Pysäköinti Vantaalla

Anonyymi

Rajakylässä vantaan kaupunki ei sakota Esim.Sompakuja,autot on parkissa joka päivä,kielto 8-16 2h.
Ilmoitettu valvontaan 5kertaa,ei ole sakotettu,ilmoitanko poliisille.
Vai eikö kielto koske olikarkkeja.

16

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyaikaa, taloyhtiön puheenjohtajalta, säännöt ei koske niitä.
      Itänaapurin mallilla mennään.

    • Anonyymi

      Eivät ehdi jokaisen soittelijan vinkkejen perässä hyppiä.

      • Anonyymi

        Taitaa pysäköijillä olla suhteita pysäköinnin valvontaan, mafia jyllää tälläkin alalla.


      • Anonyymi

        Kyllä ehtii jos haluaa.


    • Anonyymi

      Tikkurilan keskustassa Talvikkitie 38 kohdalla rinnakkaisella pyörätiellä ja jalkakäytävällä on kymmeniä autoja päivän aikana pysäköitynä. Toisinaan jopa 4-5 autoa kerralla. Ei ole pysäköintivirhemaksuja näkynyt!

      Taitavat käydä siinä olevassa ravintolassa syömässä ja auto täytyy pysäköidä mahdollisimman lähelle ovea.

      Jalankulkijat ja pyöräilijät joutuvat näitä itsekkäitä autoilijoita väistämään!

      • Anonyymi

        Ravintolassa kävijät eivät välitä kielloista. Pihlajamäen ostarillakin ravintoloiden edessä kadulla on pysähtymiskielto, silti siinä pysäköidään jatkuvasti että on mahdollisimman lyhyt matka ravintolaan. Kadun toisella puolella olisi parkkialue, mutta sieltä on liian pitkä matka.


      • Anonyymi

        Talvikkitie 38 (Umut-parturi ja pizza express) kohdalla pysäköidään edelleenkin jalkakäytävälle/pyörätielle!

        Täytyyhän sitä mamujen kaverit/asiakkaat päästä ihan oven viereen.

        Hätävilkut päälle, jos työautoissa on oranssi vilkkuva kattovalo, niin se päälle, paketti- ja farmariautoista takaluukku auki jne. Kyllä mamut keinot keksii!

        Arvatkaa, ketkä joutuvat jalkakäytävällä/pyörätiellä väistämään? onko se autoilijat, jalankulkijat vai pyöräilijät? Kyllä se on jalankulkijat ja pyöräilijät, jotka joutuvat väistämään jalkakäytävällä/pyörätiellä ajavia autoja!

        Mikseivät Mamut vuokraa tiloja sellaisesta paikasta missä asiakkaat voivat ajaa auton sisälle asti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvikkitie 38 (Umut-parturi ja pizza express) kohdalla pysäköidään edelleenkin jalkakäytävälle/pyörätielle!

        Täytyyhän sitä mamujen kaverit/asiakkaat päästä ihan oven viereen.

        Hätävilkut päälle, jos työautoissa on oranssi vilkkuva kattovalo, niin se päälle, paketti- ja farmariautoista takaluukku auki jne. Kyllä mamut keinot keksii!

        Arvatkaa, ketkä joutuvat jalkakäytävällä/pyörätiellä väistämään? onko se autoilijat, jalankulkijat vai pyöräilijät? Kyllä se on jalankulkijat ja pyöräilijät, jotka joutuvat väistämään jalkakäytävällä/pyörätiellä ajavia autoja!

        Mikseivät Mamut vuokraa tiloja sellaisesta paikasta missä asiakkaat voivat ajaa auton sisälle asti?

        Ovat siis ottaneet mallia kantasuomalaisista jakarikuskeista. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravintolassa kävijät eivät välitä kielloista. Pihlajamäen ostarillakin ravintoloiden edessä kadulla on pysähtymiskielto, silti siinä pysäköidään jatkuvasti että on mahdollisimman lyhyt matka ravintolaan. Kadun toisella puolella olisi parkkialue, mutta sieltä on liian pitkä matka.

        Ettei jäisi väärää kuvaa: Pihlajamäen ostarin ravintolan edessä on kymmenkunta ihan laillista ja erikseen rakennettua parkkipaikkaa. Kiekolla puoli tuntia arkisin ja lauantaisin.

        Kaduilla pysäköintikielto, ei pysähtymiskieltoa. Tämä kaikki selviää liikennemerkeistä, kun vähän edes viitsii katsella ympärilleen.

        Siellä kadun toisella puolella olevalla P-alueella kiekolla 2 h arkisin ja lauantaisin. Lidlin alla on myös maksuton parkkihalli. Sen rajoituksista en tiedä, kun yleensä menen ostarille pyörällä tai kävellen.


    • Anonyymi

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007728935.html
      Vantaa tiivistää asutuskeskuksiaan ja antaa rakennuslupia siten, että vanhaa rakennuskantaa puretaan pois tai otetaan tyhjää tonttia käyttöön ja tilalle rakennetaan korkeita kerrostaloja. Kun halutaan tehokasta rakentamista, niin autopaikkoja tulee 1 kpl/140 kerrosneliötä. Kun asunnot ovat suurelta osin 30-40 neliötä, niin autopaikkoja tulee 1 kpl 3-4 asuntoa kohden.

      Kun uuden taloyhtiön vähäiset autopaikat rakennetaan pihakannen alle, niin autopaikan hinnaksi tulee 20-30 t€ ja tietenkin autopaikan vastike sen päälle. Yksi rakentaja sanoi, että joidenkin talojen autopaikka saattaa maksaa todellisuudessa 40-50 t€, joten autopaikan osakkeen myyntihinta ei vastaa todellista rakennuskulua. Tämä kustannuksen ylitys katoaa talon kokonaishintaan ja sitä kautta myös autottomat osakkaat sponsoroivat taloyhtiönsä vähäisiä autopaikkoja.

      Moni on hankkinut asunnon todettuaan, että kadun varrelle mahtuu pysäköimään eikä autopaikkaa tarvita. Nyt mieli muuttuu, kun kaupunki tarvitseekin rahaa ja katuvarsien pysäköinti muuttuu maksulliseksi. Autosta tuleekin nyt kallis lisä asumiskustannuksiin. Alueelta löytyy muutama maksuautomaatti, joten älypuhelin äppi on pakko olla jos aikoo pysäköidä Vantaan keskuksissa. Päätös Vantaan pysäköinnin maksullisuuden laajennuksesta tulee ensi viikolla?

      Taloyhtiöille tilanne on hankala: Vantaan kaupungin pysäköinninvalvonta ei enää valvo taloyhtiöiden pihamaita, vaikka sopimus olisi olemassa. Tässä vedotaan 1.6. voimaan tulleeseen lakimuutokseen. Taloyhtiömme sanoi sopimuksen irti, sillä ulkopuoliset autoilijat alkoivat pysäköidä säännöllisesti vieraspaikoillemme eikä tälle voitu mitään. Valitettavasti tämän muuttuneen tilanteen tiesi muutama näistä "vakiovieraistamme" ja he suoraan sanottuna haistattelivat kun asiasta heille huomautettiin.

      Otettiin nyt syksyllä Aimo apuun ja he jakoivat sopimuskauden alkaessa ensin viikon ajan huomautuksia ja vasta sen jälkeen tarkastusmaksuja, jotka alkoivat tehota. Taloyhtiön asukkaista osa vastusti yksityistä pysäköinninvalvontaa, mutta nyt se on havaittu toimivaksi eikä paluuta vanhaan systeemiin enää ole. Ulkopuoliset "vakiovieraat" ovat pysyneet poissa.

      • Anonyymi

        Vantaan kaupungin päätös tiivistää rakentamista ja vähentää autopaikkoja on slummiutumisen alku. Tällainen kehitys ajaa vähitellen autolliset asukkaat pois näistä slummeista ja tilalle tulee vähävaraista, sosiaaliongelmaista asukaskantaa. Jokainen voi itse miettiä, onko tämä toivottavaa kehitystä. Keinotekoisesti nostetut autopaikkojen hinnat nostavat entisestään kallista asumista ja ruokkivat hintakierrettä, myös epätervettä kehitystä.

        Yhä useammat taloyhtiöt ovat ottaneet yksityisen valvonnan käyttöön jatkuvien ongelmienvuoksi. Tämä on monesti ainoa vaihtoehto, jos halutaan pitää edes osa taloyhtiön paikoista niille tarkoitetussa käytössä. Kehityksestä ei voi syyttää yksin autoilijoiden käytöstä, kyllä paljon suurempi syyllinen on autovastainen kaupunkisuunnittelu. Tämä ei ole yksin Vantaan ongelma, vaan jäljet näkyvät useimmissa suuremmissa kaupungeissa, joskus pienemmissäkin.


      • Anonyymi

        Kunnilla on kaavoitusmonopoli. Jos kunta ei järjestä asukkaille riittäviä pysäköintimahdollisuuksia, voi aina valittaa kuntaan. Se, johtaako se mihinkään on sitten eri asia. Paras on siis muuttaa sinne, missä pysäköinti ei ole ongelma. Nurmijärvellä kaavoitetaan jokaiseen asuntoon pysäköintipaikkka, isompiin kaksi.


    • Anonyymi

      Vantaalla nuo kotihoidon työntekijät ovat sellaisia, että pysäköivät sillä pysäköintiluvallaan yksityisalueelle minne ja miten haluavat.

      Pysäköintilupa, joka 1.6.2020 mahdollistaa pysäköinnin julkisella alueella ilmaiseksi tai kielletyllä paikalla (ellei haittaa). He ova nyt omineet myös yksityisalueet ja kun siitä valistat heitä niin useimmiten he ovat sitä mieltä, että koskee myös yksityisaluetta!

      Tänään taasen meidän taloyhtiön pihalla oli auto jätetty keskelle kulkuväylää. Ohi pääsi vain jalankulkija, mutta ei olisi mahtunut rollaattorilla tai lastenvaunuilla.
      Huomautin henkilölle ja hän oli sitä mieltä, kun on lunta niin ei voi kadun varteen pysäköidä. Yksityisalueella voi silloin!!! Älyhoi!

      Ei olisi päässyt myöskään pelastusajoneuvot ohi!

      Pelastuslaki velvoittaa pitämään pelastustiet ja muut kulkutiet esteettöminä.

      Esteetön meinaa myös sitä, että Vantaan kotihoidon auto eivät kuulu niille alueille!

      Kadun varrella oli hyvin tilaa ja sieltä oli jopa lumet ajettu pois kevyenliikenteen väylän ja ajoradan välistä.

      • Anonyymi

        Suomessa pelastuslaitoksen porukka on liian kilttiä. Jos joku on pysäköinyt pelastustielle. niin ei muuta kuin puskuri puskuria vastaan ja työnnetään väärin pysäköinyt sivuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa pelastuslaitoksen porukka on liian kilttiä. Jos joku on pysäköinyt pelastustielle. niin ei muuta kuin puskuri puskuria vastaan ja työnnetään väärin pysäköinyt sivuun.

        Miten kävi Lahdessa 1990 alkupuolella?

        Siellä eräs fiksu oli pysäköinyt auton kulkuväylälle ja pelastuslaitos yritti saada tikasauton siitä mahtumaan. Tikasauto vaurioitui ja sen syystä mm. eräs, taisi olla n. 18 -vuotias, nuori ei enää "jaksanut" odottaa pelastusta parvekkeella ja pudottautui alas, kuolemaan. Siinä huoneistossa oli todella paha tulipalo.

        Eli ei välttämättä pelastusajoneuvojen kannalta ole alkaa työntämään autoja pois edestä!


    • Anonyymi

      Traktori kyllä täytyy lähteä ennen tikapuurekkaa että pääsee pihattoon??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2528
    2. 135
      1935
    3. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1276
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1271
    5. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    6. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1121
    7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

      Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1100
    8. Tykkäsit nainen

      Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1079
    9. Kerroppas nyt

      M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1029
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

      Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      57
      973
    Aihe