Alusta asti kysyin itseltäni,mihin olin tullut. Olin Ylivieskassa harrasteoiurussä viheltänyt 2 kertaa viikossa yksin pelejä. Innostuin lähteä mukaan oikeisiin peleihin mutta sain pettyä karvaasti kun halusin edetä D1 ja c2 peleihin. Minulle ei annettu yhtään tuon tason peliä vihellettäväksi.eu edes harjoituspelejä. Sanottiin vain mun luistelusta, ja palaute systeemi oli todellakin puutteellista. Niinpä jätin ylivieskan hommat. En voi ymmärtää tuomari pulan aikana jääräpäisyyttä ja joustamattomuutta. Oli siinä ennakkoluuloja koska oon yli 50v. Oli aika vetäytyä pois koska minut kännissä tuomarikerhon jäsen sanoi, että oas turpas kiinni. Oon ollut monenlaisissa tuomari piireissä, mutta en ole tällaiseen törmännyt. Olen katsonut netistä pelejä, niin jek tuomari taso ei päätä huimaa, ei ainakaan tuomarinimittäjän eikä kerhon puheenjohtajan.
2 vuotta riitti Jokilaaksojen jäökiekkituomaroinnissa
11
276
Vastaukset
- Anonyymi
Siis minulle soitettiin kännissä ja haukuttiin. Paa, xx turpas kiinni. Tämä 5 kertaa 20 Min aikana. Vihelsin pelin ko henkilön kanssa ja totesi, että hyvin vihelsut.en ole tervetullut enään takaisin ja vaikka kysyttäisiin niin jek jää unholaan sain ihan tarpeeksi tuosta nieluvaktausesta tasoluokitus järjestelmästä. Ihan syvältä. Eteläpohjanmaalla ei kuulemma oo näin jäykkää touhua. Todennäköisesti olisin siellä viheltänyt c2 pelejä, mutta ei täällä.
- Anonyymi
jääkiekko on perhe ja tuomarit kollegiaalusua. Niin näyttää olevan
- Anonyymi
Itse olen akateemisesti kouluttautunut ja huomasin kulttuurieron. Ei synkannut alustakaan asti tiettyjen kanssa."Älä keksi polkupyörää, kun se on jo keksitty: Käytös ihmetytti jo tuolloin. Eräs tuomari sanoi minulle, että tasapuolisuutta ei ole, eikä koskaan ole edes saanut kunnon vastausta kun on kysynyt tasoluokituksen korottamisesta. No, voi katsoa lehtorina itseänikin peilistä, mutta vihjailu minun akateemiseen kouklutukseen ei ollut kyllä sopivaa. Olikohan heillä heikkoa itsetuntoa?
- Anonyymi
Onnellisena ja helpottunneena jatkan paremmissa ja fiksummissa piireissä, jossa ei ole ennakkoasenteita . Mukavaa kun saa rentona viheltää yksin harrastekiekossa ilman että olisi niin virallista touhua. He arvostavat sellä minua, mutta vaikutti siltä että Ylivieskan JEK:ssa oli toisin. Siellä jopa tuomari tuli sanomaan minulle pelin jälkeen, ettei se ollut rankkarin paikka. En oo tällaiseenkaan tottunut. Minusta tuomaritarkkailijan tehtävä on ottaa kantaa, ei katsomossa olevan tuomarikolleegan. Jääkiekko on kriisissä ja se tarvitsee arvokeksutelua ja muuttaa piintyneitä asenteitaan. Jäkiekkoa ja jääkiekkotuomaritoimintaa ei tällainen touhu palvele. Mitä pitempää on kulunut siitä, että jätin JEK:n hiommat, sitä paremmalta. Saa olla oma itsensä eikä tarvitse mielistellä eikä nuolla xxxxx
- Anonyymi
Sen verran sapetti tämä touhu, että vein asian JÄÄKIEKKOLIITTOON fiksulle tyypille Mänttärille
- Anonyymi
Minulle eräs henkilö sanoi etukäteen, ettei kannattaisi mennä. Hän oli eräs 3 divarin pelaaja. Ei taida jääkiekko tuomareiden arvostus ja imago olla häävi. Siltä se vaikuttaa. Tuomaripalkkiot Jin on surkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle eräs henkilö sanoi etukäteen, ettei kannattaisi mennä. Hän oli eräs 3 divarin pelaaja. Ei taida jääkiekko tuomareiden arvostus ja imago olla häävi. Siltä se vaikuttaa. Tuomaripalkkiot Jin on surkeita.
Ugh, olen puhunut.
- Anonyymi
Ketjun aloittajan kannattaa käyttää luppoaikansa vaikkapa peruskoulun loppuun saattamiseen.
Sieltä voisit saada eväät oikein kirjoitukseen.
Ehkä onnistuu ennen eläkeikää.- Anonyymi
Du har kanske rätt men snabt skrivit, är det väldigt bra skrivit. Jag undrar om de finns rejäja åsikter i denna samtal grupp, som någonsin kan ge några logiska eller även sakliga åsikter. Men om Ni kan översätta detta, då har ni kanske rätt. Jag ringde en till Sverige, och jag måste säga att de inte forstod inte Finlands system som gäller domrarniva och dess krav att nå högre....Lås sytem (LUKITTU SYSTEEMI!)
PS Gradun tehnyt vaikeasta aiheesta ja maturiteetin suorittanut: Filosofian maisteri, jolla melkien kaksi korkeakoulututkintoa.
- Anonyymi
Jos haluat sivistää itseäsi arvokeskustelunäkökulmasta, niin laita sanahauksi vaikkapa jääkiekko kriisissä tai minun kirjoittamani juttu Keski-Pohjanmaa-lehdessä: Arvokeskustelua tarvitaan. Olivat ainakin kiinnostuneita Kokkolassa. Harvemmin jääkiekossa käydään riitävästi syvällistä keskustelua siitä, mikä on jääkiekkotoiminnan tarkoitus, kuinka saadaan lisää jääkiekkotuomareita, milloin puhutaan oikeista asioista oikeilla nimillä ja ennen kaikkea siitä, miksi jääkiekossa on väkivaltaa.
Keskustellaan :)- Anonyymi
Heitänpä tähän kysymyksen ja muun kommentin: miksi ihmeessä jääkiekkotuomariksi on vaikea saada nuoria, oli sitten kysymyksessä sitten tuo jääkiekko, jalkapallo jne. Aloitin koripallotuomarina ja siellä ei nälvitty, vaan hyviä koulutuksia jne. "Pesiksessä" olen ollut ja olen edelleen C-tason tuomari. Vihellän myös todennäköisesti koripallopelejä. Pidän myös koripallokerhoa pienellä paikkakunnalla ja siellä on 5-9-luokkalaisia 27 ilmoittautunutta ja keskiarvo on 14 oppilasta paikalla. En nyt ihan turhasta kirjoita. Kai se jotain kertoo, että koripallo kiinnostaa. Se, mitä puhut ennen kerhon alkua ja sen jälkeen, ratkaisee paljon. Onko jääkiekossa riittävästi sosiaalisen taidon omaavia esim. valmentajia. Eräs nainen kirjoitti joskus tästä. Entä suosiminen:isä valmentaja - poika pelaajana. Jos monipuolista tuomarikokemusta ja opetuslan työntekijää ei arvosteta jääkiekkopiirissä, missä olin, niin jokin on vialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818