Kuinka parannuin masennuksesta

Anonyymi

Olen spekuloinut pitkään mistä masennus johtuu ja tulin hyvin selkeään tulokseen. Me yritämme puolustaa lapsiamme kaikelta ikävältä mitä maailmassa tapahtuu, opetamme lapsiamme näkemään vain kaiken hyvän kuten saduissa.

Kun maailma alkaa näyttää meille sen ikävän puolen, saatamme masentua koska emme osaa käsitellä sitä. Meitä ei ole koskaan opetettu käsittelemään maailman ikäviä asioita ja luulen että masennus on meidän kehomme yritys saada meidät käsittelemään sitä asiaa. Mutta miten me käsittelemme sitä asiaa jos kaikki ympärillä yrittävät saada meidät takaisin ''normaaliksi''? Ota tästä pilleri jotta ikävät ajatukset haihtuvat mielestä... Älä murjota yksin kotona vaan tule pitämään hauskaa kanssamme... ÄLÄ MIETI on se yhteinen tekijä ulkopuolisissa tekijöissä jotka yrittävät parantaa meitä masennuksesta.

Mutta minäpä sanon teille että se ei ole tie parannukseen, se on suora tie umpikujaan mistä ei ole tietä ulos. Kuinka usein tämä umpikuja on aiheuttanut ihmisillä itsetuhoisia ajatuksia ja ovat jopa päätyneet traagisiin itsemurhiin.

Masennus on aika jolloin sinun pitää miettiä ja unohtaa ulkoiset häiriötekijät. Se voi viedä useitakin vuosia, mutta lopulta maailman ikävät asiat eivät vaivaa sinua oli se sitten mikä tahansa asia mikä sen masennuksen sinulle on aiheuttanut.

Henkinen kehitys on parannus masennukseen. Kuinka voit tulla henkisesti vahvemmaksi? Rupeat ajattelemaan filosofisella tavalla, rupeat miettimään. Sitä voi harjoittaa vain pelkällä ajatuksella, voit esim. Miettiä sitä syytä miksi olet masentunut. Miksi olet tälläinen. Miksi kukaan ei pidä minusta.

Se ajattelu alkaa aina kysymyksellä ''miksi''. Se vastaus ei tule sinulle heti, mutta se ajattelu saa sinut kasvamaan henkisesti joka taas puolestaan auttaa sinua hyväksymään ja jopa ymmärtämään asian.

Ehkä et ole raamatullinen henkilö, mutta uusi testamentti on paras kirja henkiseen kasvuun sillä se on elävä sana, mitä tarkoitan elävällä sanalla? Kun luet jonkun lauseen siitä kirjasta, voit luulla ymmärtäväsi sen sanan merkityksen... Mutta kun olet kasvanut henkisesti, niin sen lauseen merkitys muuttuu aivan toiseksi. Se on vähän sama ilmiö kuin lapsena on katsonut elokuvan ja sitten sen saman elokuvan katsoo aikuisena ja näkee asioita mitä ei lapsena ymmärtänyt. Me olemme henkisesti kuin lapsia ja kun olemme kehittyneet henkisesti vanhemmiksi, niin ymmärrämme asioita toisella tavalla.

Älä häpeä masennusta, masennus on ikävä kausi mutta se on kehosi tapa kertoa ettet ole henkisesti vahva ihminen ja sinun täytyy tehdä asialle jotain, siitä syystä kaikki innostus katoaa jotta keskittyisit enemmän miettimiseen.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muuten hyvä teksti mutta silmään pisti sieltä yksi lause, siinä luki
      " Miksi kukaan ei pidä minusta. "

      Olisi parempi ajatella " miksi minä luulen ja kuvittelen niin että miksi kukaan ei pidä minusta ".
      Aina on olemassa joku joka pitää, antamatta minkään asian siihen vaikuttaa.

      Itsetunto on asia jota pystyy harjoittamaan ja silloin kun on masennus päällä se paha olo myös kaivertaa itsetuntoa.
      Siinä vaiheessa saattaa joskus tuntua että kukaan ei välitä koska ajatukset pyörii paljon siinä omassa tuskaisessa olossa.
      Uskon että masentunut ihminen ns. ruoskii kaikkein eniten omaa itseään kaikesta siitä mikä tuntuu pahalta, huolimatta siitä että suurin osa murheista ei ole edes itsestä kiinni ( ts. oma vika ).

      Ja totta on sekin että maailmassa tapahtuu myös pahoja ja ikäviä asioita eikä niiltä saisi sulkea kenenkään silmiä ja korvia, ottaen huomioon kuitenkin lapsille niistä puhuessaan lapsen iän ja herkkyyden.
      Toiset ovat herkempiä kuin toiset, joillekin joku asia voi olla isokin vaikka se olisi toiselle ihan pikku juttu.

    • Anonyymi

      Hyvin oivallettu, henkisyyttä ei saisi unohtaa, se on osa meitä itseämme. Pitäisi löytää elämäntarkoitus. Kun sen löytää motivaatio lisääntyy eteenpäin pääsemiseksi. Kannattaa mennä mukaan johonkin henkiseen toimintaan.

    • Anonyymi

      Mikähän osuus on sillä että ihminen ei löydä paikkaansa yhteiskunnassa. Työelämä on kovaa ja väliintippujia paljon. Näköalattomuus tulevaisuuden suhteen. Luonnollisesti loukkuunjäänyt reagoi.

    • Anonyymi

      On todellakin luonnollista että sellaiseen reagoi, oudompaahan olisi jos tilanne ei herättäisi mitään tunnetta tai tuntuisi pahalta.

      Meillä ihmisillä on tapana reagoida asioihin, olivat ne sitten hyviä tai huonoja.
      Siinä on valtavia eroja miten kukakin reagoi, toiset voimakkaammin kuin toiset.

      Kaikki eivät esim. masennu isommistakaan vastoinkäymisistä, itse olen sellainen mutta ymmärrän kyllä jos ja kun joku masentuu.
      Toisille on helpompaa käsitellä vaikeitakin asioita ja puhua niistä avoimesti kun taas toisten on vaikeaa saada sanottua miltä tuntuu.

      Kun masennuksesta jossain vaiheessa selviää niin on pikkasen enemmän keinoja suhtautua asiaan jos masennus tulee uudestaan, tavallaan huomaa että selvittiinhän tästä viimeksikin.
      Kivaahan masennus ei ole ikinä mutta tuntuu nykyään olevan aika yleistä ja siihenkin on varmasti monia eri tekijöitä.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, ihminen on henkinen olento ja masennus ei häviä sillä että se yritetään painaa alas teennäisellä positiivisuus-puheella tai pillereillä. Minusta miettiminen kannattaa tehdä joskus toisen ihmisen kanssa, jos vain mahdollista. Yksinäisyys on se mikä ajaa monet masennukseen.

      Yksin ajatellut ajatukset johdattavat usein umpikujaan, jos elämäntilanne on raskas. Toisaalta yksinäisyyttäkin tarvitaan, eikä kaikkia ajatuksiaan kannata jakaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe