Mistähän johtuu?

Anonyymi

Miksi esim renkaat, jarrupalat ja jarrulevyt ovat osia, jotka eivät saisi maksaa yhtään mitään. Etsitään ja mietitään viikkokaupalla, mistä löytäisi halvimmat.

35

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sit voi pelata hyrrää hyvälä mielellä kun säästi niissä

    • Anonyymi

      Ainakin minun autossani renkaat ovat ainoat osat, jotka ovat kiinni tienpinnassa, joten niistä en tingi. Joko Michelin tai Continental, ei muita.

      • Anonyymi

        Jaa, mulla on aina ollu turvallinen ajotapa tärkein asia.
        Renkaat on aina ollu mitä sattuu olemaan, joskus ostanut uusiakin mutta ei mitään kalleimpia renkaita vielä koskaan. Ps, ajan ammatikseni, työautossa on kalliit merkkirenkaat ollu aina, koska auto ei ole oma enkä niiden hankkimista vastaa ja toiseksi säästö olisi hyvin vähän merkitsevä maksaako ne 300 euroa vähemmän vai enemmän. Halppiksillakin varmasti pärjäisi yhtä hyvin, mulla ei ole turvallisuus kiinni siitä että selviää ääritilanteista koska sellaisia ei ole ollu koskaan vaan se että ei joudu niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mulla on aina ollu turvallinen ajotapa tärkein asia.
        Renkaat on aina ollu mitä sattuu olemaan, joskus ostanut uusiakin mutta ei mitään kalleimpia renkaita vielä koskaan. Ps, ajan ammatikseni, työautossa on kalliit merkkirenkaat ollu aina, koska auto ei ole oma enkä niiden hankkimista vastaa ja toiseksi säästö olisi hyvin vähän merkitsevä maksaako ne 300 euroa vähemmän vai enemmän. Halppiksillakin varmasti pärjäisi yhtä hyvin, mulla ei ole turvallisuus kiinni siitä että selviää ääritilanteista koska sellaisia ei ole ollu koskaan vaan se että ei joudu niihin.

        Vai idiootti kirjoittaa tuollaista ettei renkaan pidolla ole merkitystä ja että ihan kaikki on kuskista kiinni. Väittäisin ettei sinun havainnointi kyky ja refleksit ym. pysty huomioimaan kaikkia arvaamattomia tapahtumia ja olosuhteita kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai idiootti kirjoittaa tuollaista ettei renkaan pidolla ole merkitystä ja että ihan kaikki on kuskista kiinni. Väittäisin ettei sinun havainnointi kyky ja refleksit ym. pysty huomioimaan kaikkia arvaamattomia tapahtumia ja olosuhteita kokoajan.

        Kaikki lähtee kuljettajasta, mikään rengas ei paikkaa kuljettajan tekemiä virheitä!
        Et voi tietää riittääkö 20 metrin jarrutusmatka vai 5 metrin vai sadan metrin.. Tai kääntyykö se auto nyt tällä vauhdilla mutkasta..

        Lueppa nyt sinäkin, kaikki lähtee sieltä ratin takaa miten selviät liikenteessä.
        Täysin väärät rankaat talvikelillä on totta kai virheellinen valinta, missähän virhe silloin on renkaassa vai kuskissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki lähtee kuljettajasta, mikään rengas ei paikkaa kuljettajan tekemiä virheitä!
        Et voi tietää riittääkö 20 metrin jarrutusmatka vai 5 metrin vai sadan metrin.. Tai kääntyykö se auto nyt tällä vauhdilla mutkasta..

        Lueppa nyt sinäkin, kaikki lähtee sieltä ratin takaa miten selviät liikenteessä.
        Täysin väärät rankaat talvikelillä on totta kai virheellinen valinta, missähän virhe silloin on renkaassa vai kuskissa.

        Hölmö. Liikenteessä tulee joskus jokaiselle tilanne jossa renkaalla on merkitystä. Jokin sellainen yllättävä tapahtuma, että joudut paniikki jarrutuksen ja/tai väistöön, kuskin taidot on samat, mutta kunnon renkailla saatat säästää henkiä ja huonoilla tapaa jonkun syyttömänkin.


    • Anonyymi

      Mulle ei merkkaa mitään mitä auto maksaa, ihmettelen miksi muille merkkaa aika paljonkin. Miettivät ja jahkailevat ostaako velalla 21000 maksava auto vai 21500 maksava auto, aivan naurettavaa. Mä menen kauppaan ja ostan auton mikä miellyttää, rahalla niitä katos saa, ei se kummosempaa ole.

      Löydätkö pointin, popoppooppointin pojong poing popopoppopointin pooiiiiiin.

      • Anonyymi

        Wauh! rahamies puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wauh! rahamies puhetta.

        Niin, toisille 600 on paljon ja toiselle 600 000 ei ole paljoa.
        Oiskohan se syy silloin se että miksi ostetaa halvinta, voi vvv ihmisissa voi olla yksinkertaista porukkaa.. öööö miksi aina etsitään halvinta, morjens..


    • Anonyymi

      Ei niitä viikkokausia mietitä, otetaan mistä halvimmalla saadaan, ne hyvät osat ja renkaat. Suomen hintataso on vaan niin kallis, joutuu duunari Lahden takaa tilaamaan varaosat. Tulee muuten muutamassa päivässä.

      • Anonyymi

        Kohta ne kaikki duunaritkin tulevat lahden takaa, kun ovat sinua halvempia. Joku siitäkin tuonnista hyötyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta ne kaikki duunaritkin tulevat lahden takaa, kun ovat sinua halvempia. Joku siitäkin tuonnista hyötyy.

        Tulevat jo duunarit Lahden takaa, tulleet jo kauan. Ja viedään Lahden taakse duunitkin.


    • Anonyymi

      Eipä noilla ole kuin prosentin kymmenyksien merkitys kokonaiskustannuksissa.

      Ostat merkkirenkaat, 400 euroa, tai ostat kiinalaiset 200 euroa.

      km-kustannus on noissa merkkirenkaissa todennäköisesti jopa pienempi, kun ne kestää pidempään

      • Anonyymi

        Hankook, Nokia, Continental ja Michelin kokeiltu. Kaikilla surkea kulutuspinnan kestävyys. Pirelli ainut missä kesti kulutuspinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankook, Nokia, Continental ja Michelin kokeiltu. Kaikilla surkea kulutuspinnan kestävyys. Pirelli ainut missä kesti kulutuspinta.

        Tuosta ei nyt oikein ota selvää, onko nuo kaikki kokeiltu samassa autossa. Paljon ajavalla varmaan mahdollista, mutta ei useimmilla ole testissä samassa autossa noin montaa rengasmerkkiä.
        Eri automallien välillä ei kannata vertailla renkaiden kestävyyttä, kun auton teho, paino, rengaskoko ja nopeusluokka ovat harvoin samoja. Mitä suurempi nopeusluokka, sitä nopeammin purukumi sulaa. Painava tehokas auto W-luokan rengastuksella on aivan merkittävä kustannustentuottaja, kun arvokkaat renkaat kuluvat nopeasti varovaisellakin ajajalla. T-luokan renkaat kauppakassissa taas tuntuvat kestävän ikuisesti, eivätkä maksa juuri yhtään mitään, kun ne useitten vuosien välein joutuu uusimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ei nyt oikein ota selvää, onko nuo kaikki kokeiltu samassa autossa. Paljon ajavalla varmaan mahdollista, mutta ei useimmilla ole testissä samassa autossa noin montaa rengasmerkkiä.
        Eri automallien välillä ei kannata vertailla renkaiden kestävyyttä, kun auton teho, paino, rengaskoko ja nopeusluokka ovat harvoin samoja. Mitä suurempi nopeusluokka, sitä nopeammin purukumi sulaa. Painava tehokas auto W-luokan rengastuksella on aivan merkittävä kustannustentuottaja, kun arvokkaat renkaat kuluvat nopeasti varovaisellakin ajajalla. T-luokan renkaat kauppakassissa taas tuntuvat kestävän ikuisesti, eivätkä maksa juuri yhtään mitään, kun ne useitten vuosien välein joutuu uusimaan.

        Samassa automallissa, päivitetty vaan välillä. Ei autoa saa millään t-nopeusluokan kottikärryrenkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankook, Nokia, Continental ja Michelin kokeiltu. Kaikilla surkea kulutuspinnan kestävyys. Pirelli ainut missä kesti kulutuspinta.

        Kakkapuhetta, ettei Michelin kestä kilometrejä. Jos pyörien kulmat poskellaan, niin kaikki kuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkapuhetta, ettei Michelin kestä kilometrejä. Jos pyörien kulmat poskellaan, niin kaikki kuluvat.

        Voi Jeesus näitten mielin ukkojen kanssa! Milloin ymmärrätte ettei pyöränkulmat ole poskellaan aina jos misukat kuluu. Kun ne ei kestä ne misukat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samassa automallissa, päivitetty vaan välillä. Ei autoa saa millään t-nopeusluokan kottikärryrenkailla.

        T-luokkaisena ei tosiaan tänä päivänä saa kuin todella pieniä rinkuloita, aiemmin T-luokkaa oli saatavilla 205 leveään asti, nykyisin taitaa jo 175 leveästä lähtien olla vain H-luokkaa tai korkeampaa tarjolla.
        Ne autoilijat, jotka ovat ajelleet samalla autolla T- ja H-luokkaisilla, tietävät hyvin, että T-luokkaisilla kilometrejä saa huomattavasti enemmän mittariin ennen renkaiden uusimista, kuin H-luokkaisilla, merkistä riippumatta.
        Isommissa ja nopeammissa autoissa V-luokan vaihtaminen W-luokkaan aiheuttaa kumin sulamisnopeudessa vastaavan kasvun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Jeesus näitten mielin ukkojen kanssa! Milloin ymmärrätte ettei pyöränkulmat ole poskellaan aina jos misukat kuluu. Kun ne ei kestä ne misukat.

        Tavis autossa ainakin michelin energyt kesti hämmärtyttävän pitkään. Joku tehosporttiturbogti voi olla eri juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavis autossa ainakin michelin energyt kesti hämmärtyttävän pitkään. Joku tehosporttiturbogti voi olla eri juttu

        Ei kestänyt tavis anjoviksessa edes 195 leveänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Jeesus näitten mielin ukkojen kanssa! Milloin ymmärrätte ettei pyöränkulmat ole poskellaan aina jos misukat kuluu. Kun ne ei kestä ne misukat.

        Kerrohan malli ja koko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestänyt tavis anjoviksessa edes 195 leveänä.

        Pitikö jo 10 vuotiaana vaihtaa uusiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samassa automallissa, päivitetty vaan välillä. Ei autoa saa millään t-nopeusluokan kottikärryrenkailla.

        Saman merkin eri mallin renkaat kestää erilailla, joten merkin perusteella on tyhmää sanoa, että se merkki kuluu nopeammin kun n toinen merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan malli ja koko?

        195/65/15 Michelin Energy Saver.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö jo 10 vuotiaana vaihtaa uusiin?

        3 vuotiaana piti jo vaihtaa uusiin ja huimat 28tkm alla pyörineenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 vuotiaana piti jo vaihtaa uusiin ja huimat 28tkm alla pyörineenä.

        Yli 40 tkm kestää autoissa, joissa pyöräkulmilla ja ylisuurilla paineilla ei ole tarvetta yrittää parantaa suuntavakavuutta ja ajettavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        195/65/15 Michelin Energy Saver.

        Itselläni oli juuri kyseinen rengas autossani ja samaa kokoakin.

        Kesti 55tkm ajot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 40 tkm kestää autoissa, joissa pyöräkulmilla ja ylisuurilla paineilla ei ole tarvetta yrittää parantaa suuntavakavuutta ja ajettavuutta.

        Täysin virheettömät pyöränkulmat ja suositustenmukaiset ilmanpaineet. Täysin tasaisesti kuluivat loppuun ja 28tkm kestivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin virheettömät pyöränkulmat ja suositustenmukaiset ilmanpaineet. Täysin tasaisesti kuluivat loppuun ja 28tkm kestivät.

        Hyvin kesti samaa koko olevat Kumhot 3 kesää eli 3 x 15.000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kesti samaa koko olevat Kumhot 3 kesää eli 3 x 15.000 km.

        Ja oli varmasti lähes 3x halvemmat kuin misukat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kesti samaa koko olevat Kumhot 3 kesää eli 3 x 15.000 km.

        195/65/r15 kokoa olevat michelin energyt kestivät matkamittarin lukemaan 110 000, 7 vuotta. Kotterona Kia Cee'd, tuosta lukemasta kesärenkaiden osuus arviolta vähintään 75000 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        195/65/r15 kokoa olevat michelin energyt kestivät matkamittarin lukemaan 110 000, 7 vuotta. Kotterona Kia Cee'd, tuosta lukemasta kesärenkaiden osuus arviolta vähintään 75000 km

        niin nuo michelin energyt olivat siis ensiasennusrenkaat, seitsemäntenä kesänä meni samaan aikaan ensimmäistä kertaa vaihtoon kesärenkaat, jarrulevyt ja jarrupalat. Jarrulevyt ja palat kestivät siis kilometrejä enemmän kuin kesärenkaat, mutta silti tuntui aika erikoiselta, että kesärenkaiden ja jarruosien kulutus oli noin huvittavan tasaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 vuotiaana piti jo vaihtaa uusiin ja huimat 28tkm alla pyörineenä.

        Ensiasennusrenkaiksi valmistajat voivat tilata halvalla ja vähemmällä kulutuspinnalla tehtyjä merkkirenkaita. Näistä oli joskus vuosia sitten juttua lehdissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensiasennusrenkaiksi valmistajat voivat tilata halvalla ja vähemmällä kulutuspinnalla tehtyjä merkkirenkaita. Näistä oli joskus vuosia sitten juttua lehdissä.

        Tässä ikälopussa anjoviksessa ei olleet todellakaan ensiasennus renkaat alla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1871
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      144
      1788
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1572
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1392
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1336
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1065
    Aihe