Miula ei oo ketää...

Anonyymi

Vaikka olen reilu 20vuotias, miula ei ole yhen ainutta kaveria enkä perheeni kans ole niin läheinen et olisin tekemisissä. Lisäksi miula diagnosoitu vaikee masennus ja tää yksinäisyys siihe päälle tekee oloni sietämättömäksi. Mikä avuksi?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitkä asiat sulle aiheuttaa masennusta yksinäisyyden lisäksi? Yritä listata niitä ja mieti voisiko elämässäsi muuttaa niitä asioita.

    • Anonyymi

      Osallistu johonkin toimintaan. Opiskele tai käy jossain harrastusryhmässä tai vapaaehtoistyössä. Myös potilasjärjestöillä on erilaista toimintaa, samoin seurakunnilla. Ei masennusdiagnoosi pakota pysymään sängyn pohjalla. Itse olen eläkkeellä psyykkisillä syillä, eikä minullakaan ole sukulaisia. Silti on paikkoja, joissa käyn ja tapaan ihmisiä. Täysaikainen yksinolo ei ole kenellekään hyväksi.

    • Anonyymi

      Ootko etsinyt netistä jotain keskustelu paikkaa? Chattia tai joku faceryhmiä. Jos niistä pääsis alkuun, että voisi jonkun kanssa jutella. Onko joku erityinen kiinnostuksen kohde? Voisi löytyä samanhenkistä juttukaveria.

      • Anonyymi

        Voit puhella myös yksiksesi, auttaa sekin.


    • Anonyymi

      Nostat vaan sitä yliopettajan isohkoo palkkaasi. Voit myös kysyä itseltäsi kuka ei muka tunnistaisi "muuntautumispitoista" tekstiäsi netissä?

      • Anonyymi

        Miksikähän täällä poistetaan kaikki hyvät apukohteet, joiden kotisivun osoitteen laittaa täällä muille avuksi?


    • Anonyymi

      Niin se vain on että toisten auttaminen tuo kiitollisia ihmisiä ympärille. Ei kannata kuitenkaan alkaa liikaa auttamaan, ettei ihmiset ala roikkumaan perässä ja vaatimaan apua jatkuvasti. Joskus toisten auttaminen ilman että he tietävät kuka auttaja on, voi olla parempi vaihtoehto, silloin ei tule hyväksikäytetyksi, mutta autettujen kiitollisuus kuitenkin palkitsee. Netissä voi ainakin antaa positiivisia kommentteja ja neuvoja tuntemattomillekin. Kavereita saa kun menee mukaan johonkin vaikka ruoan jakeluun. On myös oltava valmis hyväksymään ihmisten erilaisuutta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe