Kaupunkilainen, tunnetko ketään ihmistä maaseudulta ?

Anonyymi

Oletko koskaan nähnyt lehmää ? Lammasta ? Possua ?
Maalla-asuva, milloin kävit viimeksi kaupungissa ?
Oletko ajanut koskaan metrolla ? Raitiotievaunulla ?
Oletko kotiseuturakas, etkä mene muualle, ellei ole asiaa ?

26

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Viimeksi olen taputellut aasia. Ulkomailla. Elävää lehmää en ole nähnyt 50:een vuoteen.

• Anonyymi

En ole käynyt Helsingissä ikinä, mutta metrolla ajellut kyllä, Tukholmassa.
      Kaupungit on mielenkiintoisia, mutta mielenkiintoista voi olla maallakin.
      Molemmissa viihdyn. Maalla voi nähdä aitoja vegaaneja, laitumella.

• Tunsin hyvinkin maalaisen.
      Maalaisen, joka ei kylläkään pää-sääntöisesti viljellyt.
      Talvi-ja Jatko-sodan sankarin.
      Etummaisen poteron tykistön etäisyys-mittarin hallitsijan.
      Sodankin jälkeen ihan terve mies.
      Hänen kanssaan rakensimme oma-koti-talon.
      Minä tosin vain yhden KAHI-tiilen kerrallaan.
      3v. kundi kun olin.
      2 Koiraa ja 1 Kissa.
      Me kuitenkin söimme ihan toisia eläimiä.

H.

• Anonyymi

Helsingin haitta on ilmastokiihkoilijat, "oraanpurijat", jotka ovat vallanneet kaupunginvaltuustossa ja eduskunnassa liikaa paikkoja. Epäilen, ovatko he
      keskuspuistoa kauempana luonnossa käyneet puhumattakaan, että erottaisivat
      kotieläimet toisistaan, jos sellaisia joskus näkisivät.

• Kotona oli lehmiä, possuja, kanoja. Naapurissa hevonen. Mökkinaapurilla lampaita, joiden jäljiltä heidän rantansa oli hienon tasaisen vihreä. Siitäkin on kauan.
      Lapsena asuin maalla, sitten eri kokoisissa kaupungeissa. Nykyään sekä maalla, että kaupungissa.
      Helsingissä olen mennyt ratikalla. Toisen kaupungin asunnon keittiön ikkunasta ratikkakiskoille alle 100 metriä, ratikkakin kohta menee.
      Metrolla olen mennyt nuoruudessani Tukholmassa.
      Suuremman osan elinajastani olen asunut kaupungeissa, mutta sisimmältäni olen kyllä maalainen.

• Anonyymi

Tänään näin lenkkipolun varrella kuolleen hiiren.

• Kai tässä kohta alkaa olla vuosi, kun viimeksi olen käynyt kaupungissa.
      Olen ajanut metrolla ja raitiotievaunulla.
      Olen kotiseuturakas, enkä mene muualle ainakaan näin koronan aikaan, ellei ole tuikitärkeää asiaa.

• Voi olla kaupunkilainen asumatta kaupungissa ja olla mielestään maalainen.
      Kaupunkeihin on liitetty maalaiskuntia, kaikki eivät miellä itseään kaupunkilaisiksi.
      Olen ajellut metrolla, en itse sitä ole ajanut, ollut raitiovaunun kyydissä jo 60-luvulla, nähnyt eläimiä myös maaseudulla.
      Nyt pyrin pysyttelemään enimmäkseen kotona ja liikkumaan luonnossa.

• Anonyymi

Olen kaupunkilainen joka on käynyt maalla viimeksi 1968.
      Armeijan parin viikon leiri jossain metsässä;)

• Anonyymi

Kesäisin asuisin maalla, talvella kaupungissa.
      Lehmiä en ole lypsänyt, mutta olen Zetoria ajanut.

• Yritin kerran nuorena lypsää lehmää, se mokona mesosi häntänsä kanssa, niin, että jätin homman silleen, Ford 3000:lla homma sujui paljon paremmin.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Yritin kerran nuorena lypsää lehmää, se mokona mesosi häntänsä kanssa, niin, että jätin homman silleen, Ford 3000:lla homma sujui paljon paremmin.

Lypsäminen sujui traktorilla paremmin?

• Anonyymi kirjoitti:

Lypsäminen sujui traktorilla paremmin?

Odotin jo eilen tuonkaltaista kommenttia.
        Ajattelin, että laitan tänään korjauksen, mutta nyt ei tarvitse.
        Suomen kieli on aika hauskaa, tämänkaltaisia juttuja näkee paljon, silti suomalainen tajuaa tarkoituksen.
        Sinäkin tajusit, halusit vaat velmuilla :)

• Olen sekä että. Olen elänyt pienemmissä ja suuremmissa kaupungeissa. Siirtynyt paikasta toiseen Metroilla ja Subwaylla.

Soutanut veneellä ja matkustanut laivoilla.
      Lentänyt isoilla ja pienillä koneilla ja patokoinut Levillä 😁

Syntymäkodissani oli kotieläimiä. Olen tehnyt heinää ja vienyt lampaita kesälaitumelle.

• Anonyymi

Aika paljon samaa paitsi, että Tornio on pohjoisin käymäni paikka ja syynyin Makin talon kammarissa enkä tiedä oliko siellä eläimiä.
        Haja-asutusalueen torppamme elukkoina oli lampaita, kanoja ja niiden jälkeen jokainen kevät otettu porsas. Maatilojen pelloilla kävimme heinätöissä ja perunan nostossa.
        Olin jo aviossa kun kävin lahtaamassa kirveellä ja pienoiskiväärillä lampaita.

Pienimmät koneet ovat olleet paikallisen ilmailukerhon Cessna ja ilmavoimien Saab Safir.
        Jumbolla en ole lennellyt. Muuten kyllä DC3:sta Boeingeihin ja mitä nämä euokoneet nyt ovatkaan. Väliin mahtui Super Caravellekin. Ja mäntämoottori Convair.
        Joo, ja Iljusinin pikkupommarin siviiliversio LOT:n väreissä.
        En tiedä kaikkia.
        Soutanut enemmän kuin tarpeeksi.

Sen verran kokemusta kahdesta erilaisesta asuinympäristöstä, että parin vuoden kesämökkikokeilun jälkeen ovat vapaa-ajan paikkamme olleet kaupunkien keskustoissa ja rannassa.
        Kun työvoima eli penskat häipyivät muutimme pikaisesti ok:sta kaupunginkeskustan kerrostakoon.
        Olemme kuitenkin harrastaneet monipuolista keräilytaloutta ilman karttaa ja kompassia.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika paljon samaa paitsi, että Tornio on pohjoisin käymäni paikka ja syynyin Makin talon kammarissa enkä tiedä oliko siellä eläimiä.
        Haja-asutusalueen torppamme elukkoina oli lampaita, kanoja ja niiden jälkeen jokainen kevät otettu porsas. Maatilojen pelloilla kävimme heinätöissä ja perunan nostossa.

Pienimmät koneet ovat olleet paikallisen ilmailukerhon Cessna ja ilmavoimien Saab Safir.
        Jumbolla en ole lennellyt. Muuten kyllä DC3:sta Boeingeihin ja mitä nämä euokoneet nyt ovatkaan. Väliin mahtui Super Caravellekin. Ja mäntämoottori Convair.
        En tiedä kaikkia.

Sen verran kokemusta kahdesta erilaisesta asuinympäristöstä, että parin vuoden kesämökkikokeilun jälkeen ovat vapaa-ajan paikkamme olleet kaupunkien keskustoissa ja rannassa.
        Kun työvoima eli penskat häipyivät muutimme pikaisesti ok:sta kaupunginkeskustan kerrostakoon.
        Olemme kuitenkin harrastaneet monipuolista keräilytaloutta ilman karttaa ja kompassia.

Pari kertaa ollut Cessnan kyydissä.
        Kerran purjelennollakin.

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kaikkia.

Finnair lensi Douglas DC-3:lla vielä 1960-luvulla lyhyillä kotimaan lennolla, mutta vähitellen Convair Metropolitan korvasi sen. Convair koneella lennettiin myös Suomen ulkopuolelle. Kummallakin olen monesti matkustanut Helsingistä Vaasaan ja Vaasasta Uumajaan. DC-3 lensi vain Poriin, jossa koneenvaihto Vaasaan. Metropolitan lensi suoraan Vaasaan ja oli myös nopeampi. Helsingistä Vaasaan lennettiin reilussa tunnissa.
        DC-3 ei ollut kovin miellyttävä, siivet ja koko kone tärisi niin, että melkein pelotti, ja onhan niitä muutama myös pudonnut. Paineensäätöä ei ollut lainkaan, ja korvat olivat lukossa vielä pari päivää laskeutumisen jälkeen. Metropolitan oli mukavampi, vaikka ei siinäkään varsinaista paineensäätöä ollut, vaan perämies teki sen jotenkin manuaalisesti ikkunoita avaamalla.

Pienkoneella olen matkustanut Helsingistä Ivaloon ja takaisin. Kaverilla oli Cessna ja kotonaan oma kiitorata. Kerran nousussa hän ei saanut riittävästi korkeutta, vaan osui metsän puihin. Kone tippui ja kaveri lensi taivaaseen, hänen veljensä loukkaantui vakavasti. Hyvä etten ollut sillä kerralla mukana, mutta surin kaverin kohtaloa.

• Olen asunut maalla ja kaupungissa, metrolla olen matkustanut Tukholmassa, Lontoossa ja Pariisissa ym. Zetoria en ole ajanut, mutta piikkipyörä Fordson ja harmaa Fergu.
      Kun entinen isäntä ensimmäisen kerran kävi kaupungissa hän totesi, että nyt ymmärrän miksi täällä rakennetaan niin paljon, maaperä on aivan liian kova kynnettäväksi.

• Maalla ja kaupungissa, suuressa ja pienessä, lähellä ja kaukana, ajanut jopa Zetoria ja myös matkustanut 22-paikkaisessa taksilentokoneessa, jumbossa ja seurannut vuoristopuroja ylös Andeille ja nukkunut teltassa Kalliovuorilla, lillunut Karibian vihreissä mainingeissa ja istunut lypsypallilla pohjoisessa Hämeessä saamatta tippaakaanmaitoa ämpäriin.
      En voi sanoa että olisin matkustellut paljon, mutta elämyksiä ja asumista monissa eri ympäristöissä olen kokenut. Olen tuntenut ja tutustunut moniin ihmisiin, eri kulttuureista ja eri puolilta maailmaa ja parhaat ovat vieläkin tallella, Facessa ja messengerissäni, jopa kansakouluajoilta ja joita en ole henkilökohtaisesti tavannut viiteenkymmeneen vuoteen. Minulla ei ole (tietääkseni) vihamiehiä missään, enkä ole kenenkään kanssa vihoissa.

• Anonyymi

Olen tavannut demarin noin viisitoista vuotta sitten joka oli perso sahdille,kalasteltiin ja saunottiin,mutta minun tehtäväkseni jäi kuskata hänet mökilleen illan päätteeksi.Hänen istuessaan maitokärryssä hoilaten hiukan rumahtavia lauluja, siitäkin reissusta liki kunnialla pärjättiin hänen ymmärtäväisen rouvansa omansa sisälle auttelulla.

• Anonyymi

Vanhaa Fordsn Majuria ajanut ,kulki bensalla ja petroolilla .- Ja Ferguson 65:sella
      Pienenä oli lehmiä, 2 hevosta,sikoja,lampaita ja kanoja .-Maneesissa puimakone jonka perästä syötin fläktiin olkia jotka sitten sinne ladonperään.- Että sellaista tuo 50-luvun elo .-

Skånepåg

• Tulipa mieleen, meilläkin oli puimakone, jonka nimi oli Rosma ja jota Zetorilla käydettiin, pitkällä hihnalla.

• Maalainen olen ja on muitakin maalaisia tullut nähtyä.
      Kaupungissa kävin syntymässä ja nyt asun melkein aupungissa.,
      mutta sielultani melko maalainen, luonto ja luonnon rauha on tärkeää.
      Olen noita elikoitakin maalla tavannut ja noilla koneilla ajellut,
      ja metrolla ajellut mualimalla.
      Täytyy sanoa, että Helsingin metrossa en ole mkoskaan ajellut, ja tuskin koskaa ajelenkaan, julkiset ovat viime aikoina jääneet vähiin, Helsinkiin kun menen , rautatieaselmalta hyppään ratikkaan ja se on siinä.

Kait sillä lailla olen aina maalainen, että haluan että joka ikkunasta näkyy metsä,
      ja siinä suhteessa olen onnekas, että metsää näkyy ja kauas.

• Anonyymi

Olen minäkin nähnyt lypsykameleita jolla on hintalaput korvissa ja rautajalkaisen monituhatpäisen liukuhihnalle munia munivan eläimen joka nimi oli kanapatteri .

• Anonyymi

"Oletko koskaan nähnyt lehmää ?"

Noitahan löytyy pilvin pimein jopa kaupungeistakin.

"Oletko kotiseuturakas, etkä mene muualle, ellei ole asiaa ?"

En ole, olen ollut enemmän muuolla kun niin sanotusti kotiseudulla, nytkin ole Nawagamuwassa.

Tältä löytyisi huippulaiskoja siivojia teille.
      ps. En tiedä siivoaisko he alasti. Eikös se ole nykyään siellä muodissa ?

• Asun pikkukaupungissa, noin puolet vuodesta mökissäni maalla. Lehmiä näkee kesäisin laitumella pyöräillessäni kyläteitä.
      Nyt olen ollut viikon kylillä, sitä ennen kuukauden mökillä. Onhan se vaihtelua eläkeläisen elämään kun vaihtaa paikkaa. Joskus tuo rahtautuminen väsyttää, siksi olen aika pitkään paikassaan.
      On tapana ottaa "kaikkea tarvittavaa" mukaan, joten on melkoinen määrä tavaraa aina siirryttäessä paikasta toiseen.
      Mökillä näen lintuja, oravia ym.. Siemeniä ja talipötkyjä menee paljon talven mittaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7344
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      125
      4115
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      27
      3433
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2868
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2473
    6. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2392
    7. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      373
      2002
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2000
    9. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      47
      2000
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1928
    Aihe