Jumalan rakkaus

Anonyymi

Miten voisimme rakastaa toisiamme enemmän?

30

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinäpä kysymys, rakkaus on kuitenkin tahdon asia!

    • Anonyymi

      Kohdistakaa se ihmisiin mielikuvituskaverin asemasta.

    • Anonyymi

      Kristityn ihmisen sydämessä on Pyhän hengen hedelmänä rakkaus, ilo, rauha, jne
      Itse päätetty "nyt minä rakastan enemmän" ei ole aitoa rakkautta, vaan ihmistekoa. Elävää uskoa ja Pyhää henkeä sydämellään kantava kristitty huokuu näitä hedelmiä, halusipa sitä itse taikka ei.

      • Anonyymi

        Ja vainko esikoislestadiolaisten parisssa on mahtollista olla ihmisen sydämessä tuota hengen hedelmää? Vai huokuu hän sitä vaikka ei haluaisikaan? Mistä saa ihminen tuollaista ajatuksiinsa?

        Onko esimerkiksi helluntailaisen uskovan sydämessä oleva ilo, rauha, rakkaus jne itse päätettyä epäaitoa rakkautta? Ja jos mielestäsi on, niin mistä Sinä sen voit hyvä ihminen tietää?

        Tiedän, että asikoislestadiolaisten seuroissa kuulijoille kerrotaan raamatullisena totuutena, että vain esikoislestadiolaisessa seurakunnassa on elävää uskoa. Mutta pitääkö Sinun uskoa tuollainen opetus? Ja jos pitää, kerrotko miksi!?!?
        !


    • Lähtökohta on siinä, että tiedostamme ise olevamme ikuisuusolentoja. Meillä on sielu, jonka arvo pitäisi ymmärtää.. Jos tiedostamme sen, että syntisyydestämme huolimatta Jumala rakastaa itseä, niin vähitellen pitäisi löytyä ymmärrys, että Jumala rakastaa m yös sitä toista ihmistä. Jos olemme kaikki Jumalan rakkauden kohteena, niin miksi emme rakastaisi myös toisiamme?

      • Näinhän sen pitäisi olla, mutta turmeluksemme tulee joka väliin.
        Pienet lapset tulevat mielellään isän, äidin, mummin tai papan syliin, mutta haluaisivat sen omia vain itselleen, haluten työntää toiset pois. Siinä on vanhemmilla asenneopettamisen paikka, että syliin mahtuu kyllä muitakin.

        Tämä sama ilmiö seuraa meitä vanhempia ja lapsia elämämme loppuun saakka.

        Jumalan syli on tarkoitettu meille kaikille. Niin opettaa Jeesuskin Johanneksen evankeliumissa.

        Kukaan ei voi viedä minun tilaani Jumalan sylistä enkä minä voi viedä muiden tilaa.
        "Kaikille tilaa riittää ja kaikille tilaa on", lauletaan lasten virressäkin.


      • Anonyymi
        ToivottomuudestaToivoon kirjoitti:

        Näinhän sen pitäisi olla, mutta turmeluksemme tulee joka väliin.
        Pienet lapset tulevat mielellään isän, äidin, mummin tai papan syliin, mutta haluaisivat sen omia vain itselleen, haluten työntää toiset pois. Siinä on vanhemmilla asenneopettamisen paikka, että syliin mahtuu kyllä muitakin.

        Tämä sama ilmiö seuraa meitä vanhempia ja lapsia elämämme loppuun saakka.

        Jumalan syli on tarkoitettu meille kaikille. Niin opettaa Jeesuskin Johanneksen evankeliumissa.

        Kukaan ei voi viedä minun tilaani Jumalan sylistä enkä minä voi viedä muiden tilaa.
        "Kaikille tilaa riittää ja kaikille tilaa on", lauletaan lasten virressäkin.

        "Kukaan ei voi viedä minun tilaani Jumalan sylistä enkä minä voi viedä muiden tilaa.
        "Kaikille tilaa riittää ja kaikille tilaa on", lauletaan lasten virressäkin."

        Ei Jumala ehdi pitämään aina sylissään, vaan hän laskee välillä maailman kylmälle lattialle.

        Lasten virressä puhutaan Jumalan kämmenestä ja että siinä riittää tilaa kaikille ja kaikille paikkoja on.

        Jeesus opetti, että sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä. Hän sanoi myös, että ellettte käänny ja tule niin kuin lapset, ette tule sisälle taivaan valtakuntaan. Lapsi tottelee mitä äiti ja isä sanoo. Meilläkin on seurakunta äiti ja Jumala Isä, joita pitää totella, kuten käskykin sanoo; kunnioita isääsi ja äitiäsi. Uusi käsky on, että rakastakaa toinen toisianne.

        Onko se rakkautta, jos oma viisaus tulee niin suureksi, ettei usko enää äidin, Pyhän Hengen kautta antamia neuvoja, vaan, kun oma viisaus tulee niin suureksi, että vihdoin jättää äidin ja katkaisee rakkauden siteet sisariin ja veljiin ja vielä haukkuu heitä koko maailmalle netin kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukaan ei voi viedä minun tilaani Jumalan sylistä enkä minä voi viedä muiden tilaa.
        "Kaikille tilaa riittää ja kaikille tilaa on", lauletaan lasten virressäkin."

        Ei Jumala ehdi pitämään aina sylissään, vaan hän laskee välillä maailman kylmälle lattialle.

        Lasten virressä puhutaan Jumalan kämmenestä ja että siinä riittää tilaa kaikille ja kaikille paikkoja on.

        Jeesus opetti, että sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä. Hän sanoi myös, että ellettte käänny ja tule niin kuin lapset, ette tule sisälle taivaan valtakuntaan. Lapsi tottelee mitä äiti ja isä sanoo. Meilläkin on seurakunta äiti ja Jumala Isä, joita pitää totella, kuten käskykin sanoo; kunnioita isääsi ja äitiäsi. Uusi käsky on, että rakastakaa toinen toisianne.

        Onko se rakkautta, jos oma viisaus tulee niin suureksi, ettei usko enää äidin, Pyhän Hengen kautta antamia neuvoja, vaan, kun oma viisaus tulee niin suureksi, että vihdoin jättää äidin ja katkaisee rakkauden siteet sisariin ja veljiin ja vielä haukkuu heitä koko maailmalle netin kautta?

        Mitäs jos se äiti rupeaa opettaa vastoin Jumalan sanaa? Oli se sitten luonnollinen Äiti tai hengellinen Äiti ( seurakunta ). Mitäs sitten tehdään ? Ollaanko vaan kuuliaisia äidille vai sanotaanko rakkaudesta äitiä kohtaan että nyt kuule väärää opetusta.


    • Anonyymi

      Rakasta Herraa sinun Jumalaasi kaikesta sydämestä, sielusta ja mielestä ja lähimmäistäsi, kuten itseäsi.

      Kun Jumalan rakkaus on paikallaan, niin silloin rakastaa myös lähimmäistään ja toivoo hänelle kaikke hyvää.

      Jos kuitenkin itserakkaus on suuri, niin silloin ei huomaa lähimmäisiään, vaan ainoastaan itsensä.

    • Anonyymi

      Miksi riitelemme ja tappelemme keskenämme?
      Miksi olemme niin laiskoja kertomaan Jumalan rakkaudesta ihmisille?
      Miksi lyömme ja poljemme toisiamme?
      Miksi emme tee mitään lähimmäistemme hyväksi?

      Jumala, rakas Taivaallinen Isämme; auta meitä rakastamaan toinen toisiamme! Auta meitä rakastamaan jokaista ihmistä tällä maapallolla ja auta meitä kertomaan heille Sinun rakkaudestasi! Amen.

    • Kun nyt olemme tiedostaneet hajannuksen hedelmän, olisi lakattava puhumasta niistä erottavista tekijöistä. Miksi teemme sitä ja tätä.. Pienehkö mietiskely antaa nopeasti tuloksen, jos ajattelemme kumpi on itselle mukavampaa: Vihata vai rakastaa toista ihmistä?

      • Anonyymi

        Olet vinhe minua edellä, iässä ja ajatusten määrässä, ainakin mikä liittyy tähän uskontoon.

        Se on niin makuasia ihmisellä, kummasta pitää vihaamisesta vai rakastamisesta. Ne kun näin maallisesti ainakin menevät vähän sopivasti joskus sekaisin.

        Ne on tunteita. Joita et voi hallita. Ja aina et voi vain rakastaa toista ihmistä. Tai siis minä en ole voinut.

        No kyllä taas vedit pidemmän korren, rakastaminen on mukavampaa. Minun mielestäni siis.


      • Anonyymi

        Rakkaus ei ole tunne, vaan pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi.

        Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.

        Keskustelupalstoilla ei tehdä mitään. Ainoastaan kerrotaan omista mielipiteistä.

        Tästä syystä "kynällä rakastelu" ei täytä kriteerejä. Voimme tietenkin puhua mukavia toinen toisillemme. Ihmisen toiveiden mukaiset viestit eivät johda kuitenkaan toivottuun tilokseen, eli kääntymiseen ja Kristus uskoon.

        Rakkaudessa on kerrottava ihmisille että on vain yksi tie ja askelkin sivuun tältä tieltä vie harhaan. Tämä usein loukkaa ihmisen omanarvon tuntoa, kun jnet riisitaan alasti ja kaikki mihin hän on itdessään ja tekemisissään luottanut, otetaan pois. Jän kokee viestin bihaviestiksi, koska se ei ole hänen toiveidensa mukainen, vaan ottaa kaikki ihmisteot pois ja tarjoaa Jumalan armoa lahkaksi tilalle.

        Hän jonka Jumalan sana on saanut jo riisua omista rääsyistä, iloitsee armosta yletyin ksin ka kiittää Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus ei ole tunne, vaan pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi.

        Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.

        Keskustelupalstoilla ei tehdä mitään. Ainoastaan kerrotaan omista mielipiteistä.

        Tästä syystä "kynällä rakastelu" ei täytä kriteerejä. Voimme tietenkin puhua mukavia toinen toisillemme. Ihmisen toiveiden mukaiset viestit eivät johda kuitenkaan toivottuun tilokseen, eli kääntymiseen ja Kristus uskoon.

        Rakkaudessa on kerrottava ihmisille että on vain yksi tie ja askelkin sivuun tältä tieltä vie harhaan. Tämä usein loukkaa ihmisen omanarvon tuntoa, kun jnet riisitaan alasti ja kaikki mihin hän on itdessään ja tekemisissään luottanut, otetaan pois. Jän kokee viestin bihaviestiksi, koska se ei ole hänen toiveidensa mukainen, vaan ottaa kaikki ihmisteot pois ja tarjoaa Jumalan armoa lahkaksi tilalle.

        Hän jonka Jumalan sana on saanut jo riisua omista rääsyistä, iloitsee armosta yletyin ksin ka kiittää Jumalaa.

        Johannes kirjoittaa:

        18. Lapsukaiseni, älkäämme rakastako sanalla eli kielellä, vaan työllä ja totuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus ei ole tunne, vaan pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi.

        Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.

        Keskustelupalstoilla ei tehdä mitään. Ainoastaan kerrotaan omista mielipiteistä.

        Tästä syystä "kynällä rakastelu" ei täytä kriteerejä. Voimme tietenkin puhua mukavia toinen toisillemme. Ihmisen toiveiden mukaiset viestit eivät johda kuitenkaan toivottuun tilokseen, eli kääntymiseen ja Kristus uskoon.

        Rakkaudessa on kerrottava ihmisille että on vain yksi tie ja askelkin sivuun tältä tieltä vie harhaan. Tämä usein loukkaa ihmisen omanarvon tuntoa, kun jnet riisitaan alasti ja kaikki mihin hän on itdessään ja tekemisissään luottanut, otetaan pois. Jän kokee viestin bihaviestiksi, koska se ei ole hänen toiveidensa mukainen, vaan ottaa kaikki ihmisteot pois ja tarjoaa Jumalan armoa lahkaksi tilalle.

        Hän jonka Jumalan sana on saanut jo riisua omista rääsyistä, iloitsee armosta yletyin ksin ka kiittää Jumalaa.

        "Rakkaus ei ole tunne, vaan pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi."

        Olisikohan se nyt vaan kuitenkin tunne, joka noita pyyteettömiä tekoja saa tekemään? Ajatteletko, että vasta kun on tehnyt pyyteettömän teon toisen hyväksi, ilmenee rakkaus toista kohtaan?


    • Anonyymi

      Kun vain esikoislestaadiolaiset pääsevät taivaaseen, miksi me rakastaisimme muita kuin esikoislestadiolaisia, joita löytyy ehkä kymmeniä tai muutama joistakin suurista kaupungeista.

      Paljoko Kouvolassa tai Vaasassa, Rovaniemellä tai Raumalla. Onko Kuopiossa tai Jyväskylässä? No Lahdessa ja Heikinsuolla on, voi tokkiinsa.

      Onko se tää se esikoislestadiolaisten vähyys joillekin todiste siitä, että nyt on varmasti meillä se ainoa oikea oppi?

      • Anonyymi

        Esikoislestadiolaisuudesta ei ole mitään hyötyä viimeisellä tuomiolla. Eikä mistään muustakaan laisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoislestadiolaisuudesta ei ole mitään hyötyä viimeisellä tuomiolla. Eikä mistään muustakaan laisuudesta.

        EI ainakaan jos on sen hyljännyt. Seurakunnan ulkopuolella ei kuitenkaan ole yhtään autuutta.


    • Jos rakkaus ei ole tunne vaan rationaalista toimintaa, miksi se on niin harvinaista, kun sen voisi kerran itse päätää?

    • Anonyymi

      Siksi koska ennakkoon olette jo påäättäneet rakkautenne kohteet isiltä perittyjen arvojen perusteella, raamatuita ei tarvita.

      lista on lyhyt.

      • Mitä itse ajattelet?


      • Anonyymi
        vihne kirjoitti:

        Mitä itse ajattelet?

        olen päättänyt seurata Herraa en ketään ihmistä esiintykööt niin korkealla jalustalla kuin jaksavat kiivetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen päättänyt seurata Herraa en ketään ihmistä esiintykööt niin korkealla jalustalla kuin jaksavat kiivetä.

        Kerro miten se tapahtuu, että toisetkin osaisivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten se tapahtuu, että toisetkin osaisivat?

        Raamatussa on hyvät ohjeet siihen, lukutaito ja uudestsisyntym ynnä halu riittävät.

        eikä tarvitse kuunnelle leeviä eikä lutteria, jellikin saa jäädä pois listalta.

        simppeliä.

        ensin tullaan uskoon, sitten otetaan kaste Kristukseen, sitten hoidetaan vikaan menneet asiat ihmisten kesken, Sakkeus on hyvä malli siihen, sitten eletään todistajana uskoontulleitten seurakunnassa, siinä kaikki.

        tässä moodissa saa ajaa autolla, saa pitää kukkia sisällä, saa pitää vaikka kahta kravattia ja maalata kämppänsä sisltä ja ulkoa, eikä tarvitse kytätä kenenkään toisen elämistä, eli ei ole vaikeat ohjeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on hyvät ohjeet siihen, lukutaito ja uudestsisyntym ynnä halu riittävät.

        eikä tarvitse kuunnelle leeviä eikä lutteria, jellikin saa jäädä pois listalta.

        simppeliä.

        ensin tullaan uskoon, sitten otetaan kaste Kristukseen, sitten hoidetaan vikaan menneet asiat ihmisten kesken, Sakkeus on hyvä malli siihen, sitten eletään todistajana uskoontulleitten seurakunnassa, siinä kaikki.

        tässä moodissa saa ajaa autolla, saa pitää kukkia sisällä, saa pitää vaikka kahta kravattia ja maalata kämppänsä sisltä ja ulkoa, eikä tarvitse kytätä kenenkään toisen elämistä, eli ei ole vaikeat ohjeet.

        Eikä tarvitse politikoida, se on vallankäyttöä parhauimmillaan, kähmintää ja petosta suurelta osin!

        uskovainen sopeutuu yhteiskuntaan eikä vänkää sitä mihinkään suuntaan, näin Apostolit toimivat, mikä ettei se kelpaa minullekkin!

        tosin se kaikki vei heiltä hengen, mutta ainakin terve malli jäi heilt meille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvitse politikoida, se on vallankäyttöä parhauimmillaan, kähmintää ja petosta suurelta osin!

        uskovainen sopeutuu yhteiskuntaan eikä vänkää sitä mihinkään suuntaan, näin Apostolit toimivat, mikä ettei se kelpaa minullekkin!

        tosin se kaikki vei heiltä hengen, mutta ainakin terve malli jäi heilt meille.

        Tällä tavalla eläessäni olen saanut siitä kärsiä koko elämäni ajan, lähinnä lutterin kirkon taholta. pappien taholta, viheiäisten ihmisten taholta ja joka suunnasta peiteltyä vihaa, kateutta kun elämä onnistuu itselle ja lapsille, vääriä todistuksia ja kaikenlaista kampeamista joita ei edes viitsi ääneen sanoa kun ne ovat korkealta tullutta sokeuden ja tyhmyyden osoitusta.

        mutta perille asti mennään.


    • Anonyymi

      Äänestämällä ylä-anttilaa.

    • Anonyymi

      Aloitukseni taisi olla täysin turha!

      • Anonyymi

        Ei se turha ollut. Rakkauden olemusta olisi hyvä tutkia muutoinkin. Useimmat ihmiset eivät ole löytäneet tietä sisimpäänsä, eivätkä tiedä mitään itsensä terveestä rakastamisesta. Itsensä rakastaminen on edellytys kyvylle rakastaa toisiakin.

        Rakkaushan ei ole joo joo juttu, vaan se on toisen ihmisen hyväksymistä heikkouksineen ja puutoksineen. Nämä ominaisuudet voivan kuitenkin ilmetä vain läheissuhteissa ja luotettavimmissa ystävyyssuhteissa.

        Netissä "rakastamisesta" tulee hyvin nopeasti tämä, kun sinunkin avauksessasi nyt tuli.
        Ennen kaikkea neuvon kaikkia haavoitettuja ihmisiä (haavansa jo tiedostavia) kohtaamaan laillani ammattiauttajia, ja asiaan perehtyneitä vertaistukiryhmiä. Terveesti vahva ihminen on helppo kohdata ja hän resonoi heikompaakin kohtaan turvallista ilmapiiriä.


      • Anonyymi

        EI ollut turha, vaikka ei täsmällistä hyvää vastausta ole ainakaan vielä tullut.
        Joku on saattanut ja saattaa nyt ajatella asioita tuolta kannalta.

        Ja onhan noita ajatuksia antaneitakommentteja tullut jonkin verran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe