Susille annettava tilaa ja lisää tuulivoimaa!

Anonyymi

Kyllä susi Suomen luontoon kuuluu. Susia on ollut aikoinaan paljon enemmänkin, mutta ihmiset ovat julmasti harventaneet susikantaa. Tästä johtuen ihmiset ovat joutuneet itse harventamaan mm. hirvikantaa hirvikolareiden vuoksi.

Ihminen ei saa puuttua metsän eläimiin ja niiden harventamiseen! Se ei yksinkertaisesti ole minkään etiikan mukaista. Susikanta on normalisoitava entiselle tasolle, jolloin sudet pystyvät itse pitämään hirvikantoja yms kurissa. Se tehtävä kuuluu susille, ei ihmisille!

Tuulivoimaa on myös lisättävä tuntuvasti. Monet tuulivoiman vastustajat vetoaa siihen, että tuulivoima tekee metsästämisestä mahdotonta, kun tuulivoimaloiden liepeillä ei saa liikkua. Ei tarvikaan!!! Ihmisen ei tarvitse edes mennä metsään sörssimään metsän eläimiä. Eikä metsää pitäis tehokäyttää niin täysillä, kuin tähän mennessä on tehty.

Avohakkuut pitäisi kieltää lailla. Myös älytön harsinta pitäisi saattaa kielletyksi. Rikki revitystä metsästä tulee rytö jollainen ei ole totisesti silmän ruokaa. Vain harkittu hakkuu on sallittava. Ei ikinä avohakkuuta, vaan puita on otettava tasaisesti niin, ettei itse metsä ja sen ekosysteemi vaarannu! Tuulivoimaloiden lähialue taas pitää aidata niin, ettei sinne metsän eläimet pääse. Jos tuulivoimalasta tippuu esimerkiksi siipi, niin se ei putoaisi hirven, eikä jäniksen selkään eikä sudenkaan. Ei minkään eläimen. Linnuilta alueita ei tarvitse rajata, sillä ani harvoin linnut törmää mastoihinkaan!

Tuulivoima on puhdasta energiaa. Haapavedellekin mahtuu runsain määrin tuulivoimaloita. Haluan nähdä elinvoimaisen metsän, jossa metsän elämä kukoistaa ja jossa on vain sellaista sähköntuotantoa, joka ei riivii, eikä häiritse metsän elämää. Tuulivoima on juuri sellaista! Metsän eläimistökin kiittää!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja ei omista mitään asuu keskustassa vanhempien kanssa....

      • Anonyymi

        Mikä selevännäkijä luulet olevas? Valitettavasti selvänäköisyytesi tarvitsee kuitenkin vahvat rillit.


    • Anonyymi

      Aloittajan mielestä pitäisi satsata kannabiksen viljelyyn.

      • Anonyymi

        Ei pidä.... mutta sen sijaan kannabis olisi dekriminalisoitava. On typerää, että siitä pitäisi rankaista. Joka tapauksessa en kannata kannabista, mutten kyllä sen kriminalisoimistakaan.
        Myös kotipontikan teko ei pitäisi olla rankaistava teko. Mutta meidän on ennen kaikkea valistettava ihmisiä, ettei kannata käyttää päihteitä. Jos joku kasvattaa kuitenkin kannabista ja käyttää sitä, niin hän on itse tietoisen valintansa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä.... mutta sen sijaan kannabis olisi dekriminalisoitava. On typerää, että siitä pitäisi rankaista. Joka tapauksessa en kannata kannabista, mutten kyllä sen kriminalisoimistakaan.
        Myös kotipontikan teko ei pitäisi olla rankaistava teko. Mutta meidän on ennen kaikkea valistettava ihmisiä, ettei kannata käyttää päihteitä. Jos joku kasvattaa kuitenkin kannabista ja käyttää sitä, niin hän on itse tietoisen valintansa tehnyt.

        Eiköhän suurin osa huumeiden ja alkoholin käyttäjistä ole aloittanut puhtaasti sosiaalisten ryhmäpaineiden takia, eli on tarjottu eikä ole kehdannut kieltäytyä. Osa jää sitten koukkuun, he ovat uhreja eivätkä ole itse sitä aiheuttaneet. Syy on heissä jotka tarjosivat, eli loppupeleissä alkoholissa ja huumeissa, sillä niiden käyttäjät haluavat kavereita joiden kanssa bilettää. Joten se kuva, että ovat valintansa tehneet, on väärä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe