Nastarengastehtaan edistävät teiden tuhoutumista huijaamalla.
Huijaus perustuu testausmenetelmästä jonka Nokian renkaat on ostanut viranomaisille jaetuilla lahjuksilla.
Testi on edullinen nastarenkaille mutta antaa hyväksynnän asfalttijyrsimille.
Lue: https://ukko.yle.fi/uutiset/3-8806710
Kurun graniitti
10
52
Vastaukset
- Anonyymi
Hienoa kun sinulla on puolueetonta ja oikeaa tietoa. Hihii, oikeasti luuletko että joku uskoo sinua?
- Anonyymi
Luitko ton Ylen artikkelin asiasta?
Nastarengasuskonlahkolaiset ovat sillä tavalla ajatusvammaisia etteivät he usko mihinkään järkipuheeseen. Eivätkä he missään tapauksessa etsi tietoa tai hyväksy tieteellistä totuutta.
Se että eteläisen Suomen kelit eivät vaadi nastoja on heille kuin koraanin opetus jota on pakko noudattaa.
Nokian omilla sivuilla kyllä myönnetään tosiasiat pidosta osittain.
Kulutustestimenettely on toteutettu oheisen sevlityksen mukaisesti.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/78599/1_Julkaisuja_72_2004.pdf?sequence=1
Kivikoelaatat on valmistettu Kurun harmaasta graniitista. Niillä saadaan punnittavia kulumia myös kaikkein vähiten kuluttavilla liukuesteillä ja koekappalerivien välinen kulumien hajonta on pieni.
Kurun graniitin kovuus 6,1 (Mohs) joka on kovinta mahdollista suomesta löytyvää kiveä.
Sitä ei kuitenkaan käytetä missään asfalttiseoksessa.
Asfaltin kuluminen ei pääasiallisesti johdu kivilaadusta, vaan siitä että nastat poistavat sidosmassan. Sidosmassan kuluminen puolestaan vapauttaa asfaltissa olevan kiviaineksen.
Jokaisen auton tuulilasi ja konepelti saa tästä osansa.
Myös renkaiden takana olevat peltiosat saavat hiontakäsittelyn.
Puhumattakaan takana tulevista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luitko ton Ylen artikkelin asiasta?
Nastarengasuskonlahkolaiset ovat sillä tavalla ajatusvammaisia etteivät he usko mihinkään järkipuheeseen. Eivätkä he missään tapauksessa etsi tietoa tai hyväksy tieteellistä totuutta.
Se että eteläisen Suomen kelit eivät vaadi nastoja on heille kuin koraanin opetus jota on pakko noudattaa.
Nokian omilla sivuilla kyllä myönnetään tosiasiat pidosta osittain.
Kulutustestimenettely on toteutettu oheisen sevlityksen mukaisesti.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/78599/1_Julkaisuja_72_2004.pdf?sequence=1
Kivikoelaatat on valmistettu Kurun harmaasta graniitista. Niillä saadaan punnittavia kulumia myös kaikkein vähiten kuluttavilla liukuesteillä ja koekappalerivien välinen kulumien hajonta on pieni.
Kurun graniitin kovuus 6,1 (Mohs) joka on kovinta mahdollista suomesta löytyvää kiveä.
Sitä ei kuitenkaan käytetä missään asfalttiseoksessa.
Asfaltin kuluminen ei pääasiallisesti johdu kivilaadusta, vaan siitä että nastat poistavat sidosmassan. Sidosmassan kuluminen puolestaan vapauttaa asfaltissa olevan kiviaineksen.
Jokaisen auton tuulilasi ja konepelti saa tästä osansa.
Myös renkaiden takana olevat peltiosat saavat hiontakäsittelyn.
Puhumattakaan takana tulevista.Teidän kitkafanaatikkojen ajatusmaailma taasen ei jaksa keskittyä mitenkään siihen oleelliseen asiaan, jota varten talvirenkaita käytetään.
Kukaan ei väitä, etteikö nastat kuluta enemmän suolalla jatkuvasti märkinä pidettäviä asfalttiteitä. Kitkafanaatikolle oleellisin talvirenkaiden ominaisuus onkin, ettei tie kulu, tietysti koska näin nastarenkaat pääsevät kitkafanaatikon uhon listalle heti kärkeen.
Kitkafanaatikko ei myöskään mitenkään näytä käsittävän, että ilman suolausta ja nastarenkaita, tiet ja liikenneolosuhteet olisivat oleellisesti toisenlaiset kuin nykyisin, ja se, että ymmärtää Suomessa liikennettä olevan muuallakin kuin etelärannikolla ja erityisesti suolalla kyllästetyssä pk-seudulla.
Ja kun vain nastarenkaiden haittojen kaivelu kuuluu päivittäisrutiineihin, niin jo useitakin vuosia vanhat artikkelitkin kelpaavat mainiosti. Silloinhan uusimpien renkaiden ominaisuudet eivät järkytä kitkafanaatikon asenteisiin lukittunutta pinttynyttä sielunelämää.
Ja täysin ulalla kitkafanaatikko onkin, kun keskustelu siirtyy luonnonja koko rakennetun ympäristönkin, autot mukaanlukien, tuhoamiseen jatkuvalla kemialliallisella teiden käsittelyllä, jotta teille saataisiin mahdollisimman kesäiset olosuhteet ympäri vuoden ja näin kitkojen kannalta heikoimmat olosuhteet eli liukkaat kelit mahdollisimman vähiin.
Ehkä kitkafanaatikon ajattelu löhteekin siitä, että koska suolaa käytetään usein ruoan säilymisen parantamiseen, niin se varmaan toimii näin myös luonnossa ja rakennetussa ympäristössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän kitkafanaatikkojen ajatusmaailma taasen ei jaksa keskittyä mitenkään siihen oleelliseen asiaan, jota varten talvirenkaita käytetään.
Kukaan ei väitä, etteikö nastat kuluta enemmän suolalla jatkuvasti märkinä pidettäviä asfalttiteitä. Kitkafanaatikolle oleellisin talvirenkaiden ominaisuus onkin, ettei tie kulu, tietysti koska näin nastarenkaat pääsevät kitkafanaatikon uhon listalle heti kärkeen.
Kitkafanaatikko ei myöskään mitenkään näytä käsittävän, että ilman suolausta ja nastarenkaita, tiet ja liikenneolosuhteet olisivat oleellisesti toisenlaiset kuin nykyisin, ja se, että ymmärtää Suomessa liikennettä olevan muuallakin kuin etelärannikolla ja erityisesti suolalla kyllästetyssä pk-seudulla.
Ja kun vain nastarenkaiden haittojen kaivelu kuuluu päivittäisrutiineihin, niin jo useitakin vuosia vanhat artikkelitkin kelpaavat mainiosti. Silloinhan uusimpien renkaiden ominaisuudet eivät järkytä kitkafanaatikon asenteisiin lukittunutta pinttynyttä sielunelämää.
Ja täysin ulalla kitkafanaatikko onkin, kun keskustelu siirtyy luonnonja koko rakennetun ympäristönkin, autot mukaanlukien, tuhoamiseen jatkuvalla kemialliallisella teiden käsittelyllä, jotta teille saataisiin mahdollisimman kesäiset olosuhteet ympäri vuoden ja näin kitkojen kannalta heikoimmat olosuhteet eli liukkaat kelit mahdollisimman vähiin.
Ehkä kitkafanaatikon ajattelu löhteekin siitä, että koska suolaa käytetään usein ruoan säilymisen parantamiseen, niin se varmaan toimii näin myös luonnossa ja rakennetussa ympäristössä.Nyt meni saarnaamiseksi sinun uskontunnustuksesi sisälsi sitä vanhaa ja toisarvoista vanhurskasta tietoa ,, kuten suolaaminen kitkarenkaita varten, no valtaosassa raskasta liikennettä ei nastoja ole ja suolaamattomiakin tieosuuksia on paljon ja siellä kitkoilla pärjää.
Ja uskovaisuutta tai ei mutta montako kertaa on liukasta oikeasti niin että on nastoille tarve , no vanhoissa huonoissa takavetoisissa on pakko olla nastat muuten ne on tientukkoja risteyksissä ja mäkisessä maastossa , sen tiedän kokemuksesta sierrasta 200 volvoon ,, nykyautoissa on kaikenlaisia ajamisenhallintoja että on vaikea saada autoaan vaikka sutimaan tai luistoon kitkoillakaan .
Lisäksi arvostan sitä hiljaisuutta ,,,
Ja kaiketi tärkeintä on uskoa itseensä eikä mihinkään tietäkuluttavaan nastarenkaaseen koska ne on nyt pikkaisen vanhanaikaista ajattelua,,
Esim, kun Norjassa oli muutamat työkeikat oli siellä suurinpiirtein suhteet toisinpäin; siellä kuuli nastoja vain maalaisilla jotka eivät ajaneet juurikaan tunneleihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni saarnaamiseksi sinun uskontunnustuksesi sisälsi sitä vanhaa ja toisarvoista vanhurskasta tietoa ,, kuten suolaaminen kitkarenkaita varten, no valtaosassa raskasta liikennettä ei nastoja ole ja suolaamattomiakin tieosuuksia on paljon ja siellä kitkoilla pärjää.
Ja uskovaisuutta tai ei mutta montako kertaa on liukasta oikeasti niin että on nastoille tarve , no vanhoissa huonoissa takavetoisissa on pakko olla nastat muuten ne on tientukkoja risteyksissä ja mäkisessä maastossa , sen tiedän kokemuksesta sierrasta 200 volvoon ,, nykyautoissa on kaikenlaisia ajamisenhallintoja että on vaikea saada autoaan vaikka sutimaan tai luistoon kitkoillakaan .
Lisäksi arvostan sitä hiljaisuutta ,,,
Ja kaiketi tärkeintä on uskoa itseensä eikä mihinkään tietäkuluttavaan nastarenkaaseen koska ne on nyt pikkaisen vanhanaikaista ajattelua,,
Esim, kun Norjassa oli muutamat työkeikat oli siellä suurinpiirtein suhteet toisinpäin; siellä kuuli nastoja vain maalaisilla jotka eivät ajaneet juurikaan tunneleihin.No nyt sinä itse sorruit saarnamieheksi ja uskontunnuksesi toistelemaan...
Suolausta ja hiekoitusta tarvitaan liukkauden poistoon. Liukkautta tienpinnalta voidaan poistaa myös vaihtoehtoisesti eli nastarenkailla. Nastojen väheneminen johtaa käytännössä suolauksen lisäämiseen. Näinhän on tapahtunutkin. Eniten ylivoimaisestikin, suolataan juuri pk-seudulla, jossa nastarenkaiden osuus on pienin.
Niin, montako kertaa liukasta oikeasti on? Hyvä kysymys. Täällä pk-seudulla ja eteläisessä Suomessa kovin harvoin. No pk-seudulla massiivisella suolauksella ja hiekoituksella se poistetaan ja nastoilla täydennetään. Muualla nastojen merkitys liukkauden poistossa on tietysti suurempi koska suolausta tehdään vähemmän. Eli vastaus kysymykseesi on, ettei kovin usein. Ja juuri siksi, että mm nastoilla ajaa valtaosa. Jos nastat jää pois eikä suolausta hiekoituksella täydentäen lisättäisi, niin huomattavasti useammin olisi liukasta.
Eli se harhakuvitelma, joka sinullakin näyttäisi olevan, että olosuhteet olisivat nykyisenkaltaisia ilman nastarenkaita näkyy olevan yleistä näissä keskusteluissa.
Totta, nykyautoissa on jos minkälaisia ajamisen hallintaan liittyviä tekniikoita, mutta ne eivät yhtään lyhennä liukkaankelin jarrutusmatkoja. Ne voi auttaa kiihdytyksissä yms, mutta eihän ne ole se tärkein juttu liukkaankelin hallinnassa. Eihän se ensisijainen turvallisuysongelma, johon renkailla vaikutetaan, liukkaalla olekaan nopea kiihdytys, vaan pitkä jarrutusmatka. Pito riippuu nimenomaan renkaan pito-ominaisuuksista, ei niinkään auton teknisistä ominaisuuksista ja vitkuttimista.
Kyllä, hiljaisuus on mukavaa, mutta se kai ei ole se tärkein pointti talvirenkaiden ominaisuuksissa.
Nuo jatkuvat kestotarinat ulkomailta ja oman ajotaidon merkityksestä alkaa jo olla koomisia.
Ajotaito ei mitenkään riipu siitä mitkä renkaat sulla on alla. Ja tuo ’uskoa itseensä’ heitto nyt oli ihan hölmö. Ja omat subjektiiviset ja useinmiten vielä vahvasti asennepohjaiset kokemukset voi yhtälailla jättää sinne ’omaan kansioon’ , jos niillä yrittää kumota useiden eri ja toisistaan riippumattomienkin amnattilaisten tekemien testien ja tutkimusten lähes yhteneviä tuloksia.
Ja kaiken maailman naurettavat salaliitto- yms lahjontaväitteet voi nekin huoletta siirtää ö-mappiin.
On aivan ymmärrettäväö, että ’maalaisilla’ on suurempi tarve pitovoimaisemmille talvirenkaille kuin suolalla kyllästetyillä kaupunkiteillä ajavilla ’ei-maalaisilla’. Tätä ei tarvitse perustella jollain Norjassa hankitulla omalka subjektiivisella kokemuksella, kyllä se on näin ihan täällä pk-seudullakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän kitkafanaatikkojen ajatusmaailma taasen ei jaksa keskittyä mitenkään siihen oleelliseen asiaan, jota varten talvirenkaita käytetään.
Kukaan ei väitä, etteikö nastat kuluta enemmän suolalla jatkuvasti märkinä pidettäviä asfalttiteitä. Kitkafanaatikolle oleellisin talvirenkaiden ominaisuus onkin, ettei tie kulu, tietysti koska näin nastarenkaat pääsevät kitkafanaatikon uhon listalle heti kärkeen.
Kitkafanaatikko ei myöskään mitenkään näytä käsittävän, että ilman suolausta ja nastarenkaita, tiet ja liikenneolosuhteet olisivat oleellisesti toisenlaiset kuin nykyisin, ja se, että ymmärtää Suomessa liikennettä olevan muuallakin kuin etelärannikolla ja erityisesti suolalla kyllästetyssä pk-seudulla.
Ja kun vain nastarenkaiden haittojen kaivelu kuuluu päivittäisrutiineihin, niin jo useitakin vuosia vanhat artikkelitkin kelpaavat mainiosti. Silloinhan uusimpien renkaiden ominaisuudet eivät järkytä kitkafanaatikon asenteisiin lukittunutta pinttynyttä sielunelämää.
Ja täysin ulalla kitkafanaatikko onkin, kun keskustelu siirtyy luonnonja koko rakennetun ympäristönkin, autot mukaanlukien, tuhoamiseen jatkuvalla kemialliallisella teiden käsittelyllä, jotta teille saataisiin mahdollisimman kesäiset olosuhteet ympäri vuoden ja näin kitkojen kannalta heikoimmat olosuhteet eli liukkaat kelit mahdollisimman vähiin.
Ehkä kitkafanaatikon ajattelu löhteekin siitä, että koska suolaa käytetään usein ruoan säilymisen parantamiseen, niin se varmaan toimii näin myös luonnossa ja rakennetussa ympäristössä.Jos vaikka testausperiaatteen esittely onkin tapahtunut jo kauan sitten on se silti käytössä.
Totuudenmukaisempien testimenetelmien kehittely ei ole rengastehtaitten etujen mukaista.
- Anonyymi
Nokian renkaat on paskoja ei kestä edes kottikärryssä!😭🤣😂😅
- Anonyymi
Mulla on 40 vuotta vanhat hevoskärryn Kiri merkkiset renkaat jotka ovat vielä aivan hyvät.
- Anonyymi
My name is Trump, Donald Trump.
- Anonyymi
Jos kustannus / hyötysuhdetta ajateltaisiin tulisi ajattelutapoihin rajut muutokset.
Suomen sosialistisessa tasavallassa veron maksajat maksaa ja yritysmaailma hyötyy.
Kas se on vähän kuin kerrostalossa asuisi, kun kaikki maksavat ei se minua hetkauta.
No ei se mitään nastankuluttajat kyllä näkevät sen päivä päivältä heikkenevien katujen ja teiden kunnon rapistumisena.
Pottuilevat vielä asiaa moittivia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065