Tyytyväinen Alexandriaan

Anonyymi

Tuli joskus 10 vuotta sitten mentyä keskustelemaan sijoituksista Alexandriaan kun pyysivät siellä käymään. Aluksi laitoin pienehkön kertasijoituksen rahastoihin. Ne olen myöhemmin nostanut sieltä, tuottivat ainakin paremmin kuin jos säästötilillä olisivat olleet.
Muutaman vuoden on ollut kiinteistösijoitusrahasto. Siihen olen ollut todella tyytyväinen, tasaista tuottoa koko ajan, nyt korona-aikanakin.
Noin 6 vuotta sitten aloitin Utmostin henkivakuutukseen säästämisen. Se kyllä hetken päästä kadutti kun noin pitkälle ajalle (20 v sopimus) tuli nimi laitettua ja monet pitävät sen kuluja korkeina. Sieltä nostin ennen kevään pörssiromahdusta kohtuullisen summan ulos, mutta suurin osa on siellä säästössä edelleen. Laitan joka kk sinne 300 €. Nyt ei enää ole kaduttanut sekään sijoitus yhtään. Vaikka kuluja onkin, niin voiton puolella on reilusti vielä, vaikka keväällä tuli tuo pudotus ja nytkin vähän epävarmaa aikaa elämme.
Todella asiantuntevaa palvelua olen sieltä saanut, vaikka tietenkin heillä oma etu etusijalla onkin. Mutta kyllä he asiakkaankin etua kuuntelevat ja varmasti tekevät parhaansa asiakkaankin kannalta.
En ole juurikaan sijoitustoimintaa harrastanut aiemmin. Yksi 2000-3000 € sijoitus oli joskus 15 vuotta sitten Danskepankista. Siinä oli takuu että vähintään pääoman sai takaisin eli oli riskitön. Tuotti n.300 € se, eli ihan hyvin sijoitettuun summaan nähden.
Muuten en ole aiemmin sijoittanut vaan säästänyt pankkitilille.
Tietenkin paljon enemmänkin olisin voinut itse sijoittamalla riskejä ottamalla säästää. Mutta tyytyväinen olen Alexandriaan. Mielellään tuotostani maksan heille hyvästä palvelusta ja asiantuntemuksesta.

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkistappa sijoitusvakuutuksiesi vakuutusmaksut hallinnointikulut ja vielä kuinka paljon ne vetää vielä välistä kun nostat rahat sieltä pois.
      Ite joskus katselin vastaavii, niin noihan oli kaikista huonoimpia juttuja. Kyllähän ne osaa ja kehuu niitä parhaimmaksi, mutta kun niiden tuotot kulkee ihan linjassa indeksien mukaan. Ne vaan maksaa sen 2% enemmän mitä passiiviset indeksirahastot.
      Ne sijoitusneuvojat ottaa sulta aina sen 2% vaikka tuotto olisikin 0%.
      Ja niiden aktiivisuudestahan kukaan ei ota selvää, että kuinka aktiivisesti ne hoitaa, kun niiden kurssikehitystä tsiikaa niin kulkee ihan käsikädessä indeksien mukaan.

      Ite oon laittanu suoraan indeksirahastoon, joissa on pienemmät hallinnoitikulut ja se mikä näkyy rahaston arvona, niin sen saa suoraan koko summan omalle tilille, eikä ne varallisuudenhoitajat enään siitä ota lisämaksuja vex.

      Oleppa tarkkana ! pitkällä tähtäimellä jokainen sijoitus laajasti hajautettuna on tehnyt voittoo enemmän mitä tilillä makuuttaminen, mutta toiset vaan ottaa vähä enempi siitä välistä.

      • Anonyymi

        tsiikaas tuolta esim: ameriikka indeksin arvo

        10.10.2011 arvo 73,73
        16.11.2020 arvo 271,20

        kursi on noussu 267.83 %

        eli jos tuolloin 2011 vuonna sijoitit 10 000 euroa niin nyt olisi summa 26 783 euroa

        Siis pikkasen on noussu....toivotaan että Aleksandria ei ole hirveesti ottanu välistä...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe