Minulla eka vuosi 60hp nelitahti. Onko jotain erikoista tehtävä talvea vasten? Makeavesikone, öljyt vaihdettu moottori ja perä ja nipat rasvattu. Onko mäntien päälle ruiskutettava jotain?
Talvipeittoon
6
118
Vastaukset
- Anonyymi
Käyttöohjekirjassa yleensä kerrotaan mitä talvihuolto tarkoittaa.
- Anonyymi
Täytyy jostain lainata semmosen.
- Anonyymi
Käytännössä: Paaliin.
- Anonyymi
2t Marini pitää voidella, jos ei korona vie.
- Anonyymi
Olettaen, että kone on käytetty, niin voit ehkä sarjanumeron perustella selvittää minkä vuoden malli on kysessä, tai ehkä muuten tiedät miten vahasta koneesta on kysymys. Ehkä myös käyttötunnit on tiedossa tai arvioitavissa.
Jakohihna tulisi vaihtaa huolto-ohjeen mukaisesti yleensä n. 3-4:n vuoden välein tai tiettyjen käyttötuntien jälkeen. Käytännössä ajossa katkennut hihna voi aiheuttaa täystuhon.
Siipipyörän kunto tulee tarkistaa tai vahtaa huolto-ohjeen mukaisesti tiettyjen käyttötuntien tai vuosen välein - yleensä n. 3v, Rikkoontunut siipipyörä voi aiheuttaa koneen kiinileikkantunmisen.
Koneeseen talveksi jäänyt bensa voi kasvattaa kaasariin ja muuallekin kasvustoa, joka voi vaatia ultraäänipuhdistusta, erityisesti jos on käyttänyt runsaasti alkoholia sisältävää bensaa, kuten 95. 98:ssa on vähemmän alkoholia, mutta paras säilöntäbensa lienee pienenkonebensa, jolla itse ajan nelarini talvikuntoon.
Sitten tulee mieleen vielä öljynsuodatin, jota joidenkin ohjeiden mukaan vaihdetaan n. kahden vuoden välein, ja bensasuodatin - jos se on kertakäyttötyyppineen, jota vaihdetaan vuosittain, ja vielä tulpat, joita usein kehoitetaan vaihtaamaan vuosittain. Itse vaihdan näitä ajotuntien ja harkinnan mukaan.- Anonyymi
Minulla ensimmäinen hihna oli käytössä 10 vuotta. Se oli ehkä hieman venynyt mutta muuten hyvässä kunnossa. Perämoottorissa on helppo itsekin tarkistaa hihnan kunto. Ainakin omassani tarvitsee poistaa vain yksi muovinen peitekansi ja hihna on täysin näkyvillä.
Bensan suhteen toimin niin että irroitan bensaletkun moottorista ja anna sen käydä kunnes bensa loppuu kaasarista. Ei ole ollut ongelmia keväällä. Tietysti pitää huolehtia jäähdytysveden saannista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185