Olen yrittänyt kaksi kertaa itsemurhaa kiusaamisen takia.

Anonyymi

Eli oon 8lk lyhyt poika ja sen takia kiusattu sun muuta...
Voiko kukaan samaistua?
Kiusattu 1lk asti.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi kauheeta. Toivottavasti saat apua, kun joku aikuinen kuulee ja tajuaa.

      Kiusaaminen täytyy saada loppumaan, pikaisesti. Kenelläkään ei ole oikeutta kiusata toista, ei mistään syystä.

    • Anonyymi

      Kuulostaa aika hankalalta tilanteelta.

      En osaa sanoa miten tuollaisen tilanteen voi ratkaista helposti mutta heitän tähän muutamia ajatuksia..

      Olet oppinut itsesabotoivat alitajuiset käyttäytymismallit joita et tiedosta ja jotka saavat sinut käyttäytymään uhrin lailla. Annat käytökselläsi sellaisen vaikutelman potentiaalisille kiusaajillesi, että alistut kiusaamiseen etkä taistele vastaan.

      Sinun pitää muuttua olemukseltasi voimakkaammaksi & aggressiivisemmaksi ja ottaa tilasi haltuun niin ettei sulle uskalleta enää vittuilla

      Jostain sinun pitäisi saada itseluottamusta ja tervettä aggressiivisuutta koska vanhemmat, koulujärjestelmä ja yhteiskunta yrityävät tehdä meistä nössöjä joista tulee sitten uhreja kiusaajille.

      Voit vaikka hakata tyynyä/vaatekasaa täysillä nyrkillä/pesäpallo/tennismailalla ja kuvitella kiusaajasi tyynyn/vaatekasan paikalle. Sun pitää mielikuvissa möyhentää kiusaajasi raivollasi ja voimallasi, jotta he alkavat pelkäämään sinua oikeassa elämässä. Oikeasti sinun ei tarvitse ketään hakata mutta sinulla on oikeus puolustaa itseäsi kiusaajia vastaan.

      Sinun pitäisi myös alkaa harrastamaan kamppailulajeja ja painon-nostoa jotta saat lihasta ja voimaa.

      Lyhyys tai koulukiusatun historia ei itsessään tarkoita ettetkö voisi vielä saada asioita aikaiseksi tai elettyä hyvää loppuelämää.

      Putinkin oli koulukiusattu lyhyt mies ja tällä hetkellä hän omistaa käytännössä koko venäjän luonnovarat, voi saada lähes kenet tahansa katoamaan maan päältä tai aloittaa ydinsodan.

      Muutenkin jos sinua kiusataan jatkuvasti koulussa etkö voi päästä esim kotiopetukseen?

      Josset saa tilannetta parannettua niin sitten lopetat koulussa käymisen kokonaan.

      Kukaan ei voi sinua sinne pakottaa aseen kanssa.
      Suomi on ihmisoikeusvaltio. Täällä ei pistetä asetta ohimolle ja pakoteta ketään kouluun.


      Sanot porukoille ja opettajille, että menen kouluun kiusattavaksi vain kuolleen ruumiini yli.

    • Anonyymi

      Sanot että olet yrittänyt itsemurhaa? Jos olet, niin eikö kukaan ole reagoinut?
      Selvä itsemuhayritys ei voi jäädä huomaamatta!
      Tarkoitat varmaan että olet vahingoittanut tai yrittänyt vahingoittaa itseäsi? Tällainen käytös on avunpyyntö jsa siihenkin pitäisi aikuisten reagoida!

      Oletko koskaan kertonut asiasta kenellekään? Jos et puhu, ei kukaan voi tietää eikä auttaa, niin se vain on.
      En asu Suomessa enkä tiedä käytäntöjä siellä, mutta luulisin että kuitenkin sivistysvaltiossa nämäkin asiat osataan hoitaa? Mene nyt siis ja kerro vaikka koulusi terveydenhoitajalle tai koulukuraattorille tai mitä sieltä nyt sitten löytyykin. Asia ei muutu jos et avaa suutasi, se ainakin on varmaa.
      Jos alat lintsata yms. voi päin vastoin pahentua siihen suuntaan että lastensuojelu puuttuu asiaan. Näin kävi eräälle tutulle joka kieltäytyi kokonaan menemästä kouluun. Huostaanotto. Ja tämä siis Suomessa.
      Sanotaan että puhumalla asiat järjestyy, ja ainakaan puhumatta jättämisellä ne ei järjesty vaan pahenee. Oma mielenterveytesi ja jaksamisesi nyt jo vaakalaudalla.
      Miksi se puhuminen on niin vaikeaa?

    • Anonyymi

      Voi sua.
      Ei varmaan kauheasti lohduta kun neuvon sinua olla välittämättä, kun pakkohan se on.

      Sun pitäisi puhua jollekin asiasta, että se saadaan loppumaan. Joku luotettava, vastuuntuntoinen aikuinen kyllä pistää pyörät pyörimään ja hoitaa niin että sinulla on rauha opiskella.
      Voisit alustavasti jutella jossain chatissa vapaaehtoisen ihmisen kanssa, joka tietää neuvoa sinua enemmän asiassa eteenpäin.
      Löysin ainakin tällaisen: https://apuu.fi/
      Kokeileppa tuolta ja kerro miten kävi.

    • Anonyymi

      Miksi ylläpito poisti omat koulukiusaamiskokemukseni?Eikö täällä oikeesti saa kertoa kun lapsena ja nuorena koulukiusattu.Miksi ylläpito poistaa viestini jolla kerron kokeneeni kiusaamista vaikka olenkin jo aikuinen.Aikuinenkin on ollut joksu lapsi ja nuori.Näköjään täällä ei saa sanoa että koulukiusaamisesta voi selvitä.Kiitos ylläpito.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Et kertonut oletko jo hakenut apua itsellesi tai tietävätko vanhempasi tilanteestasi. Aikaisemmilta kirjoittajilta oletkin jo saanut joitakin hyviä vinkkejä avun hakemiseen. Etenkin itsetuhoisista ajatuksista kannattaa kertoa sekä kotona että puhua ammattilaisen kanssa.

      Tässä tiedoksesi pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näistä voit saada tukea myös avun hakemiseen.

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta Mieli Tukisuhde. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Jos jaksaisit vielä koulusi loppuun. Sen jälkeen elämä voi muuttua täysin.

      Yksin jääminen on pahinta ongelmien kanssa. Hae apua, jopa vaadi apua vanhemmilta, opettajilta, koulukuraattorilta, sinulla on oikeus siihen.

      Voisit kokeilla myös auttaa muita joita kiusataan, saisit silloin kokea kiitollisuutta heidän taholtaan, mikä voisi auttaa mielialaasi pysymään parempana. Ja jos saat kiusatut toimimaan yhdessä niin ehkäpä sitten kukaan ei uskaltaisi niin helposti kiusata teitä.

    • Anonyymi

      Voin samaistua olen 7lk olen tosi lyhyt vain 150cm olen saanut kulla siitä koko ikäni mutta ei minua oo sille kiusattu haukuttavaa aina välillä kääpiöksi joka on rasittavaa oon myös saanu kuulla mun nimestä mutta otan vaan isosti enkö enää suutu ku siitä ne just innostuu mua ei myöskään oteta mekkoon koskaan vakavasti jos mua ees kuunnelkaa oon ollu yksinäinen ja mulla on vähän kavereita tai tunnemme paljon johtaja on ollu joskus mun kavereita ja puhuuko niille usein mutta joskus ne ei vaan haluu olla munkaa mulla oli viidennellä ja kuudennella masennus halusin kuolla vaan mun paras kaveri ties siitä vaikeita sinä oli se että seki oli masentunut

      Myös yks poika kiusas vähän meitä ärsytti tahallaan ja haukku ja oli muutenkin ilkee opettajat ei ottanu sitä vakavaksi oli vaan aha tai jotain sellasta onneks en ole sen kaa enää samalla luokalla

      Mua varmasti kiusattas jos asuisin jossain muualla onneks asun pienessä paikkakunnalla Espoon vieressä

    • Anonyymi

      Älä yritä enään kolmatta kertaa itsemurhaa, se ei ole ratkaisu, aiotko todella luovuttaa vain kiusaamisen takia. Tiedän että sinulla on ehkä ollut rankat vuodet, mutta olet selvinnyt niistä.

      Kerro jollekkin asiasta tai sitten näytät kiusaajillesi mikä sinä olet, koska sanonta "Väkivalta lopettaa vittuilun" Pitää paikkansa.
      En kehota hakkamaan ketään tai mitään, mutta pieni kontakti toiseen ei ole pahasta.

      Älä anna itsesi vajota liian alas, sinun on oltava vahva.

      ennenkun joku kukkahattu täti tulee vinkumaan että:"väkivalta ei ole ratkaisu"ja piip piip. Aina pitää antaa samalla mitalla takaisin, ei sun pidä ainakaan asian olla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      148
      1833
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      130
      1731
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1477
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1193
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      64
      1138
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1123
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      219
      965
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      63
      777
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      720
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe