milloin taksiautoilu taas kannattaa?

Anonyymi

joskus ennen taksi-isännät oli tunnettuja varakkuudestaan ja ammattia arvostettiin. nyt alan maine on mennyt ja jobia pidetään aivan surkeana.

uskaltaako alalle aikovat enää luottaa siihen että työstä saatava palkka on tuntuvahko ja vapaa-aikaakin riittää?

56

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varsinkin nyt korona-aikana taksiyrittäjillä ei mee kovin hyvin. Porukkaa ei kulje ravintoloihin eikä lentoasemille. Mutta tulevaisuutta on yhtä vaikea ennustaa kuin tulevan kesän säätäkin.

    • Anonyymi

      Kannattavuus perustui sääntelyyn. Ei ollut vapaata kilpailua eli alalla sai loisia laiska ja osaamaton pelleporukka ja hinnoitella kartellimaisesti. Nyt pitää olla oikea yrittäjä, jos haluaa palkkansa. Sama tilanne on nyt apteekeissa, jossa loisii pieni ryhmä varastamassa kansalaisilta joka päivä ylihintaisilla lääkkeillä.

      • Anonyymi

        Voihan sen noinkin sanoa. Toisaalta sääntelyaikana hinnat olivat halvempia, ja saatavuus oli turvattu ympäri Suomen. Lisäksi suomalainen taksi oli äärimmäisen luotettava, autot ja kuskit tasalaatuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen noinkin sanoa. Toisaalta sääntelyaikana hinnat olivat halvempia, ja saatavuus oli turvattu ympäri Suomen. Lisäksi suomalainen taksi oli äärimmäisen luotettava, autot ja kuskit tasalaatuisia.

        Ennen piti autoilijan suorittaa yrittäjäkoulutus, kuljettajan kuljettajakoulutus ja paikallistuntemuskoe, piti olla taksamittari taksikupu katolla.
        Valtio määräsi taksojen maksimihinnat mutta taksiautoilija voi määritellä alemmat hinnat.

        Nyt miltei kuka vaan voi alkaa ajaa taksia ja määritellä miten korkeat hinnat tahansa miltei ilman mitään koulutusta ja ilman paikallistuntemusta ilman mittaria jolloin verottajallekin voi ilmoittaa omatunnon mukaan.

        Seko on mielestäsi ammattitaitoa ja rehellistä toimintaa?


      • Anonyymi

        Kyllä nyt kunnon yrittäjät joutuvat repiä katteen kuluttaja asiakkailta kun keskukset polkevat yhteiskunnan kuljetus hinnat alle tuotanto kustannuksien. Eli kuluttaja tässä eniten kärsii.. Hinta nousee ja laatu laskee..


      • Anonyymi

        Jijuu mikä älynväläys!


    • Anonyymi

      Yksi arvio, jonka kuulin, että lentoliikenne ja sitä myötä bisnes olisi palautunut normaaliksi 2024 mennessä. Kuka sitten siihen asti jaksaa kitkuttaa ? Väliajalle pitäisi saada yhteiskunnan kuljetuksia, tms.

      • Anonyymi

        Sama uudistus apteekkialalle, ei enää koulutusvastuusta, eikä muitakaan vaatimuksia lääkkeiden suhteen.
        Kopiolääkkeitä saa halvalla ja osa on aivan toimivaakin, osa saattaa tietysti olla jopa vaarallisia tai ainakin toimimattomia.
        Apteekeista poistetaan kassat ja lääkkeitä voi myyrä miltei kuka hyvänsä.
        Hintojen laskusta ei kyllä ole takuuta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama uudistus apteekkialalle, ei enää koulutusvastuusta, eikä muitakaan vaatimuksia lääkkeiden suhteen.
        Kopiolääkkeitä saa halvalla ja osa on aivan toimivaakin, osa saattaa tietysti olla jopa vaarallisia tai ainakin toimimattomia.
        Apteekeista poistetaan kassat ja lääkkeitä voi myyrä miltei kuka hyvänsä.
        Hintojen laskusta ei kyllä ole takuuta .

