Elätkö vaistojen varassa?

Anonyymi

Vai ohjaako
Järki?

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elän ja ohjaa.

      • Anonyymi

        Kyllä huomaat vielä sen että se on sitten refleksit jotka minua ohjaa


    • Vaistojen, järjen ja tunteiden varassa elän. On ihan hyvä kuunnella vaistojaan, järkeillä tunteitaan mitä ne on, mistä ne tulee ja mitä ne merkitsee, mutta myös uskaltaa tunteilla.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu J-76


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu J-76

        :-)


    • Anonyymi

      Järjellisesti, mutta sinun suhteen vaistojen varassa.

      • Anonyymi

        Hyvä juttu että ymmärrät miten paljon saat päähän kun kiusaat noin paljon minua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu että ymmärrät miten paljon saat päähän kun kiusaat noin paljon minua

        Joku kirjoittaja ei ole hän.


    • Anonyymi

      Vaisto sanoo: Juha ikövöi ja kaipaa. On vaan solminut sellasen umpisolmut että itseään hävettää keinottomuuden tila mihin joutunut, eikä osaa toimia

      Järki sanoo: Jos jätkä hukkaa palstoilla aikaa 8 vuotta, ei se kovinkaan kiinnostunut ole. Unohda koko haihattelu

      Järki voitolla ja järjen mukaan aina toimin. Vaisto on luuloja ja taikauskoo

      • Anonyymi

        En olisi varma onko mainitsemasi juha ainut vajaalla käyvä tällä palstalla.

        Eräs juha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi varma onko mainitsemasi juha ainut vajaalla käyvä tällä palstalla.

        Eräs juha

        Oletko sä yks niistä🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi varma onko mainitsemasi juha ainut vajaalla käyvä tällä palstalla.

        Eräs juha

        Ja varmaan 8 vuotta kun oot selvittäny ikävääs täällä olet myös keksinyt sata ja yksi tekosyytä
        miksi ei tarvi selvittää itse kohteelle henkilökohtaisesti vaan paneskella 8 v muita eukkoja ja selvittää palstoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmaan 8 vuotta kun oot selvittäny ikävääs täällä olet myös keksinyt sata ja yksi tekosyytä
        miksi ei tarvi selvittää itse kohteelle henkilökohtaisesti vaan paneskella 8 v muita eukkoja ja selvittää palstoilla

        Se on semmonen asia että jos on kertaakaan sinä aikana kun kaipaillu täällä mua kulli uinu muiden muijien reijässä sen sijaan et selvittäis face to face eikä täällä niin se on sitten siinä. Mä en moista tekosyillä paneskelijaa huoli


    • Anonyymi

      Kuka nyt pelkkien vaistojen varassa eläisi, eläimethän niin tekevät. Tunteet toimivat, mutta järki ohjaa. Paha, jos on tunteeton pökkelö.

      • Anonyymi

        Intuitio. Enhän minä huvin vuoksi opuksia lue.


    • Anonyymi

      Sekä että vaistot ja järki.

    • Anonyymi

      Onko niillä jotain eroa?

      • Anonyymi

        Omalla kohdalla se on niin että vaisto kertoo jos joku ihminen ei ole minun elämääni sopiva. Se tapahtuu niin etten mielikuvissani osaa asettaa tätä ihmistä lähelle minua. Se vain tulee ikäänkuin "kuvina" mieleen joko en näe jotain tiettyä ihmistä ns. kuvissa tai sitten näen jonkun toisen ihmisen ns. kuvissa. Mielikuvat auttavat järkeä joko hylkäämään tai hyväksymään.


    • Anonyymi

      Sekä että
      n-m

    • Anonyymi

      Vaistoni, mutta aina järki mukana. Ei kun tuuliajolla mä kuljen ja kuljailen😂

    • Anonyymi

      Vaistoni toiminut usein varoittajana, ennen järjen kertomaa. Se on jonkinlainen olo sisälltä.

    • Anonyymi

      Uskon varassa tietenkin. Miten on, voinko tietää onko hauki kala, jos en usko, että hauki on kala? En voi. Usko on tärkeintä. Järki on liian varma siitä mihin uskoo, järki johtaa metsään. Järkeään seuraava ihminen tulee hitaasti mutta varmasti hulluksi, kun aikuistuu ja jossain vaiheessa lakkaa kyseenalaistamasta. Silloin ihminen on oman järkensä vankina. Uskoon turvaava ihminen taas voi kyseenalaistaa asioita loputtomasti.

    • Anonyymi

      Olen aina vaistonnut milloin jotkut puhuu musta paskaa selän takana, enkä ole kertaakaan erehtynyt. Harmi, kun ei aina tule kuunneltua vaistoa tai sisäistä ääntä, jos olisin viime vuoden keväällä kuunnellut sitä, olisin mennyt muualle harjoittelijaksi, säästynyt paljolta paskalta, eikä itsetunto olis niin nollissa kuin nyt on. Siellä toisessa paikassa olisin ollut muiden kans samalla tasolla eli yks toivottomista tapauksista, mutt tuolla mihin menin olin ainoa sutta, paskaa ja sekundaa oleva, ihmisarvoton tapaus. Yritäpä noilla fiiliksillä mitä tuosta harjoittelusta jäi käteen, hakea töitä..mihin näin paska ja huono kelpaa, ei mihinkään. Ja jos olisin miettinyt järjen kans en olis edes mennyt koko koulutukseenkaan. Eli jatkossa käytän järkeä enemmän ja luotan vaistoon ja kuuntelen mitä sisäinen ääni sanoo. Järki sanoo nyt ettei musta ole mihinkään, enkä kelpaa kellekään ja se mun pitää vaan hyväksyä ja lopettaa unelmoinnit ja haaveilut ja pysyä pois parempien ihmisten tieltä ja paikoista. PISTE!!!

      • Anonyymi

        Sinun täytyy vaan ottaa rauhallisemmin. Ei sinun järkesi sano ettet kelpaa vaan kyllä se on tunne jonka annat hallita. Ei ole parempia ihmisiä, kaikki on tavallaan illuusiota sillä rintamalla. Tee oma parhaasi, se mitäodotetaan. Keskity parhaaseesi.

        yritä olla vertailematta itseäsi muihin. Kelpaat jollekin ja siinä pitää vaan miettiä millainen tyyppi sopii sinulle. Millaista ihmistä arvostat ja minkälainen tod. näk. pysyisi kanssasi. Ainakaan ne aiemmat ei ole sopineet. Mitä yhteistä niillä on? Niin, siitä se lähtikin..


    • Anonyymi

      Järki ohjaa paitsi silloin kun vaisto vie.

    • Anonyymi

      Jotain tapahtumaa vuosia sitten, kaikki oli ristiriidassa, en saanut syytä selville järjelläni.

    • Anonyymi

      Miksi joka tilanteeseen sekoitetaan uskontoa. Ihminen on oman sielunmaisemansa kanssa, se on tiedon, kokemuksen, hyväksymiensä arvojen summa, myös uskonto. Näiden sielunsäikeiden kanssa joudumme tekemään jokapäiväisiä valintoja, välillä erehtyen.
      Näistä kirjoitteluista ei voi kukaan tehdä henkilökohtaisia päätelmiä, koska ei tiedä kirjoittajan ajatusten ajankohtaa eikä kirjoituksen virvoittamaa elämän tapahtumaa.

      • Anonyymi

        Ne jotka hihhuloi ympärillä sanomatta sanaakaan koetaan omituisiksi ja niitä verrataan siihen mitä on kokenut parisuhteessa aikoinaan ja siksi kaikki ne hihhuloijat unohdetaan liian haastavina ihmisinä. Ei vaan jaksa enää sellaisia.


      • Anonyymi

        Sinun maailmankatsomuksesi on sinun uskontosi. Miten vaikeaa tätä on käsittää? Palatkaa takaisin objektiivisten tosiasioiden äärelle, tää hullujen yhteiskunta ei toimi.


    • Anonyymi

      Sydän

      • Anonyymi

        Sydän etsii samanikäisen sydäntä. Yksi on sellainen jonka etunimikään ei ole tiedossa. Ehkä tulee muitakin sellaisia joita, ei ole vielä koskaan nähnytkään. Ne ihanat vanhemmat miehet niitä aina katselen. Enemmän sitten kun siihen on jaksamista. Ei ole mahdollista olla lähellä sellaista ihmistä joka on ollut mukana rikkoneissa vuosissa.


    • Anonyymi

      Hiljennän aina sen, joka kertoo liian voimakkaasti omaa viestiään.

    • Anonyymi

      Järvi vie voiton yleensä. Tosin on asioita, joissa se ei auta

    • Anonyymi

      -Järki Mäntysuola-

    • Anonyymi

      Vaistolla olen pelannut niinkauan kuin jaksan muistaa.
      Sehän on johtanut kaikkeen mahdolliseen polemiikkiin- on pidetty höperönä, on pidetty valehtelijana ja silloin kun olennkin osunut oikeaan tai asiat on sellaisiksi ajanmittaan osoittautuneet, niin olen ollut hakkeri ja salakuuntelija.

    • Anonyymi

      Järki 70, loput mennään vaistojen varassa
      ♠️♥️♦️♣️

      🎲

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe