Taannoin olin työkyvyn arvioinnissa, työterveyslääkärin lähetteellä. Todettiin jälleen kerran vakava-asteinen rajatilatasoinen persoonallisuuden häiriö, sekamuotoinen. Ei kuitenkaan psykoottisuutta eikä neuroottisuutta.
Asia mitä kummastelen kun klinikan papereissa luki 'antaa varsin nihilistisen kuvan elämän asenteellaan.' Eipä pidä paikkaansa, mutta niin siinä luki.
Kuitenkin lopputulos oli eläke.
Nyt sitä nautiskellaan eläkepäiviä vaikka ikä on reilusti alle 50v.
Pelkän persoonallisuus häiriön vuoksi eläkkeelle ei pääse helposti. Alkoholismi, pitkä laitostuminen vankilassa tai vastaava, niin eläkkeelle voi päästä.
Samalle se maistuu eläkeläisen kahvit kuin *terveenkin* .
Työkyvyn arviointi
10
1065
Vastaukset
...nihilismi muka liittyy psykoottisuuteen tai neuroottisuuteen? Nihilistinen elämänasenne? Tunnen aika monta tervettäkin ihmistä jolla on sellainen!
- Sulo S,
Sitä samaa saa ihmetellä. Niin se vaan oli sinne kirjoittanut. Ns.tervepäisissä niitä vasta onkin.
- fgt5
Aivan kuten sinäkin Suolo pyrit selvittämään, niin kaikista lääkärin diegnoosesita ei kannata välittää, eikä mielestäni ihmsitä voi pakottaa eläkkeelle varsinkaan alle eläkeiän, joten olisit voinut pyyhkäistä papereilla takamustasi ja yrittää hankkia työpaikan. Uskoisin diegnoosien taustalla olevan puhdasta ymmärrystä siitä, ettei sinun ehkä kannata kiusata itseäsi enempää työelämän kiemuroilla. Todellisuudessa työelämä kaikessa typeryydessään voi olla jopa raskasta nuorelle ja täysikuntoise.
- niksu
testattavana aspergerin varalta reilu vuosi sitten. Samalla testattiin myös työkykyä. Olin testien mukaan täysin työkyvytön. Olin silloin sairaslomalla.
Nyt olen ollut töissä vaihtelevalla menestyksellän vajaan vuoden verran, vaikka lääkärin mielstä pitäisi olla sairaslomalla, kun en ole työkykyinen.
Tiedän, etten jaksa eläkeikään asti. Yritän sinnitellä vielä jonkun vuoden sairaslomien voimalla.
Paljonko muuten saat eläkettä? Ajattelin vaan, että tuleeko sillä toimeen?- Sulo S:
Varsin henkilökohtainen kysymys koko maailman miljardien ihmisten luettavaksi, :D. No, eihän tätä tosin ihan kaikki lue, se paras aines vaan.
Eläkettä saan ihan kohtuullisesti koska minulla on työhistoriaa. Sitäpaitsi eläkeläinen voi tienata jonkin verran, täten kartuttaa eläkettään. Muutenhan se olisi niin väärin jos korkeasti koulutettu joutuisi eläkkeelle ja ei yhtään työhistoriaa. Silloin eläketulot olisivat ne minimi. Kai tuon vuoksi lakia on rukattu parempaan.
Voimia sinulle ja hyvää kevään jatkoa! - myös
Sulo S: kirjoitti:
Varsin henkilökohtainen kysymys koko maailman miljardien ihmisten luettavaksi, :D. No, eihän tätä tosin ihan kaikki lue, se paras aines vaan.
Eläkettä saan ihan kohtuullisesti koska minulla on työhistoriaa. Sitäpaitsi eläkeläinen voi tienata jonkin verran, täten kartuttaa eläkettään. Muutenhan se olisi niin väärin jos korkeasti koulutettu joutuisi eläkkeelle ja ei yhtään työhistoriaa. Silloin eläketulot olisivat ne minimi. Kai tuon vuoksi lakia on rukattu parempaan.
Voimia sinulle ja hyvää kevään jatkoa!eläkkeelle, mutta en päässyt edes työkyvyn kartoitukseen. Vaivoja on fyysisiä ja psyykkisiä, myös persoonallisuushäiriö seka 2-suuntainen mielialahäiriö. Selkä paskana. Entisenn (hyväpalkkaiseen) hommaan en pysty, mutta nyt valtionkonttori ehdottaa osapäiväistä työkokeilua kirjastossa (todellinen matalapalkka-ala). MITÄ TEEN, neuvo hyvä SULO!
- Eläkkeelle lähtevä
Kyllä pelkän persoonallisuushäiriön takia pääsee eläkkeelle, vaikka ei kylläkään helposti niinkuin sanoit.
Voiko sitten aina puhua pääsemisestä. Omalla kohdallani diagnosoitiin neljä eri persoonallisuushäiriötä työkykytutkimuksessa. Ei alkoholismia eikä päivääkään linnassa oloa tai muuten laitostumista. Otan kyllä joskus rankat kännit, mutta harvemmin.
Vaikuttaa siltä, että tapauksessani taitaa olla osittain eläkkeelle joutumisesta kysymys. Kuntoutusta ei Kelalta heru, vaikka itse ilmoitin siihen halukkuuteni. Eivätkä vaikuta lääkäritkään kovin kiinnostuneilta mihinkään hoitoihin, jos niitä sitten onkaan.
Ikää alle neljäkymmentä, joten synkältä näyttää, kun ei tuota eläkkettä ole kummoisesti ehtinyt kertyä vuosien työttömyysjaksojen ja opiskelujen takia.- Jouko
Miten eläkepäätöksen voi saada moisella lausunnolla kun tosi sairaatkaan vanhat ikänsä töitä niska limassa paiskineet ihmiset ei aina eläkkeelle pääse vaikka työkyky on mennyttä fyysisesti ja henkisesti. Nihilistisiä ja narsistisia luonnehäiröisiä riittää alakoulusta työssä oleviin mutta harva määritellän työkyvyttömäksi. Vieläkö toimii lääkärien edessä lahjakkaasti "hullua" näytteleminen? Sitten kehdataan vielä rehvastella! Mietin voisiko tuollaisen eläkepäätöksen peruuttaa ilmiantamalla ja lakituvassa todistamalla.
- Eläkkeelle lähtevä
Jouko kirjoitti:
Miten eläkepäätöksen voi saada moisella lausunnolla kun tosi sairaatkaan vanhat ikänsä töitä niska limassa paiskineet ihmiset ei aina eläkkeelle pääse vaikka työkyky on mennyttä fyysisesti ja henkisesti. Nihilistisiä ja narsistisia luonnehäiröisiä riittää alakoulusta työssä oleviin mutta harva määritellän työkyvyttömäksi. Vieläkö toimii lääkärien edessä lahjakkaasti "hullua" näytteleminen? Sitten kehdataan vielä rehvastella! Mietin voisiko tuollaisen eläkepäätöksen peruuttaa ilmiantamalla ja lakituvassa todistamalla.
Sitä, miten eläkepäätöksen voi saada moisella lausunnolla pitää kysyä lääkäreiltä ja Kelalta.
Lahjakkaasti hullua näytteleminen ei toimi, enkä usko että olisi ikinä toiminutkaan. Silti tuommoista paskaa jaksavat aina asiasta mitään tietämättömät ääliöt jauhaa.
Kuka on rehvastellut? Minäkö? Ainakin vastasit minun kirjoitukseeni, joten olettaisin että väität niin. Lue jumalauta tarkemmin!
Ilmiantaminen ei onnistu. Ei siitä kukaan ole kiinnostunut. Sitäpaitsi jos lääkärit ovat potilaistaan jotain tiettyä mieltä, niin miten ajattelit maallikon voivan "todistamalla" lakituvassa sen muuksi muuttaa? Nyt sinä kuvittelet liikoja itsestäsi! Näitä asioita ei käsitellä lakituvassa, vaan jossain ihan muualla.
Sitäpaitsi minähän kirjoitin itse esittäneeni Kelalla työelämään sijoittumista jollakin keinoin eläkkeen sijasta. Sekö on rehvastelua? - Kosti ja Jouko Joukoko
Eläkkeelle lähtevä kirjoitti:
Sitä, miten eläkepäätöksen voi saada moisella lausunnolla pitää kysyä lääkäreiltä ja Kelalta.
Lahjakkaasti hullua näytteleminen ei toimi, enkä usko että olisi ikinä toiminutkaan. Silti tuommoista paskaa jaksavat aina asiasta mitään tietämättömät ääliöt jauhaa.
Kuka on rehvastellut? Minäkö? Ainakin vastasit minun kirjoitukseeni, joten olettaisin että väität niin. Lue jumalauta tarkemmin!
Ilmiantaminen ei onnistu. Ei siitä kukaan ole kiinnostunut. Sitäpaitsi jos lääkärit ovat potilaistaan jotain tiettyä mieltä, niin miten ajattelit maallikon voivan "todistamalla" lakituvassa sen muuksi muuttaa? Nyt sinä kuvittelet liikoja itsestäsi! Näitä asioita ei käsitellä lakituvassa, vaan jossain ihan muualla.
Sitäpaitsi minähän kirjoitin itse esittäneeni Kelalla työelämään sijoittumista jollakin keinoin eläkkeen sijasta. Sekö on rehvastelua?Älä välitä tuosta Joukosta, tyypillenen kateellinen keskinkertaisuus joka uskaltaa puskasta ärhennellä. Antaapa ilmiantaa rauhassa. Perättömästä ilmiannosta saa tuntuvat rapsut ja sinä ja muut saatte korvausta.
Aika yleinen harha maallikoiden mielessä, näytellä 'hullua' ja saada jokin etu. Jos onnistuu näyttelemään pitää osata lukea englanniksi 2000-4000 sivua tekstiä ja vielä ymmärtää luettu. Lisäksi näyttly on aloitettava jo neuvolasta.
Eli unohda koko Jouko ja hyvää viikonloppua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029