        Kaikki bisnes vaan Suomesta ulkolaisten haltuun. Saadaanpa veroeurot parempiin käsiin paratiisisaarten kautta? Ja täällä holmölandiassa korkeakouluissaan päänsä tärviölle opiskelleet kauppakamarinulikat ja kaltaisensa iloitsevat talouden uusliberalisoinnin uudesta aluevaltauksesta.


    • Anonyymi

      Bussi- ja kuorma-autopuolella etenkin menee paremmin vapautuksesta huolimatta, syynä lienee se, että alkuinvestointi on niin suuri, että se karsii osan kokeilijoista jo alkumetreillä. Taksiin taas kelpaa mikä tahansa katsastuksen läpäissyt tonnin kottero.

      • Anonyymi

        Älä paskaa jauha,kun et tiedä mitään bussi ja kuorma-autoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä paskaa jauha,kun et tiedä mitään bussi ja kuorma-autoilusta.

        Enemmän tiedän niistä kolmesta, kun olen ajanut kaikkia.


    • Anonyymi

      Ei taksi-isännät oo koskaan ollu varakkaita ymmärtämättömät vaan on kadehtinu sitä johtotähteä nokalla ....eine koskaan huomannu että yrittäjän persaus oli puhkikulunu istumisesta 24/7 tolpilla odottamassa..... että joku kateellinen tarttis palveluja

      • Anonyymi

        Vallalla oli ajatus , että se säännelty taksa oli jollain ihmeen tavalla saatu niin suureksi että kannatti ajaa autolla joka oli tavallisen duunarin ulottumattomissa.
        Nyt tulee Mustafa kusenpolttamalla 5v vanhalla Skodalla hakemaan ja laskuttaa tuplat ja kaikki on tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vallalla oli ajatus , että se säännelty taksa oli jollain ihmeen tavalla saatu niin suureksi että kannatti ajaa autolla joka oli tavallisen duunarin ulottumattomissa.
        Nyt tulee Mustafa kusenpolttamalla 5v vanhalla Skodalla hakemaan ja laskuttaa tuplat ja kaikki on tyytyväisiä.

        Mersu on oikeestaan ainut peli millä voi ajaa tyyliin rauta ei valita...eikä mersun taksanvaikuttavuus pääoma korko ollu ku 7%


    • Anonyymi

      Kysuttäessä, tiedänkö, koska taksiautoilu taas kannattaa, vastaan, että tiedän.

      Kun näette luonnossa liikkuessanne, että sammakoille alkaa kasvaa höyhenet, tiedätte, että on tullut taas aika, jolloin taksiautoilu kannattaa.

    • Anonyymi

      5 vuotta vanha superB olis ihan oiva peli tänäpänä...ja sillä liikenteeseen vaan semmosena kellonaikana ku kala on syötillä ja hetiku kala lakkaa syömästä niin skodaparkkiin silläkeinolla homman saa kannattvaks

      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Tämä on taksialan uusi normaali. Laatupalvelua haluava saa jatkossa maksaa itsensä kipeäksi mutta hei, eihän se meidän syy ole.


      • Anonyymi

        koska se kellon aika olisi oikea yö 1 va i klo 3 saat 2 20e keikkaa sit on jo hiljasta.


    • Anonyymi

      poimis vaa parhat palat pinnast

      • Anonyymi

        oikea taksimies ajaa kaikki keikat vaikka olisi 9e keikka ei tällä alala valita.keikkaa.


    • Anonyymi

      ja maksupäätteeks IZETTLE

    • Anonyymi

      juppit ja hipsterit ei ymmärtäis kadehtia

    • Anonyymi

      ne suorastaan antais säälist tippii

    • Anonyymi

      Monella työpaikalla panostettu digitaalisiin palveluihin joilla voi tulevaisuudessa hoitaa kokoukset ilman että henkilöstön tarvitsee matkustaa paikan päälle. Ymmärrettävää se on, koska se on myös huomattavasti kustannustehokkaampi vaihtoehto.

      Toivottavasti Taksi Helsinki lunastaa kaatuneiden firmojen luvat ja saataisiin automäärä alle 1000. Mielummin maksan välityksestä vaikka 50 % enemmän, kunhan se tekisi ajamisesta kannattavaa. Ei ole mitään järkeä pitää välityksessä vastaavaa automäärää kuin ennen vapautusta. Ennen vapautusta jo ajomäärät olivat laskeneet. Kuskeille voisi ehkä maksaa parempaa palkkaa jos autokohtaiset tuotot saataisiin ylös. Toki se vaatii sen, että huomattava määrä yrittäjiä tekisi konkurssin, mutta se taitaa olla alan ainoa pelastus. Nykyisellään homma ei toimi ja paluuta vanhaan ei varmasti ole. Osalla yrittäjistä on vielä puskuria, mutta suurella osalla alkaa olemaan tukalat paikat.

      • Anonyymi

        Veikkaan, että etätyöstä tulee koronan jälkeen yksi iso työmuoto, jossa työntekijät tekevät työt toimiston sijaan jatkuvasti kotona. Kokoukset digitaalisesti kota käsin jne.
        Se aika ei enää palaa, kun sai arki-illat kuskata reppureita ja asiakkaita hotelliin, hotellista syömään, syömästä hotelliin ja hotellista illan viettoon ja yöllä yökerhosta taas hotelliin.


      • Anonyymi

        Usko huvikses..taaksi-helsinkiei vähennä automäärää....se elää runsaslukuisten takasareiden maksamista keskusmksuista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko huvikses..taaksi-helsinkiei vähennä automäärää....se elää runsaslukuisten takasareiden maksamista keskusmksuista

        Kallistun myös uskomaan siihen, ettei radikaalia automäärän vähennyksiä ole tulossa kun ne kk maksut on ainoa tulonlähde. Eri asia on, kuinka kauan autoilijat ovat halukkaita maksamaan 450/ kkk siitä että saavat istua tyhjänpanttina 12 tuntia päivässä tolpalla, varsinkaan kun minkäänlaista markkinointia ei näy facebookia ja twitteriä lukuunottamatta missään. Menevä kustantaa levyjä, mainostaa telkkarissa ja lehdissä, mutta nää isot vanhat ei .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallistun myös uskomaan siihen, ettei radikaalia automäärän vähennyksiä ole tulossa kun ne kk maksut on ainoa tulonlähde. Eri asia on, kuinka kauan autoilijat ovat halukkaita maksamaan 450/ kkk siitä että saavat istua tyhjänpanttina 12 tuntia päivässä tolpalla, varsinkaan kun minkäänlaista markkinointia ei näy facebookia ja twitteriä lukuunottamatta missään. Menevä kustantaa levyjä, mainostaa telkkarissa ja lehdissä, mutta nää isot vanhat ei .

        Kirjoittaja kenelle vastasit mainitsiki, että olisi valmis maksamaan 50 % korkeampia kk maksuja jos automäärän väheneminen tekisi hommasta kannattavaa.


    • Anonyymi

      pääasai että tolpat pullollaan autoja ja kk-erät juoksee sillä ne elää

    • Anonyymi

      Halmisella on paljon kevyempi organisaatio...se reagoi nopeammin kuin nää isot poropaliskunnat

    • Anonyymi

      hyvä esimerkki torilta.. pulut nahistelee leivänmurusta keskenään...piirin ulkopuolella pulu napsii leivänmurut sillävälin ku toiset nahistelee keskenään....sama tapahtuu nyt taksirintamalla....halminen on siinä rinkin ulkopuolella

    • Anonyymi

      laadunvalvvonta ajaa porot aitaukseen

    • Anonyymi

      Ja Kovanen kuorii kermaa..ja napsiii kypsä thyvät marjat

    • Anonyymi

      Ei välitysyhtiö voi mitää Liikennelupia lunastaa Korkeintaan pidättäytyä tekemästä uusia palvelusopimuksia se taas on näivettää yhtiön juoksevia tuloja

    • Anonyymi

      Rupea paskakuskiks ennemmin

      • Anonyymi

        Tai rupea omanelämän Meneväksi


    • Anonyymi

      Halmisella vaan on pitkä etumatka

    • Anonyymi

      jepjep

    • Anonyymi

      Kaikille niille se kannattaa, joiden pers kestää ajojen puolittumisen. Ei auta edes pikkujoulut.
      .....tilausten määrä laski koko maassa jopa 60-70 % normaalista määristä. Myös Nordean keräämä maksukorttidata osoittaa taksinkäytön puolittuneen viime vuodesta.......
      https://extralehdet.com/taksiala-on-koronan-suurimpia-karsijoita/

      • Anonyymi

        Juu ja virallinen data kertoo kyytimäärän puolittuneen...eikö silloin kertyneet verotkin ole puolittunu...mitä tapahtui.... taksimiehistä tehtiin pinnareita ja harmaantalouden pyörittäjiä......jumankekka....millähänse Harakka saa keikat takasin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja virallinen data kertoo kyytimäärän puolittuneen...eikö silloin kertyneet verotkin ole puolittunu...mitä tapahtui.... taksimiehistä tehtiin pinnareita ja harmaantalouden pyörittäjiä......jumankekka....millähänse Harakka saa keikat takasin

        Jonsei persaus kestä on kuljettava persaus paljaana


    • Anonyymi

      Munmielestä taksitoiminta on julkinen Monopoli / palvelu 24/7 .... taksikeskusket pitäs sosialisoida...eli ulkoistaa vaikka kunnan tai kaupungin centrali-santrojen hommiks ...palata takaisin taksinkäyttäjien kannalta edullisempaan hinnoitukseen...... 1 ainoa sovellus johon kaikki hyvänmaineiset nuhteettomat yrittäjät pääsee .....kymmenet eri maksukortit ns näennäiset sumu- kilipailutukset vaan lisäää byrokratiaa ja jäykistää yrittäjien mahdollisuutta palvella ns suurta yleisöä.....yksinkertaiset asiat on tehty kilipailutuksen varjolla monimutkaiseksi

      • Anonyymi

        Kerrankin hyvä kommentti.. Keskukset tämän alan ryssiivät, polkevat hinnat ja autoilijat joutuvat maksamaan huonon hinnan takia suuret komissio maksut.. Menevällä Lapissa 15 % komissio..


    • Anonyymi

      niinpäValopilkku jokaiseen autoon

    • Anonyymi

      Valopilkku on suurin uhka Bärändääjille

      • Anonyymi

        Valopilkku on suurin uhka Bärändääjille

        Höpö höpö, miksi olisi? Kohta tämä maa on täynnä sovelluksia.


    • Anonyymi

      1 ainoa sovellus riittää kyllä 1 pukki riittää kattamaan taksikaalimaata

    • Anonyymi

      nyt on liian monta pukkia vahtimassa kaalimaata

    • Anonyymi

      hjallis sanois että sä saat potkut

    • Anonyymi

      Taksiliitto minkä teki... koko valtakunnan yhteisen brändituotteen antoivat mennä taksuudistuksen mukana..meni niiku lapsi pesuveden mukana

    • Anonyymi

      joko pilikkikilipailutole ?

    • Anonyymi

      Taksiautoilu ei kannata ennenkuin Suomi parantuu koronasta ja Berneröinnistä , kannattaa etsiä muita töitä sitä odotellessa eikä jäädä tolpalle tappelemaan paikasta jonossa ja asiakkaista .

      • Anonyymi

        Saas nähdä.
        Ministeri Harakan johdolla yritetään saada tallin ovi kiinni, kun ministeri Bernerin johdolla päästettiin hevoset tallista karkuun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saas nähdä.
        Ministeri Harakan johdolla yritetään saada tallin ovi kiinni, kun ministeri Bernerin johdolla päästettiin hevoset tallista karkuun...

        eise kuule auta enäää...hevoset läks ja vei ovenkarmit mennessään


    • Anonyymi

      Ainoa asia pikä vaikuttas että kuski saa normalin palkan on että vähetään 65 % takseista pois.nykyisestä taksimääristä riittäis 35 % eli jos on 1000 taksia niin jätetään ajoon vain 350 taksia. silloin taas päästäs 300e päivä kassalle. ja kuski sais brutto noin 108e 8 tunnin töistä.eli 13,50e tunnilta mutta se edelyttää että ajossa vain 350 taksia kun nyt 1200 taksia.auton tunti laskutus pitäs olla 37,50 tunti.veho ottaa noin 90e tunti sähkömies noin 60e tunti putkimies 90e tunti .mutua mutta lähellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe