joskus ennen taksi-isännät oli tunnettuja varakkuudestaan ja ammattia arvostettiin. nyt alan maine on mennyt ja jobia pidetään aivan surkeana.
uskaltaako alalle aikovat enää luottaa siihen että työstä saatava palkka on tuntuvahko ja vapaa-aikaakin riittää?
milloin taksiautoilu taas kannattaa?
56
1018
Vastaukset
- Anonyymi
Varsinkin nyt korona-aikana taksiyrittäjillä ei mee kovin hyvin. Porukkaa ei kulje ravintoloihin eikä lentoasemille. Mutta tulevaisuutta on yhtä vaikea ennustaa kuin tulevan kesän säätäkin.
- Anonyymi
Kannattavuus perustui sääntelyyn. Ei ollut vapaata kilpailua eli alalla sai loisia laiska ja osaamaton pelleporukka ja hinnoitella kartellimaisesti. Nyt pitää olla oikea yrittäjä, jos haluaa palkkansa. Sama tilanne on nyt apteekeissa, jossa loisii pieni ryhmä varastamassa kansalaisilta joka päivä ylihintaisilla lääkkeillä.
- Anonyymi
Voihan sen noinkin sanoa. Toisaalta sääntelyaikana hinnat olivat halvempia, ja saatavuus oli turvattu ympäri Suomen. Lisäksi suomalainen taksi oli äärimmäisen luotettava, autot ja kuskit tasalaatuisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sen noinkin sanoa. Toisaalta sääntelyaikana hinnat olivat halvempia, ja saatavuus oli turvattu ympäri Suomen. Lisäksi suomalainen taksi oli äärimmäisen luotettava, autot ja kuskit tasalaatuisia.
Ennen piti autoilijan suorittaa yrittäjäkoulutus, kuljettajan kuljettajakoulutus ja paikallistuntemuskoe, piti olla taksamittari taksikupu katolla.
Valtio määräsi taksojen maksimihinnat mutta taksiautoilija voi määritellä alemmat hinnat.
Nyt miltei kuka vaan voi alkaa ajaa taksia ja määritellä miten korkeat hinnat tahansa miltei ilman mitään koulutusta ja ilman paikallistuntemusta ilman mittaria jolloin verottajallekin voi ilmoittaa omatunnon mukaan.
Seko on mielestäsi ammattitaitoa ja rehellistä toimintaa? - Anonyymi
Kyllä nyt kunnon yrittäjät joutuvat repiä katteen kuluttaja asiakkailta kun keskukset polkevat yhteiskunnan kuljetus hinnat alle tuotanto kustannuksien. Eli kuluttaja tässä eniten kärsii.. Hinta nousee ja laatu laskee..
- Anonyymi
Jijuu mikä älynväläys!
- Anonyymi
Yksi arvio, jonka kuulin, että lentoliikenne ja sitä myötä bisnes olisi palautunut normaaliksi 2024 mennessä. Kuka sitten siihen asti jaksaa kitkuttaa ? Väliajalle pitäisi saada yhteiskunnan kuljetuksia, tms.
- Anonyymi
Sama uudistus apteekkialalle, ei enää koulutusvastuusta, eikä muitakaan vaatimuksia lääkkeiden suhteen.
Kopiolääkkeitä saa halvalla ja osa on aivan toimivaakin, osa saattaa tietysti olla jopa vaarallisia tai ainakin toimimattomia.
Apteekeista poistetaan kassat ja lääkkeitä voi myyrä miltei kuka hyvänsä.
Hintojen laskusta ei kyllä ole takuuta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama uudistus apteekkialalle, ei enää koulutusvastuusta, eikä muitakaan vaatimuksia lääkkeiden suhteen.
Kopiolääkkeitä saa halvalla ja osa on aivan toimivaakin, osa saattaa tietysti olla jopa vaarallisia tai ainakin toimimattomia.
Apteekeista poistetaan kassat ja lääkkeitä voi myyrä miltei kuka hyvänsä.
Hintojen laskusta ei kyllä ole takuuta .Kaikki bisnes vaan Suomesta ulkolaisten haltuun. Saadaanpa veroeurot parempiin käsiin paratiisisaarten kautta? Ja täällä holmölandiassa korkeakouluissaan päänsä tärviölle opiskelleet kauppakamarinulikat ja kaltaisensa iloitsevat talouden uusliberalisoinnin uudesta aluevaltauksesta.
- Anonyymi
Bussi- ja kuorma-autopuolella etenkin menee paremmin vapautuksesta huolimatta, syynä lienee se, että alkuinvestointi on niin suuri, että se karsii osan kokeilijoista jo alkumetreillä. Taksiin taas kelpaa mikä tahansa katsastuksen läpäissyt tonnin kottero.
- Anonyymi
Älä paskaa jauha,kun et tiedä mitään bussi ja kuorma-autoilusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä paskaa jauha,kun et tiedä mitään bussi ja kuorma-autoilusta.
Enemmän tiedän niistä kolmesta, kun olen ajanut kaikkia.
- Anonyymi
Ei taksi-isännät oo koskaan ollu varakkaita ymmärtämättömät vaan on kadehtinu sitä johtotähteä nokalla ....eine koskaan huomannu että yrittäjän persaus oli puhkikulunu istumisesta 24/7 tolpilla odottamassa..... että joku kateellinen tarttis palveluja
- Anonyymi
Vallalla oli ajatus , että se säännelty taksa oli jollain ihmeen tavalla saatu niin suureksi että kannatti ajaa autolla joka oli tavallisen duunarin ulottumattomissa.
Nyt tulee Mustafa kusenpolttamalla 5v vanhalla Skodalla hakemaan ja laskuttaa tuplat ja kaikki on tyytyväisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vallalla oli ajatus , että se säännelty taksa oli jollain ihmeen tavalla saatu niin suureksi että kannatti ajaa autolla joka oli tavallisen duunarin ulottumattomissa.
Nyt tulee Mustafa kusenpolttamalla 5v vanhalla Skodalla hakemaan ja laskuttaa tuplat ja kaikki on tyytyväisiä.Mersu on oikeestaan ainut peli millä voi ajaa tyyliin rauta ei valita...eikä mersun taksanvaikuttavuus pääoma korko ollu ku 7%
- Anonyymi
Kysuttäessä, tiedänkö, koska taksiautoilu taas kannattaa, vastaan, että tiedän.
Kun näette luonnossa liikkuessanne, että sammakoille alkaa kasvaa höyhenet, tiedätte, että on tullut taas aika, jolloin taksiautoilu kannattaa. - Anonyymi
5 vuotta vanha superB olis ihan oiva peli tänäpänä...ja sillä liikenteeseen vaan semmosena kellonaikana ku kala on syötillä ja hetiku kala lakkaa syömästä niin skodaparkkiin silläkeinolla homman saa kannattvaks
- Anonyymi
Puhut asiaa. Tämä on taksialan uusi normaali. Laatupalvelua haluava saa jatkossa maksaa itsensä kipeäksi mutta hei, eihän se meidän syy ole.
- Anonyymi
koska se kellon aika olisi oikea yö 1 va i klo 3 saat 2 20e keikkaa sit on jo hiljasta.
- Anonyymi
poimis vaa parhat palat pinnast
- Anonyymi
oikea taksimies ajaa kaikki keikat vaikka olisi 9e keikka ei tällä alala valita.keikkaa.
- Anonyymi
ja maksupäätteeks IZETTLE
- Anonyymi
juppit ja hipsterit ei ymmärtäis kadehtia
- Anonyymi
ne suorastaan antais säälist tippii
- Anonyymi
Monella työpaikalla panostettu digitaalisiin palveluihin joilla voi tulevaisuudessa hoitaa kokoukset ilman että henkilöstön tarvitsee matkustaa paikan päälle. Ymmärrettävää se on, koska se on myös huomattavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto.
Toivottavasti Taksi Helsinki lunastaa kaatuneiden firmojen luvat ja saataisiin automäärä alle 1000. Mielummin maksan välityksestä vaikka 50 % enemmän, kunhan se tekisi ajamisesta kannattavaa. Ei ole mitään järkeä pitää välityksessä vastaavaa automäärää kuin ennen vapautusta. Ennen vapautusta jo ajomäärät olivat laskeneet. Kuskeille voisi ehkä maksaa parempaa palkkaa jos autokohtaiset tuotot saataisiin ylös. Toki se vaatii sen, että huomattava määrä yrittäjiä tekisi konkurssin, mutta se taitaa olla alan ainoa pelastus. Nykyisellään homma ei toimi ja paluuta vanhaan ei varmasti ole. Osalla yrittäjistä on vielä puskuria, mutta suurella osalla alkaa olemaan tukalat paikat.- Anonyymi
Veikkaan, että etätyöstä tulee koronan jälkeen yksi iso työmuoto, jossa työntekijät tekevät työt toimiston sijaan jatkuvasti kotona. Kokoukset digitaalisesti kota käsin jne.
Se aika ei enää palaa, kun sai arki-illat kuskata reppureita ja asiakkaita hotelliin, hotellista syömään, syömästä hotelliin ja hotellista illan viettoon ja yöllä yökerhosta taas hotelliin. - Anonyymi
Usko huvikses..taaksi-helsinkiei vähennä automäärää....se elää runsaslukuisten takasareiden maksamista keskusmksuista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko huvikses..taaksi-helsinkiei vähennä automäärää....se elää runsaslukuisten takasareiden maksamista keskusmksuista
Kallistun myös uskomaan siihen, ettei radikaalia automäärän vähennyksiä ole tulossa kun ne kk maksut on ainoa tulonlähde. Eri asia on, kuinka kauan autoilijat ovat halukkaita maksamaan 450/ kkk siitä että saavat istua tyhjänpanttina 12 tuntia päivässä tolpalla, varsinkaan kun minkäänlaista markkinointia ei näy facebookia ja twitteriä lukuunottamatta missään. Menevä kustantaa levyjä, mainostaa telkkarissa ja lehdissä, mutta nää isot vanhat ei .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kallistun myös uskomaan siihen, ettei radikaalia automäärän vähennyksiä ole tulossa kun ne kk maksut on ainoa tulonlähde. Eri asia on, kuinka kauan autoilijat ovat halukkaita maksamaan 450/ kkk siitä että saavat istua tyhjänpanttina 12 tuntia päivässä tolpalla, varsinkaan kun minkäänlaista markkinointia ei näy facebookia ja twitteriä lukuunottamatta missään. Menevä kustantaa levyjä, mainostaa telkkarissa ja lehdissä, mutta nää isot vanhat ei .
Kirjoittaja kenelle vastasit mainitsiki, että olisi valmis maksamaan 50 % korkeampia kk maksuja jos automäärän väheneminen tekisi hommasta kannattavaa.
- Anonyymi
pääasai että tolpat pullollaan autoja ja kk-erät juoksee sillä ne elää
- Anonyymi
Halmisella on paljon kevyempi organisaatio...se reagoi nopeammin kuin nää isot poropaliskunnat
- Anonyymi
hyvä esimerkki torilta.. pulut nahistelee leivänmurusta keskenään...piirin ulkopuolella pulu napsii leivänmurut sillävälin ku toiset nahistelee keskenään....sama tapahtuu nyt taksirintamalla....halminen on siinä rinkin ulkopuolella
- Anonyymi
laadunvalvvonta ajaa porot aitaukseen
- Anonyymi
Ja Kovanen kuorii kermaa..ja napsiii kypsä thyvät marjat
- Anonyymi
Ei välitysyhtiö voi mitää Liikennelupia lunastaa Korkeintaan pidättäytyä tekemästä uusia palvelusopimuksia se taas on näivettää yhtiön juoksevia tuloja
- Anonyymi
Rupea paskakuskiks ennemmin
- Anonyymi
Tai rupea omanelämän Meneväksi
- Anonyymi
Halmisella vaan on pitkä etumatka
- Anonyymi
jepjep
- Anonyymi
Kaikille niille se kannattaa, joiden pers kestää ajojen puolittumisen. Ei auta edes pikkujoulut.
.....tilausten määrä laski koko maassa jopa 60-70 % normaalista määristä. Myös Nordean keräämä maksukorttidata osoittaa taksinkäytön puolittuneen viime vuodesta.......
https://extralehdet.com/taksiala-on-koronan-suurimpia-karsijoita/- Anonyymi
Juu ja virallinen data kertoo kyytimäärän puolittuneen...eikö silloin kertyneet verotkin ole puolittunu...mitä tapahtui.... taksimiehistä tehtiin pinnareita ja harmaantalouden pyörittäjiä......jumankekka....millähänse Harakka saa keikat takasin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja virallinen data kertoo kyytimäärän puolittuneen...eikö silloin kertyneet verotkin ole puolittunu...mitä tapahtui.... taksimiehistä tehtiin pinnareita ja harmaantalouden pyörittäjiä......jumankekka....millähänse Harakka saa keikat takasin
Jonsei persaus kestä on kuljettava persaus paljaana
- Anonyymi
Munmielestä taksitoiminta on julkinen Monopoli / palvelu 24/7 .... taksikeskusket pitäs sosialisoida...eli ulkoistaa vaikka kunnan tai kaupungin centrali-santrojen hommiks ...palata takaisin taksinkäyttäjien kannalta edullisempaan hinnoitukseen...... 1 ainoa sovellus johon kaikki hyvänmaineiset nuhteettomat yrittäjät pääsee .....kymmenet eri maksukortit ns näennäiset sumu- kilipailutukset vaan lisäää byrokratiaa ja jäykistää yrittäjien mahdollisuutta palvella ns suurta yleisöä.....yksinkertaiset asiat on tehty kilipailutuksen varjolla monimutkaiseksi
- Anonyymi
Kerrankin hyvä kommentti.. Keskukset tämän alan ryssiivät, polkevat hinnat ja autoilijat joutuvat maksamaan huonon hinnan takia suuret komissio maksut.. Menevällä Lapissa 15 % komissio..
- Anonyymi
niinpäValopilkku jokaiseen autoon
- Anonyymi
Valopilkku on suurin uhka Bärändääjille
- Anonyymi
Valopilkku on suurin uhka Bärändääjille
Höpö höpö, miksi olisi? Kohta tämä maa on täynnä sovelluksia.
- Anonyymi
1 ainoa sovellus riittää kyllä 1 pukki riittää kattamaan taksikaalimaata
- Anonyymi
nyt on liian monta pukkia vahtimassa kaalimaata
- Anonyymi
hjallis sanois että sä saat potkut
- Anonyymi
Taksiliitto minkä teki... koko valtakunnan yhteisen brändituotteen antoivat mennä taksuudistuksen mukana..meni niiku lapsi pesuveden mukana
- Anonyymi
joko pilikkikilipailutole ?
- Anonyymi
Taksiautoilu ei kannata ennenkuin Suomi parantuu koronasta ja Berneröinnistä , kannattaa etsiä muita töitä sitä odotellessa eikä jäädä tolpalle tappelemaan paikasta jonossa ja asiakkaista .
- Anonyymi
Saas nähdä.
Ministeri Harakan johdolla yritetään saada tallin ovi kiinni, kun ministeri Bernerin johdolla päästettiin hevoset tallista karkuun... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saas nähdä.
Ministeri Harakan johdolla yritetään saada tallin ovi kiinni, kun ministeri Bernerin johdolla päästettiin hevoset tallista karkuun...eise kuule auta enäää...hevoset läks ja vei ovenkarmit mennessään
- Anonyymi
Ainoa asia pikä vaikuttas että kuski saa normalin palkan on että vähetään 65 % takseista pois.nykyisestä taksimääristä riittäis 35 % eli jos on 1000 taksia niin jätetään ajoon vain 350 taksia. silloin taas päästäs 300e päivä kassalle. ja kuski sais brutto noin 108e 8 tunnin töistä.eli 13,50e tunnilta mutta se edelyttää että ajossa vain 350 taksia kun nyt 1200 taksia.auton tunti laskutus pitäs olla 37,50 tunti.veho ottaa noin 90e tunti sähkömies noin 60e tunti putkimies 90e tunti .mutua mutta lähellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1482301- 271958
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231918Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851720Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?641514Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201286Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381190- 111178
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371173Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101157