Hermostunut olo, ja vain pahenee!

Anonyymi

Luulin, että johtuisi tyroksiinista, muttei vähentäminen auta mitään. Veriarvot viimeksi ihan normaalit, tsh vähän päälle 1, t4v jotain 16 tai 17. Nyt viikon ollut kolmanneksen normaalia pienempi tyroksiiniannos, mutta olo entistä kauheampi.
Siis ihan hirveä olo, kuin kofeiiniyliannos, ja normaalista aamu- tai iltapäiväkahvista ihan ylikierroksilla käyn.
Kai viikossa pitäisi joku vaikutus olla parempaan, jos tyroksiinista kyse?
Vai onko tämä vajaatoimintaa??

2

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen sairastanut vajaatoimintaa yli 20 vuotta ja olot on sekä hyviä, että huonoja. Pitkäaikaisen kokemukseni pohjalta minulle Tsh arvo parhaimmillaan 0,1 luokkaa. Silloinkin toki on päiviä jolloin olo heittelee, mutta noin yleensä tuo juuri mitattavissa oleva arvo toimii parhaimmin.

      T4v on siinä 17-18, sekin sopii minulle ainakin. Nyt parikuukautta sitten olo ei oikein meinannut korjaantua ja verenpainekin nousi taas vaihteeksi hieman yli suositusten. Aikaisemminkin paine oli yläkantissa, mutta liikunta ja ruokavalio korjasi sen silloin. Nyt liikunta eikä ruoka enään auttaneet, joten kokeiden kautta lääkäriin. Verikokeet oli ok. Tsh oli sen 0,1 johon lääkäri takertui. Antoi verenpainelääkkeen kokeeksi ja käski huolehtia tuon Tsh:n nostosta. Vähensin siis ns lasten pillerin verran annosta.

      Nyt kävin uudestaan kokeissa. Verenpaine on lääkkeellä nippanappa suosituissa rajoissa, hiukan oli paineiden huippuja lääke taittanut. Se ei lääkäriä kiinostanut, ainoastaan Tsh kiinosti kun oli noussut arvoon 1,6 se on nyt kuulemma hyvä, siis lääkärin mielestä. Vaan minunpa mielestä ei ja aloin ottamaan sitä aikaisempaa annostani. Olo on alkanut parantumaan jo huomattavasti.

      Tarkoitan siis kirjoituksellani sitä, että minulle ja monelle muullekin se nollan pinnassa oleva arvo on sopivin. Yksilöitähän me toki kaikki olemme, toisille sopii, toisille ei. Endokrinologi sanoi minulle vuonna 1999, potilas tuntemuksineen on tärkeämpi kuin mitkään toleranssit, nollapinta on hyvä jos liikatoiminnalle ei mennä. (sydänoireet ym)
      Terveyskeskuslääkäri näkee usein vain sen taulukkoarvon, potilas ei tuntemuksineen niinkään kiinosta.

      Niin ja vielä, minulla annostusten muutos alkaa tuntua olossa noin viikon jälkeen muutoksesta. Varsinkin taudin alkuaikana se oli sellaista säätämistä, ettei aina meinannut pää kestää mukana. Viimeiset kymmenen vuotta jo mennyt suht ok, paitsi nyt tuo verenpaine, mutta sehän onkin jo eri asiaa. 👍

    • Anonyymi

      Nyt on olo parempi. Pystyy kahviakin taas juomaan.
      Miten nopeasti tsh nousee/laskee? Tietääkö kukaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe