Tavallisessa ainakin vanhoissa loisteputkivalaisimessa on pieni "häiriönpoistokondensaattori" se vanhemmiten usein
räjähtää kappaleiksi.Moni sen kärvähtäneen konkan sitten poistaa, tuli mieleen että mahtaako sillä olla toinenkin merkitys myös
sytyttimen kärkien keston kannalta? Onko kenelläkään tästä tarkempaa tietoa
Silloin kannattaa vaihtaa ehkä silloin elektroninen turvasytytin sehän toimii sitten eri periaatteella. Turvasytytin kannattaa tietysti laittaa kaikkiin vanhoihin loistevalaisimiin niihin "paksuputkisiin".
Loistevalaisimen konkka
6
89
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai se muuta tee kuin kompensoi kuristimen induktanssia. Tuo turvasytyttimen käsite on minulle uusi. Ehkä se elektroninen liitäntälaite on turvallisempi. Joskus kuristimilla on tapana alkaa kärytä.
- Anonyymi
Ja höpön höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpön höpö.
Niin.
- Anonyymi
Se pieni konkka joka useimmiten löytyy ei ole kompensointia varten vaan kuten jo kerrottu niin häiriönpoistoon.
Joissakin loistevalaisimissa kyllä on sitten myös kompensointikonkkia, muta nämä ovat jo kooltaankin vähän isompia, näitä harvemmin kotitalouksien valaisimista löytyy vaan paikoista joissa valaisimia on paljon ja loistehosta veloitetaan.
- Anonyymi
Se häiriönpoistokondensaattori on muinaisjäänne ajoilta kun kuunneltiin radiosta AM-lähetyksiä. Nyt ei enää sellaisia lähetyksiä normaalisti kuunnella kun häiriösietoisemmat ULA-lähetykset alkoivat. Eikä enää vuosiin ole uusiin kuristimellisiin loistevalaisimiinkaan häiriönpoistokonkkia laitettu.
- Anonyymi
Tuohon voi usko kaåen haluaa
Kondensaattorin t t koitus on estää vaihtovirrankulkua ja eristää vaihtovisrtaa
Myöskin johtaa tasavita jännitepiikki pen johtimeeen elikkä maadoitukseen ja heneraattorin tähtipisteeseen elikkä nolla pisteeeseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027