Mulla on kattolamppu, jossa on 10 polttimoa. Vaihdoin polttimot ledeiksi ja asensin led-muuntajankin. Nyt on tullut eteen sellainen, että aiempien vissiin kiinaledien palaessa loppuun niin niiden tilalle olen laittanut Airamin ledejä ja kun laitan kahdeksannen ledin, niin kaikki polttimot alkaa vilkkua yhtäaikaa.
Voiko siis olla, että muuntajassa ei riitäkään potku kaikille uusille ledeille? Onkohan nämä "paremmat" ledit tehokkaampia? Vai voiko jossakin olla kosketushäiriö?
Led G4 polttimot vilkkuu
10
2387
Vastaukset
- Anonyymi
Etkö osaa katsoa minkä tehoisia polttimoita sinne lykkäät, ja mikä on led-muuntajasi teho?
- Anonyymi
No en jaksaisi irrotella valaisinta, kun on suht korkealla. Mutta tokihan se täytyy tehdä jos asiantunteva raati niin ohjeistaa... Elikä jos tosiaan kiinni muuntajasta ja polttimoiden tehosta, niin täytyy kai vaihtaa muuntaja?
- Anonyymi
LED-muuntajissa tehon raja-arvot yleensä 0 - johonkin (esim. -40W). Yleensä jos alaraja on suurempi kuin lamppujen yhteenlaskettu teho (W), niin lamput alkavat vilkkumaan.
Jos yhteenlaskettu lamppujen teho on suurempi kuin muuntajan yläraja, niin en ole varma miten vaikuttaa ( muuntajat on kylläkin suojatta ylikuumeniselta )- Anonyymi
Pysähdypä miettimään mitä suollat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysähdypä miettimään mitä suollat.
Sinä suollat röyhkeää ja hyödytöntä paskaa.
Tuo idea tehorajoista on sinänsä mielenkiintoinen. Siinäkin voi olla jotain perää.
Ledit yleensä vilkkuu, kun ovat rikki, mutta jos ne on vaihdettu, katse kääntyy sinne liitäntälaitteen puoleen.
- Anonyymi
niin ja ne Airamit on samasta Kiina tehtaasta kuin ne sinun "kiinalaiset".
Katso nyt vaan se virtalähteen teho vs ledilamppujen teho, siellä se vastaus piilee - Anonyymi
Minkävuoksi laitetaan 12v ledjä koska 220v ledjä löytyy monilla eri kannoilla.
- Anonyymi
No haloo, tässähän on ilmiselvästi alun perin ollut muodikas halogeenivaloratkaisu 12 V polttimoilla. 12 V koska niillä on paljon parempi valotehokkuus kuin pienitehoisilla 230 V polttimoilla.
- Anonyymi
"Sinä suollat röyhkeää ja hyödytöntä paskaa."
Koska tämä ketju jatkuu seuraavalla tämän tason kommentoinnilla?- Anonyymi
Heti sinun kommentin kohdalla näemmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242461Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3482077Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261922Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101743Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581528Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121062Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181049- 55910
- 63895
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2858