Vuosien saatossa olen autonrenkaita tai siis kausipyörien vaihdossa huomannut, että nastapyörät vaihdetaan pääsääntöisesti jossain lokakuun alun ja viimeistään marraskuun alkupäivinä alle ja kesärenkaisiin siirrytään taas huhti toukokuussa. Nastarenkaat ovat pääsääntöisesti nuorempia kuin kitkarenkaat tai ostetaan jopa joka talvi uudet nastarenkaat.
Kitkarenkaiden käyttäjät vaihtavat pyöriään marras- tai jopa joulukuussa ja ensimmäiset siirtyvät kesärenkaisiin jo maaliskuun alkupäivinä. Usein tällä porukalla on jopa yli kymmenen vuotta vanhoja renkaita käytössä, jonka havaitsee helposti renkaan kumin harmautena.
Tätä ei ole luonnollisesti tieteellisesti tutkittu, mutta ihan mutuna näin olen havainnut. Eikö kitkarengasautoilijat ajattele ollenkaan turvallisuutta liikenteessä vai mikä on perusteluna tälle käyttäytymiselle?
Rengasturvallisuus
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan mutua, siinä olit ainoastaan oikeassa. Täälläpäin kitkat laittavat alle syys-lokakuussa ja touko-kesäkuulle ajavat niillä. Nastat alle marras-joulu ja maalis- huhtikuu ajavat niillä.
- Anonyymi
Heh heh...
Ihan omasta päästäsi olet nuo höpötykset keksinyt.
Nastat kuulee ja täälläkin kauhea älämölö, kun ensimmäinen nastoilla liikkuva havaitaan. Yleensä se vielä on ammattiliikenteessä oleva auto.
Osahan ajelee kitkoilla ympäri vuoden, (vaikka hyvin tietävät kitkojen vaarallisuuden sadekeleillä) kun kitkassa on vielä kulutuspintaa hyvin kesärenkaina, mutta talvirenkaiksi jo jokseenkin kelvottomat, ei raski siksi niistä luopua. Tätäkäön et mistään huomaa. Nastarenkaita ei varmaan kukaan huvikseen alla pidä pidempään kuin katsoo sen olevan tarpeellista. Kyllä kesärenkailla on kuitenkin mukavanpi ajella. Ja tuota tarpeellisuutta et varmasti sinä voi tietää, kun panikoit kuullessasi nastan ropinaa jossain.- Anonyymi
Täällä taksikuskit ajaa kitkoilla ympärivuoden. Syksyin aina uusi sarja alle.
- Anonyymi
Kypärät päähän ja panssariliivit päälle jokaiselle autoilijalle. Turvallisuutta ei voi koskaan painottaa liikaa. Vain nastat ja edellä mainitut turvallisuusvarusteet voivat pelastaa meidät onnettomuuksilta. Kuljettaja ei itse voi vaikuttaa mihinkään.
- Anonyymi
Niinpä, sehän olisi ennenkuulumatonta, jos ratin penkin välissä tehtäisiin toimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055