Tori.fi ja pyörän osto

Anonyymi

Hei,

olen ostamamassa hitusta vaille uutta pyörää tori.fi:stä. Menee ihme taikinoinniksi tämä homma. Myyjällä ei ole puhelinnumeroa näkyvissä, mutta on ollut torissa tili jo 2013 alkaen.

Suostui lähettämään postiennakolla (kuten luotettava ihminen tekee), mutta pyysi ensin että postimaksu maksetaan ennakkoon. Sanoin että se maksetaan kokonaan kassalla. Se sopi hänelle ja sanoin että tämä kelpaa minulle ja annoin osoitteeni ja nimeni ja puh. numeroni.

Sitten hän sanoi että kuitista ei ole tällä hetkellä tietoa, mutta että voi hankkia sen kaupasta josta osti pyörän. Sitten meni vuorokausi eikä kuulunut mitään. Sitten kysyin että onko lähetys edistynyt ja hän vastasi että ehkä huomenna vie sen postiin.

Inhottavaa tällainen kun ei kommunikoi nopeasti ja selkeästi vaan antaa tahallaan asian roikkua. Voisi edes sanoa että on kiireitä tms. mutta ei mitään sellaista! Haluaisin oikeastaan perua koko kaupan, kun ei tiedä mitä se siellä taikinoi, vai onko pyörää olemassakaan, vai antaako tahallaan odottaa ja ihmetellä.

Hyvin voisi luulla että jos kuittia ei ole niin saattaa lähettää ilman kuittia ja sanoa että ei saanut sitä. Tai sitten tässä vaan menee monta päivää eikä kuulu mitään. Mutta jos sanon että perutaan kauppa, niin entä jos pyörä tuleekin sitten kun tulee jos tulee?

2

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi toki olla esim. kehitysvammainen tai jotenkin muuten jälkeenjäänyt tai taantunut. Ehkä kannattaa vaikka antaa maanantaihin asti aikaa, ja ilmoittaa siitä esim. torstaina. Ja jos pyörä ei ole siihen mennessä lähtenyt kuitin kanssa matkaan ja lähetysnumero tullut ostajalle niin peru kauppa ja unohda koko taikina.

    • Anonyymi

      Tehkää aina kauppakirja vähän tuohon tyyliin kaupoistanne

      Tällä kauppakirjalla minä XXXXXXXXXXXXXXXX (henkilöllisyys tarkastetta ajokortista xxxxxxxx) myyn ja luovutan omistamani XXXXXXXXX ostajalle XXXXXXXXXXX yhteisellä XXXXXX sopimallamme hinnalla.
      Kuittaan kauppahinnan kokonaan maksetuksi tällä allekirjoituksella ja vannon, että myyty tuote ei ole anastettu eikä muullakaan rikollisella tavalla minulle hankittu.

      Helxxxxxxxxx
      22xxxx marraskuutaxxxxx


      Myyjäxxxxxxxxxx ostaja xxxxxxxxxxxx

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe