön valkoinen perusmaalikin jos kerran valkoisempaa haluat. Itse olen maalannut seiniä ja kattoja ihan sävyttämättömillä maaleilla, eikä minua ole "liika" valkoisuus koskaan haitannut. Toki se on myös halvempaa kun ei tule sävytyskuluja, ja eipä tarvi jälkeenpäin miettiä että mitähän sävyä tuli vedettyä jos maalia hommaa lisää. Eri maalimerkkien ja - laatujen perusvalkoisissa voi kyllä olla sävyeroja.
Oven karmeja ja ikkunoita olen maalannut liuotinpohjaisella maalarin valkolakalla, sekin sävyttämättä. Rautakaupan maalimyyjä koitti ostaessa väittää että kannattais sävyttää koska valkolakka on hänestä sinertävää, mutta tais olla ihan puppua. Tuolla maalillahan on sellainen taipumus, että se aikaa myöten kellastuu varsinkin hämärämmissä paikoissa. Eron huomaa kun vieressä on perusvalkoinen seinä. Tosin valmiiksi maalatut valkoiset puulistatkin ovat kai yleensä hieman lämpimän sävyisiä, joten ei tuo ero minua juuri häiritse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132662
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1011879Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171641Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141515Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791366Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471207- 471136
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53903- 85875