Ihana armo muutti tuomion

Anonyymi

Kuin­ka voi val­mis­tau­tua koh­taa­maan Ju­ma­lan, joka on Kaik­ki­val­ti­as ja pyhä? Jon­ka kat­seen al­la ei yk­si­kään ih­mi­nen kes­tä? Jos­kus olen saa­nut ko­kea sen kou­riin­tun­tu­vas­ti.

Olen vai­ke­as­ti sai­raan ih­mi­sen vuo­teen ää­rel­lä. Kas­vot ovat tur­von­neet, hen­gi­tys pin­nal­lis­ta. Pu­hu­mi­nen on työ­läs­tä, mut­ta vä­sy­neet huu­let saa­vat muo­dos­tet­tua vie­lä muu­ta­man sa­nan: "Minä olen syn­ti­nen ih­mi­nen. Mi­ten mi­nul­le käy?"

Vie­rel­lä­ni on ih­mi­nen, joka on saa­nut jo tuo­mi­on lää­kä­reil­tä: ai­kaa on päi­viä, kor­kein­taan viik­ko­ja. Elä­mä on rii­sut­tu ja vie­dään koh­ta ko­ko­naan pois. Ih­mi­nen on kah­des­taan Kaik­ki­val­ti­aan Ju­ma­lan edes­sä, kah­des­taan kuo­le­man kans­sa. Hän val­mis­tau­tuu koh­taa­maan Ju­ma­lan­sa, mut­ta pel­kää ja on avu­ton.

Vie­rel­lä­ni ole­val­le lä­hes kaik­ki sa­nat ovat tur­hia, mer­ki­tyk­set­tö­miä. Ja mi­nun pi­täi­si sa­noa nyt hä­nel­le jo­ta­kin.

Sa­noi­sin­ko: ”Kyl­lä se elä­mä vie­lä voit­taa, tsemp­piä vaan. On mo­nen­lai­sia ih­me­pa­ran­tu­mi­sia näh­ty, ja kyl­lä sinä voit saa­da vie­lä li­sää elä­mää.” Nämä sa­nat voi­vat ol­la tot­ta. Mut­ta aut­ta­vat­ko ne ih­mis­tä, joka syn­nin hä­däs­sä kamp­pai­lee kuo­le­man kans­sa?

Vai pi­täi­si­kö muis­tut­taa: ”Si­nut on ker­ran kas­tet­tu. Se riit­tää. Me ol­laan tääl­lä syn­ti­siä, ei sil­le mi­tään voi.”

Hä­net on kas­tet­tu ja ih­mi­set ovat syn­ti­siä. Teem­me joka het­ki syn­tiä aja­tuk­sin, sa­noin ja te­oin. Kaik­ki tuo pi­tää paik­kan­sa. Mut­ta aut­ta­vat­ko ne ih­mis­tä, jon­ka teot ja te­ke­mät­tä jät­tä­mi­set huu­ta­vat tuo­mi­o­taan hä­nen omas­sa­tun­nos­saan? Joka tun­tee ole­van­sa vail­la pe­las­tus­ta, pal­jaa­na ja tyh­jä­nä Ju­ma­lan edes­sä.

En­tä ru­kous? ”Ru­koi­le Ju­ma­lal­ta pe­las­tus­ta. Ru­koi­le ko­vas­ti, et­tä Ju­ma­la an­tai­si si­nul­le syn­nit an­teek­si.” Tämä ih­mi­nen on jo ru­koil­lut ja pyy­tä­nyt Ju­ma­lal­ta apua.

Mi­nul­la on täl­le ih­mi­sel­le vain yh­det ter­vei­set ker­rot­ta­va­na­ni, ter­vei­set Ju­ma­lal­ta. Voin ker­toa ne hä­nel­le Kris­tuk­sen käs­kys­tä Py­hän Hen­gen voi­mal­la. Ter­vei­set ei­vät ole pit­kät ei­vät­kä mo­ni­mut­kai­set: ”Jee­sus Kris­tus on kär­si­mi­sel­lään ja kuo­le­mal­laan so­vit­ta­nut si­nun­kin syn­ti­si. Hä­nen ni­mes­sään ja ve­res­sään kuu­luu si­nul­le­kin an­teek­si­an­ta­mus ja ar­mo.”

Nämä ter­vei­set ei­vät ole ih­mis­sa­no­ja, vaan niis­sä on Ju­ma­lan voi­ma. Se syn­ti­nen, joka nii­hin tar­rau­tuu us­kol­la, nä­kee Kris­tuk­sen. Kaik­keu­den lo­pul­li­sen ku­nin­kaan ja tuo­ma­rin. Tuo­mio, joka oli vie­lä het­ki sit­ten hir­veä ja kuo­let­ta­va, on nyt iha­na ar­mo­tuo­mio.

Läh­ties­sä­ni sai­ras­vuo­teel­le jää le­vol­li­nen ih­mi­nen. Hä­nel­lä on rau­ha Ju­ma­lan kans­sa. Hä­net on val­mis­tet­tu koh­taa­maan Ju­ma­lan­sa. Ih­mi­nen on he­rän­nyt eloon, vaik­ka kan­taa­kin kuo­le­maa ka­to­a­vai­ses­sa ruu­miis­saan. Seu­raa­val­la vii­kol­la saan vies­tin. Elä­mä on lop­pu­nut – täs­sä ajas­sa.

Ant­ti Koi­vis­to

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö ole sittenkin aika alhaista valehdella jumalajuttuja kuolevalle, vai toimiiko se morfinin tavoin saattohoidossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe