Tutkimme Raamattua päivittäin kirjasesta:
"Keskiviikko, 25. marraskuuta:
Ellette ympärileikkautaitseänne – –, ette voi pelastua.(Apt. 15:1)
Kristuksen ohjauksessa hallintoelin teki selväksi, että ei-juutalaisia kristittyjä ei tarvinnut ympärileikata (Apt. 15:19, 20)..."
Tarkoittaa tämä sitä että hallintoelin, governing body oli olemassa jo Luukkaan elinaikana?
Oliko hallintoelin jo Luukkaan aikana?
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jehovan todistajien järjestöllä on hallintoelin. Kyseisen termin sijoittaminen Raamattuun on kuitenkin anakronismia. Voidaan nähdä, että järjestö pyrkii ratsastamaan Raamatun arvovallalla sijoittamalla omia piirteitään sen lehdille.
Jerusalemin apostolit nauttivat arvostusta varsinkin arameankielisten juutalaiskristittyjen keskuudessa, mutta heillä ei olisi ollut mahdollisuutta ja tuskin kiinnostustakaan johtaa kaikkia kristillisiä seurakuntia, joista 1. vuosisadalla ylivoimainen enemmistö oli kreikankielisiä ja Mooseksen lakiinkin suhtauduttiin vapaamielisemmin kuin Palestiinassa. Tiedonkulun vaikeus ja varhaiskristittyjen opillinen hajanaisuus olisi tehnyt mahdottomaksi Jehovan todistajien järjestön kaltaisen hallintoelimen toiminnan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147334
- 594712
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434654- 753388
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161985- 311789
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271776Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441637- 361537
- 1431297