omena on oksalla

Anonyymi

Eli saakohan peuraa ampua ruokintapaikoilla.Omenasadosta riittää peuroillekin,mutta voikohan niitä metsästää samalta paikalta.Kiitän jo etukäteen asiallisille vastaajille.
ps.saako ampua asuntovaunusta?

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin loogisesti aatellen voipi olla, ettei saa, koska metsästyslain mukaan syöttiä ei saa käyttää riistan houkuttimena. Ja kun karhua ei saa ampua haaskalta, niin sama lakihan se koskee myös hirvieläinten yms. riistaeläinten ja lintujen metsästystä. Olisihan se aika helppoa ammuskella kiväärillä esim. vesilintuja vesialueille rakennetuilta ruokintalavoilta ja sen läheisyydestä. Ja sellaista venkkulanpeliä ei metsästyslaki salli.

      • Anonyymi

        Noin loogisesti ajatellen saa. Se ettei karhua saa ampua ravintohoukuttimelta ei tarkoita ettei mitään muutakaan saa. Laki pitäisi muuttaa koskemaan karhuakin niin metsästys olisi enemmän valikoivaa, tulisi tarkkoja laukauksia ja jahti olisi turvallisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin loogisesti ajatellen saa. Se ettei karhua saa ampua ravintohoukuttimelta ei tarkoita ettei mitään muutakaan saa. Laki pitäisi muuttaa koskemaan karhuakin niin metsästys olisi enemmän valikoivaa, tulisi tarkkoja laukauksia ja jahti olisi turvallisempaa.

        No jo vain nyt hirven metästys meni helepoksi. Jotta ei kun vaan völjätään heinäpellon päähän tai laitaan yheksi köntiksi jämähtänyt suolasäkki hirvien syötiksi. Ja kun haistavat suolan ja tulevat sitä nuolemaan, niin siihenhän se on yksi tai kaksi mullikkata heleppo lasauttaa. Ja jos sattuu vielä vanaha lato olemaan pystyssä, niin hirvetkään eivät lasauttajaa näe. Ja ladon katto-orressahan se kaadettu mullikka roikkuu nätisti suojassa..


    • Anonyymi

      Kyllä omenoita ja peuroja voi aivan hyvin ampua samalta paikalta. Tosin omenoiden metsästämiseen on muitakin keinoja.

      • Anonyymi

        Ammun tuvan klasista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammun tuvan klasista

        Oisin tässä aikoinaan saanu keittiön akkunasta ammuttua parit hirvet navetan nurkalle, mutta kun lintutorrakko on vain linnuille ja peuraa pienemmille sopiva, niin katoin vain kun hirvet söivät heinäseipäästä heinää ja jätin ampumatta..


    • Anonyymi

      Antaa palaa vaan mitä se kelleen kuuluu ja Peuroja riittää , minä ainakin ammun .

      • Anonyymi

        Puhut vaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe