Hei sinä koiran taluttaja siellä!

Anonyymi

Voisitko taluttaa koiraasi tien vasemmassa reunassa. Eikö liikenne säännötkin opeta että käveliät kävelee vasemmassa reunassa ja pyöräiliät oikeassa reunassa. Luulis sinunkin tietävän! Koiran syyksi et voi laittaa koska koira kävelele siellä missä taluttajakin.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahimpia rullaluistelijat kesällä kun tulevat vauhilla eteen samalla kaistalla.

    • Anonyymi

      Kaiken huippu noran luona mönkkärillä koiraa taluttava vetelys😁

    • Anonyymi

      Juu kyllä minä tiedän mutta kävelen kummalla puolen haluan enkä siellä missä sinä haluaisit.

      • Anonyymi

        siinäpä oikia aito haapavetinen
        minkähön koulun kasvatti lienöö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä oikia aito haapavetinen
        minkähön koulun kasvatti lienöö

        Eiku kävelijät kävelee aina pyörätiellä oikeaa reunaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku kävelijät kävelee aina pyörätiellä oikeaa reunaa!

        Samoin voivat kävellä tielläkin.


      • Anonyymi

        Asian ydin on pitää lemmikki kurissa ja nuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä oikia aito haapavetinen
        minkähön koulun kasvatti lienöö

        Ei minkään koulun. On reputtanut apukoulun pääsykokeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä oikia aito haapavetinen
        minkähön koulun kasvatti lienöö

        Suomessa yhdistetyllä kävely- ja pyörätiellä (muunlaisia ei taida Haapavedeltä edes löytyä) kuljetaan. Kävele sinä siellä Vatjusjärvellä miten haluat, mutta älä yritä opettaa muita jos et itse osaa.


    • Anonyymi

      Maantiellä kävellään koiran kans vasenta reunaa ja kylällä mennään nuolen osoittamalla kaistalla eli oikealla... mut mitenkäs pyöräiliät ite? suurinosa ajaa keskellä niinku euroopan omistajat konsanaan!

      • Anonyymi

        Ja jalkakäytävällä ei saa pyöräillä ollenkaan, paitsi jos olet alle 12 v. Pyöräilijän pitääkin ajaa silloin kadun puolella.


    • Anonyymi

      Aamulehden artikkelista tiedoksi ketjun aloittaneelle Haapavetiselle. Muista opetella ne liikennesäännöt vaikka ensi kesäksi niin teet muidenkin liikkumisesta sujuvampaa.

      "Yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä jalankulkija voi käyttää joko vasenta tai oikeaa laitaa, kun taas pyöräilijä pyöräilee oikeassa reunassa. Pyöräilijä ohittaa samalla puolella tietä kävelevät ja pyöräilevät vasemmalta puolelta.

      Nämä säännöt ovat Piipan mukaan välillä hukassa niin jalankulkijoilta kuin pyöräilijöiltäkin. "

    • Anonyymi

      Rohkaistu sen verran hyvä ihminen että käy sanomassa henkilölle itselleen äläkä täällä valita. Tuskin tätä kautta tavoita kohdehenkilöä.

    • Anonyymi

      Hinttiys vie tosiaan kielen.

    • Anonyymi

      Maantiellä saa kävellä kumpaa reunaa tahansa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa! Käveliöitten pittää aina mennä vasenta laitaa ja pyöräiliöitten oikiaa. Eihän siitäkään mittään tulis jos autotki sais valita puolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa! Käveliöitten pittää aina mennä vasenta laitaa ja pyöräiliöitten oikiaa. Eihän siitäkään mittään tulis jos autotki sais valita puolensa.

        Esitä laki missä noin määrätään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitä laki missä noin määrätään!

        Tieliikennelaissa ei määrätä käyttämään tien oikea puolta.


    • Anonyymi

      Minua riepoo taluttajat, jotka repii koiraa, tai antaa koiran mennä kilometrin päässä flexi niin kireellä kuin olla ja voi. Opettakaa nyt hyvät ihmeet koiranne kävelemään rinnalla. Tollanen pingotettu köysi on vaarallinen niin muilla jalankulukijoille, kuin koiralle itelleenki. Koiraa ei revitä köydellä, vaan sen täytyy olla aina sen verran löysällä, ettei se kurista koiraa kuoliaaksi.

    • Anonyymi

      Kävelen koirani kanssa aina vasenta reunaa, koska koira on opetettu kävelemään minun vasemmalla puolella. Lisäksi kun koira kävelee vasenta reunaa ja vastaantulija ohittaa meidät minun oikealta puolelta, niin minä olen se joka on vastaantulijan ja koiran välissä.

      "Nykyään yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä kulkiessa, kävelijä saa päättää, kumpaa puolta käyttää tiestä käyttää. Laki kuitenkin velvoittaa kulkijan käyttämään tien laitaa, ja huolehtimaan esteetön liikkuminen vastaantulevalle.

      Koiraa ulkoiluttaessa on valittava puoli, jolla koira on jo valmiiksi, ja pysyttävä siellä koko ohitustilanteen ajan"

    • Anonyymi

      Kannattas pysyä näiden mielensä pahoittajien pois julkisilta paikoilta ja tienpäältä. Minä ite menen kuin ajokoira ja aina ovat hyvin väistäneet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe