W205 ongelmat

Anonyymi

Kävinpä koeajamassa Mercedes C 180 vm 2014 eli W205-tyyppiä olevan vehkeen.

Aikamoinen pettymys. Ongelmat:

- Vaihdekeppiä ei ole vaan vaihdekeppi on itse asiassa ratin takana oleva "viiksi", jota helposti yrittää käyttää pyyhkimään ikkunaa. Sen seurauksena vaihde voi vahingoissa mennä vapaalle täydessä vauhdissa

- Pyyhkijöiden käyttö on hieman hankalaa vasemmalla viiksellä.

- Käsijarrua käytetään pikkuruisella napilla, joka on piilotettu polven korkeudelle aivan vasempaan äärilaitaan

- Touchpad on täysi vitsi. Todella epätarkka ja hankala käyttää ajaessa

- Näyttö on ruma. Liian paksut reunat ja tarkkuus on huono.

- Iskunvaimentimet ovat ihan käsittämättömät. Pienikin epätasaisuus tiessä saa aikaan ihmeellisiä kolahduksia ja auton huojuntaa.

- Kiihdytettäessä kuuluu omituista vaimeaa "kilinää". Turbo menossa?

- Kojelauta natisee / rapisee etenkin vasemmasta reunasta.

- Auto näyttää takaa katsottuna sian perseeltä. Aiempi korimalli oli paljon tyylikkäämpi. Sivusta katsottuna 16" vanteilla näyttää myös ihmeelliseltä puikulalta.

- Auton keula on yllättävän pitkä ja ratin takaa on hieman hankala hahmottaa ulottuvuuksia.

- 156 hp kone on liian luuska viemään tätä eteenpäin. Sen seurauksena vaihdot ovat helposti hieman nykivät.

- Takapenkillä päätila on aika niukka. Jos olet yli 185 cm, pääsi osuu kattoon - etenkin jos kuski ajaa kuoppaan ja olemattomat iskarit rysäyttävät koko porukan kattoon.

... Ei jatkoon!

6

6107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Okei. Olet siis tehnyt koeajon.
      Vähän kommenttia:

      - Vaihdeviiksi on todella näppärä käyttää, kun tottuu. Miksi pitäisi viedä tilaa keskikonsolissa.
      Hyvä innovaatio mersulta.

      - Pyyhkijöiden käyttö vasemmalla viiksellä, no se on ihan mihin on tottunut.

      - Sähköinen käsijarru on kaikissa uusissa autoissa. Mersu ei tee tässä poikkeusta.

      - TouchPad ja näyttö on mitä on.

      - Miten paljon ajettu auto oli ja mikä alustaversio? Ei pitäisi kuulua kolahduksia ja huojuntaa.

      - Kaikki muut havaintosi olisivat olleet kunnossa, jos olisit koeajanut 220 bluetec diesel farmarin, jollainen tuon mallin mersu kuuluu olla. Ei mikään pikkukoneinen bensakoneinen sedani, jonka perä on tosiaan liian lyhyt ja puikula.

    • Ei se C-mallin sedan kylläkään mikään tilaihme ole, ellei takapenkkejä saa laskettua.
      C-Farkulla tulee kyllä toimeen.
      Se viiksi on aivan hyvä sanon minäkin, kunhan siihen tottuu. Lisäksi kun pysäköidessä avaa oven, vaihteisto menee automaattisesti P-lle. Siinä oli varmasti ns. HOLD-toiminto, joten liikennevaloissa ei tarvitse D-vaihde päällä jurnuttaa.
      Km-lukema ei ole tiedossa, mutta arvatenkin yli 200 tuhatta.
      Eivät alle 200T ajettujen mersujen automaattilaatikot nyi, jos autoa on huollettu.
      Kokemus puhuu!

    • Anonyymi

      Sitä parkkijarrua ei edes tarvise käyttää ollenkaan, kun auton laittaa parkkiin ja viiksestä P:lle niin parkkijarru menee automaattisesti päälle, ja lähtee myös pois kun laittaa vaihteen päälle.

      Se viiksi vaihteisto on hyvä keksintö, nyt kun vaihdoin autoa niin iso keppi keskellä penkkien välissä tuntuu antiikkiselta. Teho tuossa koneessa riittää ihan hyvin tuolle autolle. Jousitus on ehkä se suurin pettymys, siksi minäkin vaihdoin omani pois, se meno oli aika huojuvaa ja pomppivaa, melkoisen rasittava ja jos takana oli pari kaveria kyydissä ja ajoit hidastetöyssyyn niiin miltien pohjaasi jouset, eikä omallani ollut paljoakaan kilsoja.

      Autohold valoissa on myös ominaisuus jota jäin kaipaamaan, se oli kätevä. Hyvä ja laadukas autohan tuo on eikä siinä ole mitään lastentauteja, huollot on turkasen kalliita mutta premium nyt vaan maksaa. Polttoainettakin vie yllättävän vähän tuo 1.6l bensakone, kesällä pääsin parhaimmillaan tankillisella 940km.

      Se mikä tuossa koneessa nostaa myös huoltokuluja mutta pidemmän päälle on toki hyvä asia on että siinä on 7L öljypannu.. huollossa siis rokottavat maltaita kun laittavat nestemäistä kultaa koneeseen mutta eipähän lopu öljy ihan heti koneesta. Itse näin ihan hyvin ohjaamosta ulos ja kulmien hahmottaminen oli ihan riittävän helppoa, samaa ei voi sanoa uudesta autostani mutta siinä onkin kamerat jokakulmassa niin niistä sitten näkee, mesessäkin on hyvät tutkat mutta ne ei toimi kovin hyvin talvella kun jäätyvät mutta tämä nyt pätee kaikkiin muihinkin,

    • Anonyymi

      Kaikkea sopii toki kritisoida, mutta ihmettelen aloittajan kritiikin kohteita. Minulle ne kertovat enemmän kritiikin esittäjästä kuin autosta.

      Vaihdoin vähän yli 5 vuotta sitten ensimmäiseen Mersuuni, uuteen C180 T A (S205 eli farkku), 1,6 litran bensakoneella, 156 hv). Koeajettavana oli 4 suunnilleen saman luokan kilpailijaa, mutta minun oli helppo päätyä vaihtoehdoista kalleimpaan eli Mersuun. Kotiuduin sen ohjaamoon hetkessä. 13 tai 14 edeltäneen auton jälkeen. Etukäteen ajattelin 2-litraista konetta (184 hv), mutta koeajon jälkeen sijoitin hintaeron lisäavarusteisiin ja olen tyytyväinen.

      Viiksimallista vaihteenvalitsinta en suurin surmin vaihtaisi keskikonsolissa törröttävään keppiin, vasemmanpuoleisissa kahdessa viiksessä oli vähän enemmän totuttelemista.

      Suorituskyky riittää Suomen olosuhteisiin mainiosti, meno tuntuu näillä rajoituksilla kepeältä jopa raskaassa kärrylastissa enkä ole kokenut olevani tien tukkona. Bensaa auto on latkinut viimeisten n. 35 tkm:n aikana keskimäärin 7,7 l / 100 km. Se on minusta aivan riittävän vähän, kun siinä ovat mukana niin kesä- kuin talviajot, sekä kaupunkipyöritykset että pitkät maantietaipaleet sekä tuhansia kilometrejä kärrynkin kanssa. Asun ruuhka-Suomessa esikaupunkialueella. Auto on helppo ja mukava ajettava kaupungissakin, mutta erityisesti se pääsee oikeuksiinsa rentouttavan leppoisana matka-autona, joka on kotonaan niin motarilla kuin mutkateilläkin.

      Tilankäytöltään tehokkaampia vaihtoehtoja auton kokoluokassa toki riittää, mutta minulle tästä ei ole ollut mitään ongelmaa.

      71 tkm:n jälkeen olen edelleen vakaasti sitä mieltä, että tässä on autoni! Varsinaisia vikoja en ole havainnut ja uskon auton kestävän sekä aikaa että kilometrejä hyvinkin pitkään, uskovatpa muut tahansa.

      • Anonyymi

        Vaihdeviiksi on yksi parhaimmista keksinnöistä pitkään aikaan. Tuntuu todella typerältä normaalilla vaihdekepillä/tikulla viedä tilaa keskikonsolista, varsinkin kun siihen pitää koskea vain ekaa kertaa liikkellälähdössä ja peruutettaessa. Muuten täysin turhaan vie tilaa.


    • Anonyymi

      On kyllä surkea vehje tuo W205.

      - Perus-audion laatu on aivan kammottavan huono. Tyyliin kelloradio.
      - Vaihdelaatikko nykii aivan järkyttävästi
      - Auto tuntuu todella "raskaalta"
      - Touchpad on aivan käsittämättömän hankala käyttää ajaessa - jopa vaarallinen
      - Parkkitutkat ovat iso vitsi - vinkuvat lähinnä silloin kuin ollaan jo seinässä. Bemarin tutkiin verrattuna täysin turhat.
      - Takapenkillä on yllättävän vähän päätilaa. Häviää 100-0 BMW F30:lle.
      - Turbolagi on aika hirveä (156 hp ja 184 hp bensakoneet)

      Ymmärtäisin jos tämä olisi joku Lada tai vastaava mutta Mersuksi aivan kuraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe