Tositarinoita omaisuusluetteloiden väliin?

Anonyymi

Moi.

Mietin kauan, että kehtaanko edes tänne laittaa? Kaikilla niin hyvin asiat, mitä olen täältä lukenut?

Itse olen aviossa pattaya naisen kanssa, ollut jo yli 10 vuotta. Asumme suomessa ja matto hommia teen, eli en mikään kaltaisenne miljoonamies ole.

Vaimo oli 2 ensimmäistä vuotta täällä elättinäni, sitten otettiin hänen lapsensa thai thai liitosta tänne. Vaimon suomenkielen opiskelu pysähtyi siihen? Käy kyllä töissä ja joutuu siellä puhumaan suomea, lapsi kävi koulut suomessa ja osaa suomenkielen. Meidän yhteinen kieli on siis suomi. Me kaikki 3 osaamme ja ymmärrämme sitä.

Kotonani siis asuu 2 thain kieltä äidinkielenään puhuvaa ihmistä, eli enemmistö? Kotonani puhutaan, minun omistamassani talossa? Pelkkää thaita?? Itse en ymmärrä mitä kotonani puhutaan. Jos joku asia ei ole selvä, vaimoni kysyy minulta kysyttävänsä suomeksi? Ja jatkaa puhelinyhteyttä tai lapsensa kanssa juttelua omalla äidinkielellään.

Nyt vähän avauduin, koska mietin?? Onko kenelläkään muilla samoja ongelmia?

Elän omaa elämääni oman perheeni keskellä ja tuntuu, että se perhe elää omaa elämäänsä minun elämäni keskellä? Periaatteessa normaaliin tyytyvät ei kouluttautuneet thait, eivät tarvitse minua mihinkään. Kela kuulemma auttaa... Jos työ tuntuu liian raskaalta tai asunto liian vanhalta ja pieneltä.

Odotan vastauksianne. Mielenkiinnolla.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei ja terveisiä täältä Chiang Maista.

      Meillä täällä ei ole vastaavia haasteita kuin teillä junteilla siellä junttilassa.

      • Anonyymi

        Sensukalla ei ongelmia? Ei varmaankaan koska asut suomikaksnelosella etkä puhu sanaakaan kenenkään kanssa livenä koskaan. Olet vain täällä netissä olemassa maleksimassa.
        Tai ainahan voit laittaa kuksan päivälehden päällä Chiang Maissa, niin sitten voit kutsua toisia junteiksi. Toisaalta Chiang Maikin on todella juntti pitäjä ja sinä olet junteista juntein, niin ei sekään kyllä sinua pelasta.


      • Anonyymi

        02:35 maanantai aamuyöllä hyvin menee ja perheonni kukoistaa? Et puhu sanaakaan thaita, et osaa englantia etkä kunnolla edes suomen kieltä. Mahtaa olla hienoa se teidän kommunikaatio sen kitaravaimon kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sensukalla ei ongelmia? Ei varmaankaan koska asut suomikaksnelosella etkä puhu sanaakaan kenenkään kanssa livenä koskaan. Olet vain täällä netissä olemassa maleksimassa.
        Tai ainahan voit laittaa kuksan päivälehden päällä Chiang Maissa, niin sitten voit kutsua toisia junteiksi. Toisaalta Chiang Maikin on todella juntti pitäjä ja sinä olet junteista juntein, niin ei sekään kyllä sinua pelasta.

        Resuperse missä viipyy kuvat Tinder rakkaasi Joulu ja Jussi kuvat... Tuti pullo uims altaalla excetera poju.


    • Anonyymi

      Ihan kohteliaisuussyistä homman pitäisi mennä niin että silloin kun olette kaikki kolme siinä niin silloin puhutaan yhteistä kieltä eli suomea. Sitten kun he ovat kahdestaan niin voivat puhua thaita. Äidinkieltä ei tarvi unohtaa. Suomessa kun ollaan niin silloin sinun ei tarvi opetella thaita. Eri asia olisi jos päättäisit elää Thaimaassa loppuelämäsi. Silloin paikallisen kielen opettelu on suotavaa ja asiat hoituu ihan toiseen malliin.

    • Anonyymi

      Aloittaja koulun penkille. Monikulttuurellisissa puhutaan kaikkia kieliä. Jopa suomiakat ovat kiihkeästi rientäen opetelleet farsin kalatuksen, kun perseen pää ei opi suomia, minoriteettikieltä.

      Ps thaiengliska on myös keksitty, sitä pattiksella puhuu tytötkin keskenään. KOMENNOT voi aina antaa SUOMEKSI, myös farisialaisille.

      • Anonyymi

        Meillä puhuttu sitä swethaiengliskaa jo 42 vuotta , kirosanat suomeksi :)

        Per-kel


    • Anonyymi

      No moi moi . Minun eteerisen kaunis tammani keittää minulle teeveden valmiiksi joka ilta, minun ei tarvitse kun aamulla lämmittää se ja pääsen herättyäni aikas nopeasti suomi24 forkalle.

      • Anonyymi

        Minun rakas Thai vaimoni säästää aina perunoiden keitinveden, koska hän säästää joka paikassa. On meinaan turhaa keittää perunoiden keitinvettä useampaan kertaa. Kerta riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun rakas Thai vaimoni säästää aina perunoiden keitinveden, koska hän säästää joka paikassa. On meinaan turhaa keittää perunoiden keitinvettä useampaan kertaa. Kerta riittää.

        Kerran Thai vaimoni pyysi minua keittämään kananmunat pehmeiksi. Minä poika tein työtä kaskettyä ja kokeilin kananmunia haarukalla konka ne olisivat pehmeitä. Tunnin keittämisen jälkeen vaimoni huomasi touhuni ja siitäkös metakka nousi. Onneksi en ymmärrä Thaita mutta äänensävyistä ja eleistä päätellen tein jotain tosi tyhmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran Thai vaimoni pyysi minua keittämään kananmunat pehmeiksi. Minä poika tein työtä kaskettyä ja kokeilin kananmunia haarukalla konka ne olisivat pehmeitä. Tunnin keittämisen jälkeen vaimoni huomasi touhuni ja siitäkös metakka nousi. Onneksi en ymmärrä Thaita mutta äänensävyistä ja eleistä päätellen tein jotain tosi tyhmää.

        Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa.

        Eikä sinulla ole koskaan varaa matkustaa Thaimaahan, eikä sinulla koskaan tule olemaan vaimoa tai muuta naispuoleista asuinkumppania. Kärvistele vain omassa surkeudessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa.

        Lerppa pysyy palstalla kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Ei lähde pesemälläkään pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lerppa pysyy palstalla kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Ei lähde pesemälläkään pois.

        Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa.

        "Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa."

        Tämä kommentti on tyypillisen imbesillin kommentti. Ei muuta tällä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sinulla ole vaimoa eikä haarukkaa."

        Tämä kommentti on tyypillisen imbesillin kommentti. Ei muuta tällä kertaa.

        No kun ei vaan ole, tiedäthän sen itsekkin?


    • Anonyymi

      Kyllähän se vaan totuus on että thaimaalaisten arvostus sinua kohtaan nousee ihan uusiin lukemiin, jos osaat thaita edes kohtalaisesti. Se on vähän sitten katsojan silmissä, onko se sitten ihan reilua, mutta maassa maan tavalla.

      Mukavat kelit, toivotaan että syysmyrskyjen aika olisi ohi, mutta Vietnamin yli on vieläkin yksi tulossa mutta tod näl vaimeana.

      Eläin uutisia. Vaikka nämä täällä ruokkivatkin koirat ja kissat niin ulkona asuvia elikoita eivät rapsuttele, koska pelkäävät kirppuja ja muita loisia.

      Puudeleita eli sisäkoiria ei taas samasta syystä päästetä asioimaan irtokoirien kanssa. Meillä on historian kallein puudeli, kun sen takia rakennettiin toistasataa metriä aitaa.

      T 2010

      • Anonyymi

        Jaa. Itse olin huomaavinani tai huomasinkin, että pattayalla minua pidettiin paaaaljo enemmän hyvänä, eli paapottiin
        Silloin kun en osannut enkä ymrtänyt thaita.

        Laita kuva aidasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Itse olin huomaavinani tai huomasinkin, että pattayalla minua pidettiin paaaaljo enemmän hyvänä, eli paapottiin
        Silloin kun en osannut enkä ymrtänyt thaita.

        Laita kuva aidasta.

        Jaa että lerppis pattajalla? Ei tapahdu tässä elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että lerppis pattajalla? Ei tapahdu tässä elämässä.

        Lerppis Pattayalla. Onko muita hyviä vitsejä tarjolla?


      • Anonyymi

        Kiitos ettå taas et lerpattanut, mutta korjaan muutaman asian, eivät thaikut koirien losia pelkään vaan itse koiria, jokaisella thailulla on kokemusta näistä, ja siksi karttavat niitä, puudelit on syytä pitää sisällä, tai me menee katukoirien suihin, vittumaisia räksyttäjiä puudelit.

        Muuten yleensäkään koirien loiset eivät elä ihmisessä, niissä on kirppuja ja punkkeja, eläinlääkeriltä saa piikin joka ajaa kaikki loiset mäkeen... Muuten hyvin harva puudeita lukuunottamatta lasketaan sisätiloihin, ne tottuvat nopeasti ulkona oloon, kun ei niitä vaan lasketa sisään.

        Vähentelen kirjoittelua tälle palstalle alkaa väsyttämään tämän paikan juttujen taso.

        By NumBall HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ettå taas et lerpattanut, mutta korjaan muutaman asian, eivät thaikut koirien losia pelkään vaan itse koiria, jokaisella thailulla on kokemusta näistä, ja siksi karttavat niitä, puudelit on syytä pitää sisällä, tai me menee katukoirien suihin, vittumaisia räksyttäjiä puudelit.

        Muuten yleensäkään koirien loiset eivät elä ihmisessä, niissä on kirppuja ja punkkeja, eläinlääkeriltä saa piikin joka ajaa kaikki loiset mäkeen... Muuten hyvin harva puudeita lukuunottamatta lasketaan sisätiloihin, ne tottuvat nopeasti ulkona oloon, kun ei niitä vaan lasketa sisään.

        Vähentelen kirjoittelua tälle palstalle alkaa väsyttämään tämän paikan juttujen taso.

        By NumBall HHN

        Ostin moottoripyöriin Lifepo4 akut, jostain syystä virrankulutus on liikaa näille akuilla, siellä akussa on rajoitin joka tulkitsee oikosuluksi kaikki yli 80-100A virrankulutuksen, ja tänään kaksi virtakatkosta, se ei paljon haittaa kun bms palauttaa virran takaisin viiden minuutin kuluttua ylikuormasta, mutta se harmittaa... kun pitää odottaa aina viisi minuuttia... tuo 100A pitäisi riittää kyllä forzalle.
        Bu NumBall HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin moottoripyöriin Lifepo4 akut, jostain syystä virrankulutus on liikaa näille akuilla, siellä akussa on rajoitin joka tulkitsee oikosuluksi kaikki yli 80-100A virrankulutuksen, ja tänään kaksi virtakatkosta, se ei paljon haittaa kun bms palauttaa virran takaisin viiden minuutin kuluttua ylikuormasta, mutta se harmittaa... kun pitää odottaa aina viisi minuuttia... tuo 100A pitäisi riittää kyllä forzalle.
        Bu NumBall HHN

        On taas eagle saapunut palstalle p...aa jauhamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos ettå taas et lerpattanut, mutta korjaan muutaman asian, eivät thaikut koirien losia pelkään vaan itse koiria, jokaisella thailulla on kokemusta näistä, ja siksi karttavat niitä, puudelit on syytä pitää sisällä, tai me menee katukoirien suihin, vittumaisia räksyttäjiä puudelit.

        Muuten yleensäkään koirien loiset eivät elä ihmisessä, niissä on kirppuja ja punkkeja, eläinlääkeriltä saa piikin joka ajaa kaikki loiset mäkeen... Muuten hyvin harva puudeita lukuunottamatta lasketaan sisätiloihin, ne tottuvat nopeasti ulkona oloon, kun ei niitä vaan lasketa sisään.

        Vähentelen kirjoittelua tälle palstalle alkaa väsyttämään tämän paikan juttujen taso.

        By NumBall HHN

        "Vähentelen kirjoittelua tälle palstalle alkaa väsyttämään tämän paikan juttujen taso."
        Tosiaan lopettaisit ainaisen valehtelun niin juttujen taso paranisi roimasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vähentelen kirjoittelua tälle palstalle alkaa väsyttämään tämän paikan juttujen taso."
        Tosiaan lopettaisit ainaisen valehtelun niin juttujen taso paranisi roimasti.

        Olisin kiinnostunut mikä palstan taso, eihän täällä ole mitään tasoa, hönöt tappelevat keskenään, milloin mistäkin... Palsta antaa erinomaisen ja erikoisen kuvan suomalaisen miehen ja pattayan mielikuvitusmatkaajan psyykeongelmista eikä näillä mielikuvitusmatkaajilla ole mitään kosketuspintaa paratiisiinsa, missään muodossa, ainakaan tietämyt ei tule esille palstaa lukemalla millään muotoa.

        Luulempa että on viisasta antaa sinulle tämä lastentarha, lapsineen...

        By NumBall HHN

        ps. voimme palata asiaan kun sitä joskus on, sinä ja kaltaisesi on vain trolleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On taas eagle saapunut palstalle p...aa jauhamaan.

        Sama. Oon jo jonkun aikaa muistellut, että mikä tämä senssu on miehiään? Eagle kyllä sopisi sanankäytöstä ja haavetarinoista päätellen.

        Mitäs, joko "kotkan "akka on kyllästynyt tähän satuseppoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että lerppis pattajalla? Ei tapahdu tässä elämässä.

        Ei sun elämässäs varmaan paljon tapahdukkaan.

        Suomi24, syömään, suomi24 ja nukkuun. Jokapäivä sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut mikä palstan taso, eihän täällä ole mitään tasoa, hönöt tappelevat keskenään, milloin mistäkin... Palsta antaa erinomaisen ja erikoisen kuvan suomalaisen miehen ja pattayan mielikuvitusmatkaajan psyykeongelmista eikä näillä mielikuvitusmatkaajilla ole mitään kosketuspintaa paratiisiinsa, missään muodossa, ainakaan tietämyt ei tule esille palstaa lukemalla millään muotoa.

        Luulempa että on viisasta antaa sinulle tämä lastentarha, lapsineen...

        By NumBall HHN

        ps. voimme palata asiaan kun sitä joskus on, sinä ja kaltaisesi on vain trolleja.

        Entäpä zaphodbbx, otahanuriinpoju, taxitero, onkopoika, siitäkö niitä sinun tasoja löytyy.? Olet pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä zaphodbbx, otahanuriinpoju, taxitero, onkopoika, siitäkö niitä sinun tasoja löytyy.? Olet pelle.

        kiitos kun kerrot.


    • Anonyymi

      Ellun Kana, kännissä aamusta aamuun, vaan ylikäynyt kilju voi laihduttaa, mikä tuleekin tarpeeseen.

      • Anonyymi

        Lerppis on lataamossa hakemassa lisää virtaa. Varma tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lerppis on lataamossa hakemassa lisää virtaa. Varma tieto.

        Kuinka saataisi lataamon virta katkaistua? Saataisi lerppa pois palstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka saataisi lataamon virta katkaistua? Saataisi lerppa pois palstalta.

        Moi!

        No ja mutta... ihan nyt vaan sivusta kommentoisin - jos sallitaan - kysymyksin:

        1.) Miksi Lerppa pitäisi saada pois palstalta?

        2.) Nyt selkeästi en saata pukea sanoiksi muita kysymyksiä... mitä mielessäni liikkuu, miksiköhän, en tiedä, mutta kysyn myöhemmin lisää... jos sallitaan?

        Z


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe