Ostin kaksi sahaa, hyvän ja halvan. Stihlillä tehdään kaatohommat ja tukkien pätkiminen ja yhden käden HPG:llä pienet karsimishommat ja "hellapuiden" pätkiminen, omenapuiden karsiminen jne.
Tiedossa on toki, että uusi ketju venyy alussa nopeasti ja vaatii kiristystä usein. Mutta onko tuo HPG:n mukana tullut kiinanketju niin huonolaatuinen vaiko sahan terälaipankiristyssysteemi niin onneton, kun edes viittä minuuttia ei voi sahata ilman että ketju on jo tolkuttoman löysällä?
Yhden käden saha ja ketjun nopea löystyminen
21
72
Vastaukset
- Anonyymi
Sekä että. Osta kunnollinen seuraavalla kerralla.
- Anonyymi
Ei viitsi ostaa 350 euron rankasahaa. Hoituu ne hommat Tilhilläkin.
- Anonyymi
Mikä oli aloituksen pointti?
- Anonyymi
lukutaidossa vai ymmärryksessäsi vikaa?
- Anonyymi
No jos rautalankaa haluat, niin pointti oli se, että onko tuollaisen kiinalaisen 25-kuution yhden käden sahan terälaipan kiinnityssysteemi niin luokaton että se antaa periksi ja ketju löystyy parissa minuutissa ja vaatii noin usein kiristystä? Vai onko kanssa tehty orkkisketju niin räkärautaa, että se venyy kuin purukumi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos rautalankaa haluat, niin pointti oli se, että onko tuollaisen kiinalaisen 25-kuution yhden käden sahan terälaipan kiinnityssysteemi niin luokaton että se antaa periksi ja ketju löystyy parissa minuutissa ja vaatii noin usein kiristystä? Vai onko kanssa tehty orkkisketju niin räkärautaa, että se venyy kuin purukumi?
On ja on. Mitä seuraavaksi väännetään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ja on. Mitä seuraavaksi väännetään?
Väärin, kyllä se on vain ketju joka venyy terälaipan kiinnitys kyllä pitää.
- Anonyymi
Aloitus olisi pitänyt tehdä jos ketju EI olisi löystynyt !
- Anonyymi
Aktivointi aloitus on aina paikallaan. Venyi sitten ketju kiinnitys tai mikä vaan.
- Anonyymi
Olet oikeassa, kiitettävästi näitä palstan aktivointeja nyt tullutkin, mikähän on seuraavan aihe?
- Anonyymi
Olisiko ketjun passivointi parempi? Koskaan ei aloiteta mitään!
- Anonyymi
Kuka ostaa vielä rankasahaksi bensakoneen? Mulla on ollut jo varmaan viisi vuotta noissa hommissa Makitan sähkösaha, eikä ole ollut mitään ongelmia.
- Anonyymi
Sähkösaha on tosi kätevä mökillä, jossa ei ole sähköjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkösaha on tosi kätevä mökillä, jossa ei ole sähköjä.
Hyvä pointti, mutta montakohan sähkötöntä mökkiä Suomessa on todellisuudessa?
- Anonyymi
En ainakaan minä osta sähkösahoja koska menee leikkimiseksi. Tarvitsen sahan jolla voi sahata
Polttoainetankin lataus kestää 10 s" eli katkoton käyttö mahdollista kokoajan täydellä KW joka on ketjusahojen tärkein ominaisuus.
Johtosahan käyttö jaa pistorasian viereen pihaan joka on kohtalainen rajoite... kun puhutaan puuta sahaavasta ketjusahasta. = polttomoottori on pihassa paljon parempi, kevyempi, huomattavasti nopeampi, halvempi.
Akkusahoilla käyttö jää minuuteissa niin lyhyeksi että en näe mitään järkeä hankkia sellaista. Akun latauksen odottelua ja esim metsästä tultava äkkiä pois. ja kaikkea muuta huonompaa. Esim paino/sahauskyky, hinta jne.
- Anonyymi
Täälläkin on ollut monta vuotta sähkösaha sähköttömällä mökillä eikä koskaan ollut mitään ongelmaa. Siellä se on vieläkin myyntipaketissa.
- Anonyymi
Sinähän näet itse pysyykö laippa paikallaan jos ei niin mistä syystä. Koska olet sahan luona.
Ketjun pituus muuttuu kaikissa ketjuissa, myös sen. lämpötilan muutoksen takia, kumpaakiin suuntaan.
Siksi sahoissa on sen säätö tehty niin helposti, että laippaa pystyy siirtämään. ( liian tiukalla oleva ketju on kuorma kampiakselille, laakereille, käytössä vie tehoja paljon, syö vetopyörää enemmän, kuluttaa laippaa nopeammin.
Hyvin oikeassa terässä / muodossa oleva hammas erittäin tärkeä niin ei tarvitse painattaa ja että ketju saa tietysti voitelua. - Anonyymi
Liimaa hiekkapaperia laippaan kitkapinnaksi niin alkaa pysymään paikallaan.
- Anonyymi
läpipultti laipasta ja koko sahasta läpi,niin minä tein. kannattaa kuitenkin porata kampuran ohi,muuten tulee sellaset puristukset myllyyn että sitä ei vejä erkkikään käyntiin.
nimimerkillä: liian läheltä meni. - Anonyymi
Minä laitoin tervattua mulkunoksennusta. Hyvin on pitänyt.
- Anonyymi
Näin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167089- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1011942En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708